Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Norway_girl schreef:Ze zeggen dat een paard gelijk dood is als hij die pin door zijn hoofd krijgt, maar hij ligt gewoon nog door te schokkenHoe kan dat nu?
Mijn paard gaat niet naar de slager, dat weet ik al heel lang.
Vond het overgens wel erg netjes gaan daar, maar ik krijg er een erg dubbel gevoel bij. Maar je ieder zijn ding toch?
Vind het overgens een mooi idee om dat filmpje te plaatsen! Mensen kunnen dan goed kijken hoe dat gaat. Dat is voor sommige een hele mooie uitkomst voor mensen die voor die keuze staan. Knap dat jullie geweest zijn!
anita_Sab schreef:hebben jullie ook foto's of alleen dat filmpje
*die durf ik niet te kijken*
foto's misschien wel
patsur schreef:Norway_girl schreef:Ze zeggen dat een paard gelijk dood is als hij die pin door zijn hoofd krijgt, maar hij ligt gewoon nog door te schokkenHoe kan dat nu?
Vond het overgens wel erg netjes gaan daar, maar ik krijg er een erg dubbel gevoel bij. Maar je ieder zijn ding toch?
Vind het overgens een mooi idee om dat filmpje te plaatsen! Mensen kunnen dan goed kijken hoe dat gaat. Dat is voor sommige een hele mooie uitkomst voor mensen die voor die keuze staan. Knap dat jullie geweest zijn!
door die pin in zn hoofd is het paard hersendood, maar het hart klopt nog een aantal minuten door.. als ze de ader snijden zodat het bloed eruit kan is het echt dood zeg maar.
Met hersendood voelen en maken ze niets meer mee hoor..
Norway_girl schreef:Ze zeggen dat een paard gelijk dood is als hij die pin door zijn hoofd krijgt, maar hij ligt gewoon nog door te schokkenHoe kan dat nu, jullie zeggen dat et paard hersendood is maar het hart pompt nog, dat noem ik niet dood!
corine1981 schreef:Sorry hoor, maar waarom zou je als paardenvriend niet juist naar een slachterij gaan om te kijken hoe je je vriend straks een paardwaardig afscheid kunt geven? Misschien als vergelijkingsmateriaal.
Ik word altijd een beetje kriegelig bij mensen die roepen; je mag het wel eten, maar niet weten hoe het gaat.
Dat is struisvogelpolitiek (zijn Nederlanders ook goed in)
JoyCiej007 schreef:Liesje89 schreef:Ik zou het trouwens ook echt totáál niet op prijs stellen als er een stelltje achterlijke meiden kwamen kijken naar de manier waarop mijn paard even tegen de vlakte geschoten word. En dan nog lachen ook. Asjeblieft zeg.
patsur schreef:
JoyCiej007 schreef:Norway_girl schreef:Ze zeggen dat een paard gelijk dood is als hij die pin door zijn hoofd krijgt, maar hij ligt gewoon nog door te schokkenHoe kan dat nu, jullie zeggen dat et paard hersendood is maar het hart pompt nog, dat noem ik niet dood!
Ooit een mens gezien die sterft? die schokt ook een beetje, ogen rollen soms nog een beetje.
paard is dood; haal er maar meetapparatuur bij, beest is dood, merkt niets meer, is gewoon dood. nooit gehoord van mensen die hersendood zijn? hart pomp altijd nog eventjes door na overlijden, dat is ook vaak zo bij een natuurlijke dood. die bewegingen doet het paard niet zelf, anders had hij ook zijn kop wel opgetild. die bewegingen zijn pure stuiptrekkingen van de spieren.
Hoe verklaar je dat een kwartier/20 min. na het schieten als het hoofd en benen er af zijn er soms dan nog schokkingen zijn? is het paard dan óók nog niet dood wou je zeggen? dat een lichaam beweegt, wil niet zeggen dat het beest dan niet dood is. het is hier verschillende malen uitgelegd, ben je het er niet mee eens, prima, dan hou je die simpele gedachte maar fijn
Citaat:Sorry hoor, maar waarom zou je als paardenvriend niet juist naar een slachterij gaan om te kijken hoe je je vriend straks een paardwaardig afscheid kunt geven? Misschien als vergelijkingsmateriaal.
Ik word altijd een beetje kriegelig bij mensen die roepen; je mag het wel eten, maar niet weten hoe het gaat.
Dat is struisvogelpolitiek (zijn Nederlanders ook goed in)
Inderdaad; dát was onze bedoeling, jij snapt ons tenminste