Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:54

oke, wil jij dan niet weten hoe jouw paard (of andere) zijn laatste 2 minuten meemaakt mocht hij ooit geslacht worden? Ik wel, en dit bezoek heef mij ervan overtuigd dat het echt wel diervriendelijk is. Aan al het mooie rond paardrijden zit ook een hele nare kant, en dat is het overlijden van je paard.

hoogendroog

En dan vind er na het afschieten op eigen grond een noodslachting plaats? Want ik neem aan dat -als je je paard alleen maar wil laten euthanaseren- de veearts ook met een schietmasker kan komen?

fjordnina

Even terug lezen Norway_girl, zijn stuiptrekkingen. Een kip zonder kop loopt ook nog even door. Een vergelijking dus.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:56

hebben jullie ook foto's of alleen dat filmpje
*die durf ik niet te kijken*
foto's misschien wel

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:57

Norway_girl schreef:
Ze zeggen dat een paard gelijk dood is als hij die pin door zijn hoofd krijgt, maar hij ligt gewoon nog door te schokken Sigaar Hoe kan dat nu?
Mijn paard gaat niet naar de slager, dat weet ik al heel lang.
Vond het overgens wel erg netjes gaan daar, maar ik krijg er een erg dubbel gevoel bij. Maar je ieder zijn ding toch?
Vind het overgens een mooi idee om dat filmpje te plaatsen! Mensen kunnen dan goed kijken hoe dat gaat. Dat is voor sommige een hele mooie uitkomst voor mensen die voor die keuze staan. Knap dat jullie geweest zijn!

door die pin in zn hoofd is het paard hersendood, maar het hart klopt nog een aantal minuten door.. als ze de ader snijden zodat het bloed eruit kan is het echt dood zeg maar.

Met hersendood voelen en maken ze niets meer mee hoor.. Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:58

anita_Sab schreef:
hebben jullie ook foto's of alleen dat filmpje
*die durf ik niet te kijken*
foto's misschien wel

Het is niet vies hoor Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:58

foto's zijn aan het uploaden Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:59

patsur schreef:
Norway_girl schreef:
Ze zeggen dat een paard gelijk dood is als hij die pin door zijn hoofd krijgt, maar hij ligt gewoon nog door te schokken Sigaar Hoe kan dat nu?
Vond het overgens wel erg netjes gaan daar, maar ik krijg er een erg dubbel gevoel bij. Maar je ieder zijn ding toch?
Vind het overgens een mooi idee om dat filmpje te plaatsen! Mensen kunnen dan goed kijken hoe dat gaat. Dat is voor sommige een hele mooie uitkomst voor mensen die voor die keuze staan. Knap dat jullie geweest zijn!

door die pin in zn hoofd is het paard hersendood, maar het hart klopt nog een aantal minuten door.. als ze de ader snijden zodat het bloed eruit kan is het echt dood zeg maar.

Met hersendood voelen en maken ze niets meer mee hoor.. Knipoog

Nee oke, maar ik noem dat niet dan niet dood hoor. Knipoog

svenja19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:59

Vind het echt knap dat jullie daar zijn geweest en hebben mee gekeken hoe het er daar aan toe gaat...

Toch zou ik nog me paard nooit naar de slager brengen!!
Dieren die voelen wel aan als daar zijn dat er wat aan de hand is...
Moeten gewoon en het liefst van ouderdom natuurlijk op hun eigen plaats dood gaan!!
Alleen wat ik dan weer zo erg vind, is als ze dan pas na een paar dagen opgehaald worden:(

En dan vraag ik me nog af, in die slachterij waar jullie waren waren ze dier vriendelijk en rustig maar zou dat overal zijn? kan ik me niet voorstellen!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:00

ik heb alleen maar filmpjes, zal ze zo uploaden.
Ik vind het zeeeer leerzaam, erg netjes en zou zo weer gaan.

kan iedereen aanraden om naar van veen te gaan als je je paard naar de slager zou brengen.
De man is vrindelijk en gaat goed met het paard (en de koe) om!

Noean

Okee ten eerste : Respect voor ieders mening !

Respect ook voor de meiden die gegaan zijn en hun ervaringen hier met ons delen.
Als ik ooit voor de beslissing kom te staan.. (en ik hoop ook dat mijn liefies onsterfelijk zijn) dan kies ik ook voor de slager als ik die keuze heb.

Ik vind het heel goed van de meiden dat ze zo goed over dit onderwerp nadenken dat ze zelfs willen kijken naar iets wat ze eigenlijk verschikkelijk vinden!
Dat geeft mij aan dat ze, ondanks sommige misschien eerst tegen de slacht waren wel open stonden om dit mee te maken zodat ze uit ervaring kunnen spreken en niet uit een vooroordeel.

Mochten jullie ooit voor de keuze staan dan weten jullie waarom je die keuze maakt!
Slacht of inslapen.... een bewuste keuze waarbij je het beste wilt voor je paard.

patsur

hoogendroog

Svenja: in idealistische wereld gaat het zo... we zijn hier echter op planeet aarde!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 16:00

foto`s ben ik mee bezig aan het uploaden loopt niet zo snel helaas...komt zeker nog mijn internet is een beetje traag

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:01

ik heb net het filmpje bekeken
viel me reuze mee
ik weet eigenlijk niet wat ik had verwacht maar dat zag er netjes uit..
beetje dubbel gevoel zo van arm dier..maar hij heeft nu gelukig geen pijn meer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:03

Norway_girl schreef:
Ze zeggen dat een paard gelijk dood is als hij die pin door zijn hoofd krijgt, maar hij ligt gewoon nog door te schokken Sigaar Hoe kan dat nu, jullie zeggen dat et paard hersendood is maar het hart pompt nog, dat noem ik niet dood!

Ooit een mens gezien die sterft? die schokt ook een beetje, ogen rollen soms nog een beetje.

paard is dood; haal er maar meetapparatuur bij, beest is dood, merkt niets meer, is gewoon dood. nooit gehoord van mensen die hersendood zijn? hart pomp altijd nog eventjes door na overlijden, dat is ook vaak zo bij een natuurlijke dood. die bewegingen doet het paard niet zelf, anders had hij ook zijn kop wel opgetild. die bewegingen zijn pure stuiptrekkingen van de spieren.

Hoe verklaar je dat een kwartier/20 min. na het schieten als het hoofd en benen er af zijn er soms dan nog schokkingen zijn? is het paard dan óók nog niet dood wou je zeggen? dat een lichaam beweegt, wil niet zeggen dat het beest dan niet dood is. het is hier verschillende malen uitgelegd, ben je het er niet mee eens, prima, dan hou je die simpele gedachte maar fijn Vork

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:04

ik heb het één en ander aan foto's ge upload! let op: KAN SCHOKKEND ZIJN DUS!!!

zijn foto's van het moment dat het paard werd binnengebracht tot het moment dat hij volledig 'geslacht' was en klaar was op gehangen te worden.

we hebben bewust gevraagd ons het been te laten zien, waaraan het paard verwondingen/ontsteking had. de foto's geven goed aan tot hoe diep deze ontsteking zat.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ARLQUG4C

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:05

corine1981 schreef:
Sorry hoor, maar waarom zou je als paardenvriend niet juist naar een slachterij gaan om te kijken hoe je je vriend straks een paardwaardig afscheid kunt geven? Misschien als vergelijkingsmateriaal.

Ik word altijd een beetje kriegelig bij mensen die roepen; je mag het wel eten, maar niet weten hoe het gaat.
Dat is struisvogelpolitiek (zijn Nederlanders ook goed in)

Inderdaad; dát was onze bedoeling, jij snapt ons tenminste Vork

bonney4evver

JoyCiej007 schreef:
Liesje89 schreef:
Ik zou het trouwens ook echt totáál niet op prijs stellen als er een stelltje achterlijke meiden kwamen kijken naar de manier waarop mijn paard even tegen de vlakte geschoten word. En dan nog lachen ook. Asjeblieft zeg.

het spijt me maar hier ben ik het toch echt mee eens.
Ik wil jullie geen achterlijke meiden noemen, maar dat je het over je hart kan verkrijgen daar heen te gaan.
het aller ergste vind ik nog dat gelach op de achtergrond. walgelijk..
overigens ben ik het er wel mee eens dat dit 'sneller' gaat dan een paard in te laten slapen
maar blijf het een naar beeld vinden..

Lisett_

Ik vind het zeker niet "slecht" dat deze paardenliefhebbers een kijkje zijn wezen nemen bij het slachthuis. Ze gaan hier inderdaad niet heen om leedvermaak, maar om er van te leren en hun keuze voor eventueel de dood van hun paard te bevorderen.
Ik heb het filmpje ook bekeken. Het paard ziet er erg ontspannen uit, ik vind het ook een fijn gezicht dat de slager zelf nog even een krabbel op zen koppie geeft. Ik vind het minder schokkend dan dat ik dacht dat het zou zijn. Het neervallen en het optakelen schrok ik wel een beetje van, maar op dat moment is het paard zich van niks meer bewust. En hoe wil je het paard anders wegslepen/takelen?
Ik vind dat sommige mensen erg overdreven reageren met "hoe durven jullie daar als paardenliefhebbers heen te gaan" of "stelletje achterlijke meiden". Zij hebben zelf de keuze mogen maken om mee te gaan en hier wat van te leren. Dat je het "achterlijk" vind moet je het zelf weten, maar je kan het ook anders brengen in dit topic.
Ik ben benieuwd naar verdere foto's en/of filmpjes Lachen
Laatst bijgewerkt door Lisett_ op 23-02-07 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

maudy_89

leuk op de foto met dat dier en dan ook nog je tong er zo bij houden

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:06

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:06

Ik vind die foto's veel viezer dan dat filmpje Sigaar Ik vind het erg naar om naar te kijken. Vind het erg kanp dat de exursie meiden zijn geweest, maar ik hoef het niet te zien!
Vind het op 1 of andere manier niet eerwaardig tegenover het paard. Nee hoor bah. Maar dat is mijn mening en ik respecteer het mocht iemand anders wel zijn paard naar de slager brengen, want die keuze lijkt me moeilijk Knipoog

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:07

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:08

JoyCiej007 schreef:
Norway_girl schreef:
Ze zeggen dat een paard gelijk dood is als hij die pin door zijn hoofd krijgt, maar hij ligt gewoon nog door te schokken Sigaar Hoe kan dat nu, jullie zeggen dat et paard hersendood is maar het hart pompt nog, dat noem ik niet dood!

Ooit een mens gezien die sterft? die schokt ook een beetje, ogen rollen soms nog een beetje.

paard is dood; haal er maar meetapparatuur bij, beest is dood, merkt niets meer, is gewoon dood. nooit gehoord van mensen die hersendood zijn? hart pomp altijd nog eventjes door na overlijden, dat is ook vaak zo bij een natuurlijke dood. die bewegingen doet het paard niet zelf, anders had hij ook zijn kop wel opgetild. die bewegingen zijn pure stuiptrekkingen van de spieren.

Hoe verklaar je dat een kwartier/20 min. na het schieten als het hoofd en benen er af zijn er soms dan nog schokkingen zijn? is het paard dan óók nog niet dood wou je zeggen? dat een lichaam beweegt, wil niet zeggen dat het beest dan niet dood is. het is hier verschillende malen uitgelegd, ben je het er niet mee eens, prima, dan hou je die simpele gedachte maar fijn Vork

Nou sorry hoor, maar dit is MIJN mening! Ik geef die als ik dat wil. Ik vind jouw reactie erg bot!

Citaat:
Sorry hoor, maar waarom zou je als paardenvriend niet juist naar een slachterij gaan om te kijken hoe je je vriend straks een paardwaardig afscheid kunt geven? Misschien als vergelijkingsmateriaal.

Ik word altijd een beetje kriegelig bij mensen die roepen; je mag het wel eten, maar niet weten hoe het gaat.
Dat is struisvogelpolitiek (zijn Nederlanders ook goed in)

Inderdaad; dát was onze bedoeling, jij snapt ons tenminste

Als je mijn reactie beter had gelezen stond dat er ook! Nee trek mijn reactie maar in het nagetieve Slapen
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 23-02-07 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt