Belgische zomerclinic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Re: Belgische zomerclinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:27

Bunbun schreef:
Teigetje schreef:
Dus springclinic met minstens twee lessen "kneusjes" hihihihi???

Eventueel wil dit kneusje ook wel cavaletti doen.
Als paard daar geraakt natuurlijk.

Waar ga je je paard stallen Vicky?

Ik ga nu naar de trektocht met een (betaalbare) paardentaxi. Als die mens meevalt ga ik die opnieuw vragen voor de clinic. We kunnen dan eventueel samen die taxi nemen, daar kunnen twee paarden in?

Tenzij je paard aan de andere kant van Kampenhout gaat wonen natuurlijk...

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:34

Eilandje schreef:
Waar ga je je paard stallen Vicky?

Ik ga nu naar de trektocht met een (betaalbare) paardentaxi. Als die mens meevalt ga ik die opnieuw vragen voor de clinic. We kunnen dan eventueel samen die taxi nemen, daar kunnen twee paarden in?

Tenzij je paard aan de andere kant van Kampenhout gaat wonen natuurlijk...

Voorlopig bij Heidi nog. In Leest dus.

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 11:48

Mijn pony is gereserveerd, ze willen voor mij zelfs wat balkjes kopen om te trainen

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:12

Als ik Montana daar krijg (gaat ook eens rondkijken bij paardentaxi's) dan doe ik de lage groep mee en mag er gerust iemand met meer springdurf Montana lenen voor iets hogere groep .

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:13

Anjatjeuh schreef:
Hoe ga je een spelletjes clinic organiseren in een militair domein ivm materiaal enzo?

Ik meen me te herinneren uit een vorig topic over een clinic toen we ook aan't denken waren over een spelletjes clinic dat er een site was van mensen die zulke clinics organiseerden en dus ook materiaal bijhadden...
Vandaar dat ik dit mss wel interessant vond. Ook omdat er veel mensen dichter in de buurt van Brasschaat wonen...

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:20

JoeyBabe schreef:
Ik meen me te herinneren uit een vorig topic over een clinic toen we ook aan't denken waren over een spelletjes clinic dat er een site was van mensen die zulke clinics organiseerden en dus ook materiaal bijhadden...
Vandaar dat ik dit mss wel interessant vond. Ook omdat er veel mensen dichter in de buurt van Brasschaat wonen...

Ja maar lijkt me toch wel dat je zoiets in een piste moet doen?

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:28

Biepje schreef:
JoeyBabe schreef:
Waarom geen spring of spelletjes clinic in het Militair Domein van Brasschaat ? Daar is ook een prachtig cross terrein voor zij die willen ? En een schitterende accomodatie om eventueel een mooie wandeling te maken alsook in de Kalmthoutse Heide ?!
Parking genoeg ook voor trailers vlak aan het Militair Domein en aan het vliegveldje van Brasschaat voor zij die met wagen of trailer en dergelijke komen.

of een springclinic bij ons?

Ik denk ni da dré en naddy ermee kunnen lachen da wij een bende belgenbokkers laten afkomen naar stal. 't Is daar zo al druk genoeg En dan kan er niemand anders rijden hé. Waar gaan we het doen ? In de buitenpiste ?

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:45

de springpiste

in ons militair domein hebben we een gigagrasvlakte waar we dat wel zouden kunnen doen hoor.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:46

Eilandje schreef:
Dus het wordt wsch in de voormiddag springen en in de namiddag spelletjes? Jeuh!

Moet ik wel nog iemand vinden om met Indra te springen. Karolien?

*springt recht* Graag!!

Dit wordt nog een leuke clinic denk ik . Ook eens iets totaal anders, en best wel grappig denk ik.
Degene die met het voorstel van Sven kwam voor de laagste (en ev. ook hogere? Heb geen idee van Sven zijn "kunsten"), leek me wel een leuk idee. Als hij dat zelf zou zien zitten natuurlijk, want zo'n bende gibbertrienen .

Biep, op zich is dat een geweldig idee (daar zit ik ook vlakbij), maar ik denk dat er maar heel weinig volk tot daar geraakt. Ook de locatie lijkt me niet zo heel praktisch, aangezien het militair domein openbaar terrein is he.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:48

Achja, het was maar een idee. Ik dacht dat het mss wel ideaal was. Ook voor zij die graag een rustige wandeling maken in een mooie omgeving.
Ook voor zij die graag crossen (er staan allerlei sprongen) en ook voor spelletjes omdat het er inderdaad een groot grasveld is (meerdere zelfs)
Maar we kunnen het vragen of het in de springpiste mag.. Een nee heb je, een ja kun je krijgen
Zou ook leuk zijn dat er wat meer mensen van "onze" kanten mee kunnen doen..

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:58

crossclinic kan ook altijd natuurlijk, daar kennen we ook mensen voor hoor

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:25

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit ivm spelletjes, maar bij ons is er meestal wel iemand die naast zn paard beland, of zn paard perongeluk loslaat... Dan vind ik persoonlijk het niet zo een geweldig idee om te weten dat mn paard dan in een militair domein zit waar ze overal naartoe kan lopen, en ze heel ver weg van huis is.

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:41

Anjatjeuh schreef:
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit ivm spelletjes, maar bij ons is er meestal wel iemand die naast zn paard beland, of zn paard perongeluk loslaat... Dan vind ik persoonlijk het niet zo een geweldig idee om te weten dat mn paard dan in een militair domein zit waar ze overal naartoe kan lopen, en ze heel ver weg van huis is.

Heel goed punt, dat is mijn gedacht dus ook. Zoiets moet ge op zijn minst doen in een ruimte met een afgesloten omheining. (en dan zit ge ook direct veel minder te stressen op uw paard en als gij meer rust hebt, heeft uw paard meer vertrouwen )

Gelle doet het serieus kriebelen bij mij met die kneusjesminispringles zenne (Foei AF Leen, gaat toch niet, Jessie is dan misschien niet meer daar en Jessie zal er zeker nie blij mee zijn etc etc)

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 16:50

Misschien op een leenpaard, Leen?

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:03

Zo gisteren aan Marijke gevraagd of ze het ziet zitten om is met Verdiene "te springen", haar dus eerst balkjes leren lopen en misschien een laag kruisje en ze heeft toegestemd nu dus een lesje van Marc boeken en zien wat hij van mijn schitterend idee denkt

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:42

Zowel springen als spelletjes zie ik zitten met L'Amour, en Joke, jij mag zeker mee springen met L'Amour, ze kan wel twee uur aan hoop ik, zeker op ons niveau. En in de namiddag kan ze dan nog wel een uurtje spelletjes aan kunt ook spelletjes maken met twee op een paard, is lachen (en l'amour is dan lekker makkelijk om op en af te springen haha )

saartje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:47

Ik heb er ook wel superveel zin in, de springles voor dummies lijkt mij nog wel haalbaar met sirkaan

Spelletjes doe ik toch ook wel in een gesloten ruimte, ik zou sirkaan anders rap kwijt zijn denk ik, diene heeft echt heel veel schrik van alles. maar hij kan er alleen maar van bijleren!!

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:47

Doen we anders een voetbalmatch?

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:06

Met of zonder paarden Maja?

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:08

Met, natuurlijk!

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:19

Allé verdorie!
Hoe speel je trouwens voetbal met paarden? Ik veronderstel dat de meeste paarden niet echt voetbaltalent zullen hebben ? Of met zo'n bal met handvaten?

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 19:20

De paarden moeten tegen de bal stampen... Heb zo al een paar keer foto's gezien op Bokt, maar er zijn natuurlijk paarden met schrik voor de bal

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:57

Even bijgelezen.
Om te beginnen: het moet niet bij mijn ouders hè, het is maar een voorstel. Ik begrijp wel dat de mensen van de Vlaanders/Limburg/Antwerpen het niet fijn vinden dat het steeds in Brabant georganiseerd wordt. Maar ik stel voor dat jullie dan een afgesloten piste zoeken die we mogen huren tegen een schappelijke prijs, met springmateriaal en materiaal voor spelletjes.

Voor de springclinic wil ik het vragen aan Sven, ook als het ergens anders is, want dan brengt hij mij toch misschien met een paard. Beginnertjes zal hij wel aankunnen, hoeveel zouden er hoger springen en wat is hoger?

Zal zelf maar beginnen en indien ik Kali of Nobel mag lenen spring ik op 1m/1m10 maximum.
Als ik geen van beide kan lenen, doe ik mee met Rengo de kneusjesles tot max 60/70cm.

Edit: Datum! Daar kunnen we misschien best eens over beginnen!
Juli lijkt me heel snel om alles georganiseerd te krijgen. Eind juli lukt misschien nog.

Weekends:
21/07 22/07 23/07
29/07 30/07 (werk ik)
5/08 6/08
12/08 13/08
15/08 (dinsdag, marktrock)
19/08 20/08 (werk ik)
26/08 27/08
2/09 3/09
9/09 10/09
16/09 17/09
23/09 24/09
30/09 01/10
(één van de twee laatste weekends zal ik ook moeten werken).

De 'werk ik' heb ik erbij gezet want indien het toch bij mijn ouders zou doorgaan, lijkt het mij nogal evident dat ik erbij ben
Laatst bijgewerkt door Marengo_82 op 21-05-06 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 19:59

Ikke kneusjesles, behalve als ik veel heb kunnen oefenen en het goed gaat, maar vrees ervoor.

Vicky_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:20

Anjatjeuh schreef:

Hier ben ik het ook mee eens.

En nog iets waar ik dan aan denk.
Als we besluiten van achteraf een bbq te doen, waar ga je die dan doen??