Belgenbokkerstrektocht editie II – praktische beslommeringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:15

Ahja (monoloog ): ik neem zeker wel kommetjes en bekers/tassen mee. Niemand heeft veronderstel ik problemen als dat geen passend setje is ofzo?

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:23

Nelis is de sleutels van de ruiterschool dan toch maar gaan ophalen.

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:33

Wow ik kom even op Bokt en ik lees hier nogal veel verontrustende dingen?
Sorry dat ik nu pas op Bokt kom, maar euhm het is hier megadruk op het werk.
Ik zal straks wel nog eens terugkomen.

saartje39

Re: Belgenbokkerstrektocht editie II – praktische beslommeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:00

ja dan laten we het gewoon doorgaan! als het echt 's morgens heel slecht is ofzo kunnen we nog wat langer in de ruiterschool blijven en dan vertrekken op een moment dat het ietske beter is zodat we toch al niet van bij het vertrek nat zijn.

Ik heb wel geen regenbroek denk ik... toevallig niemand die er 2 heeft? hopenlijk vind ik nog een kawee ofzo want ik gebruik dat dus eigenlijk nooit

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:15

Bedankt Saartje (en Nelis uiteraard)!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:18

Ja, merci voor Saartje en Nelis.

Ik ben nu pas thuis van mijn werk (as allways) en 2 keer flink nat geworden op mijn brommertje, dus ik hoop dat mij dat bespaard blijft in het weekend, want ik heb al de hele dag koud en mijn kleren stinken... Ik haat regen

Karolien: ik zal mijn regenpak dat ik te klein gekocht had donderdagochtend aan jou geven, ik denk dat ik het toen voor 25 euro ofzo gekocht heb, maar met 15 ben ik blij.

Ik weet niet of jullie het nog gevolgd hebben (ik had het al eens vermeld) maar ik moet (ja echt MOET, ik kan dat niet maken om daar niet heen te gaan) dus vrijdagavond wel naar de fuif van mijn werk, ik ga dan ook thuis slapen om jullie niet onnodig wakker te maken 's nachts en ik zal dus zaterdagochtend niet meegaan.
2 vragen:
1) wil iemand Licor dan van zijn ontbijt voorzien?
2) Jullie gaan waarschijnlijk dagtochten maken? Als NIET, dan kom ik tegen de middag om jullie weer bij te voegen, als WEL, dan kom ik hem door de dag even buiten rijden en dan stel ik voor dat jullie 's avonds naar bij mij thuis komen om te eten. Dat eten op zaterdag ging toch al sowieso bij mij doorgaan

Sarah39: ik zal eens kijken of wij nog een KW broek hebben, de mijne hangt wel al maar met haken en ogen aaneen

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:38

Bedankt Lobke .
Als je wil, zal ik Licor wel eten geven zaterdagmorgen.

Ik ga wel moe zijn waarschijnlijk donderdag, aangezien ik juist een druk weekend achter de rug heb, zonder bijslapen. Gisterenavond nog lang babysitten, morgenavond bal, en dan dus donderdagmorgen er vroeg uit.
Nuja, daar zijn we jong voor he .

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:08

Ok, Nelis heeft de sleutels en heeft de slaapzaal zelfs al even gecheckt. Blijkbaar kan daar 40 man in slapen en de douches zijn proper

Ik wou dat ik nog tijd had om te gaan checken of die stallen buiten uitgemest zijn, maar helaas, geen tijd...

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:35

Geen antwoord op mijn dagtocht-vraag?

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:37

Oh ja nog een vraagje: zou er bij het stallen van de paarden donderdagochtend rekening kunnen gehouden worden met het feit dat Licor een hengst is? Dus liefst voor mij een plekje langs een uiteinde en daarnaast Sirkaan. Voor in het geval ik er nog niet ben...
DANK!

saartje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:45

Idra schreef:
Oh ja nog een vraagje: zou er bij het stallen van de paarden donderdagochtend rekening kunnen gehouden worden met het feit dat Licor een hengst is? Dus liefst voor mij een plekje langs een uiteinde en daarnaast Sirkaan. Voor in het geval ik er nog niet ben...
DANK!

ja voor Sirkaan is dat denk ik ook het beste
we zullen anders eerst licor komen ophalen en brengen en dan sirkaan gaan halen, of hebt gij het liever omgekeerd?
Het was maar omdat ik denk dat sirkaan rustiger gaat zijn als licor al naast hem staat dan

mischien dat we zaterdag dan gewoon 2 halve dagtochten maken! dan kunt ge in de namiddag mee gaan, als dat haalbaar is natuurlijk? saartje zal de routes beter kennen
maar dat i ook handig om ons dan eventjes om te kleden ofzo als we nat zijn

ja die slaapzalen zijn daar inderdaad groot!

Ik weet alleen niet of daar ergens stro ligt om bij te gooien in de stallen, ik heb dat daar nog nooit zien liggen...?

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:47

Voor mij is dat goed Sarah. Ik zal mij morgenavond sowieso moeten reppen om alles klaar te zetten etc.
Ik stuur ook nog een pm.

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:49

Saartje: hoeveel hooi heb jij eigenlijk nodig? Jij gaat ook nog horsedinner bijgeven?

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:10

Slaapzalen voor 40 man . Dat is wel plaats genoeg denk ik.
En Heros is ook nog een ruin he, dus toch niet te veel merries voor Licor dan normaal.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:15

stro steekt daar op dat zoldertje, als ge de stallen binnenkomt achteraan tegen de muur staat normaal een ladder en daar moet ge naar boven voor het stro

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:24

Mijn idee was om Indra naast die twee paarden te zetten die er al staan en Licor helemaal in de eerste stal

Ik heb nog geen routes uitgetekend, heb wel al zitten zien op mijn kaarten, dus dan kunnen we gewoon iedere dag kijken hoe lang we de dag erop willen rijden enz. Dus als we dan zaterdag rond de middag aan de ruiterschool moeten passeren kunnen we dat gewoon zo plannen.

Sarah, stro is inbegrepen, dus er zal wel genoeg stro zijn om iedere dag uit te mesten en de stallen weer te vullen.

Lobke, jij had gezegd dat je één bot ging meebrengen voor Indra Ik ga idd ook horsedinner geven. Indra is gewend om veel ruwvoer te krijgen, ze staat elke dag op de weide + krijgt veel hooi.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:13

Ik ben nog niet aan het inpakken, dat is voor morgenavond, maar al wel aan het opschrijven wat ik allemaal moet inpakken. Ik breng van het lijstje de boodschappen, een vuilniszak en een waterkoker mee.

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:47

Mijn vraag nog een keer herhalen dan: Hoe laat zouden jullie donderdag- of vrijdagavond zeker in de ruiterschool zijn? Dan kan ik komen paardjesaaien, misschien dat ik dan te paard kom, misschien ook gewoon te voet.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:51

Eilandje schreef:
Lobke, jij had gezegd dat je één bot ging meebrengen voor Indra Ik ga idd ook horsedinner geven. Indra is gewend om veel ruwvoer te krijgen, ze staat elke dag op de weide + krijgt veel hooi.

Probleem is dat de botten die ik nu heb 1.5 keer zo groot zijn als normale botten en ik nog geen idee heb hoe ik ze ga vervoeren (nogal groot voor in een auto ) Maar ik zal beginnen met 1 bot (voor ons 2) en dan breng ik zaterdag misschien nog een 2de mee.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 06:44

Dank u Lobke!

Anjatjeuh schreef:
Mijn vraag nog een keer herhalen dan: Hoe laat zouden jullie donderdag- of vrijdagavond zeker in de ruiterschool zijn? Dan kan ik komen paardjesaaien, misschien dat ik dan te paard kom, misschien ook gewoon te voet.

Ik vind dat zo moeilijk om te zeggen, aangezien we altijd op verplaatsing gaan eten. Zou vrijdag om 18u lukken? Heeft Lobke jouw gsm-nummer? Zodat we desnoods kunnen bellen om een ander uur af te spreken?

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:48

Ik heb Anja's gsm-nummer ook. Is het goed als we donderdag en vrijdagnamiddag iets laten weten, Anja?

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:05

Karolien nog steeds geen probleem voor Heros te lenen zene
Ga donderdag wel wat vroeger daar zijn denk ik, maar dan laat ik hem even in de piste lopen. (Krijg hem niet meer vast op de weide hehe)

Tessake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:52

oke voor zaterdag en zondag ziet het weerbericht er al stukken beter uit
nog altijd bewolkt maar droog
zolang we maar geen stortbui krijgen ben ik blij

seves nog eens even naar de paardentaxie bellen maar normaal gezien zal ik rond kwart na 9 aan komen

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:54

Leuk voor jullie dat het dus doorgaat .

Ik rij donderdagavond in de ruiterschool (buitenpiste) dus kom daarna even goeiedag zeggen .

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:27

Ik ga er pas rond half 10 zijn.

Dus we kunnen de buitenstallen gebruiken, volgorde van links naar rechts
Licor
Sirkaan
Heros
Siska
Indra
Paard X dat er altijd staat
Paard Y dat er altijd staat

De stallen gaan nog niet klaar zijn (nog geen stro erin, laat ons hopen wel uitgemest), dus dan weten degenen die vroeger zijn al wat doen

Hoe laat heb je donderdag les Elke? Als je nog steeds mijn zadel eens wil uittesten?