mh camping boszicht ziet er goed uit, blokhut is 30 per dag, maar met meerdere personen is dat goed te doen. Hoeven we tenminste niet met tent te slepen. Kon alleen niet zo snel vinden of je slaapzak enzo wel mee moet nemen....
hey allemaal, heb nu al reactie van de camping, dit schrijven ze:
Ik weet niet hoe lang jullie hier willen blijven en of je de paarden in de wei of op stal wil hebben. er is nog vrij veel ruimte in de planning. De blokhut heeft een stapelbed en een twee persoons bed (dinette is een bed/bank zoals in een caravan)er is bestek, servies, fornuis, koelkast en koud stromend water. De douches en tiletten zijn in het vlak daarbij liggend sanitair gebouw. Beddegoed kan e zelf meenemen maar eventueel ok bij onste huur, wel ff van tevoren aangeven.
Bedoeling was toch om met ongeveer 6 personen te gaan? Dat zou dus betekenen dat we voor 2 mensen iets aparts erbij moeten huren. Blokhut wordt dan voor die twee mensen wel vrij duur. Is het niet handig als we bijvoorbeeld lat op 8 personen leggen en dan 2 blokhutten huren?
hey allemaal, ik heb vandaag op campshop.nl gekeken, ik een opblaasbare emmer is namelijk wel handig, die had ik nog niet, zadeltassen (over de knop en achterop) heb ik al wel en een heuptasje ook. scheelt weer in de kosten
een blokhut voor twee mensen word iid vrij duur, maar misschien gaat een vriendin van mij ook nog mee. dus dat is alweer iemand erbij.
We kunnen onmogelijk twee mensen in een blokhut proppen en zeggen betalen jullie maar meer. En eerlijk gezegd is 10 euro per nacht ook wel duur, dat krijg je namleijk als je 2 blokhutten met 6 personen huurt.....
Dus of andere optiue voor eerst eovernachtingsplek, of andere optie voor kleine pol zou ik zeggen....
ik heb nog een lichte tweepersoonstent, dat is nauwlijks extra gewicht. als ik die meeneem, en de tweede persoon een zeil, dan zouden eventueel ook twee personen in een tentje kunnen?
het is maar een suggestie, als er 8 mensen meegaan zitten we bij de pol met een probleem, en als er 6 mensen meegaan worden de blokhutten weer zo duur (hoewel ik tien euro best nog wel vind meevallen)
is het niet een idee om tochten te maken vanaf een vast punt.
ik organiseer elk jaar 10 dagen Kootwijk voor een groep van 20 personen. We blijven bewust op een plaats zodat wanneer een paard of persoon even niet meekan of wil gewoon een dagje rustig aan kan doen. Tevens kunnen er ook andere nmensen langskomen, meerijden etc. Het is altijd een groot succes en er zijn veel meer mogelijkheden.
We rijden elke dag andere routes en als je eens alleen wilt kan het ook, of in 2 groepjes. Tevens is het lekkerder voor de paardjes om een dag 4 uur of meer te lopen en dan de dag erna maar 2 uurtjes. Je zit ook niet aan een verplichte afstand, spullen sjouwen etc etc.
hey Elcamino, ik heb vanmorgen toevallig de foto's bekeken. zijn dat alleen westernruiters?
*edit*
dat doen wij ook, we rijden zes of vijf dagen geloof ik, maar van twee campings. dat betekent dat je maar 1 keer een overstap hoeft te maken (of twee keer als je weer naar het beginpunt terugwil) de rest van de dagen rijden we vanuit een vast punt. dus mocht iemand zich niet lekker voelen, of het paard is niet topfit ofzo, dan kan diegene beslissen een dagje op de camping te blijven.
@elcamino: Interesse zeker, kun je me meer vertellen?
enne we gaan idd al vanaf vaste punten....
@gentille: mooi dan zou dat dus een optie zijn.... Enne 10 euro per nacht vind tik redelijk duur, zeker aangezien het alleen overnachting voor jezelf is, daar komt dan nog overnachting voor je paard bij en alle eten en drinken.....Een nachtje zou nog wel kunnen, maar als het meer word,t wordt het mij toch te duur....Moet nu eenmaal op de centjes leten;-)
@ risje: Vind je De Kleine Pol niet te duur dan? Die kost 22,50 p.p.p.n. ( daar zit dan wel ontbijt bij, maar toch) Ik zou het trouwens niet erg vinden om iets meer te betalen voor die blokhut!
@ ELCamino: Heb wel interresse maar graag wat meer info over slaapplaatsen, en waar onze paarden komen te staan. Ik wil namelijk wel in iedergeval weide gang! En is er al iets bekent over mensen die zeker mee gaan, datum, kosten enz.
nog meer? ik vind eigenlijk dat we een limiet van acht mensen in moeten stellen, als er meer mensen zijn kunnen die misschien dezelfde tocht een week later rijden oid. zodat je groepjes krijgt.
@gentille: ik weet niet zeker dat ik meega, maar dat heb ik ook al in dit topic gemeld. Hangt ervanaf of werk langer doorloopt dan ik hoop (werk nu op tijdleijk project namelijk).
@sabien: Jawel dat vindt ik ook duur, daarom probeer ik ook te kijken hoe en waarin kosten bespaard kunnen worden. Als het aan mij ligt zou ook voor de kleine pol een goedkopere optie komen, moet echt wle haalbaar zijn. Maa rja, begreep dat die al min of meer vaststaat....
@elcamino: Even als aanvulling, ook mijn paardje moet dag en ancht op de weide kunnen. Stal is ze namelijk niet gewend, is dit ook mogleijk? Nou ja, geef maar gewoon alle info die je hebt;-)
@ risje: Niets staat nog vast hoor! De Kleine Pol leek mij gewoon erg leuk en ligt gunstig, als je vanaf een plek meerdere dagtochten wilt maken. Maar als jij een betere optie hebt dan mag je dat natuurlijk melden! @ gentille; Voor mij staat het ook nog niet 100% vast of ik mee ga! Ook omdat het steeds weer veranderd en het moet me natuurlijk wel wat lijken!