To Belg or not to Belg - CLINIC III - Ideeën?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:51

Ik doe zeker mee en stel dan ook voor dat we een Tyrza clinic doen en de knoop doorhakken

Marengo_82

Re: To Belg or not to Belg - CLINIC III - Ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:52

Eilandje schreef:
Doe je niet mee met Nobel Kristel?

Ikke doe iig niet mee, maar ik kom als het in Oud-Heverlee is zeker kijken!

Baf 50€ en pistehuur lijkt mij toch ook heel duur, dan betaal ik liever een kleine som om van de kant toe te kijken.
Daarenboven weet ik absoluut niet hoe het met mijn ribben gaat evolueren. Normaal kan ik na 3 tot 6 weken weer beginnen te rijden, maar het kan maanden duren voor ik weer 'op niveau' zit.

En ik weet niet of Sven ons wil brengen!

Balte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:03

free schreef:
Johan Zagers, wat voor iemand is dat misschien, want wie weet is dat ook iemand voor de clinic? .

Dat is een Belg die al jaren in Duitsland een dressuurstal runt, Gut Notehof heet die stal als ik het goed heb. Hij reed eerst internationaal Grand Prix met de BWP-dekhengst Mio d'Baugy en nu rijdt hij met Mister Saygon. Wordt meestal aangekondigd dat hij naar Mechelen komt, maar ik heb hem daar nog nooit gezien
Hij is wel op één van de vorige clinics van Jan Nivelle geweest in de ruiterschool. Hij moest toen samen met Stefan Van Ingelhem demonstreren voor het Grand Prix niveau. Hij had toen een paard bij wat hele opvallende hulpgeving nodig had waardoor het totaalplaatje niet echt mooi was.
Een heel aantal jaren geleden kwam hij één keer per maand een hele zaterdag naar Belgie en mocht er per club van ons gewest één afgevaardigde naar de training die hij gaf. (en voor onze club was ik dan dan)

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:29

Heb hier nog niet alles bijgelezen, maar ik ben voor alle clinics wel te vinden: dressuur, springen of spelletjes. Misschien combinatie van spelletjes met nog iets anders? Allee ja tis maar een idee, ge kunt toch ni heel de dag spelletjes doen he.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:23

tess_84 schreef:
Heb hier nog niet alles bijgelezen, maar ik ben voor alle clinics wel te vinden: dressuur, springen of spelletjes. Misschien combinatie van spelletjes met nog iets anders? Allee ja tis maar een idee, ge kunt toch ni heel de dag spelletjes doen he.

Hihi, het is ondertussen al beslist dat het een dressuurclinic van Tyrza wordt Tessa

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:37

Hmm, 50€(+pistehuur) zou eerlijk gezegd voor mij ook wel niet mogelijk zijn om op te hoesten (áls ik al vervoer zou vinden, of met een ander paardje zou mogen meedoen(wat de vorige keren al kon, dus misschien dat anderen misschien dan eens een kans krijgen als iemand zijn paardje beschikbaar stelt?)). De vorige clinics waren dan in verhouding heel goedkoop, en zeker toch wel goed, niet?

BelleFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:57

Tja, dressuur is voor mij ok, springen kan rex niet en spelletjes boeit me niet echt. Voor andere pistes in Oost-Vlaanderen kan ik wel kijken, Heverlee is me te ver om met paard naartoe te komen.

Wat misschien ook interessant is (maar misschien te duur) is eens naar iemand toe gaan. Zo zijn ze bij ons met het gewest naar Arjen Teeuwissen geweest, dan konden er wel maar een paar mensen rijden.

BelleFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:58

Eilandje schreef:
tess_84 schreef:

Hihi, het is ondertussen al beslist dat het een dressuurclinic van Tyrza wordt Tessa

Oeps...

Als het Heverlee wordt en Tyrza is te duur , wil Thierry misschien ook nog (hij rijdt nu M9-Prix St Georges maar weet natuurlijk niet of dat goed genoeg is). Vicky Smits is ook schappelijk van prijs naar 't schijnt en geeft goed les, en Wilfried Mondelaers is misschien ook een optie. Ik geloof zelfs dat je bij Vicky thuis kunt gaan ook.

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:48

De voorstellen van Vicky Smits en Wilfried Mondelaars vind ik ook goed. Vind het beide goede ruiters, misschien kun je bij Wilfried bij zijn thuis gaan die heeft ook een binnenpiste dacht ik.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:51

Ik wil wel mee
mits het van Tyrza is
mits ik vervoer heb
mits ik die datum gewoon kan
en natuurlijk mits ik een paard heb om mee te doen, mochten ineens de rijpaarden verkocht zijn dan sta ik mooi

Financien is geen probleem

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:09

Ik ga proberen te komen kijken, een paard tot daar krijgen denk niet dat dat gaat lukken .

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:50

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de prijs van Tyrza toch ook wel heel erg hoog vind, €50 euro om een uurtje met 3 les te krijgen...

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:54

Teigetje schreef:
50 euro per deelnemer??????????? om dan één uur les te krijgen?
Allé, ik snap wel dat iemand van een dergelijk niveau andere prijzen vraagt, maar ik vraag me dan wel af waarom we het de vorige keren zo betaalbaar mogelijk gehouden hebben.
Want er komt dan nog de huur van de piste bij per deelnemer?

Oef toch nog anderen die dit ook echt wel duur vinden.
Ik pas dan ook voor de clinic.
Pfieuw 50 euro en dan is het nog niet eens privéles maar met 3 in een les.
En Nikki vond Marc dan zelfs beter.

Ik kom wel kijken als ik ginder geraak.

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:04

Eigenlijk is het inderdaad wel veel geld ja. Maar we kunnen toch ook eens informeren voor andere lesgevers, er zijn hier al goede alternatieve gegeven vind ik persoonlijk.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:27

Nu als iedereen Marc zo goed vondt, kan hij misschien nog eens terugkomen . Vicky Smits zie ik ook wel zitten, al vaak goede dingen van gelezen in de Hippo .

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:27

Mja, een groot deel van de Belgenbokkers (toch al minstens 7 voor zover ik weet) hebben nu al privéles van Marc, misschien is het dan eens verfrissend om toch een andere invalshoek en visies van nog iemand anders te kunnen horen op de clinic?

saartje39

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:39

Anjatjeuh schreef:
Mja, een groot deel van de Belgenbokkers (toch al minstens 7 voor zover ik weet) hebben nu al privéles van Marc, misschien is het dan eens verfrissend om toch een andere invalshoek en visies van nog iemand anders te kunnen horen op de clinic?

ja da vind ik eigenlijk ook wel het leuke aan die clinics, dat je de dingen eens anders hoort enzo.
Voor mij maakt het dus ook wel niet zoveel uit wie het gaat worden...

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:58

Das inderdaad wel waar, maarja moesten we niemand betaalbaar vinden he .

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:23

Voor mij hoeft het ook niet per se van Tyrza maar liefst wel van een dressuurruiter.
Vicky Smidts ofzo is even goed. Maar eigenlijk wil ik mij ni moeien want als ik dan geen vervoer vind.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:38

Mij lijkt Tyrza net zo interessant omdat je uit haar berichten, reakties van leerlingen van haar, en reakties op clinics van haar, kan afleiden dat ze zelf op een eerlijke manier rijdt, er verstand van heeft en dat ze een goed oog heeft als instructrice. Bij anderen is hoe ze lesgeven eerder een verrassing.

Maar ik wil gerust ook anderen contacteren.
Heeft er iemand de contactgegevens van Vicky Smits?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:33

Kenomaxbe van het paardentipsforum volgt les bij Vicky Smits die zal je haar gegevens zeker kunnen bezorgen

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:36

Antoine-tje DB laten afkomen?

We hebben ook nog Stefan VI, die geeft ook clinics

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:37

Bij Antoine pas ik , stefan VI klinkt ook goed. Ach ik ga gewoon mee met de meerderheid .

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:39

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:42

Van mij mag dat.