strandrit in Hoek van Holland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Simone

Re: strandrit in Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 12:26

Simone - 18 jaar - Igor = Fjord/Arabier/Welsh Cob
Stephanie - 21 jaar - Mandy = Fjord/Arabier
Denise - 29 jaar - Max = Haflinger
Sanne - 16 jaar - David = New Forest
Anique_vaandrig +/- 22 jaar - Jolly = Welsh Cob
Jessica - 14 jaar - Marije = Haflinger
Ramona - Milton = Haflinger (vriendin van Denise)
Yvonne - Daysy = Haflinger
Carolijn - 16 jaar - Mexx = Fries/rijpaard
Erika - 17 jaar - Mexx = haflinger (als ze vervoer kan regelen)
Lisette - 20 jaar - Bam (als ze vrij kan krijgen)
Noussie - Amigo
Pauk - ... ?

@ sjonniej: Ja, wij vonden het wel leuk om bij het warmlopen een stukje bos mee te nemen, maar daar zijn we zo hoor! Hoek van Holland is niet zo groot
En over het ijsje: ik weet niet of iedereen dan nog zin heeft om z'n paard op de trailer te laten staan en voor ons (en jou denk ik ook) is dat ook niet zo makkelijk, want dan willen de paarden naar huis toe. Kan natuurlijk wel, maar ik denk dat iedereen dan weer naar huis toe wil en z'n paardje wil gaan verzorgen en op stal zetten. Misschien kunnen we het wel ervoor doen? Aangezien we toch eerst een heel stuk gaan stappen nog. En anders misschien maar beter niet, wordt weer zo'n gedoe.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:10

Nee maar ik begrijp niet waarom jullie zo graag daarheen willen. Want je mag er in prinicpe helemaal niet komen met een paard, aangezien het voetpaden zijn. En ík wil het risico niet lopen dat ik een boete krijg, voor dat geld kan ik beter een nieuw shabrak kopen. Daarbij kom ik voor het strand/duinen en niet voor een park... Ik weet niet hoe de rest hierover denkt. Maar ik vind het eigenlijk onzin om naar de Hoekse Bosjes te gaan.

Weet je wat ik met die ijsjes vind? Als iemand geen ijsje wilt staat die daar zo stil te staan. Je kan iemand zowiezo niet verplichten een ijsje te kopen. Na de rit kan je alsnog een ijsje kopen bij dat restaurantje. Maar dan blijf je tenminste in beweging en moet je niet verplicht een kwartier stilstaan halverwege. Want Ramona is dan al zeker 1.5 uur aan het rijden voor ze in Hoek van Holland is. Dus echt lekker voor Milton is het niet als die dan een kwartier stil moet staan op de wind.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 14:07

Met die ijsjes was ook alleen maar een optie en ik dacht later ook eigenlijk dat het niet zo handig was. Leek me wel gezellig maar niet zo praktisch.

Over het bos: ik had in het begin al voorgesteld om warm te stappen in het bos; dat doe ik zelf ook meestal en vind ik altijd wel leuk en de paarden ook altijd. Als er met jou meerdere mensen zijn die dat toch niet willen kunnen we het stuk bos er wel uitschrappen, maar dan wordt ten eerste het warmlopen in stap en (later) draf en een klein galopje enorm ingekort en zit je ten tweede in een keer in de duinen waar de meeste paarden graag in een keer hard willen. Daarnaast nemen we inderdaad wat voetpaden, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand hier in hoek van holland daar een boete voor heeft gekregen en neemt de manege hier diezelfde voetpaden ook dagelijks, dus ik kan me niet voorstellen dat iemand ons daarop zal pakken. En zelfs als we erop aangesproken worden (wat me al zeer, zeer onwaarschijnlijk lijkt), weet ik bijna zeker dat we er geen boete voor krijgen. Zelfs als je hier in het strandseizoen over het strand gaat met je paard - en er zijn veel mensen - zegt de strandwacht je alleen maar leuk gedag! En noch de politie noch de strandwacht surveilleren op die voetpaden in het bos, dus de kans dat we een boete zouden kunnen krijgen is volgens mij gelijk aan 0.0.

Als jij of anderen toch liever het bosgedeelte willen schrappen hoor ik het wel.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:55

Ongeveer de helft komt er al ohz heen. Als we eerst over dat dijkje rijden, heb je al zeker 1 km harde weg. Dat stuk ruiterpad is toch al niet lekker rijden, veel te zwaar.
Degene die met de trailer komen, die kunnen ook van tevoren op die parkeerplaats alvast wat rondrijden. Die is zo groot, ruimte zat.

Ik zie echt het nut van die Hoekse Bosjes niet in.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:27

hooi
ik kan denk ik niet mee ik heb namelijk op vakantie mijn duim zwaargekneusd maar rijden gaat opzich wel maar ik vind het strand dan wat te veel risico..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:35

Jammer Jessica!
Weet je zeker dat je niet meegaat of laat je het in het weekend/maandag nog even weten? Anders staan we straks op jou te wachtn en dan kom je niet, of net andersom

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 17:01

O jeetje dat is wel pech hebben! Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je er vanaf ziet en anders horen we het nog wel! Sterkte ermee!

Ik heb ook een vervelend berichtje: Igor is helaas kreupel. Dus we hopen heel erg dat 'ie woensdag weer oke is, maar anders gaan Mandy sowieso mee hoor, dus zolang zij niks krijgt gaat de rit gewoon door! Nu even duimen dat igje ook mee kan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:18

Balen zeg! Naja hopen dat het beter gaat met hem!

bruintje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:25

Weten jullie zeker dat je pas na 19.00 uur op het strand mag?

Ik was laatst met een vriendin van mij 's ochtends van 10.00 uur tot 11.30 uur op het strand bij Hoek van Holland. Ik had toen nog nagevraagd aan de strandwacht of je op het stand mocht, en hij zei dat het mocht.

Ik heb begrepen dat je op dat stuk strand ook met je hond mag komen.........................

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 10:37

Bij Vlugtenburg staat een bord waarop staat dat je tussen 10 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds niet met je paard het strand op mag. En ik heb ook altijd gedacht dat je hier het strand pas na 7 uur het strand op mag.
Maar misschien was het rustig toen jij ging rijden? Dan vinden ze het ook nooit erg.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:37

De ene keer heb je geluk met de mensen die er lopen. De volgende keer loopt er iemand die net alle regeltjes heeft doorgelezen en wordt je mooi op de bon geslingert.
Ik neem het risico niet.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:57

Er is ook geen enkel risico: wij gaan na 19.00 uur.

Maar is de globale routebeschrijving verder wel goed? En weet iedereen de parkeerplaats ook te vinden?

Met Igor gaat het alweer super, die liep gelijk de volgende dag alweer een stuk beter en gisteren hebben we 'm voor de zekerheid nog een rustdag gegeven, maar vanavond gaan we 't rijden weer oppaken, en dan morgen nog verder uitbouwen zodat we woensdag gewoon allebei meekunnen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:13

Ja ik begrijp alleen jullie enthousiasme niet voor de Hoekse Bosjes, die zou ik liever schrappen.

Ik ken niet alle ruiterpaden in het duin, maar je kan toch bij Vlughtenburg meteen links, een stukje (1 km ongeveer) over dat fietspad op het dijkje, voor het duin langs. Dan kunnen alle spieren etc. even opwarmen voor we het zand ingaan. Dan via de voorkant van de duinen naar Hoek van Holland rijden en over het strand weer terug. En als we het strand zat zijn kunnen we dan altijd nog aan de achterkant van het duin een stuk over de ruiterpaden.

Maar super dat Igor weer beter is! Mijn pony staat na mijn wedstrijd dit weekend ook met opgelopen benen, dus vanavond een eind wandelen en morgen rustig aan. Dan is het morgenavond weer helemaal over.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:42

Maar ik wil niet banketstaaf doen maar de hoekse bosjes liggen toch een heel stuk van stand vlughtenburg...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:07

Simone - 18 jaar - Igor = Fjord/Arabier/Welsh Cob
Stephanie - 21 jaar - Mandy = Fjord/Arabier
Denise - 29 jaar - Max = Haflinger
Sanne - 16 jaar - David = New Forest
Anique_vaandrig +/- 22 jaar - Jolly = Welsh Cob
Ramona - Milton = Haflinger (vriendin van Denise)
Yvonne - Daysy = Haflinger
Carolijn - 16 jaar - Mexx = Fries/rijpaard
Noussie - Amigo
Pauk - ... ?

Volgens mij is de lijst zo weer bijgewerkt. Heeft iemand nog wat van de laatste 2 gehoord? Ik weet niet via wie die kwamen? Het is zo banketstaaf als we op ze staan te wachten terwijl ze niet komen.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 15:42

Konden Erika en Lisette toch niet?

Wat wij verder leuk vonden aan de route is dat 'ie zo gevarieerd is: we komen van alles tegen en nemen alles mee! Natuurlijk kunnen we ook 'gewoon' door de duinen heen en over het strand terug, maar onze route leek ons gewoon enorm leuk uitgestippeld. Maar dat kunnen we altijd op de parkeerplaats nog een beetje peilen.

En nog 1 ding: het is mogelijk dat de parkeerplaats betaald parkeren is, maar het kan ook dat dat alleen overdag is, dat weet ik niet. Als jullie daar in ieder geval rekening mee kunnen houden als het bij jullie niet bekend is.

Verder hoop ik dat iedereen weet waar het is en dat ik jullie morgen zie!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:48

ik zou ook heel graag mee willen maar ik heb geen vervoer dus als er nog iemand langs rotterdam/bergschenhoek komt zou ik graag mee willen.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 15:54

We zouden de route aan kunnen passen, waardoor we 2 opties krijgen:

optie 1: de originele route

start: parkeerplaats Vlugtenburg
linksaf: dijk afrijden
rechtsaf: omhoog; richting tentje ‘De eerste de beste’
oversteken: bos door richting station Hoek van Holland haven
rechtsaf: langs de haven naar de boulevard
rechtsaf: door de duinpaadjes naar de vlakte
rechtsaf: achter de restaurantjes (Zeebries, ’t Sand) langs
rechtsaf omhoog: de eerste 2 van ‘de 7 heuvelen’
rechtsaf: onderlangs de duinen door tot aan ’t voetpad
oversteken: duinen door richting ’s-Gravenzande
linksaf 2x: over het strand tot aan de gele paal
linksaf omhoog: ‘de 7 heuvelen’
oversteken: door de duinen terug stappen naar vlugtenburg

optie 2: route zonder het bos:

linksaf: dijk afrijden tot aan de camping
oversteken: ruiterpad over naar de vlakte
rechtsaf: achter de restaurantjes (Zeebries, ’t Sand) langs

Laat me weten welke route we zullen nemen, dit kunnen we ook nog op de parkeerplaats besluiten omdat het nog zo kort dag is natuurlijk, maar ik hoor het in ieder geval wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:10

hallo allemaal, ben ik weer!

ik krijg het net niet rond met het vervoer dus helaas kan ik niet mee...
mocht het nog een x georganiseerd worden dan ga ik het gewoon nog een keer proberen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:46

Parkeren is na 6 uur gratis Shining_Horse.

Ik doe liever die 2e route. Ik heb geen zin om door het dorp heen te rijden met een gekke pony.

Jammer dat je niet meekan Anique! Maar volgende keer bete.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:42

uuhm ik weet niet of het nog kan maar als het mag wil ik toch wel graag mee me duim leeft weer en ik heb (gelukkig) vervoer!!

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 11:13

Tuurlijk mag je nog mee!! Graag zelfs, gezellig!!

de route (zonder het bos) klopte trouwens niet helemaal, die is zo:

linksaf: dijk afrijden
rechtsaf: zandpaadjes richting voetpad
oversteken: duinpaadjes door
omhoog: duin op
oversteken: ruiterpad over naar de vlakte
rechtsaf: achter de restaurantjes (Zeebries, 't Sand) langs

Dit wordt dan waarschijnlijk de defintieve route, ook omdat die andere route misschien wat te lang is voor de paarden die al een rit achter de rug hebben en nog voor de boeg hebben buiten onze rit om.

Als jullie contact met mij willen opnemen is dit mijn telefoonnummer:
06-21676643

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:55

Jammer, ik lees het nu pas... Veel plezier vanavond..

Volgende keer wil ik ook wel mee met mn dravertje!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:00

Wisja belde mij gisteren. Ze gaat ook mee.
Carow heb ik een sms gestuurd of ze nog meeging, maar tot nu toe nog niets ontvangen. Als zij meegaat rijdt zij met mij mee, dus staan we iig niet voor niets op iemand te wachten.

Ook zal ik vanmiddag Denise nog even bellen om te vragen of zij wat over de onderste 2 deelnemers weet. Denise haar computer zal wel kapot zijn, maar ik hoop dat zij wel weet of die meiden nog meegaan. Ik ga nu ook meteen even op het haflingerforum kijken, of ik daar wat over de strandrit kan vinden. Maar ik denk dat Denise dit via Pb heeft geregelt.

Tot vanavond allemaal!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:36

Ik zat er al over te denken mee te gaan maar moest even kijken hoe pauk het deed doordat ze 6 weken kreupel heeft gestaan en nu 3 weken weer rijdt..Ik ben ook nog niet naar het strand gegaan maar wilde wel een gokje wagen

Mijn "probleem" is dat pauk behoorlijk race-eend is op het strand..Haar is HELAAS aangeleerd om eerst een stuk flink haar energie druit te racen en pas terugtegaan als ze de eerste energie kwijt is...
Ze is het niet gewend om echt in een grote groep naar het strand te gaan en moet dus wel vooraan omdat ze anders niet te houden is..

Gebruiksaanwijzing helaas...

Is dit een probleem of willen jullie me wel meehebben

Oow ja pauk is een haf