KWPN hengstenkeuring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:27

irene01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:50

weet iemand de volledige afstammeling van de oscarxapollonios??

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:51

14:15 uur: Nafok Jazz:

323 Jazz x Pion. 169 cm
330 Jazz x Juventus x Zuidhorn 165 cm
336 Jazz x Rouletto 168 cm
342 Jazz x Ulft 168 cm
559 Olivi x Damiro x Amor x Wachtmeester 164 cm

15:05 uur: Nafok Krack C:

381 Krack C x Jazz x Ramiro x Amor 167 cm
386 Krack C x Clavecimbel x Pretendent x Apollonius xx 174 cm
387 Krack C x Uniform 166 cm
393 Krack C x Partout x Sultan x Amor 164 cm
398 Krack C x Nimmerdor xLeurphelin x Courville xx 166 cm

ceasario"]
[quote="sannah"]Volgende lijst:

Aangewezen voor de 3e bezichtiging:
11:15 uur: Nafok diverse vaders: 531-606-608-610-693-699-704-706
12:00 uur: Nafok Gribaldi-Obelisk-Polansky: 218-223-538-545-642-646

531 Now or Never M x Saros xx 172 cm
606 Oscar x Apollonios xx 164 cm

608 Oscar x Rossini 167 cm
610 Oscar x Apollonios 166 cm
693 Sandro Hit x Jazz 168 cm
699 Silvano N Holst x Flemmingh keur 167 cm
704 Sunny Boy x Aktion 166 cm
706 Sunny Boy x Classiker 164 cm
218 Gribaldi x Ferro 164 cm
223 Gribaldi x Goodtimes 163 cm
538 Obelisk x Fruelingh 169 cm
545 Obelisk x Flamingo 163 cm
642 Polansky x Doruto 170 cm
646 Polansky x Ferro 169 cm
[/quote][/quote]

[quote="ceasario"]
[quote="sannah"]735 Welt Hit II x Wolfgang 165 cm
738 Welt Hit II x TCN Partout 168 cm
10 Alabaster x Democraat 166 cm
45 Cabochon x Ferro 170 cm
48 Cabochon x Zeoliet 168 cm
52 Cabochon x Zonneglans 165 cm
130 Donnerhall OldS x Ferro keur X Abgar xx 173 cm
401 Lancet x Ulft 168 cm
560 Olivi x Michelangelo 166 cm
580 OO Seven x Bentley 170 cm
675 Ronaldo x Kennedy 161 cm
678 Ronaldo x Pion 166 cm
685 Royal Dance x Kennedy 165 cm
688 Royal Dance x Astronaut 170 cm
[/quote][/quote]

[quote="ceasario schreef:
Aangewezen voor de 3e bezichtiging:
13:40 uur: Nafok Ferro:
363 Kennedy x Ubis x Joost x Senner 170 cm
457 Metall x Flemmingh x Lucky Boy 164 cm
467 Metall x El Corona x Nur Primus x E. Ramano 167 cm
624 Paddox X Haarlem x Zeoliet x Amor 164 cm
775 Ferro x Acord II x Ramiro x Beach Boy (Zeus) 173 cm

Zo ondek je dat er nogal Anglo Ar-bloed is toegevoegd.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 02:27

Hm... om even wat zinnigs te zeggen... de Oscars vielen me alles mee, echt mooie complete paarden. 3 door!!!
De Jazz nafok was maar een taai groepie...
De Krack nafok was minder goed dan vorig jaar.
Uhm... Knipoog

De schimmel Sunny Boy heeft mijn hartje gestolen, evenals een bruin Koriandertje (die niet genomen werd Boos! ) en een alleskunnende vos van Alabaster (catnr blijf ik verschuldigd, maar Sjuim weet welke het was Knipoog ).

Scandic een 8 voor uiterlijk en Special een 7,5?? Gaan we allemaal de waterbuffelkant op dan? Of hadden ze dringende behoefte aan een glaasje "doe je ogen open"?

Scandic en Quattro zijn volgend jaar te bezichtigen in het tweespan, en als speciale additie komt Prestige ervoor in het klavertje 3 Haha!

Paganini was wederom goed en werd ook best rondgestuurd. Een beetje overgewaardeerd werd Marlies van Baalen met Roman Nature door met 74% te winnen... maar goed.

Onder het zadel van de nieuwe jaargang viel de Krack x Pion zeer positief op en bij Turbo liep het bloed uit zijn mond (tong gebeten Verward ).

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:58

Hoe liepen de andere hengsten van de T jaargang ???
Wat Tango er ook toevallig ? Tendro ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:35

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:20

Hoe waren de showblokken van Jazz en stal Hexagon?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:26

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:44

Ik vond het showblok van stal Hexagon nou niet denderend. Ik vond de heren Van Lieren nou niet echt geweldig rijden. Ik weet het, beste stuurlui staan aan wal. Maar bij Pa van Lieren hangt alles los aan zijn lichaam, alles beweegt en bij zoon van Lieren wordt alles stijf gehouden.
Ik heb Rubiquil echt wel mooie passen zien maken, maar het diertje kan veel meer naar mijn gevoel.

Sja, ik ben een Jazz-fan, dat moge duidelijk zijn. Ik vond zijn show wel gaaf, in tegestelling tot wat Suzanne F. vond. De drie nakomelingen lopen goed, alleen viel de kijkerigheid en de spanning goed op. Jazz vond ik er erg goed bijlopen. Bijna beter dan wanneer Tineke erop zit. Zijn front en hals waren mooier dan normaal, zijn achterbeen zat er veel beter onder. Dit paard kan volgens mij veel meer dan dat deze ruiters eruit halen. Ik ben het even met Suzanne F. eens, Edward Gal had op al deze paarden moeten zitten Knipoog Ik zou hem graag eens op Jazz willen zien.

Ik vond vooral Rubels zijn optreden geweldig. Wat een fenominaal paard. Pas de tweede keer de lichte tour en dan zo lopen. Niet gek dat er wat foutjes in zitten. Ik vind dat HP hem fantastisch rjidt!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:57

Yes! De voltaire mag naar Ermelo! Machtig mooie bok vind ik dat.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:48

Volgens mij wordt het beste paard van de avond hier overgeslagen. In mijn ogen was Terlia echt zeeeeeeeeeeer speciaal! Wat een bok!! En bij gribaldi had ik toch weer een kwijlbakje nodig wat een beest!! Heb hem dan ook een staande ovatie gegeven Haha! (was ik ook wel verplicht als gribaldifan zijnde) Al zat er vlak bij ons in de buurt volgens mij een ook Edwardfan.....

Vond het een leuke avond. Wat me trouwens ook op was gevallen naast het bloedkleurige schuim van turbo, was parcival die met slof en stang en trens voor de huldiging terug kwam in de ring. Over slofgebruik gesproken.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:57

Ik blijf Gribaldi BLOEDJE mooi vinden! Echt om naast je bed te zetten! Maar in het lopen blijft hij toch echt bagger....... (sorry)
Ontzettend traag achterbeen en van dat stekerige voorbeen ben ik ook niet zo gecharmeerd. Maar ondanks dat heeft Edward hem toch heel fijn voor elkaar!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:25

Wat een lange dag was dat zeg, van halverwege de Rubinstein nafok tot aan de jazzen snachts. Ik ben trouwens wel blij dat ik zo vroeg als mogelijk was gekomen want ik vond de hengsten 's ochtends beter dan die van in de middag (de bezichtiging). Mijn favorieten waren vooral:

688 Ungaron = Royal Dance x Astronout
608 U = Oscar x Rossini
610 U = Oscar x Apollonios
704 U2 = Sunny Boy x Aktion
457 Union Jack = Metall x Flemmingh
467 Ufo = Metall x El Corona
387 Unlimited G = Krack C x Uniform

Vooral de Oscars vielen mij echt positief op. Van de trakheners waren de Gibraldi's het beste, maar ik blijf dat toch meer sportpaarden dan dekhengsten vinden. Van de "gerenomeerde" dressuur hengsten vond ik vooral de Jazzen tegenvallen, vrijwel allemaal hielden ze zich vast in de beweging, en er wilden er maar weinig hun rondje lopen.

Graag had ik de motivatie gehoord waarom nr 786 San Antonio = Sandro Hit x Worldman, welke onder het zadel werd getoond, niet door mocht. Vergeleken met Sandreo liep deze zo slecht nog niet, "des jurys wegen zijn ondoorgrondelijk".

De beoordeling van de hengstencompetitie blijf ik lastig vinden. Wat in een normale dressuurproef echt onvoldoende is krijgt hier nog een 7. Het zal dan wel gaan om de natuurlijke aanleg, maar daar zie je echt weinig van. Marlies van Balen krijgt bij een slechtlopende bok nog het voordeel van de twijfel "paard heeft potentie en z'n dag niet bla bla bla", gelukkig was de conclusie bij Special D wat duidelijker (maar er werden erg veel worden gebruikt om te zeggen dat de amazone het paard in de weg zat). Bert is the best, dat wil ik nog wel even zeggen. En Terlia is ook onwijs.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:28

Je hebt helemaal gelijk saluut!! Echt een trakvoorbeentje en traag achterbeen maar het blijft een plaatje en met edward een supercombinatie! Denk ook niet dat de hengst zo ver was gekomen met een andere ruiter. Ik vond Hans peterminderhout en Edward Gal verreweg te beste ruiters van de avond.
En ondanks zijn matige beengebruik van Gribaldi vind ik het fantistisch hoe ver de hengst nu al is gekomen en nog steeds vorderingen maakt.
Ik kan er iig nog steeds met veel aandacht en bewondering naar kijken en dan in combinatie met de prachtige muziek van de kur... kreeg ik kippenvel! En ik denk dat ie ook complimenten mag krijgen over zijn vermogen tot het sluiten. In mijn ogen deed ie dat erg goed. OK dan!
Mijn ideale hengst zou eruit zien als gribaldi en de beweging en het vermogen hebben als Terlia Haha! Haha! Haha! (Natuurlijk gereden door edward Cool )
Daarnaast was ik overigens ook erg gecharmeerd van de Krack x pion. Zeer elegante hengst met een mooi bewegingsmechanisme.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:41

Gribel, Terlia, Rubels, Trento, en Tuschinski vond ik de beste van de avond, Scandic snap ik niet wat moderne rijpaardenfokkers daar in moeten zien, tuurlijk beste bewegingen maar wat een buffel, die hadden ze beter bij de gelderse paarden in kunnen schrijven.

De Jazzen vielen mij tegen, behalve papa himself. van de T jaaragng heb ik al gezegd welke ik de beste vond, daar moet ik bij toevoegen dat Turbo mij een super fijn paard lijkt in het werk, die komt er wel met Ed op zijn rug.

Terlia vind ik een fenomenaal dressuurpaard, prachtig model, maat, sterk en toch met heel veel charme bewegen. Ik had alleen het idee dat ie het in zijn lijf nog niet echt allemaal aankon.

De braafste paarden en bewerkbaarste waren die van Bert Rutten, maar Bert is een africhter pur sang, ik vind dat ie dat thuis vooral zo moet blijven doen, maar kwa houding en zit kan ie niet meer tegen de jonge goden op.

hier nog een paar foto's die ik gemaakt heb:

Rubels:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Obelisk:
Afbeelding
Afbeelding

Sorry dat ze een beetje groot zijn....

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:00

Zijn er ook foto's van Jazz en zijn kroost? Ik wil onze merrie er wel weer onder hebben, de Jazz merrie die we nu hebben is 1.68 op 3jarige leeftijd, vind het een hele mooie maat.

Volgend jaar ben ik sowieso weer aanwezig......

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:45

En hoe doen de Kimberley's het????

En de nr 2 van de VSN?? die van welthit is dat, ingewikkelde naam????? Dies namelijk bij ons in pesse gefokt en me buurman had m toen kunnen kopen voor 4000, maar de havikerwaard was m voor en nu heeft ie zo'n spijt!!!! Boos!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:06

Ik kon vandaag helaas niet mee naar Den Bosch, maar werd vanmiddag al gebelt dat mijn favoriet de Kennedy x Ubis (al vanaf het moment dat ik hem in Ermelo op het straatje zag) kampioen van de keuring is geworden! Erg leuk!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:11

Volgens mij ben ik een van de weinigen die Scandic wél aansprekend vond. Hij is misschien niet de meest luxe hengst, maar ik vond hem niet echt buffelig. Misschien is dat smaak.
Ik vond Radar echt om bij in slaap te vallen en Paddox werd ook bagger voorgesteld. Verder vond ik aan Troy niks aan, maar ik hou zowieso niet van Negro-bloed.
Tuschinski was mijn absolute favoriet, echt geweldig!!
En Terlia, wat een merrie zeg! Niet normaal meer. Ook zo enorm braaf.

Verder vind ik vandaag de Jazzen echt draken, er liep er geen een fatsoenlijk door de baan. Verder was Jazz zef vandaag ook niet de liefste Schijnheilig

Van de nieuwe jaargang vond ik de Keuringskampioen ook de beste, die vond ik bij de derde bezichtiging al de beste. Dat paard heeft echt een super model en hele fijne bewegingen. De nummer 2 van de kampioenskeuring vond ik trouwens ook een heel fijn paard. Ik weet alleen zijn afstamming niet meer.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:38

Vandaag heb ik vooral genoten van de stempelhengsten Haha!, Ferro die echt afgezonderd van de andere hengsten stond (dulde niemand bij hem in de buurt Haha!) en verder gewoon top om die eens rond te zien gaan. Havidoff, ook een erg mooie hengst. Ik was dan ook erg gecharmeerd van Paginnini (ehm, spellingscontrole "? ???).

Ik zou wel een heel verhaal willen neerzetten maar wat ook erg indrukwekkend was, was de veilingtopper van vandaag: Olivi x Michelangelo, 140.000 eurootjes. Tenminste, na de Sunny Boy van 95.000 (? dacht ik) euro ben ik weggegaan en ik denk niet dat er iemand boven de 140.000 uit is gekomen,...

Veel goede en mooie paarden gezien, waaronder de Kennedy x Ubis maar zeker de Oscars vielen heel positief op!!! Ga nog even kijken bij de verslagen van vrijdag.

P.S. Petje af voor meneer Gal die vrijdagavond tig hengsten heeft gereden en voorgebracht (en hoe!!!)!!! OK dan!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:40

saluut schreef:
Ik kon vandaag helaas niet mee naar Den Bosch, maar werd vanmiddag al gebelt dat mijn favoriet de Kennedy x Ubis (al vanaf het moment dat ik hem in Ermelo op het straatje zag) kampioen van de keuring is geworden! Erg leuk!!

Kennedy x de Anglo Ar. Ubis..
Bloed dat wel eens kon passen in de fokkerij.
Daar de laatste 10 jaar de "vijand" w.o. Cor Loeffen en
dat manneke van de merrietest dit bloed mede heeft uitgeroeid met steun van veel Brabantse fokkers.
Nu nog een verandering bij de voorzitter van de merrietest "de parabool"
anders schiet je er nog niks mee op.
Daar de ene kant een veranderde beleid, dat straks bij de 3 jarige weer door een koekenbakker te niet wordt gedaan via de merrietesten.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:36

Wat was Concorde trouwens prachtig tijdens 'Het paard van het Jaar'

Wat een hengst nog, met bot, en massa, een echt vaderdier-type! Prachtig!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:58

De Olivi x Michelangelo is voor € 145.000,- afgeslagen! Wat een bedrag!
Ik heb gister genoten van Gribaldi ( de vader van mijn binnenkort komende veulentje ), ik had hem nog niet in levende lijve gezien! Geweldig paard!
Verder was ik weg van Troy, Sandreo, Terlia, Roman Nature en San Remo.
En een complimentje voor Edward Gal! Wat zal hij vannacht goed geslapen hebben! haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:04

ceasario"]
[quote="saluut schreef:

Kennedy x de Anglo Ar. Ubis..
Bloed dat wel eens kon passen in de fokkerij.
Daar de laatste 10 jaar de "vijand" w.o. Cor Loeffen en
dat manneke van de merrietest dit bloed mede heeft uitgeroeid met steun van veel Brabantse fokkers.
Nu nog een verandering bij de voorzitter van de merrietest "de parabool"
anders schiet je er nog niks mee op.
Daar de ene kant een veranderde beleid, dat straks bij de 3 jarige weer door een koekenbakker te niet wordt gedaan via de merrietesten.
[/quote]

Wow wat een paard was dat zeg. Ik zag hem en was spontaan verliefd. Uptown is zijn naam.

Zie ander topic.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:05

Even kort verslagje van vandaag:

Een prachtig, compleet paard, de Kennedy x Ubis. Al toen hij voorgesteld werd in groep 6, kwamen er al aardig wat reacties uit het publiek los.
Voor mij absoluut de nummer 1 van vandaag.

De strijd om de Oregon trofee was ook zeer spectaculair, ook met recht gewonnen door Patijn. Hij had ook zeker het publiek mee!

De presentatie van de keur en preferente hengsten is ook altijd leuk. Het is weer eens wat anders om een Jazz (die trouwens lekker uit kon halen) en Ferro een keer niet onder het zadel te zien.