Jeroen Dubbeldam geeft dressuurshow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:37

Hebben jullie geen last van ons gehad Schijnheilig
Mensen achter ons en voor ons volgens mij wel Tong uitsteken We waren af en toe wat luidruchtig Schijnheilig

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 01:04

Alane schreef:
dressuur is de basis van de rijkunst...
Soms blijft het bij dressuur (zonder er laagdunkend ovr te willen doen) en ga je verder met dressuur.. anderen gaan ander disciplines "uitproberen" en komen erachter dat daar hun hart ligt...
maw en springruiter kent de dressuur, maar een dressuurruiter hoeft niet te kunnen springen...
()...

Toch is dit wel anders geweest. Bij de eerste moderne olympische spelen waar dressuur werd gereden (1912 in Stockolm) zaten 5 hindernissen van 1.10 en tot slot nog een sprong...

...over een wals die naar het paard werd toegerold!!

Goud werd toen gewonnen door de zweedse graaf Carl Bonde op het paard Emperor. Slim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:25

Volgens mij liet J. Hinnemann, Marlies van Baalen ook springen in de training????

Ik merk aan mijn paard, dat ie ten eerste plezier heeft in het springen, en ten tweede losser en soepeler in zijn lijf wordt. Ik ben van mezelf ook nogal een "strakke" rijder en door het springen leer ik beter zitten, beter onverwachte bewegingen opvangen. Ik denk dat springen wel degelijk een toegevoegde waarde heeft voor de training van paard en ruiter. En waarom niet voor een GP-ruiter? Zijn die uitgeleerd dan? Volgens mij heeft Tineke Bartels ooit eens gezegd dat een mensenleven tekort is om goed te leren paardrijden....

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:28

Sammm schreef:
In de hoefslag stond een keer een fotot van Jeroen Dubbeldam die een clinic gaf Op Idool *LOL*
Ik moet zeggen dat het er niet verkeerd uitzag Knipoog

Dat heb ik gezien!
Dat was op JIM vorig jaar.
Was echt heel leuk, Passage Piaffe etc.
Het zag er helemaal niet slecht uit! (behalve de hoed dan, die had hij van Richard Davidson geleend en was hem veel te groot)

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:43

hahahaha hebben jullie het gezien?? Wat is die man melig zeg! Echt die opmerkingen waren leuk!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:51

Jamy schreef:
Hebben jullie geen last van ons gehad Schijnheilig
Mensen achter ons en voor ons volgens mij wel Tong uitsteken We waren af en toe wat luidruchtig Schijnheilig

Nee hoor, geen last gehad van jullie Knipoog

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:25

jah echt leuk hoor vanavond zei je waar hoe laat mail ut ff f zet ut op de site graag doeidoei
franca Ach gut OK dan! OK dan! Pling *LOL*