[BESLOTEN] De paarden gaan mee, maar de huizen blijven thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: [BESLOTEN] De paarden gaan mee, maar de huizen blijven thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:13

Ik ben het ook wel met je eens, Caily (en Fabster, en Karev, en kvulden). Ik ben ook niet zo super sociaal, maar als iedereen alleen komt, krijg je toch eerder een groep dan als mensen elkaar al kennen. Daarom durfde ik me wel op te geven :D

Een extra paard mee (omdat die anders alleen achter blijft) lijkt mij minder probleem (mits voldoende plek, uiteraard). Als op die paarden aanwaaiers meekunnen is dat helemaal mooi meegenomen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:26

Caily was weet jij al meer over de accommodaties die in aanmerking komen? Als ik iets moet doen dan laat maar horen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:41

Toch weer een stipje, misschien kan 'k een lift krijgen van Fabster :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 14:46

Ik had even een eindverslag wat tussendoor moest :=
En nu 3 dagen werken, weekend vrij, dan ga ik weer bezig!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:01

Jadybabe schreef:
Citaat:
Wie gaat er mee? - thuislocatie - vervoer - paard (geslacht) - paddock/stal/wei - staf, draf, galop
1. Caily (Lotte) - Winschoten (GR) - ? - Kyra (merrie) - p/s/w - s, d, g
2.Sure_Lee(Shirley) - Ommen (OV) - eigen trailer - Rosalie (merrie) s,d,g
3.Kvulden (Kirsten) - Twello Gld - eigen trailer - merrie Marika 22jaar
4 spatter (irma) -Belgie- eigen trailer- Blue ruin 10 jaar, maakt niet uit kwa stalling en alle gangen
5. Hilary (Eva) - Veenendaal (UT) - eigen trailer - Whiz (ruin; 10 jaar) - p/s - s, d, g
6. Natalie- Woudenberg (UT) geen trailer - - twix merrie 6 jaar, stalling maakt niet uit als ze maar wel naar buiten mag- s,d,g denk ik
7 karev (tamara) merrie 12 geen vervoer gasselternijveen dr P w stal niet perse s d g
8 Fabster (Fabiola), Omg Breda, merrie, heb vervoer, 2 paards trailer (zou eventueel Gypsy meenemen), paddock (zand, mag 's nachts op stal )s/d/g
9 Jadybabe (Sandra) omg. Alphen aan den Rijn, eigen trailer ,Jade,merrie 6 jaar, stalling maakt niet uit
10. Solleke_Noah (Sarah) - Leuven, België - geen eigen trailer - Elska (merrie, 16 jaar) of Noah (ruin, 13 jaar) - wei of paddock (Elska kan ook in stal, Noah niet) - stap, draf, galop, (tölt, telgang) - enkel indien ik met Fabster zou kunnen meerijden

Citaat:
Mogelijke data
vrij 19 aug - ma 22 aug (zomervakantie): Caily, Shirley, Fabiola
vrij 26 aug - ma 29 aug (zomervakantie): Caily, Shirley
vrij 2 sep - ma 5 sep: Caily, Shirley, Kirsten
vrij 9 sep - ma 12 sep: Caily, Fabiola
vrij 16 sep - ma 19 sep:, Shirley, Kirsten Tamara
vrij 23 sep - ma 26 sep:, Shirley, Kirsten Tamara
vrij 30 sep - ma 3 okt: Caily, Shirley, Kirsten Tamara , Fabiola, Sarah
vrij 7 okt - ma 10 okt: Caily, Shirley, Kirsten Tamara , Fabiola, Sarah
vrij 14 okt - ma 17 okt (herfstvakantie): Caily, Shirley tamara
vrij 21 okt - ma 24 okt (herfstvakantie): Caily, Shirley tamara
vrij 28 okt - ma 31 okt: Caily , Shirley tamara, Fabiola

Datum maakt mij ook niet zoveel uit, kan altijd wat regelen. Liever niet in de dazen en hitte periode.[/quote]

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:29

Hmm, als er de mogelijkheid is om een paard te lenen kan ik wellicht ook mee :j Manlief zorgt dan wel voor de mijne thuis.
Mijn eigen paard kan wel niet op de trailer, maar ik heb totaal geen problemen met het rijden op andere paarden :n Maar dan moet je mij wel op je paard/pony willen hebben (ik ben 1.60m en weeg ongeveer 60 kilo) :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:38

Voordat ik weer een paard aanbied... laten we eerst kijken wie er mee willen en kunnen op de gekozen datum. Als mijn draver ook nog fit is kan hij ook wel mee. Maar dat moet je maar net durven. Ik ga er iig niet op naar buiten. En heb nog een brave betuigde shet waar iedereen mee kan mennen en dan nog een haf. Wat mij betreft kunnen ze allemaal mee als diegene maar voor vervoer zorgt.... :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:48

Wendy schreef:
Hmm, als er de mogelijkheid is om een paard te lenen kan ik wellicht ook mee :j Manlief zorgt dan wel voor de mijne thuis.
Mijn eigen paard kan wel niet op de trailer, maar ik heb totaal geen problemen met het rijden op andere paarden :n Maar dan moet je mij wel op je paard/pony willen hebben (ik ben 1.60m en weeg ongeveer 60 kilo) :D

In principe zou je op Elska (ijslander) mogen en dan ga ik zelf op Noah (mijn ruin, die is een beetje gek dus vreemden erop is geen goed plan). Maar ik heb zelf geen vervoer en kan heel misschien met Fabster mee, da's maar plaats voor eentje.

Sowieso moet 'k nog bekijken of het haalbaar is allemaal, zag dat het 3,5 uur rijden vanaf hier is, best een eind voor een paard om op de trailer te staan :o

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:52

Gezellig meiden een uitje!
Ten eerste kan ik niet zo van huis weg, ten tweede moet in werken, ten derde geen vervoer.
zou mijn paard eigenlijk ook nooit bij een vreemde die ik niet ken in een trailer zetten }:0 als er wat gebeurd, muts ben ik he :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:57

Ik heb ook een tweepaards trailer en als je paard echt braaf is op de wagen wil ik best een ander paard meenemen.

Geen idee of er mensen op mijn route zitten.

Weet alleen nog niet of ik alle data's kan en wil ook niemand teleurstellen als straks blijkt dat ik DE datum zelf niet kan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:09

Hoe zulke afstanden willen jullie gaan rijden? 20/25 km plus?

Ik kan opzich wel die afstand rijden maar niet de hele weg up tempo ivm de spat.
Kan meevallen tegen die tijd maar de paarden 4 daagse 2 Jr geleden was op dag 3 over omdat ze kreupelde.

Kan heus wel een stuk draven en galloperen hoor!

En neem aan dat d groep zich aanpast aan de "zwakste schakel"? Ik ben niet snel bang hoor en durf echt wel te rijden maar onbezonnen ritten hou ik niet van. Of mensen die plots van je weg rijden zonder waarschuwing ed.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:20

Ik hoef ook geen wilde ritten hoor. Ik blijf liever heel :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:24

:o Ik sluit me hierbij aan. Ik zal mijn merrie nog behoorlijk in conditie moeten brengen. Maar als we de rit een beetje plannen kunnen we eventueel een binnen door weg regelen als het nodig is toch. Zodat sommigen daarvoor kunnen kiezen en we elkaar later weer tegen komen? Mijn afstanden zijn normaal 10/15 maar met een pauze zou langer best kunnen. En ik heb tijd om wat meer op te bouwen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:30

Je zou inderdaad een kort en een lange route kunnen maken, evt. nog met een extra lusje ergens voor mensen die wel en mensen die niet even flink willen galopperen. Ruiters & Mennen blijft dan toch wel ideaal :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:34

Hier zijn de afstanden rond de 15-20 km. Kan best wat tempo in, maar ik kan ook geen half uur galopperen. Kan ik Caj zelf op mijn rug nemen, denk ik :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:36

Ik rij ook 15-20 km momenteel. In de zomer wil ik graag richting de 30 km kunnen (wel met pauze :Y) ) Maar eerst kijken hoe die schieffel gaat...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:50

Ik rij met gemak 25 km met Blue maar zolang het geen stapritten worden , passen we ons wel aan.
Van alleen maar stappen wordt Blue vervelend, die houdt wel van een beetje tempo af en toe.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:33

Ik wil ook niet alleen stappen. Dan krijg ik pijn in mijn rug.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:45

Mij maakt het allemaal niet uit. Ik rijd weleens rondjes van 10 km maar ook met gemak van 25. Stap, draf, galop en hoeveel maakt me ook niet uit.
Paardlief is alleen niet geschikt om je paard in te parkeren. Ze is namelijk wel gesteld op haar persoonlijke ruimte.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:58

Haha! Die van mij ook. Ik zal een rood lintje in haar staart hangen en achteraan gaan lopen. Anders is ze de hele tijd aan het mikken naar anderen om te laten zien hoe groot haar persoonlijke ruimte is.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:18

Oh die van mij hang in het begin en soms bij spannende dingen graag aan iemands billen <<)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:45

Als ie bont is, dan mag dat vast wel bij die van mij... :=

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:26

Nee niet bont. Helemaal bruin met een witte bles

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:00

Hallo,

Ik las hier iets over paarden lenen, zap mag eventueel ook geleend worden (door de juiste persoon). Maar daar kunnen geen mannen op :p. Wendy bijv wel. Maar het is wel een volbloed. In een groep erg braaf, zo lang je niet voorop wil. 60/65 kilo max.

Ik wil zelf erg graag mee, maar zal geen drie dagen worden ivm gezondheid/thuissituatie. Zap is dan bijv. 2 dagen te leen, 1 dag zou ik zelf willen rijden? Andere dagen kom ik wel even kijken want ik woon om de hoek.

Ik kan ook niet te lang stappen ivm mn rug. Actiever is geen probleem.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 13:11

Kyra en ik zijn van alle markten thuis (en bont) haha. Hoe ze naar andere paarden is hangt van haar hormonen op dat moment af, maar zomaar slaan heeft ze nog nooit gedaan. Momenteel slaat ze wel naar mij met poetsen, dus daar moeten jullie niet van schrikken. Kyra is erg braaf, lief en voorzichtig maar haar hormonen zijn haar bij sommige triggers de baas. (En slaan ben ik thuis mee aan het werk hoor, want dat mag nooit!)