Animal schreef:Nee hoor! Dan had ik de rit nooit mee mogen rijden geloof ik
Ik ben echt een boshobbelaar (en dat mag je heel letterlijk nemen). Ik heb geen lessen gehad, maar ben gewoon op een paard gaan zitten en ermee naar het bos gereden met een vriendin. Niet wetende waar ik mee bezig was

Dat was leuk en gingen we vaker doen, waarna ik ook wel eens in mijn eentje mocht

Later heb ik 10 lessen op de manege gehad (van mijn oma gekregen) en daarna weer vrolijk gaan boshobbelen. Bij die lessen leerde ik pas wat lichtrijden nu eigenlijk is bijvoorbeeld. Daarvoor wist ik dat niet

Ik ben er trouwens nogsteeds niet goed in

Heej heej,
Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar viel een beetje over deze opmerking.
Voor boshobbelen (buitenrijden) heb je ervaring nodig. In de stap is het voor het paard het fijnst als je een actieve zit hebt. Rechtop, voeten in de beugels met lichte druk. De draf moet je goed kunnen meekomen om je paard niet tegen te werken en helemaal in deze voorwaartse manier van rijden bij de Mill Ranch. In de handgalop geld het zelfde als in de stap, bij een rengalop is staan een verreiste. Dit ook voor de rug van je paard.
Ik merk dat erg veel mensen hier heel makkelijk over denken. Ik heb gezien vorige rit hoe druk Willem was met het corrigeren van Breezer. Dit omdat de mensen wilde "boshobbelen" en niet nadachten over het welzijn van Breezer in dit geval. Hij loopt nu regelmatig kreupel na het rijden omdat er niet geluisterd word naar de aanwijzingen van Willem.
Al met al, denk er niet te makkelijk over, ik ben ook geen lichte ruiter maar weet wel correct mee te komen met de gangen van mijn paard.
Reacties zijn uiteraard welkom..