Western buitenrit The Mill Ranch (vol!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:32

Animal schreef:
Jep 17 oktober gaan we nog een keer met een groep :) Er was veel animo voor de ritten, alleen bij deze net te weinig. Dus vullen we aan met gezellige mensen :D

Edit; zowel Richard als ik gaan dus 2 weken achter elkaar :D

Toe maar zeg!! _O- Geld teveel? :')
Welke rit gaan jullie dan doen? Weer dezelfde?

Animal

Re: Western buitenrit The Mill Ranch (nog enkele plekken!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:41

Ik ben al aan het sparen :P
17 oktober doen we weer dezelfde rit :')
Is een erg leuke rit voor een groep! Ik heb ook wel eens een picknickrit gedaan en
een wildrit, maar de Mosselrit was tot nu toe wel favoriet :j

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:43

Is de mosselrit voornamelijk bos eigenlijk? Heb geen flauw idee, zal wel als het in de Veluwe is? :P

Die van 17 oktober durf ik niet aan denk ik, rengalop :wow:

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:45

Sperziemone schreef:
Is de mosselrit voornamelijk bos eigenlijk? Heb geen flauw idee, zal wel als het in de Veluwe is? :P

Die van 17 oktober durf ik niet aan denk ik, rengalop :wow:

Ik durf op Haffie de 'rengalop' wel aan, maar dat is 10 oktober :')
Op een ander paard is het afhankelijk hoe die voelt en of ik het aandurf. Ik ben stiekem
echt een angsthaas en stuiter heel eenvoudig uit het zadel. Haffie heeft hele fijne gangen, dus daar blijf
ik wel opzitten :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:14

Wij gaan nog steeds 100% zeker mee hoor :-)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:29

Ja ik ga ook mee :D (als het nog mag :P )
Hoelaat wordt ik waar verwacht en welke kosten zitten hier aan verbonden?? Nog wel ff handig om te weten natuurlijk :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:52

Dan moet je even in de OP Kijken :D 13:30 verzamelen :D

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:09

Ik kan eventueel ook nog mensen oppikken :) Ik rij deze route:

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:11

Voor mij weer lekker dichtbij :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:26

Selina schreef:
Voor mij weer lekker dichtbij :P

haha jaaa inderdaad :D

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:21

Animal schreef:
Nee hoor! Dan had ik de rit nooit mee mogen rijden geloof ik :=
Ik ben echt een boshobbelaar (en dat mag je heel letterlijk nemen). Ik heb geen lessen gehad, maar ben gewoon op een paard gaan zitten en ermee naar het bos gereden met een vriendin. Niet wetende waar ik mee bezig was := Dat was leuk en gingen we vaker doen, waarna ik ook wel eens in mijn eentje mocht :) Later heb ik 10 lessen op de manege gehad (van mijn oma gekregen) en daarna weer vrolijk gaan boshobbelen. Bij die lessen leerde ik pas wat lichtrijden nu eigenlijk is bijvoorbeeld. Daarvoor wist ik dat niet :) Ik ben er trouwens nogsteeds niet goed in :')

Heej heej,

Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar viel een beetje over deze opmerking.

Voor boshobbelen (buitenrijden) heb je ervaring nodig. In de stap is het voor het paard het fijnst als je een actieve zit hebt. Rechtop, voeten in de beugels met lichte druk. De draf moet je goed kunnen meekomen om je paard niet tegen te werken en helemaal in deze voorwaartse manier van rijden bij de Mill Ranch. In de handgalop geld het zelfde als in de stap, bij een rengalop is staan een verreiste. Dit ook voor de rug van je paard.

Ik merk dat erg veel mensen hier heel makkelijk over denken. Ik heb gezien vorige rit hoe druk Willem was met het corrigeren van Breezer. Dit omdat de mensen wilde "boshobbelen" en niet nadachten over het welzijn van Breezer in dit geval. Hij loopt nu regelmatig kreupel na het rijden omdat er niet geluisterd word naar de aanwijzingen van Willem.

Al met al, denk er niet te makkelijk over, ik ben ook geen lichte ruiter maar weet wel correct mee te komen met de gangen van mijn paard.

Reacties zijn uiteraard welkom..

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 20:35

MarlonNaldo schreef:
Animal schreef:
Nee hoor! Dan had ik de rit nooit mee mogen rijden geloof ik :=
Ik ben echt een boshobbelaar (en dat mag je heel letterlijk nemen). Ik heb geen lessen gehad, maar ben gewoon op een paard gaan zitten en ermee naar het bos gereden met een vriendin. Niet wetende waar ik mee bezig was := Dat was leuk en gingen we vaker doen, waarna ik ook wel eens in mijn eentje mocht :) Later heb ik 10 lessen op de manege gehad (van mijn oma gekregen) en daarna weer vrolijk gaan boshobbelen. Bij die lessen leerde ik pas wat lichtrijden nu eigenlijk is bijvoorbeeld. Daarvoor wist ik dat niet :) Ik ben er trouwens nogsteeds niet goed in :')

Heej heej,

Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar viel een beetje over deze opmerking.

Voor boshobbelen (buitenrijden) heb je ervaring nodig. In de stap is het voor het paard het fijnst als je een actieve zit hebt. Rechtop, voeten in de beugels met lichte druk. De draf moet je goed kunnen meekomen om je paard niet tegen te werken en helemaal in deze voorwaartse manier van rijden bij de Mill Ranch. In de handgalop geld het zelfde als in de stap, bij een rengalop is staan een verreiste. Dit ook voor de rug van je paard.

Ik merk dat erg veel mensen hier heel makkelijk over denken. Ik heb gezien vorige rit hoe druk Willem was met het corrigeren van Breezer. Dit omdat de mensen wilde "boshobbelen" en niet nadachten over het welzijn van Breezer in dit geval. Hij loopt nu regelmatig kreupel na het rijden omdat er niet geluisterd word naar de aanwijzingen van Willem.

Al met al, denk er niet te makkelijk over, ik ben ook geen lichte ruiter maar weet wel correct mee te komen met de gangen van mijn paard.

Reacties zijn uiteraard welkom..

Het was meer om wat ironisch en door mijn methode van vroeger aan te geven dat er geen ruiterbewijs nodig is. Ondertussen zijn we ook jaren verder en weet ik ook mee te komen met de gangen van het paard. Afhankelijk van welk paard trouwens. Ik ben geen supergoede ruiter en heb moeite met dieren die hoog opgooien. Dan kan ik niet netjes meekomen. Hier ben ik bewust van en ik geef ook altijd aan dat ik graag een braaf dier met vlakke gangen zou willen rijden. Ik ken mijn gebreken en weet ook dat ik een paard niet helemaal correct door zijn lichaam en nageeflijk kan laten lopen.

Echter ga ik er ook van uit dat dieren die 'uitgeleend' worden, buiten de ritten om voldoende getraind worden zodat ze een wat minder ervaren ruiter aankunnen. Mijn verzorgpaard werd ook correct getraind door de eigenaresse en ik kon er op 'boshobbelen', paard heeft nooit ergens last van gehad.

Maar zullen we dit topic niet gaan veranderen in een discussietopic? Ik vind het persoonlijk best jammer als iemand zomaar komt binnenvallen en de strekking van ons meetingtopic zou veranderen in een discussietopic. Kritiek en meningen zijn natuurlijk best welkom, maar het is en blijft (als het aan mij ligt) wel een meetingtopic :)

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:45

Animal schreef:
Het was meer om wat ironisch en door mijn methode van vroeger aan te geven dat er geen ruiterbewijs nodig is. Ondertussen zijn we ook jaren verder en weet ik ook mee te komen met de gangen van het paard. Afhankelijk van welk paard trouwens. Ik ben geen supergoede ruiter en heb moeite met dieren die hoog opgooien. Dan kan ik niet netjes meekomen. Hier ben ik bewust van en ik geef ook altijd aan dat ik graag een braaf dier met vlakke gangen zou willen rijden. Ik ken mijn gebreken en weet ook dat ik een paard niet helemaal correct door zijn lichaam en nageeflijk kan laten lopen.

Echter ga ik er ook van uit dat dieren die 'uitgeleend' worden, buiten de ritten om voldoende getraind worden zodat ze een wat minder ervaren ruiter aankunnen. Mijn verzorgpaard werd ook correct getraind door de eigenaresse en ik kon er op 'boshobbelen', paard heeft nooit ergens last van gehad.

Maar zullen we dit topic niet gaan veranderen in een discussietopic? Ik vind het persoonlijk best jammer als iemand zomaar komt binnenvallen en de strekking van ons meetingtopic zou veranderen in een discussietopic. Kritiek en meningen zijn natuurlijk best welkom, maar het is en blijft (als het aan mij ligt) wel een meetingtopic :)

Uiteraard was dit niet als aanval of discussie punt bedoeld en kom ik absoluut niet binnenvallen want zit eigenlijk in alle Mill Ranch topics. Toevallig vind ik dit te dicht op elkaar met de andere ritten en het word me dan een beetje te duur.

Het is een eenmalige "Algemene" opmerking. Jammer dat je, je zo aangevallen voelt.

xx

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:48

Ik ben juist helemaal geen boshobbelaar. De laatste keer dat ik in het bos reed was in 2012 of 2013 ofzo, ook op de Mill Ranch :+

Verder rij ik 2-3x per week een Quarter bij die reining gereden wordt...
Maar zo heel af en toe het bos eens in is zo lekker <3

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 20:56

MarlonNaldo schreef:
Animal schreef:

Uiteraard was dit niet als aanval of discussie punt bedoeld en kom ik absoluut niet binnenvallen want zit eigenlijk in alle Mill Ranch topics. Toevallig vind ik dit te dicht op elkaar met de andere ritten en het word me dan een beetje te duur.

Het is een eenmalige "Algemene" opmerking. Jammer dat je, je zo aangevallen voelt.

xx

Je vat hem verkeerd op Marlon, uiteraard ben je welkom in ons topic en mogen er best meningen of uitingen van kritiek genoemd worden. Dat laatste stuk dat ik schreef was absoluut niet persoonlijk bedoelt, maar meer een algemene schets van een situatie die zou kunnen ontstaan. Mijn excuses als het anders over kwam als bedoelt. Ik heb absoluut niet mijn beste dag dezer dagen en het kan zijn dat dat onbewust invloed heeft op de manier van overkomen van mijn berichten.

Apple

Re: Western buitenrit The Mill Ranch (vol!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:56

Morgen al *\o/*

Morgenochtend eerst lekker met de Dais naar het strand en dan in de middag lekker boshobbelen op een muildier :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:42

Ik ben ook heeeel benieuwd :D Heb er ook wel zin in :)

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:19

Goeiemorgen! :D Nog een paar uurtjes! Spannend...

Hoe doen jullie dat met telefoons meenemen om foto's te maken? :) In mijn "rijbroek" past geen telefoon en het is geen weer voor jassen of vesten.

Zin in! :):)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:45

Goeiemorgen! Ik neem denk ik gewoon een vestje mee met zakken.
Denk ik :') hoop dat het niet als te warm wordt. En ik heb er ook zo veel zin in!!!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:51

Ik ook een vestje met zakken... Zó warm is het nou ook weer niet :+

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:03

Haha da's waar, laat ik ook maar een vest meenemen :P Jammer dat het zo bewolkt is vandaag! Zou wel alsnog 26 graden worden... Zal wel benauwd aanvoelen dan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:16

We moeten om 13:30 aanwezig zijn of mogen we vanaf die tijd komen? Want ik ben er om 13:35 omdat ik met de bus ga :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:25

Het komt niet op een paar minuten. :') Ik ben er vaak nog eerder zelfs...en er zijn mensen die pas net op het laatste moment aankomen dus als jij 5 minuten later bent is dat niet erg. :D

Veel plezier vandaag meiden!!! :D
Ben benieuwd naar de foto's!
Als iemand op Pip gaat, geef haar een knuffel van mij!!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:32

Ja maar ik ben altijd te vroeg _O- En dan nu een keer wat later. Kan ik zo slecht tegen :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:34

Helaas heeft Leo moeten afzeggen voor de rit en zullen we vandaag dus met 11 personen rijden.

@Maureen, geen probleem hoor! Ik denk dat er veel mensen eerder zullen zijn of ietsjes later :)

Nog even ter herinnering: De kosten van de rit is €52,50. Dit moet na de rit contant voldaan worden, je kunt bij The Mill Ranch helaas niet pinnen. Bij Restaurant de Mossel kan wel gepind worden :)