Bokkers omgeving Roermond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik sta open voor:

Een leuk avondje bioscoop met bokkers uit de omgeving
1 (5%)
Een leuke meeting naar een (paarden)evenement/festival
2 (10%)
Een leuke buitenrit met de paarden in de omgeving
10 (50%)
Het leren kennen van nieuwe mensen in de omgeving
4 (20%)
Een gezellig dagje shoppen
1 (5%)
Een leuk etentje of stapavondje!
2 (10%)

Totaal aantal stemmen: 20

Peerke_

Re: Bokkers omgeving Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:51

In Herten moeten de ramen en deuren gesloten blijven toch ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:00

Ja, sirene is afgegaan..

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:03

Ik heb haar net even gebeld. Daar is inderdaad alles dicht, ramen, deuren, ventilatiesystemen en de sirenes zijn afgegaan :oo Dat klinkt toch allemaal wel ernstig. Dat wordt een late vanavond.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:04

Pfffff.... Wordt er allemaal niet beter op! Nu het treinverkeer ook stil gelegd is loopt alles helemaal vast :(
Enige goede nieuws is dat het zonnetje hier begint door te komen! {:}

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:42

Je zult net in de supermarkt staan als de sirenes afgaan.. zit je daar opgesloten :')

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:13

Ik zou eigenlijk vanmiddag Peerke op moeten halen in Echt. Maar gisteren is hij zijn ijzer verloren, dus is ie gisteren mee naar huis gegaan. In dit geval een geluk bij een ongeluk.

Super gaaf met die als kan malamutes. Ik ben helemaal verliefd op sledehonden. Ben al een keer naar Scandinavië geweest om eens met sledehonden op pad te kunnen. En ooit hoop ik er zelf een of meerdere te hebben en daarmee ook te gaan 'sporten'. We hebben nu een Mechelse herder en een kruising Duitse herder x tamaskan. Toevallig zijn we de laatste weken aan het uit zoeken om misschien te gaan steppen met de honden.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:16

Hahaha, ik dacht dat je mij ging ophalen in echt.. ik dacht al, heb ik met iemand afgesproken in echt ? :+
Mijn pony weet altijd het juiste moment te kiezen om ijzers te verliezen :j

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:18

Sorry, ik bedoelde Idd je paard ;-) Zou wat zijn als jij je ijzer verloren was ;-) Maar Idd was wel een goede timing van hem.

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:19

hahaha jou pony is gewoon een eikel dat die zn schoen verliest en moet die vanavond maar thuis aan de bak zonder schoenen ;) kom ik wel na stal vanuit hier over de auto baan Sjoerd ?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:22

Nou, dat weet ik niet..
De A2 is afgesloten vanuit Maastricht, en de A37 is helemaal afgesloten..
En de treinen rijden ook niet :')
Bussen zal ook vrij lastig zijn aangezien alle wegen zijn afgesloten :+

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:23

Mehhh echt tot vanavond of wat ? Beau ben jij al thuis ?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:25

Er werd gezegd dat mogelijk vanaf 5 uur 1 baan van de A2 weer open gaat, A73 zal nog wel even duren denk ik, die ligt vol zoutzuur..

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:28

Komt hier nu wel weer een trein aan op het station, vanuit de kant van Roermond.. Dus rijdt er weer wat?

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:36

Ik vraag me af hoe het met alle paarden die ter hoogte van Herten staan is. Volgens mij hebben die paarden bij de privéclubs de dampwolk over zich heen gehad.
Mijn paarden staan gelukkig aan de "goede" kant van de A73. (Maar ik ben toch meteen toen ik het hoorde ze gaan controleren). Tip voor alle mensen die nog deze kant op moeten, via Duitsland rijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:12

Peerke_ schreef:
Er werd gezegd dat mogelijk vanaf 5 uur 1 baan van de A2 weer open gaat, A73 zal nog wel even duren denk ik, die ligt vol zoutzuur..

A2 alleen één baan richting zuid open? Ik moet eigenlijk echt nog wel naar stal, maar moet ook nog terug :') . Daarbij hebben we vanavond ook nog een EHBO voor paarden - avond op stal.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:27

Volgens de radio is er nu nog 1 baan naar het zuiden gesloten, en naar het noorden nog alles gesloten.
Maar daar veranderd het ook steeds :')
Als je pas laat terug moet vanavond zal het toch wel opgelost zijn ?
Alleen de A73 blijft nog de hele nacht gesloten, daar moeten ze opnieuw asfalteren.

Roermond komt wel goed op de kaart te staan, paar maanden geleden hadden ze geen stroom in het ziekenhuis, vorige maand lag de stad vol asbest en nu staat er een lekkende tankwagen :')

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:28

Wat er tegenwoordig allemaal gebeurt in Roermond, laatst ook met dat asbest. Je zou bijna denken dat roermond wordt geterroriseerd.

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:57

Heb de les maar ondervoorbehoud afgezegd :( want ja we komen niet naar stal :') morgen nieuw ronden haha

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:02

Peerke_ schreef:
Je zult net in de supermarkt staan als de sirenes afgaan.. zit je daar opgesloten :')

Iig wel voorlopig genoeg te eten :D

Wat een ellende joh, heel Limburg plat....pffff. Lijkt nu wel weer beter te gaan, langzaamaan alles op gang.

Gaaf die honden! :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:13

Limburg, het reservaat, afgesloten van de rest van NL. Zoiets als Pampus in het Markermeer :D .

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:26

Hahah intussen is het trein verkeer volgens betrouwbare bronnen op gang alleen auto's staan nog steeds stil haha hopen dat we morgen wel na stal komen want morgen is het bye bye winterjas :)

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:45

Gem schreef:
Klopt Peerke, maar in Limburg zijn er niet zoveel mogelijkheden om dressuurmatig / wedstrijdgericht de mensport te bedrijven. Ik heb niks aan een (zand)bak van 20 x 40, heb een veld of wei nodig van minimaal 30 x 60 om voor een wedstrijd te kunnen trainen.
In Schinveld heb je een goed betaalbare menstal, waar je bovendien les kunt volgen en / of kunt laten beleren voor de wagen. En de bossen....
Uiteraard zou het uit wedstrijdoogpunt het mooist zijn om met mijn paard naar Noord Limburg of Noord Brabant te verhuizen, maar er zijn niet zoveel betaalbare menstallen of pensionstallen waar je in de wei of grote bak kunt mennen.

ik heb een een mooie 100x60 bak waar ik niks mee doe met alweather bodem eronder wat nu een beetje gras geworden is :o *Woeps* heb je al eens aan Rijo Stables gedacht?

IndyPascalle schreef:
Ik zou eigenlijk vanmiddag Peerke op moeten halen in Echt. Maar gisteren is hij zijn ijzer verloren, dus is ie gisteren mee naar huis gegaan. In dit geval een geluk bij een ongeluk.
.

we zullen maar zeggen *verloren* ijzers brengen geluk :D

shet_rules schreef:
Mehhh echt tot vanavond of wat ? Beau ben jij al thuis ?

na er ruim 1,5 uur er over te hebben gedaan ipv 40 minuutjes en kei veel omrijden met omwegen omdat alles naar het noorden afgesloten was zijn paardjes en Beau'tje heel thuis aan gekomen....

man man man wat een ellende op de wegen overals gestrande vrachtwagen op vluchtstrooken en naast de weg omdat deze niet verder mogen, overal politie etc...

een vriend van me zei al "Limburg Vergaat"

naja als ik dit had geweten toen ik vanmorgen net voor de file eraf ging dat het smiddags nog meer chaos was had ik me omgedraait |o *stom ook*

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:11

Ja praat me d'r niet van
Was in roggel geweest en rijd terug file op de Napoleonsbaan bij neer dik ongeluk gebeurd gaat goed hier in Limburg zeg...

Maasbracht Schinveld hoever is dat? Van mij naar paarden is ook bijna 3kwartier rijden hoor

Peerke en ijzers verliezen hier verliest eigenlijk nooit n paard ijzers echt fijn dit :) heerlijk zuinige paardjes gelukkig

Shetrules had je geen ander paard om mee te nemen (naar school of?)
Anders mag je er volgende keer wel hier eentje lenen hoor
Ga je m weer scheren?

Ik scheer de meeste maar 1x ze blijven mits goed qwa dekens wisselen wel netjes in hun korte velletje hier eigenlijk
Een enkeling moet ik 2 keer doen maar das sporadisch
Total heb ik in november gedaan en is nog zo kort als het net geschoren is

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:19

Gentlegiant schreef:
Ja praat me d'r niet van
Was in roggel geweest en rijd terug file op de Napoleonsbaan bij neer dik ongeluk gebeurd gaat goed hier in Limburg zeg...

ik moet naar Heythuysen dus dat ligt er naast, gelukkig heb ik dat kunnen vermijden doordat ik door moest rijden naar nederweert :D dus heb ik ondanks alles toch nog een beetje geluk gehad hihi

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:21

Heb ik ff geluk dat ik vandaag niet via de napoleonsbaan terug hoefde. Nu ook weer een ongeluk en de a73 afgesloten bij Belfeld...

Paard was ook geregeld een ijzer kwijt, maar nu ik met springschoenen rijdt gaat het gelukkig al heel lang goed! Trouwens, Sjoerd wanneer krijg je ze binnen? Anders ga ik vreemd hoor :+