30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Re: 30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:54

Dank je wel Rina :). Ook aan westernpaarden heb ik wel gedacht inderdaad.... Ik denk dat ik tzt gewoon eens moet gaan kijken of ik diverse paarden kan 'proberen' zeg maar.... ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:56

:)* soms komt er ineens wat in me op :D

Er zijn onder ons oudjes }> best wel verschillende takken van de sport die beoefend worden. Heb al Trec, WE, dressuur, western gelezen. Is het mss leuk om dagen bij de verschillende personen te doen om die tak van sport eens te proeven??

Dakota je bent welkom om eens een westernpaard te proberen hoor :j

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:00

Aaah dat is lief van je Rina! :) Ga ik zeker in gedachten houden. Omdat ik dus met mijn gezondheid zit is ook afspreken voor mij soms lastig, maar wat jij voorstelt, om hier en daar bij elkaar eens 'te proeven' is nog niet zo'n heel gek idee denk ik (en dat voor een 'oudje' hahaha :p ).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 13:02

ik zou denken aan bijvoorbeeld:

samen ergens uit eten gaan (wok?)

gewoon iets niet te ingewikkelds zodat er ook gepraat kan worden om elkaar wat te leren kennen?

@rina zoiets kan ook maar misschien is dat ook leuk voor een tweede meeting, als we elkaar een beetje hebben leren kennen?

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:53

Nou hab weer wat bij te lezen, zag ik :-)

nou ja "oudjes" hahah Het is toch hoe jezelf voelt.Maar wel leuk dat er een topic voor 30/40+ is, normaal zijn het van die Jonkies van een jaar of 20.

En idd een leuk idee van je Rina, om eens wat van de andere takken te leren.

Misschien voor een 3e of 4e meeting een bosrit ofzo. De meeste zullen ongetwijfeld wekelijks gaan, maar misschien voor die gene ( zoals ik) die dat niet kunnen of welk reden of te weinig doen dat dat ook leuk is om in een groep te gaan.

By the Way :Voor de gene die "nieuw' zijn Welkom !! En klets idd vooral lekker mee.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:03

Meeten lijkt me ook gezellig! Ik vind wokken wel een goed idee. Laagdrempelig, je loopt wat heen en weer met je bordje :-), en onderwijl leuk kletsen. Bij de verschillende disciplines kijken lijkt me ook leuk, of een bosrit, maar meer als vervolg.

En iemand al enig idee voor een centrale plek voor een meeting? Bijv. Groningen-stad of Assen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 16:09

Ik ben een beetje kwijt waar iedereen vandaan kwam, maar we kunnen wel even een paar plaatsen aandragen als optie?

Groningen
Assen
Emmen
Veendam
Winschoten

Nog iets vergeten?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:14

Mag ik ook mee praten? (proberen, als jullie niet te snel gaan.

Ik ben Saskia, woon in Winsum.
Ben in Kantens geboren en van uit daar verhuisd.
Inmiddels getrouwd met een veehouder. We hebben 1 dochter.
Qua dieren hebben we ong 170 koeien.
4 schapen, 8 kippen, 3 katten en 1 hond.
Ik heb 2 paarden waarvan 1 met aktief pensioen is. 14 jaar en artrose.
en een merrie van 8 waar ik voor al mee dressuur en af en toe wat cross.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:28

He gezellig nog meer mensen erbij! Leuk *\o/*

Rina goh ik wist niet eens dat er ook westernreitabzeichen bestond :o
Ik heb twee keer op Dainty mogen rijden en dat was echt geweldig.

Ik heb een beperking en kan niet galopperen, draven is natuurlijk ook niet zo heel simpel met een paard dat wat hoger opgooit, maar met Daint was dat echt geweldig.

Tenna hier weet het precies alleen maar stappen.. hihi. en dat doet ze in draf tempo. Ze kan een reus van 1.78 met gemak in stap bijhouden, en zij is maar 1.60

Elkaars paardentak leren kennen zou ik ook superleuk vinden.
ik heb alleen wel het probleem dat ik niet ver kan auto rijden.
Emmen en omstreken gaat prima lukken maar veel verder helaas niet.
(of ik moet met iemand mee mogen :D ).

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:35

Ik weet ook niet meer precies waar ieder vandaag moet komen, Maar is Emmen niet beetje het middenpunt.
Maar persoonlijk maakt het niet uit, wellicht kunnen de "duitsers" met elkaar Carpoolen..

Welkom Saskia. Jemig 170 koeien das best veel, daar hebben jullie denk jullie handen ( ook) vol aan,een vriendin heeft er rond de 50/60 ( geloof ik ) die hadden het al druk.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:43

Devlins, moet heel eerlijk zijn dat ik niet veel met de koeien doe.
Ik heb de paarden (staat ook nog een pensionpaard) de andere dieren.
Ik werk nog wat en mn dochter uiteraard.

Qua meeting, gezellig. ben geloof ik de enige in het hoge noorden maar heb een auto!
Ik vind heel veel best zolang ik maar niet voor een uurtje naar emmen oid hoef te rijden.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:01

Murosch sorry ik haak af op uit eten gaan Y;( Is gewoon niet mijn ding :n Ik ben echt een lastige eter, mijn maag verdraagt vrijwel niks en ben daarbij ook nog eens in mijn verleden echt verziekt voor het uit eten gaan. Dat moesten wij elke week wel 3 a 4 dagen vanwege werk. Na 3 jaar is dan buitenshuis eten echt niet meer grappig.

Tjinta Dainty beweegt precies zoals haar moeder. Die leeft jammer genoeg niet meer |( Maar ik heb er nog 1 staan die ook niet hoog opgooit. En hij is ook nog eens super braaf.
Ja er bestaat zelfs een western Reitabzeigen :D Dat is hier in Dld echt heel anders dan in NL. Hier ben je die dingen zelfs nodig om in bepaalde klasses te mogen starten. Nou kan ik daar wel dispensatie op krijgen omdat ik Nederlandse ben, maar ik vind het halen ervan wel geinig :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 17:03

Dat is jammer Rina, ik vind jouw idee ook erg leuk, maar als ik voor mijzelf mag spreken, dan vind ik het nogal "veel" voor een eerste ontmoeting. Ik ken, op jou na, niemand van jullie en hoewel ik het erg leuk vind, vind ik het ook best spannend en daarom zocht ik iets laagdrempeligs, zodat je makkelijk eens aan de praat kan raken in een ontspannen setting. Snap je?

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:56

Kunnen we dan niet iets van High tea doen, Of iets in die trant, dan kan Rina ook gewoon mee.

In Gasselte zit een restaurantje in het bos, waar je kan high tea nuttigen.Wellicht een idee?
Kunnen we daarna wat ondernemen kwa andere takken.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:58

Klinkt wel goed Devlins. En voor de liefhebbers kan daar ook heerlijk gereden worden!
Ik meende dat je daar ook paarden kwijt kan. of heb ik het mis?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:00

Waarom niet gewoon bij iemand thuis? Ik heb niet veel te besteden, dus uit eten doe ik liever met mijn naasten. (vorig jaar 1 x gebeurd)Ook heb ik geen trailer of zo. Ik wil wel mn tuin openstellen zelfs voor mensen met paard om verschillende dingen te proberen. Zo men ik . Dravertje van mn dochter is een prima paardje om te proberen. Ik kan verschillende kampjes realiseren. geen probleem. Eten en drinken kan ook verzorgd worden voor een groepje. Iedereen wat betalen doe boodschapjes en zorg dat t klaar staat. Bonnetjes overleggen en je heb een leuk dagdeel/delen

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:13

Volgens mij het voor de 1e meeting alleen de bedoeling om ergens elkaar te ontmoeten zonder paarden, daarna gingen we verder kijken.

Pipo, dat is ook een idee, Ik zag dat de High tea toch ook zo'n 18.50 p.p was. Dus als we bij iemand af spreken, kunnen we ook allemaal wat mee nemen ipv dat de "gastvrouw" alles doet.

Ik wil mijn huis wel op stellen maar ik denk dat het voor de meeste dan een eindje rijden is, misschien iemand beetje in midden (Weet niet precies meer waar Pipo woont)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:20

Ik woon in Mussel dat is tussen sellingen, musselkanaal en Stadskanaal en Vlagtwedde in.

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:26

Dat is ook te doen, wat vindt de rest???

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:30

Het maakt mij niet zoveel uit, ik vind alles leuk. Dus ik sluit me gewoon aan bij wat er besloten wordt. Hoop alleen wel dat we ook een datum kunnen prikken waarop iedereen kan......

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:35

jaaa meeten leuk!
ik wil mijn huis ook wel beschikbaar stellen :)

als we hier een vast groepje vormen is het misschien een idee om er een huiskamer van te maken :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:37

ik vind het prima en wil ook wel helpen met de organisatie enz, ik woon vlakbij jou pipo. Volgens mij zou ik lang geleden al eens bij je komen, wat er nooit van is gekomen (toen heette ik nog Leorah hier op bokt). Dit heb ik veranderd naar Murosch (Mu van Musselkanaal, Ro zijn de eerste 2 letters van mijn achternaam en Sch zijn de eerste 3 letters van de achternaam van mijn verloofde), omdat dit ook de stalnaam wordt die we gaan gebruiken. Mijn achternaam is namelijk al een stalnaam in Musselkanaal.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:42

oh ben jij dat.. hoe is t met je puppie??

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:45

Goed! Puppy is inmiddels al een flinke hond aan het worden. Ze is op zit moment voor het eerst loops en zit een beetje met zichzelf omhoog haha, maar gaat hartstikke goed met haar verder (bordeauxdog voor de mensen die het niet weten). Geweldig lieve hond is het.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:57

:D