Buitenrit Oosterbos (ZO-Drenthe)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: Buitenrit Oosterbos (ZO-Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:53

Oei jij dus toch wel veel pijn, zal ook best schrikken geweest zijn.
Sterkte met je herstel ;) En je weet me nu te vinden :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:58

snowdon schreef:
Oei jij dus toch wel veel pijn, zal ook best schrikken geweest zijn.
Sterkte met je herstel ;) En je weet me nu te vinden :)

ja, idd! En ga zeker contact met je opnemen als ik weer hersteld ben.

En ja, was best schrikken (hoewel ik het eerst nog wel grappig vond ook dat ie zo hard ging...probeerde hem in te houden, maar had toch geen zin meer...ik wist alleen dat er een weg kwam, maar wist niet wanneer, dus bij het fietspad werd ik erg angstig en ja.. toen lag ik er ook naast. Ondertussen was hij al uitgeweken voor een tak en voor nog een tak en dat ging allemaal goed.. echte pijn kwam ook pas toen ik hoorde dat ze mijn paard weer hadden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:04

xNK schreef:
Wij hebben vanaf barger-oosterveld tot aan de sluis ongeveer in een kwartier aan 1 stuk gegaloppeerd, dus dat paard heeft een aardig tempo gehad.
Ik ben zo blij dat hij veilig de weg van Herenstreek is overgestoken.
Het galopperen opzich was wel kicken, we gingen écht hard

ach ja...ik zal het maar verklappen...ik dacht...ze willen galop, dan krijgen ze galop *\o/* *\o/*
(grapje hoor...ik moet zeggen dat ik me ook nog zorgen maakte dat jullie zouden denken: jeetje lekker aso..niet even aankondigen dat ze aan gaat springen, maar dat was dus al niet op mijn commando zeg maar...toen hoorde ik geen hoefgetrappel meer achter me en dacht ik: o o, daar kan de theorie paard loopt niet weg bij de rest de prullenbak in :D ).

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:23

Sterkte ermee :(:)

IHN schreef:
xNK schreef:
Wij hebben vanaf barger-oosterveld tot aan de sluis ongeveer in een kwartier aan 1 stuk gegaloppeerd, dus dat paard heeft een aardig tempo gehad.
Ik ben zo blij dat hij veilig de weg van Herenstreek is overgestoken.
Het galopperen opzich was wel kicken, we gingen écht hard

ach ja...ik zal het maar verklappen...ik dacht...ze willen galop, dan krijgen ze galop *\o/* *\o/*
(grapje hoor...ik moet zeggen dat ik me ook nog zorgen maakte dat jullie zouden denken: jeetje lekker aso..niet even aankondigen dat ze aan gaat springen, maar dat was dus al niet op mijn commando zeg maar...toen hoorde ik geen hoefgetrappel meer achter me en dacht ik: o o, daar kan de theorie paard loopt niet weg bij de rest de prullenbak in :D ).

We wisten dat we gingen galopperen, geen moment aan gedacht :P
Vroeg me alleen nog steeds af hoe het gebeurde dat je viel, je lag er al af, heb je niet eens zien vallen!
Maar je paard liep echt 'netjes' richting Maaike's huis, dus instinct hebben ze sowieso wel!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:32

xNK schreef:

(grapje hoor...ik moet zeggen dat ik me ook nog zorgen maakte dat jullie zouden denken: jeetje lekker aso..niet even aankondigen dat ze aan gaat springen, maar dat was dus al niet op mijn commando zeg maar...toen hoorde ik geen hoefgetrappel meer achter me en dacht ik: o o, daar kan de theorie paard loopt niet weg bij de rest de prullenbak in :D ).[/quote]

We wisten dat we gingen galopperen, geen moment aan gedacht :P
Vroeg me alleen nog steeds af hoe het gebeurde dat je viel, je lag er al af, heb je niet eens zien vallen!
Maar je paard liep echt 'netjes' richting Maaike's huis, dus instinct hebben ze sowieso wel![/quote]

ja, nou...ik weet het eigenlijk ook niet. Hij ging wel hard, maar ik zat eigenlijk prima. Ik zat eerst naar voren, bedacht toen dat ik naar achteren moest en deed dat ook. Ik zat alleen niet lekker in het zadel (toch nu beugels te kort). Zag een tak aankomen en dacht nog: oei, gaat fout, maar hij ging er netjes bij langs, sprong later wel wat opzij, maar toen zat ik ook nog. Ik denk eigenlijk dat het kwam doordat ik schrok van het fietspad...het was allemaal zand, en daar was ineens beton. Ik wist dat er een weg kwam, en schrok er erg van, en met dat ik schrok en dacht hoe ga ik me hieruit redden, lag ik er ook naast. Vraag me wel af hoe het anders was afgelopen, want volgens mij was hij anders sowieso ook doorgegaan tot aan de sluis. En ja...in ieder geval nog iets wat hij netjes deed :D

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:39

In het begin reed ik een stukje achter je, volgens mij samen met Brittney.
Toen ineens ging je paard wel heeel hard en toen zag ik je waar het fietspad erbij kwam er nog net afvallen.
Hoe je gevallen bent heb ik niet kunnen zien.

Ben blij dat het nog zo relatief 'goed' is afgelopen, als je ziet hoe druk die weg soms kan zijn .. Brrr

Sterkte met je herstel :(:)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:46

Dank je Maaike. Ik moest trouwens net wel vreselijk lachen...ik heb het verhaal gemaild naar de oude eigenaren van hem (ruiterclub). Ze mailt me net dat ze stiekem wel moest lachen, want ze dacht dat hij zijn oude kampherinneringen aan het ophalen was. Op kamp mocht hij ook altijd voorop en dan een echte kickstart uitvoeren...dit was ws net zo een pad, dus dat verklaard wel waarom hij steeds aan wilde springen bij deze paden en bij de laatste heeft hij vast ook wel de opwinding van de aankomende galop gevoelt, dus tja...neem het hem eens kwalijk, hahaha

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:47

Het ging allemaal zó snel :oo

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:51

Dat verklaard idd een hoop :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:58

xNK schreef:

jaja...opa komt nog goed mee, of niet :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:01

IHN schreef:
xNK schreef:

jaja...opa komt nog goed mee, of niet :D

Opa? Lucky en Elwin waren kapot, Brittney heeft hun twee genomen, want meneer liep een stuk sneller :')
Die had nog wel zin in een stukje!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 23:02

Wat voer je hem, haver ofzo haha :):)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:07

xNK schreef:

Opa? Lucky en Elwin waren kapot, Brittney heeft hun twee genomen, want meneer liep een stuk sneller :')
Die had nog wel zin in een stukje![/quote]

:D :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:10

Maaiike94 schreef:
Wat voer je hem, haver ofzo haha :):)

beetje speed erin...ik was bang dat hij het anders niet vol zou houden 8-) .

maar nee...zal ik je vertellen dat hij een paar maanden geleden graatmager was? Er kwam geen grammetje vet aan, de osteopaat is geweest, heeft 3 blokkades weggehaald en ik ben hem subli seniores gaan geven met een beetje subli zonder, en hooi en lucerne...verder echt echt echt niets.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:23

Ja dat was flink spannend ja, en al die mensen onderweg maar vragen hoe het met de ruiter was, sommige dachten volgens mij dat we je alleen hadden laten liggen... :')

Sterkte met je herstel!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:35

Brittney, dank je! En ja..ik had de politie ook gebeld, werd 5 keer doorverbonden ofzo en elke keer weer: hoe is het met u? Bent u gewond? Nee!! Mijn paard loopt los..was wel frustrerend..ik snap natuurlijk wel dat dat even hun eerste zorg is, maar ik maakte me zorgen om mijn paard en ook om evt. omstanders, want een paard op de motorklap is best wel heel link en weet niet of ik het mezelf vergeven had als er ook anderen nog gewond waren geraakt.

Maaike, wat ik trouwens nog wel even wilde zeggen, wat dat ik het allemaal supergoed georganiseerd vond..al bij de aankomst en ook met de chocomelk en koek ter afsluiting. En geweldige ouders heb je!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:00

Bedankt Ireen, altijd leuk om te horen!
Zal het ook even doorgeven aan mn ouders, vinden ze vast leuk :j

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:31

Hoe gaat het ondertussen met je, Ireen?

Maaike en ik hebben vanmiddag trouwens nog een souveniertje van de buitenrit gevonden.

Afbeelding :')

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:48

Haha souvernirtje :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:20

whahahaha....ja, die is van Coen!! Het gaat inmiddels weer goed. Is nog niet helemaal over, bij het opstaan voel ik mijn buikspier nog altijd, maar ik rijd al wel weer en heb al een buitenrit gemaakt op Americo (daar zit de rem (nog) wel op). Hebben jullie het souvenirtje meegenomen?? waar lag ie trouwens?

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:47

Oh, vervelend dat het nog niet helemaal over is, ben je er nog mee naar de dokter geweest?

Ja, heb hem meegenomen. :)
Poeh hoe moet ik dat uitleggen op dat weggetje net voordat we gingen scheiden om te galoperen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:50

o, dan was hij dus al weg voordat ik het nodig vond het zand te proeven. Nee, niet naar dokter geweest...wilde het even afwachten, en heb er nu niet echt pijn meer aan, hoor..Ik voel hem, maar dat is alles.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 21:23

Fijn dat het al weer beter met je gaat nu :)

Nee, toen was je paard hem nog niet kwijt waarschijnlijk. Je paard is denk ik op de terugweg dezelfde route terug gegaloppeerd en hem toen kwijtgeraakt. Hij lag vanaf waar je gevallen bent meer richting mijn huis.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:20

ok...ik dacht aan de andere kant van de weg nog....wel grappig dat ie na zoveel maanden nog boven water komt :)...