Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Juudith schreef:Modellen 8 (4 sochtends 4 smiddags?) en bij alleen een ochtend of middag max 5?
fotografen max 10? Dan sta je elkaar ook niet zo in de weg..
Datum ergens in september oktober op een zondag? Denk dat dat voor de meeste mensen het handigst uitkomt..
Citaat:NOG NIET OPGEVEN, DIT IS EEN AANPASVERSIE!
de locatie word de Renderklippen in Epe/Heerde .
De precieze locatie
http://www.google.com/mapmaker?ll=52.38 ... 4,5.992381
Je hebt hier heide, bos en ook grote plassen (grote variatie dus):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TXTEELWD.jpg
Dit is de parkeerplaats:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHJCRJXQ.jpg
Verzamelpunt:
Het verzamelpunt word nog doorgesproken met elkaar! Dus houd het topic zo veel mogelijk in de gaten, voor eventuele afspraken en veranderingen! Eerst moet er worden gekeken, naar voldoende parkeergelegenheid!
Voor wie
De meeting is er voor alle verschillende paarden en pony rassen! Elke combinatie mag zelf kiezen in welke outfit of thema ze willen komen. Fotografen zijn in alle leeftijden en ervaringsjaren welkom. Het kiezen van een thema zal in overleg gaan tussen fotografen en betreffend model.
Er worden 8 a 10 modellen gezocht en 7 a 9 enthousiaste fotografen gezocht (aanvankelijk van de tijden, die worden afgesproken met elkaar)! Daarnaast komt er een reservelijst met deelnemers.
Datum en tijd
De precieze datum staat nog niet vast, dit zal ergens in september of oktober zijn (dit word nog verder in het topic doorgesproken)!
Aangezien we 8 a 10 modellen zoeken, splitsen wij de groepen in een ochtendgroep en een middaggroep.
De tijden zullen nog worden doorgenomen met alle modellen en fotograven.
Aangezien we met meerdere modellen en fotograven te maken hebben, lijkt het mij verstandig om veel tijd in te plannen voor alles en hoeft niemand zich enorm te haasten, zodat we niet in tijdnood komen!*
*(Ik weet niet wat de standaardtijd is voor het fotograferen van een model? Ik hoor dat graag van een ervaren kandidaat die mee heeft gedaan aan eerdere fotomeetings)!
Fotografen
- Geef je niet zomaar op voor elke fotomeeting die er is, wees er zeker van dat je die datum niks anders hebt!
- Ben je niet zeker van deelname overleg dan met de TS of opgave onder voorbehoud mogelijk is
- Zorg ervoor dat je camera spullen in orde zijn en je genoeg geheugen hebt en genoeg accu’s bij je hebt
- Zorg voor duidelijke en recente voorbeeldfoto’s of een website (Facebookpagina’s kunnen natuurlijk ook)
- Zorg ervoor dat je de resultaten binnen een redelijke tijd klaar hebt. Meestal plaatsen fotografen binnen 2/3 dagen 1 of 2 foto’s per model en plaatsen binnen 4 weken alle uitgezochte foto’s van elk model op hun website of facebook pagina of in het topic van de meeting.
- Wees op tijd bij de meeting zelf, niks zo vervelend als laat komers
- kun je alsnog niet door omstandigheden meld dit dat zo snel mogelijk aan de aangewezen contactpersoon, dit voorkomt een hoop verwarring en irritatie van beide partijen
- Vergeet niet dat de modellen hun best doen om een schoon dier mee te nemen, en veel niet weten wat mooie composities zijn. Vraag ze dus vriendelijk, leg ze dingen uit of wijs ze hoe het dier het mooiste staat, ligt, zit...
Modellen
- Geef je niet zomaar op voor elke fotomeeting die er is, wees er zeker van dat je die datum niks anders hebt!
- Ben je niet zeker van deelname overleg dan met de TS of opgave onder voorbehoud mogelijk is
- Zorg ervoor dat je model (paard/hond) er op zn allerbest uitziet.
- Wees op tijd bij een meeting, niks zo vervelend als te laat komers
-vergeet niet het paspoort van je paard mee te nemen, i.v.m het reizen!
- Kun je alsnog niet door omstandigheden meld dit dat zo snel mogelijk aan de aangewezen contactpersoon, dit voorkomt een hoop verwarring en irritaties van beide partijen
- Vergeet niet dat de fotografen niet alleen op de dag van de meeting druk zijn met de foto's maar ook nog de dagen/weken erna. Het is dus niet even "snel snel" wat foto's schieten en tadaaa daar is het resultaat!
Overig
- De foto’s bestaan uit Portret foto's eventueel Rij foto's en Losgooi foto's (hangt af van de modellen). Dat is dan ook de volgorde van fotograferen of kijk wat je kunt afspreken met de fotograaf. We beginnen met 4 a 5 Modellen, de fotografen krijgen een bepaalde tijd om individueel met het model portret foto's te maken. (Je fotografeer in een groepje, spreek onderling met elkaar af). Als de tijd om is wisselen de fotografen van model. De los gooi foto's word tussen paaltjes gedaan, mocht je dit niet vertrouwen neem een longeerlijn mee, de 7 a 9 fotografen shooten samen. Los gooien is niet verplicht, maar heeft wel voorkeur.
Voor de rij foto's geld het zelfde de 7 a 9 fotografen shooten te gelijk, er word om de beurt gereden voor de fotografen. Dit zal een bepaalde tijd per paard duren (word nog doorgesproken).
- Prijzen voor de foto's die afgenomen worden, worden door de fotograaf zelf bepaald!
- Ten alle tijden ben je zelf verantwoordelijk voor je paard. Zorg ervoor als je je aanmeld
dat je er zeker van ben dat je paard dit aankan (hengsten goed onder controle).
- Gericht programma wordt bekend gemaakt als alle aanmeldingen binnen zijn.
-Neemt iedereen zijn eigen eten en drinken mee? En denk aan de weersomstandigheden en kleed je zelf daar ook op!
Opgave:
Ik wil graag mee als fotograaf
Zou je dit dan even in willen vullen?
Boktnaam:
Fotografienaam:
Website:
Welke datum zou je eventueel kunnen?
Ik wil graag mee met model
Zou je dit dan even in willen vullen?
Boktnaam:
Naam Paard:
Ras:
Ruin/ Merrie/ Hengst:
Foto hoofd:
Foto hele lichaam:
Welke datum zou je eventueel kunnen?
NOG NIET OPGEVEN, DIT IS EEN AANPASVERSIE!
_Juudith schreef:volgens mij had ik het ook al gezegt, maar bij deze nog een keer! ik wil wel helpen organiseren! Denk ook dat 2 x 4 paarden op 1 x 5 het makkelijkst is.. is het niet te druk, sta je elkaar niet in de weg enzo..
ja en zondag toch?