[Besloten] Ameland- Strandrit met Bokkers, wie gaat er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:27

Sok schreef:
SHOTGUN! :D :D

Ja fout, je ziet de auto niet :P

1. Degene die shotgun roept moet de auto duidelijk kunnen zien. De chauffeur hoeft de auto niet te zien.

2. Als jij als eerste wordt opgehaald op een reis krijg je automatisch shotgun, totdat je andere shotgunregels overtreedt. Dan zul je shotgun af moeten staan.

3. Je kunt niet Shotgun roepen nadat iemand anders dat al geroepen heeft voor die reis.

4. Als mensen tegelijkertijd shotgun roepen en er onduidelijk is wie het eerste was volgt er automatisch een race naar de auto, degene die het eerste bij de passagiersdeur is krijgt shotgun.

5. Shotgun kan niet van binnenuit een gebouw geroepen worden. Parkeergarages zijn bij deze uitgezonderd.

6. Als de chauffeur het een beetje in de war wil schoppen kan hij reload roepen, dat betekent dat degene die eerder shotgun had zijn rechten verliest en degene die het eerste weer shotgun roept shotgun krijgt. Dit kan ook gebruikt worden als je degene die shotgun had niet zo mag. Dit wordt vaak toegepast als meerdere mensen tegelijkertijd shotgun riepen en de chauffeur niet zeker weet wie het eerste was. Een shotgun heeft maar 2 lopen dus je kunt maar 1 keer reload roepen.

7. Als shotgun al geroepen is voor de passagiersstoel dan komt linksachter, rechtsachter en dan als 5e de middelste plaats, ook wel de ‘Bitch Seat’.

8. Iedereen is gelijk, dus vrouwen hebben niet automatisch recht op de passagiersstoel!

9. Als de chauffeur van de auto dronken is of op een andere manier incapabel is om zijn plichten als chauffeur te voldoen krijgt hij automatisch shotgun.

10. Als de rit onderweg is, is de chauffeur de baas over de radio. Echter, als de weg de volle concentratie opeist of als het de chauffeur niet meer interesseert krijgt de shotgunner de rechten van de radio. Als de passagier waardeloze muziek opzet wordt hij automatisch gedegradeerd tot de ‘ Bitch Seat’.

11. De schoenenregel, iedereen die shotgunt roept moet zijn schoenen dragen. Dit is ter preventie van mensen die shotgun roepen en vervolgens weer naar binnen moeten om de schoenen aan te trekken, en zo de rit vertragen.

12. Shotgun telt boven alle andere kreten voor de passagiersstoelrechten.

13. Shotgun kan ook gebruikt worden voor andere dingen dan de passagiersstoel, zoals linksachter, rechtsachter, vrouwen, niet de deur hoeven open te doen.

14. Als men met een stelletje reist, krijgt er 1 automatisch de shotgunrechten en verplichting. Niemand wil 2 kleffe mensen achterin vervoeren.

15. Als iemand met succes shotgun heeft geroepen geeft dit niet het recht om de chauffeur op zijn navigatievaardigheden aan te spreken (“Hier links mongool”) of rijvaardigheden (“Ik zou naar de 3 opschakelen als ik reed”). Als de passagier dit doet verliest hij zijn rechten op shotgun.

16. Als iemand zegt: “Wat is shotgun?” nadat het is geroepen moet diegene lopen.

17. Als je bij de auto komt en degene die shotgunrechten heeft is bekend, en diegene probeert de deur te openen terwijl de deur nog dicht is, en dat daardoor de deur dicht blijft (dit gebeurt als de chauffeur de deur opent en de passagier trekt tegelijkertijd aan de handgreep waardoor de deur op slot blijft) verliest hij automatisch zijn rechten op shotgun. Shotgun Suicide!

18. Degene die shotgun heeft neemt automatisch alle verantwoordelijkheid op zich voor het openen van de poort, vragen stellen aan de passagiers en bij een afhaalrestaurant bestellingen doorgeven. Hij of zij is in principe de co-piloot en ook verantwoordelijk voor het gedrag van de andere passagiers. Dit betekent dat hij de passagiers onder controle moet houden, al moet hij slaan, water spuiten of tassen gooien naar de achterbank.

19. Als de vriend of vriendin van de chauffeur meerijdt mag deze zelf weten waar hij of zij gaat zitten.

20. De piratenregel – Als een van de potentiële passagiers in het voertuig overtuigend gekleed is als een piraat krijgt hij of zij automatisch shotgun. Als er meerdere piraten mee willen rijden start er automatisch een zwaard gevecht.

Winged

Re: Ameland- Strandrit met Bokkers, wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:28

Hoewel ik het leuk zou vinden als de piratenregel eens wordt toegepast :))

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:28

Ik meld me onder voorbehoud.. :Y)
Mocht ik meegaan dan rijdt Sok met mij mee. Tenminste... Dat zou wel handig zijn aangezien ik vanuit haar huis die kant op kom.. :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:33

Winged schreef:
heidy_wilco schreef:
Zou ik ook nog mee kunnen met de rit?

Noordhorn ligt aardig op mijn route, dus eventueel kun je dan mee carpoolen :)

Dat zou super zijn!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:51

Zou toch 4 augustus zijn?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:51

Ja sorry, las weer eens scheef. Had mijn bericht net aangepast.. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:11

Haha nee okee ik dacht al dat ik aan het dementeren was :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:13

Nee, ik denk dat ik diegene ben... :+

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:26

Wat veel aanmeldingen. Vet gezellig :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:30

Ik wil op tijd reserveren omdat de stal dan weet hoeveel paarden ze moeten hebben klaar staan :)
Natuurlijk mogen er nog bokkers bij nadertijd, maar ik wil graag een minimale schatting kunnen maken.
Ook is het 4aug. Zeer druk bij hun, dus reserveren is verstandig (vind ik) zo voorkom je telleurstelling.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:31

Winged schreef:
Hoewel ik het leuk zou vinden als de piratenregel eens wordt toegepast :))

Ik zal mijn best doen :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:32

Debbie schreef:
Rijervaring en voorkeur type paard:
EngeltjeS- gevorderde ruiter, rij dagelijks / geen voorkeur voor paard.
Roosch- gevorderde met een beetje wiebelende benen en al een klein poosje niet meer gereden/ liefst zo breed en braaf mogelijk, niet hoger dan 1,60 ivm hoogtevrees. :')
Winged- gevorderd, alweer even niet gereden ivm blessure paard/ Liever geen pony, breder type wel
Inge - gevorderd, alweer even niet gereden / pittig paardje
Sok - gevorderde buitenrijder / Meryanthe of Elke / anders iets snels/druks/ ondeugends
Lynniiie- Gevorderd, iets snels/pittigs ;)
dauphine- Gevorderd, niet een paard dat de hele weg dribbelt ivm knieproblemen. Verder maakt het me niet uit.
Hinke - Gevorderd, maakt niet uit wat voor paard.
Chantaliiejj - Gevorderd ook gevorderd met buitenrijden snel, niet te rustig paard
Debbie - Gevorderd, dagelijks. Paard komt ik nog even op terug
Muurp (ovb) - Gevorderd (dagelijks), het liefst heb ik een pony ivm mijn lengte (1.60). Mag wel wat pit hebben.

Ik laat uiterlijk volgende week (vóór de 28e) weten of ik daadwerkelijk mee ga :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:27

Muurp schreef:
Nee, ik denk dat ik diegene ben... :+

Ik weet t wel zeker :))

Hee maar vleugeltjes, wat als er nou 2 piraten zijn? O:) Ik heb geen zwaard...

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:34

wat grappig die regels van shotgun, wist ik helemaal niet hihi.

wel cool, als piraten een strandrit maken :P ze zien ons al aankomen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:40

Dat lijkt me echt súpervet!! Weet alleen niet waar ik die spullen vandaan moet halen :P

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:18

lijkt me ook wel gaaf :P.
een gepofte broek, wit overhemd met een gilletje en je ziet er al uit als een piraat
oja en een ooglapje en een papegaai maken het natuurlijk helemaal af ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:49

ja :P dat zeg ik.. hoe kom ik aan die spullen haha.. niet echt dingen die ik of mijn vriend dragen

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:12

Mag ik me ook nog aanmelden?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:18

Conclusie: We gaan met zijn allen verkleed als piraat? :))

Caily: aanmelden kan nog :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:36

Als ik weet waar ik iets kan kopen zou ik dat wel supergrappig vinden!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:52

Hihi, dat zou echt leuk zijn! Zou wel leuk zijn als er ook foto's gemaakt kunnen worden

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:05

Roosch schreef:
Ik ga dus mee! Heel veel zin in! :D

Als tip: Neem ook zwemkleding mee, andere kleding dan rijkleding en wellicht kunnen we nog zwemmen!

Inderdaad graag zsm doorgeven, we weten namelijk niet of de manege dan beschikbaar is voor een rit!

Sokkie, welke poownie/paard raad je me aan? Ik heb liever de traagste van het stel, die net zo breed als dat ie hoog is is. Zoiets als ikzelf dus.

Isa, of idd Feedonna maar dat is wel echt de trage robot van het stel. Daar kan echt niemand vanaf vallen. Bij Isa zakte het zadel nog wel eens scheef kan ik me herinneren. Lobke is ook heel braaf, is een oude fries. Dat zijn toch wel de echte beginnerspaarden daar. Heb er een zomer gewerkt voor de afwisseling :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:35

Oh wat leuk al die animo!!
Ik heb er echt keiveel zin in. :)

Wie komt er allemaal uit de kant van Leeuwarden voor het carpoolen? Kunnen we even kijken hoeveel auto's we nodig hebben. Wel fijn als we de benzinekosten kunnen delen!

Ik kom dus vanuit Leeuwarden
Citaat:
Uit Leeuwarden:
Roosch

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:38

Leuk. Ik heb in 2007 daar n rit gemaakt en wil altijd nog eens terug, maar niemand die mee wilt dus dit vind ik erg leuk. Ik ben enorme Tinkerfan en hoop stiekem een Tinker te mogen rijden :o Ben nu werken, eeafeer vanavond welweer !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:49

Leuk, dat moet vast te regelen zijn, zo'n Tinker!

Iemand hier energie om een actueel lijstje te maken met mensen die meegaan of zal ik even de energie zoeken? :P