VERVOLG MEETING Rockanje 17 MAART

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:04

Ik ben redelijk goed bekend in rockanje en oostvoorne. We hebben drie opties1) parkeren bij oostvoornese meer en fotos maken bij t meer, duinrand en het smalle stuk strand bij het oude autostrand.
Dat is het strand tussen oostvoorne en het vroegere strand slufter.

2) bij het tweede slag rockanje parkeren. Dan ruiterpad op om duinfotos te maken en vervopgens door naar het strand...is maar een kort ruiterpad dus lopend 15min va begin ruiterpad naar strand.

3) oostvoorne bij de tenellaplas. Kunnen we ook het strand op en is een parkeerplaats.

Als ik weer achter de pc zit, zal ik op google maps eea aangeven zodat we kunnen kiezen.

odenxia

Re: VERVOLG MEETING Rockanje 17 MAART

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:08

Ik denk dat bij de tenellaplas geen optie is omdat het voor de fotograven geen doen is om 'even' naar het strand te lopen. Bij de tenellaplas zelf kunnen wel erg mooie foto`s gemaakt worden.

Ik ben in voor je 1e optie.

Optie 2 vind ik wel mooi alleen die heuvel af het strand op zie ik daar niet zo zitten. Ik vind hem vrij steil! Ben wat dat betreft niet zo`n held.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:31

Rockanje 2e slag is wat betreft strandfoto's ideaal. Er is meer dan genoeg parkeerplek voor trailers. Voor duin foto's hoef je maar een klein stukje te lopen en daarna kunnen de fotograven en modellen terug richting het parkeerplaats en via het verharde stuk het strand op. Scheelt weer een heel stuk ploegen door het zware duinzand.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:08

ik ben t met Odenxia en Seasons eens... 2e slag lijkt mij de beste optie...Ik woon er redelijk dichtbij.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:35

Zullen we dan afspreken dat we de 2e slag pakken?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:47

Wat ik me nu even zit te bedenken moeten we niet natuurmonumten er van op de hoogte brengen daar we toch in de duinen (en strand) foto's gaan maken ? Volgens mij beheren zij het duin ? Ik heb totaal geen ervaring met het organiseren van zoiets :o?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:48

Ik ook niet maar waarom zou je daar ZH landschap voor inmoeten lichten?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:53

Nee hoor, als je daar gewoon met de paarden mag komen is het geen probleem.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:59

Ok, was zo maar een brainwave.. echter moet je dan wel op de ruiterpadden en strand blijven.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:00

Oostvoorne ( het vroegere heette autsotrand) is de beste optie voor ieder mooi strand dicht bij de duinen en voldoende parkeerruimte voor trailers

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:44

Bij de Tenellaplas kan je niet parkeren met de trailer..... Ze hebben de parkeerplaats aangepast/vernieuwd en nu kunnen er alleen personenauto's parkeren. Vanaf de Tenellaplas is het denk ik 15minuutjes wandelen naar het strand via ruiterpad.
Je kan wel parkeren bij het Berkenrijspad (begin ruiterpad) dit is een rustige parkeerplaats.
En anders kan je heel goed parkeren bij het "autostrand" (wat geen autostrand meer is natuurlijk...) bij restaurant Aan Zee, er is daar een parkeerplaats naast de "echte parkeerplaats" daar kan je prima met de trailer staan.

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 19:25

ik denk toch dat de 2e slag het fijnst is, genoeg parkeer ruimte, een ruiterpad wat te lopen is voor de fotografen, en een mooie omgeving ;)
Ik ben trouwens weer helemaal bij, met dank aan NatassJa. Dus hebben jullie nog vragen of wil je je nog aanmelden kan je mij weer PB'EN.

17 Maart

Fotografen:
1 - NESCAFE
2 - Kkkaren
3 - Verography
4 - Wildwings
5 - Erna_
6 - NatassJa
7 - Rhyddid
8 - RdLFoto
9 - KG_Images
10 - Babli

Reserve fotografen:
1 -
2 -
3 -
4 -
5

Modellen:

1 - Odenxia - http://94.100.118.116/977250001-9773000 ... _r0wc.jpeg
2 - Cannie - http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7AFBAV4.jpg
3 - Seasons - KWPN hengst http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3494_n.jpg
4 - Sjolvir - https://lh5.googleusercontent.com/-jUEo ... G_9875.jpg
5 - Estella81 - http://www.flickr.com/photos/85825254@N ... hotostream
6 - Kingloveyou - http://www.mijnalbum.nl/Album=CI4QWYLM
7 - felinehoi - http://s1202.beta.photobucket.com/user/ ... 8842780593
8 - Yesorno - http://img804.imageshack.us/img804/8103/20341144.jpg
9 - Rumpleteaser - http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGGHFHDY.jpg
10 - Ollie1 - Welsh http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5308_n.jpg

Reserve modellen

1 - Cornalijn - KWPN
2 - Caballos - 2 paarden
3 - Caittom
3 - XxXchaXxX
4 - Karin_deB - Jewel - NRPS - http://img715.imageshack.us/img715/4021 ... 066747.jpg
5 - DebOraa - Shetlanders - Sjors & Bella
6

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:57

Tweede slag mogen officieel geen paarden volgens mij en anders vanaf het ruiterpad maardat is erg ver lopen volgens mij en een steile heuvel als dat nog steeds zo is. Ik zou zegrn het autostran in oostvoorne bij restaurant aan zee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:31

Wel inderdaad even opletten of er wel paarden mogen kopen, heb geen zin in vette bekeuring eerlijk gezegd.

Nog wensen van fotografen betreffende harnachement?
Kan op mijn fjord barok stang en trens hoofdstel hangen met ornamentjes (zie zwarte paard profiel dat is de gestripte versie, zonder stang.)
Kan ook een gewoon hoofdstel pakken.

En wensen over wat ik aan moet? Heb de jurk met hesje zoals in de foto's in mijn profiel met zwarte paard.
Of jurk in kortere versie (Zelfde kleur waar ik mee kan rijden).
Dan wel "gewone" rijkleding.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:06

Een jurk..... Sjolvir, erg mooi op de foto:) Ik houd het bij een mooie rijbroek met leuke trui of jas. Ik zie mezelf namelijk plat op mijn smoel gaan als mevrouw ineens druk gaat doen op t strand hahah... Als ze wat volwassener is (ze is nu 4jr) wie weet;-)

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:07

Volgens mij mogen van september tot april paarden overal op het strand komen....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:10

In die jurk van mij zat overigens in de L en D duinen binnen zeg 100 meter ook al een gat,
we moesten klein bermpje af en op..
Trapte er dwars door heen (voering stof, dus erg dun), oepsie...
Maar lag net niet plat op mijn smoel.
Paard had daar overingens geen schuld aan, was mijn eigen jurken onkunde....

Strand wel, maar duin ook?

Bedenk ineens, dat ik onder die jurk gewoon paar lieslaarzen kan verstoppen en vrolijk in het water kan gaan staan.
(gaat mijn paard allicht wel zijn beklag doen en ook 4 laarsjes eisen)

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:13

Sjolvir schreef:
In die jurk van mij zat overigens in de L en D duinen binnen zeg 100 meter ook al een gat,
we moesten klein bermpje af en op..
Trapte er dwars door heen (voering stof, dus erg dun), oepsie...
Maar lag net niet plat op mijn smoel.
Paard had daar overingens geen schuld aan, was mijn eigen jurken onkunde....

Strand wel, maar duin ook?

Bedenk ineens, dat ik onder die jurk gewoon paar lieslaarzen kan verstoppen en vrolijk in het water kan gaan staan.
(gaat mijn paard allicht wel zijn beklag doen en ook 4 laarsjes eisen)

hahaah geweldig:) ik zie t al helemaal voor me.. te mooi die lieslaarzen. We moeten er dan wel voor zorgen dat daar minstens 1 foto van wordt genomen haha..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:15

Hebben de doorgewinterde modellen en/of fotografen misschien een checklist van wat de modellen kunnen of moeten meenemen ? Dit voor de 'beginners' onder ons ?

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:16

Wat zal ik doen met haar manen? Invlechten? of zo laten.. Is misschien wel leuk met de wind. Ik wil een lichtblauw/grijs dekje om doen met lichtblauwe peesjes, ik donkerblauwe rijbroek met lichtblauw (beetje peesjes kleur van een afstand) shirt. Of grijze jas als t koudddd is... Lijkt jullie dat wat?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:23

rugzakje met...
borstel (ik heb dan gewone borstel en rubberen rosborstel bij me, stel dat paard bedenkt te gaan rollen voor de shoot over is, duinzand is nou eenmaal gewoon magisch...)
Oliedoekjes (oid) (met baby olie, echter in zanderige omgeving beter van niet, zand blijft dan deste beter plakken op snuit)
snoeten poetsers
iets om je paard mee attent te houden?
iets te drinken en eten voor jezelf.
hoeven krabbertje.
Handdoek (in geval van strand)

Zadel gooi ik altijd op mijn paard, aangezien die hem best voor me kan dragen, eraf bij shoot en even haren fatsoeneren.

Halstertouw
Hengsten ketting (schijnt makkelijker weg te fotoshoppen te zijn?)
Als geen losgooi paaltjes en draad, longeerlijn.

En in geval van zelf nat worden, badhandoek! en eventueel droge kleding om direct op het strand al weer aan te doen als het erg koud is.

Lastige is dat het vaak ergens neergelegd wordt en je eind verderop shoot doet.
Laatste keer had ik in legging onder jurk snoetenpoetsers en paardensnoepjes in de pijpen gestopt boven mijn schoenen.

Ben aan het bedenken of ik hoofdtelloos op Sjol door het water/over het strand wil of niet..
Wel als stuk is afgezet, anders moet ik nog even over nadenken.
En pas op de dag zelf beslissen aan de hand van mevr. haar humeur.
(kan hele drukke opwindkip zijn en dan niet verstandig, maar als ze "zen" is geen probleem. )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:27

@Sjolvir, Thanks!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:31

Kwam een lijstje tegen in topic van de vorige meeting, had ik overgenomen van een andere bokker geloof ik. Was een mooi en compleet lijstje!

Citaat:
Informatie Modellen:

- Zorg dat jij en je paard een geheel vorm. Niet te opvallende kleuren, tenzij dat je bedoeling is of het erg goed staat. Het mooiste is wanneer je in harmonie bent met je paard, door niet al te schreeuwerige kleuren aan te trekken.
- Zorg dat je in nette kleren komt, geen gescheurd oid.
- Traditionele kleding die bij je paard past is altijd ontzetten leuk! Gewoon meenemen dus!
- Je kunt ervoor kiezen om je paard te knotten, zorg er dan wel voor dat je paard netjes geknot is! Dat is natuurlijk wel zo mooi voor de foto's. Bij paarden met lange manen is het vaak mooier om deze los te houden. Een hengsten vlecht kan ook erg mooi zijn.
- Zorg dat je tuigage goed schoon is. Het liefst ook dat je tuigage dezelfde kleuren hebben. Dus liever geen bruin zadel met een zwart hoofdstel. Leren en show/voorbreng halster kunnen vaak erg mooi op de foto zijn!
- Probeer iets mee te nemen wat de aandacht van het paard kan afleiden. Bijvoorbeeld rammelende geluidjes ect. Een tweede hand kan ook altijd van pas komen!
- Neem een borstel mee, kan altijd van pas komen.
- Het is de bedoeling dat we beginnen met portret foto's, wat inhoud zonder zadel.
- Neem zelf iets van drinken voor het paard mee, dit is er niet aanwezig.

Vond dit wel een handig lijstje.

Wat denk ik ook nog handig is, een lijstje maken van dingetjes die jullie mee "moeten" nemen.

*Longeerlijn
*Longeerzweep
*Hengstenketting
*Schep/vuilniszak voor de poep, is wel zo netjes om alles ook weer schoon achter te laten
*Extra persoon is ook handig om je een handje te helpen
*En ook heel belangrijk: Goed humeur :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:33

Sjolvir schreef:
Wel inderdaad even opletten of er wel paarden mogen kopen, heb geen zin in vette bekeuring eerlijk gezegd.

Nog wensen van fotografen betreffende harnachement?
Kan op mijn fjord barok stang en trens hoofdstel hangen met ornamentjes (zie zwarte paard profiel dat is de gestripte versie, zonder stang.)
Kan ook een gewoon hoofdstel pakken.

En wensen over wat ik aan moet? Heb de jurk met hesje zoals in de foto's in mijn profiel met zwarte paard.
Of jurk in kortere versie (Zelfde kleur waar ik mee kan rijden).
Dan wel "gewone" rijkleding.

Jurk is leuk! En het is ook een mooi hoofdstel, dus die mag van mij ook mee :D

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:51

Handig lijstje!

Bij de tweede slag is er een speciaal ruiterpad, die heel het jaar te gebruiken is. Letterlijk 1 minuut lopen in het ruiterpad is er een soort van zandvlakte, waar je prima duin foto's kan maken.