Ik neem aan einde ochtend begin middag? Wil zelf ook niet heel de dag kwijt zijn Zo rond 11.00 afspreken en dan zijn we tot 15.00 uiterlijk bezig (met pauze/terugreis e.d.?)? Ruim genomen hoor.
Je zou er voor kunnen kiezen om een stukje mee te rijden (dus eerder vertrekken, stukje om 11.00 mee rijden, en dan weer afhaken?)? Natuurlijk wel leuk En anders jammer..
rond 11 uur is prima, veel eerder niet want we moeten nog een dik uur rijden, en dus nog alles inpakken, laden en ik denk dat mijn Kleine Kareltje het wel fijn vind als hij eerst thuis zijn ontbijt op mag eten wij hebben er ook zin aan... ik denk dat je in stap idd 5 km per uur kunt aanhouden!
MiniEqui
Geplaatst: 08-11-12 11:25
YEeY! ik ben meer een fanatieke lezer en kon dus geen bericht hier plaatsen voordat ik 25 nuttige reacties enz had geplaats bij de paarden onderwerpen..
nu probeer ik ook weer in de wereld van bokt te duiken, echt jaren geleden aangemeld, lees af en toe iets.. is allemaal zo groot op bokt, maar toen ik getipt werd door een vriendin hierover, dacht ik, ik ga weer wat fanatieker op bokt zitten.
hier ben ik dus dan
ik vroeg me af of er nog meer mensen vanuit bennekom komen. het lijkt mij namelijk onwijs leuk, echter staat me shetje in bennekom (vlak bij zwembad de vrijeslag) ik vroeg me af of het dan niet een beetje te veel van het goede is om eerst naar de verzamelplek te rijden en dan nog de rit en weer terug.
hoe denken jullie erover, of kan me pony met iemand mee liften (a) want lijkt me echt onwijs leuk om met shetjes rit mee te doen!
@Cpinnetje: Welkom! (En ook welkom terug op Bokt uiteraard ) Of het teveel is voor je Shet ligt aan zijn conditie en wat hij verder gewent is. Dat is aan jou om te beoordelen Ik weet dat er twee uit (de buurt van) Wageningen komen, zelf kom ik van de hele andere kant, maar er moet denk ik vast wel wat te regelen zijn? Ik wacht ff de reacties hier af, anders ga kunnen we vast wel wat regelen.
ja, hij is sinds de zomer beleerd, dus moet wel leuk blijven, ik doe ondanks me studie me best zijn extra kilo's kwijt te laten raken, dus is nog even aan kijken hoe goed zijn conditie word, hij zit wel in een lekker dik pak ook, maar als ik met iemand mee kan liften zou dat echt top zijn.. ik wacht de reacties af en denk dat er vast wel iets te regelen is
Ik heb afgelopen zondag nog met mijn mini 3 uur buiten gereden ook op de ginkelse heide, heerlijk!
LS_fotos
Geplaatst: 08-11-12 11:55
Cpinnetje, hoeveel KM is het er voor je heen rijden ? En hoe oud is je shet ? Ik zal het Buck maar niet aandoen om vanuit Hoogland, naar de plaats te rijden.
MiniEqui
Geplaatst: 08-11-12 12:10
haha, nou ik zal eens even kijken op maps ik heb op restaurant juffrouw Tok gezocht.. neem aan dat daar begin is? Als ik de loop route zou doen is het 8,3 km, stukje via het bos afsnijden (doe ik eerst keer met ukje fietsen, ken de paden daar niet en moet wel breed genoeg zijn ) Als ik fiets route kies is het 8,9 km..
en heb nog even de tijd om hem te trainen!
Edit: hij is 3,5.. ben einde van de zomer begonnen en pakt alles onwijs goed op! (hij loopt al langer door verkeer enz gewn naast de fiets)
Niekje51
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-12 12:33
Juffrouw Tok idd het begin We rijden vanaf daar een route van zo'n 1,5 uur, ongeveer 7km, dus dat komt er dan nog bij.
Juffrouw tok het begin? Pff, dan zal ik wel met trailer moeten komen... Dacht gewon begin van de heide, bijv tegenover Amadeus, daar kun je ook trailers parkeren ed. Maar dan moet ik ff zien hoe of wat
hmm ja, ik dacht ook al dat dan wel beetje teveel van het goede zou zijn. hij heeft echt plezier er in, maar dat moeten we natuurlijk wel zo houden!
Rodi
Geplaatst: 08-11-12 13:36
Ja wij willen ook wel mee, met 2 shets enkelspan
Vanaf Juffrouw Tok is voor ons ruim uur rijden, dus is te doen voor een leuke rit met meerdere shets! Voorkeur wel voor paden die niet al te mul zijn ivm losse knie van mijn shet, maar neem aan dat iedereen liever iets hardere paden heeft met hun ukkies...
Zag leuke foto's voorbij komen van de aanspanningen die mee gaan, dus ook hier van ons 2 foto's van onze toppers.
MiniEqui
Geplaatst: 08-11-12 13:52
Ik heb evt. wel een lift voor me sulky geregeld, maar is er iemand die mijn pony (en mij) een lift kan geven vanuit bennekom, hoeft niet perse bij z'n stal, kan ook ergens te fiets met hem heen... maar niet 8 km
ook ik dan even een foto van mijn combi! inmiddels wel met winterjas (z'n winterjas is zwart met wit trouwens )
Begin van de heide is voor iedereen anders, niet? Voor ons (Wageningen) is Jufvrouw tok net te doen, dan ben ik ruim een uur aan het rijden heen. Maar met tweespan moet dat goed komen.
Ben effe zo brutaal geweest en heb een linkje van dit topic op het shetlanderforum gezet, voor de mensen die niet zoveel op bokt komen of dit topic nog niet gezien hadden en ook gezellig mee willen
@Rodi, leuk, welkom! En goede actie op het Shetlander forum, hoe meer hoe beter Lijkt me geweldig om met een hele sliert Shetten te gaan rijden!! De route houdt absoluut rekening met het vermijden van mulle paden, daar zitten de meeste kleine beentjes niet op te wachten. Inmiddels is de route uitgezet en gaan we hem over twee weken op 18 nov rijden om te kijken hoe hij is en of alles echt zo is als we hebben bedacht.
Mochten er nog liefhebbers zijn om deze dag mee te rijden, laat het even weten via PB. Verzamelen bij Juffrouw Tok rond 13.00 uur en dan de route rijden. Deze dag weet ik dus niet precies wat we tegen gaan komen, dit is echt een uitprobeer rit.
@Melanie, oei Ginkel is idd een groot begrip. Op de eerste pagina hadden we het over Juffrouw Tok, dus daar ben ik vanuit gegaan bij de route plannen.
Ik moet ff zien, want ik heb dag ervoor marathon, mócht ik in de finale komen (en moeders moet dus heen en weer rijden) weet ik niet of ze zondag weer heen en weer wilt rijden, maar ik ga het even navragen
Berith
Geplaatst: 08-11-12 19:09
Ik neem het even in overweging. Lijkt me wel leuk om met mijn (grote) shet Trix te doen.
_Chip
Geplaatst: 08-11-12 19:10
Wat zie ik mooie sulky's voorbij komen Ik wil ook! Morgen komt Melanie Jerry voor haar sulky zetten, kijken hoe hij het doet