Fotoshoot meeting?? (In NH) Update: Poll toegevoegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Datum en locatie

15 oktober
15 (11%)
16 oktober
22 (17%)
22 oktober
22 (17%)
23 oktober
28 (22%)
Zuiderheide
12 (9%)
Hargen
28 (22%)

Totaal aantal stemmen: 127

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:40

heilooerbos is soms net een sprookjes bos met al die bomen en blaadjes :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:43

Ik heb niet het hele topic kunnen lezen omdat ik via mobiel lees. Maar is parkeer plaats Hargen wat? Daar heb je zee bos en duinen binnen een straal van 100 m) bovendien kunnen de trailers daar makkelijk komen. Ik wil wel met 2 paardjes komen en camera :-)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:44

je hebt aan het begin van het bergerbos ook een mooi stukje, dat is gewoon 1 lange laan zegmaar. Daar is de licht inval ook heél mooi. En er lopen redelijk weinig mensen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:45

Arabesk schreef:
Ik heb niet het hele topic kunnen lezen omdat ik via mobiel lees. Maar is parkeer plaats Hargen wat? Daar heb je zee bos en duinen binnen een straal van 100 m) bovendien kunnen de trailers daar makkelijk komen. Ik wil wel met 2 paardjes komen en camera :-)

Dat vind ik ook een goed idee! Vind de omgeving daar alleen niet zo hel mooi maar je komt er wel makkelijk en het is dichtbij.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:45

Ik had ook nog de Zuiderheide als eventuele optie open staan, erg makkelijk bereikbaar en we zouden dan bij het theehuis bluk kunnen afspreken. Is ook erg mooi, zowel heide als bomen :)

Ik ben andere drie locaties nu ook aan het bekijken en even wat foto's aan het zoeken. :)

marjolein_el

Re: Fotoshoot meeting?? ( In noord-holland )>>??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:46

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:47

Als we het in het berger bos doen kan ik heeeel misschien wel iets regelen met de ponyclub.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:58

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:04

Naam paard: Mickey
Geslacht: Ruin
Ras: onbekend, wel ingeschreven bij wpcs
Foto: Afbeelding
Afbeelding

Extra: Hij is schimmelbont, een kleurtje die je niet vaak ziet.

Ik heb het liefst dat de plek van de meeting zo dicht mogelijk bij de afsluitdijk ligt, zodat het nog wel te doen is om er heen te rijden :)

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:08

Hmmm... dat is wel een dik - min punt. Niet verwacht dat dat zo duur zou zijn >.<
Dacht dat je die passen alleen nodig zou hebben als je zou gaan rijden oid.
Weet wel dat ze streng zijn met controleren... dus dan denk ik niet dat dat verstandig is?

Gelukkig nog zat andere locaties die zojuist zijn genoemd.
Bergerbos vind ik er erg leuk uitzien, alleen is het wel zo prettig als je niet helemaal onder een bladerdek staat, in verband met de fotografen. Lichtsterkte is natuurlijk dan wel een stuk minder.

Hargen zag er wel lekker divers uit, gewoon goed bereikbaar en genoeg om verschillende foto's kunnen kunnen hebben. Weet niet wat jullie van Hargen vinden..?

heilooerbos heb ik nog niet kunnen vinden :')
Zal wel aan mij liggen (a)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:11

Denk dat je in alle natuurreservaten wel dagpasje moet kopen. Dat is ook zo in de Soestduinen. Vraag mij alleen af hoe ze op de Zuiderheide er tegen aan kijken als we stukje met lint afzetten en paardje los in paddock kunnen fotograferen? Er staat heel duidelijk dat plaatjes zichtbaar gedragen moeten worden... :(

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:12

jaa je staat wel onder een blader dek ja , in bergen.

Hargen vind ik een goed idee! ik heb wel een pwn kaart maar ik weet niet of die in hargen nog geld?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:15

ik vind het heel leuk.. als er een plaats bekend is dan kijk ik of ik er kan komen..,
zo ja als fotograaf

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:16

Ik zal morgen wel even langs het natuurreservaat gaan of bellen. Dan vraag ik wel even hoe dat zit en of je die plaatjes niet gewoon in je zak mag stoppen, niet zichtbaar zeg maar, of gewoon op onze eigen jas.

Denk dat deze regels voornamelijk gelden voor het rijden. Dus wil even weten in hoeverre het nog steeds zichtbaar moet zijn als we gewoon op de grond staan. Ben wel eerder met iemand gewoon de hei op gegaan, zonder vergunning en ook gewoon dwars door de heide.
Maar toen niemand tegen gekomen en weet ook niet hoe ze zouden reageren op zo'n groep :)

Maar dat zal ik morgen even uitgebreid gaan informeren =)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:17

hoe doen de fotografen dat? Gewoon foto's maken en op internet zetten? En dan betalen voor nabestelling ofzo?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:17

Arabesk schreef:

Vind ik een erg goed idee! :j

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:19

marjolein_el schreef:
hoe doen de fotografen dat? Gewoon foto's maken en op internet zetten? En dan betalen voor nabestelling ofzo?

Ja, zo doe ik het wel :)
(nep fotograaf :+ )

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:23

Ja, we zullen dan in groepjes van 2 gaan fotograferen, zodat je elkaar niet in de weg gaat zitten. Onderling bespreek je gewoon hoe en wat en welke stukje van de heide/bos/duin ect. Daar loop je gewoon naartoe.
Natuurlijk kan er per paard gewoon gewisseld worden. dat regelt meestal zichzelf wel.

rond de 15 tot 25 foto's per paard, plaatsen we op internet/site en dan kunnen degene van de modellen de desbetreffende fotograaf benaderen voor tarieven ect. We geven dus geen originelen weg? Eventueel wil ik wel cdtjes branden voor de modellen, met daarop alle verkleinde versies van alle fotografen :)

Lijkt mij goed toch?
Laatst bijgewerkt door Valanee op 29-08-11 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:23

@Anouk: Groepen zullen we ze misschien wel anders mee omgaan. Dat is misschien ook een reden om de groep enigszins te beperken tot 12 a 14 fotografen met 6 a 7 modellen.

@marjolein_el: Normaal zet de fotograaf dan een serie van die dag online en soms valt er wat te regelen met de fotograaf, maar vaak kun je ze dan gewoon bij de fotograaf nabestellen of fotograaf zet de foto's op site als Oypo waar je ze dan kunt bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:25

Naam paard: Zaza
Geslacht: Merrie
Ras: Lipizanner
Extra's: Geen

Afbeelding

Afbeelding

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:25

Ik ben het eens met Richard, iig niet meer modellen dan nu. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:26

Voordeel van meer modellen aangemeld is dat we er een paar inde reserve kunnen hebben en zo kunnen kiezen dat er een diverse groep van modellen is om te fotograferen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:27

waar is het natuurreservaat ? moet met de OV dus ben daar afhankelijk van, tenzij iemand vanuit almere komt die me op kan pikken

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:29

@kani_ejj: Lokatie is nog niet bekend. Datum ook nog niet. Topic is aangemaakt om te kijken of er animo is. :) Wat al uit de hand is gelopen. Anouk neemt het over van TS om een en ander te regelen. :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:29

An0uk14 schreef:
Ja, we zullen dan in groepjes van 2 gaan fotograferen, zodat je elkaar niet in de weg gaat zitten. Onderling bespreek je gewoon hoe en wat en welke stukje van de heide/bos/duin ect. Daar loop je gewoon naartoe.
Natuurlijk kan er per paard gewoon gewisseld worden. dat regelt meestal zichzelf wel.

Goed idee!
Dan kunnen we voor de rij/actie foto's eventueel nog naar het strand! (weet niet hoever dat precies is?)

An0uk14 schreef:
rond de 15 tot 25 foto's per paard, plaatsen we op internet/site en dan kunnen degene van de modellen de desbetreffende fotograaf benaderen voor tarieven ect. We geven dus geen originelen weg? Eventueel wil ik wel cdtjes branden voor de modellen, met daarop alle verkleinde versies van alle fotografen :)

Lijkt mij goed toch?

Geen orginelen nee :) CDtjes vind ik goed, maar hou er rekening mee dat dat ook weer wat gaat kosten.
Dit vond ik ook een goeie; [BM] Het fotoclubje heeft gemeet in zeeland!
Een site waar de foto's op verzameld kunnen worden. :j