[Besloten] Belgenbokkersclinic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Re: [Besloten] Belgenbokkersclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:53

Ik kreeg net deze pb, laat maar weten wat jullie er van vinden!

Hoi!

Ik las dit topic mee, altijd geïnteresseerd als er iets te doen is in de buurt, maar ik zag dat jullie nog aan het brainstormen zijn over onderwerpen/ clinicgevers.
Ik zit nog niet aan genoeg berichten om te mogen posten onder boktmeetings, daarom even een PB...
Ik kan wel iets doen, in de richting van trailerladen (theorie, praktijk, met of zonder paard), longeren aan dubbele lijnen, schriktraining...
Op mijn site http://www.teamup.be kun je zien wat ik allemaal doe.
Hopelijk neem je het me niet kwalijk dat ik mezelf zomaar even uitnodig in jullie topic

Misschien tot binnenkort,

Geertje
TeamUp

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:57

als ik Jef zie, vraag ik het hem onmiddellijk. zaterdagmorgen gaat wel vrij druk zijn omdat er dan externen zowel voor Marc (reiners) komen als voor de galopbaan. Dan ga ik parkeerwacht moeten spelen anders komt het nooit goed :+ , maar soit. eerst moet Jef overstag gaan en die vraagt normaal 5euro/paard dat op den hof komt...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:21

Haha trailerladen _O- _O-
Wie weet kan die knol van mij dan toch meedoen. :+

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:22

Dan moet die wel eerst daar geraken :D (oké sorry, dat is flauw van mij!)

Oké, Jooke, we horen het dan wel!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:58

Trailerladen is wel al heel specifiek. Allez ja, mijn paard gaat perfect op de camion, trailer of whatever :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:00

Graptje hé Isabelle, 9 kansen op de 10 blijft mijn paard sowieso thuis deze zomer.
Als ze drachtig zou zijn, ga ik haar niet zomaar overal heen slepen. ;)

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:43

Had er nu eigenlijk al iemand de website bekeken waar ik een link van had gezet?
http://www.houdingenzittepaard.nl/index.html
Ik heb haar aangeraden gekregen. Ze is leerlinge van Richard Weiss, een australiër die ook al samenwerkte met de academy Bartels. Ze heeft zelf ook al enkele keren in Bit gestaan.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:02

Luckystory schreef:
Graptje hé Isabelle, 9 kansen op de 10 blijft mijn paard sowieso thuis deze zomer.
Als ze drachtig zou zijn, ga ik haar niet zomaar overal heen slepen. ;)

Ik bedoelde dat ook niet specifiek op u hoor Ans :D Gewoon in het algemeen. Een drachtig paard hou je inderdaad het beste thuis, al was het maar voor de medische veiligheid, daar geef ik je groot gelijk in!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:18

Hey kan ik me ook aanmelden :D?

Citaat:
- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi; Evy; Evi C., Karlien (als ik een paard kan lenen), Nathalie
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen ); Evi; Evy
- wandeling: Nathalie; Evi
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien, Nathalie
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien, Nathalie
- soort van initiatie van massage voor sportpaarden: Isabelle; Lobke; Jooke; Ans; Evy, Peterina, Karlien, Nathalie
- combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien, Nathalie

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:34

Mmm, Evi dat ziet er best interessant uit.
Even informeren naar de mogelijkheden en prijs etc... zal wel geen kwaad kunnen zeker?

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:16

Luckystory schreef:
Mmm, Evi dat ziet er best interessant uit.
Even informeren naar de mogelijkheden en prijs etc... zal wel geen kwaad kunnen zeker?

Zal eens een mailtje sturen se...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:58

Natje_Spirit schreef:
Hey kan ik me ook aanmelden :D?

Citaat:
- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi; Evy; Evi C., Karlien (als ik een paard kan lenen), Nathalie
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen ); Evi; Evy
- wandeling: Nathalie; Evi
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien, Nathalie
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien, Nathalie
- soort van initiatie van massage voor sportpaarden: Isabelle; Lobke; Jooke; Ans; Evy, Peterina, Karlien, Nathalie
- combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien, Nathalie

Deze clinic is eigenlijk een meeting met mensen vanuit een topic dat al heel wat jaren bestaat (vandaar ook "Besloten" in de titel), en eigenlijk is het de bedoeling om nog eens gezellig irl bij te kletsen e.d. en er geen clinic die toegankelijk is voor iedereen van te maken. :o

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:05

ik denk ook dat we best een hele dag voorzien, zodat er de mogelijkheid is van iets met en iets zonder paard te doen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:45

vanmorgen stalbaas gezien. Ik heb eerst met geld gezwaaid (helpt altijd :P) Hij verstond wel niet wat clinic was, maar ja...
Het mag dus bij ons op stal doorgaan *\o/*
vergoeding was eerst nog niet in hem opgekomen, maar 't zou nooit veel zijn, gewoon een kleine vergoeding. (vreemd maar bij die man draait alles om geld) Maar zoals ik al zei, normaal is het 5 euro/paard
Alles moet netjes achtergelaten worden EN ik mag geen ruzie maken met de andere pensionklanten 8)7

Voor diegene die me al gezien hebben: zie ik er zo achterlijk uit dat ik iets zou regelen zonder de anderen te informeren?! is toch maar net zo netjes om rekening te houden met iedereen.
zowieso vond stalbaas zondag het makkelijkst, maar Marc zou zaterdag ook geen probleem vinden, mits lang genoeg op voorhand afgesproken. De vriendinnen gaan ook niet moeilijk doen en 2 anderen heb ik nog niet gezien...
Maar als het goed weer is zijn er zowieso 2 pistes ter beschikking en dan is er niet echt een probleem. De buitenpiste gaat blijkbaar ook heraangelegd worden, hopelijk gaat die dan minder zwaar liggen dan de binnenpiste, al is dat wel stilaan aan het beteren...

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:55

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:50

edit : hierbij de reactie :

Ik geef af en toe een presentatie over osteopathie, meer bepaald over 'wat is osteopathie en wat doet het'. Dus ik ben zeker geïnteresseerd in info-avonden of clinics die ons werk wat duidelijker op de kaart zetten!

Meestal wordt mij gevraagd een kleine presentatie (power-point) te geven van een half uurtje, met daarna een demonstratie van ongeveer een uur. Het geheel loopt dikwijls wel uit tot 2 uur in totaal.
Maar als dat te lang is voor jullie, kan ik dat zeker inkorten.
Een behandeling van een paard duurt ongeveer een uur tot anderhalf. Maar ik kan het evengoed beperken tot een inleiding.
Wat u mij ter beschikking stelt (een paard, een droge plaats en eventueel een glas water) is allesinds ruim voldoende!
De prijs hangt voornamelijk af van wat er van mij verwacht wordt en hoe lang het duurt. Om een idee te geven: In het verleden werd de prijs van de behandeling (95 euro) doorgerekend aan de eigenaar van het demonstratie paard. Het paard werd dan ook meteen behandeld. Voor de presentatie vraag ik ongeveer 20 euro afhankelijk van de duur. En voor de verplaatsing reken ik normaal een consult 35 euro.
Maar nogmaals: alles hangt zowat af van wat jullie in gedachten hebben, en alles kan besproken worden natuurlijk.

Wat de datum betreft: momenteel ben ik hoogzwanger en is het iets moeilijker voor mij om een demonstratie te geven. Vanaf de tweede helft van april denk/hoop ik terug aan de slag te kunnen.
Zaterdag is voor mij meestal geen probleem, als ik het op voorhand maar kan inplannen.

Ik hoop u hiermee al iets te hebben geholpen. Aarzel niet om mij opnieuw te contacteren als u nog vragen heeft.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:40

Hé leuk Katrien De Decker, die ken ik nog van op de unief, is een jaartje voor mij afgestudeerd, wist niet dat zij ook osteopathie doet...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:42

Maar das echt een demo?
Niet iets wat we zelf kunnen doen?

Op zich wel een leuk idee hoor en interessant.
Maar doen we liever niks waar we zelf ook 'actief' kunnen zijn?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:44

Ik kan ze vragen of ze niks "interactief" kan maken...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:44

idd mijn osteo heeft me geleerd hoe ik zelf de voorbenen kan stretchen en een andere hoe voorbenen, schouder en achterbenen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:00

Ja, zulke dingen heeft C. mij ook geleerd.
Ook massagetechnieken etc en hoe je kan voelen of er ergens een blokkade zit etc...
Maar die is naast osteo (en DA) ook fysio. Een osteo doet minder met spieren. Op zich wel leuk als ze er iets interactief van kan maken.
Maar ben alleszins benieuwd of dat wel mogelijk gaat zijn?
Maar ik vrees dat je voor zelf toepasbare dingen zoals die massage die genoemd werd bij een fysio moet zijn ipv een osteo?

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:04

geen idee...
Ik wacht even de rest af en stuur dan een vragende of een bedankende e-mail terug.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:34

Ik heb hier trouwens ook nog een interessante dvd liggen met stretch oefeningen voor paarden: "Activate your horse's core" Kunnen we ook bekijken maar dan hebben we natuurlijk dvd speler nodig.

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:05

Leuk dat het bij jou mag doorgaan Jooke :-)
Zondag is ok voor mij.

Ik ben zelf meer te vinden voor massage e.d. dan voor ostheo.

Evi kreeg jij al reactie van houdingenzittepaard?

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:26

Cyta schreef:
Leuk dat het bij jou mag doorgaan Jooke :-)
Zondag is ok voor mij.

Ik ben zelf meer te vinden voor massage e.d. dan voor ostheo.

Evi kreeg jij al reactie van houdingenzittepaard?

Gisteren gemaild, voorlopig nog geen antwoord.