Een rit voor Pink Ribbon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:45

Leuk idee!! Ik zou eventueel ook wel mee willen, maar dan met begeleiding??
Owjaaa ik ben 13 :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:52

Ilja_1997 schreef:
is het trouwens echt een lange tocht van meerdere dagen zoals de paarden 4 daagse in epe etc ?

Lijkt mij niet, word snel te duur met overnachten etc.
Ik zou graag mee doen met mennen, zou dan idd groep splitsen in menners en ruiters en dan max 20 per groep doen.
18+ zou wel flauw zijn, er zijn genoeg ruiters/menners die zelfstandig genoeg zijn. Dan zou ik eerder 16+ doen en dan onder de 16 met begeleiding van volwassenen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:55

ZusJacobs schreef:
Lijkt mij niet, word snel te duur met overnachten etc.
Ik zou graag mee doen met mennen, zou dan idd groep splitsen in menners en ruiters en dan max 20 per groep doen.
18+ zou wel flauw zijn, er zijn genoeg ruiters/menners die zelfstandig genoeg zijn. Dan zou ik eerder 16+ doen en dan onder de 16 met begeleiding van volwassenen.

Dat is waar, maar overnachten etc is vaak op eigen kosten, dus dan zou het niet uitmaken, op z'n hoogst dat er minder mensen komen omdat ze het te duur vinden :=

Dat vind ik ook, rijd zelf (niet wanneer de grond bevroren is + sneeuw) ong 4x in de week en meestal alleen buiten, veel mensen vinden dat niks, maar bijna iedereen op stal durft niet met zijn of haar paard het bos in omdat ze de paarden dan niet kunnen 'houden' etc. Bij mij gaat het prima, liever alleen in het bos, dan alleen in de bak :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:56

Hee Ekeif! Kunnen we meeten :D
Ik moet nu zien of ik vervoer kan regelen.
Aangezien Veluwe voor mij wel ontzettend ver is ,maar voor zo goed doel kan ik met hele lieve puppy oogjes wel naar mijn ouders gaan :) '
Zou wel wilen helpen met de voorbereiding dmv ideeën geven via Bokt xd

xRosanna1998

Re: Een rit voor Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:56

ik volg dit topic

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:03

Elin_ schreef:
zelfde ''probleem'' hier.
daarom twijfel ik ook ;)
Heb een vrij temperamentvolle pony die nog weleens kan schrikken maar aan de andere kant vind ze het geweldig etc.
Maar denk dat ze ook erg druk is.

Dus ik zit ook in twijfel ..
maar neem aan dat ook bij de vierdaagse ontzettend drukke paarden bij zaten dus waarom ook niet ?

Dat is mijn punt ook een beetje idd.
Heb een paardje met erg veel bloed en nu nog niet lang doorgereden.
Tegen die tijd is het ws heel anders.
Maar denk dat je beter 1 dag, dus 1 rit kan doen.
Wel in verschillende groepen en misschien de menners een andere route ivm andere/betere paden voor hun

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:10

Ik denk idd ook dat je beter 1 dag kan doen :j Ik weet dat het ander svoor die van mij wel erg veel wordt, als ze 4 dagen mee op stap moet. Nieuwe omgeving, nieuwe ervaring, eerst nog een tijdje in de trailer.. Één dag lijkt me handiger :j

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:12

En op die ene dag verschillende afstanden? Of gewoon allemaal even ver, en de menners een andere route ? :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:12

Robin schreef:
En op die ene dag verschillende afstanden? Of gewoon allemaal even ver, en de menners een andere route ? :)

Alle ruiters de zelfcde afstand?
En alle menners de zelfde afstand?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:13

Op de 15 km is 1 stop zeker voldoende (thuis maak ik dan geeneens een tussenstop).
Bij de Eperpaarden4daagse heb je ook 1 stop op een rit van 24 km.

In samengestelde (vaste) groepjes rijden is niets voor mij (eigenlijk niet voor mijn paardje).
Mijn paardje stapt ontzettend snel en ik haal de meeste in stap in (anders moet ik haar 20km inhouden).
Het kan best zijn dat je wel samen met 1 iemand de rit rijdt, maar verplicht werkt vaak niet.
Vorig jaar met Epe was ik de eerste dag even aangesloten bij een groepje die alleen maar (tot aan de eerste stop = 12 km) wilde galopperen, tja dan is mijn paardje helemaal leeg.
Dan zou ik balen als ik verplicht bij zo'n groep moet blijven en voor hun zou het ook niet leuk zijn als zij verplicht rustiger moeten doen om mij.

EHBO-er op elke? kar hoeft zeker niet.
Zorgen dat mensen de route kennen (in Epe rij je in blokken... dus je kan als er iets is, melden dat je bv. in blok C zit, dan ben je makkelijker te vinden). EHBO'ers kunnen dan met de auto/scooter snel ter plaatse zijn.
Ook moet je zorgen dat er auto's met trailers klaarstaan (mss kunnen deelnemers hun combinatie ter beschikking stellen), zodat geblesseerde paarden kunnen worden opgehaald. Zo ook een auto met een grote aanhangwagen, om karren op te halen.

Je hoeft veel dingen niet opnieuw te bedenken als al veel dingen door andere (waaronder de Eperpaarden4daagse) is "uitgevonden".

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:16

Idd, ik denk dat je gewoon moet laten kiezen, wat men wil. In groepjes of alleen. Die van mij is ook zo'n snelle stappert.
Ik rijd hier zelf ook rustig 15 kilometer zonder stop, maar je moet dan inderdaad wel de energie van je knollie een beetje sparen. Ik kan dan zeker niet in een stuk gallopperen. Niet dat ik dat wil, maar goed. Jullie snappen me wel ;)

kimmie88

In vaste groepen lijkt mij ook niks idd. Daar ook mijn merrie een erg snelle stap heeft.
En om het voorbeeld van Brainless te gebruiken, hoef ik niet de hele rit te galopperen

manex

Brainless schreef:
Je hoeft veel dingen niet opnieuw te bedenken als al veel dingen door andere (waaronder de Eperpaarden4daagse) is "uitgevonden".

Precies Brainless! Daarom gaf ik Epe ook als voorbeeld om eens info in te winnen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:17

Dan hebben we dus al een groepje van 3 met snelle stappers hahah

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:17

Mhihi, dan komen we ons wel tegen denk ik :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:18

Die van mij heeft trouwens altijd de neiging om hard te gaan. Als ik met iemand samenrijd en die gaat galopperen, dan moeten wij draven, anders scheuren we er ruim voorbij, haha!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:18

Hahaha Das wel makkelijk... kijken welke het hardste stapt??

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:19

Ik denk gewoon dat je rustig in stap een aantal (5per keer???) moet laten vertrekken.
Onderweg krijg je toch wel groepjes.
Ook moeten er duidelijke regels komen.
Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als ik rustig aan het stappen ben en erkomen een aantal mij in volle galop voorbij.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:19

Brainless schreef:
Hahaha Das wel makkelijk... kijken welke het hardste stapt??

Hahha zoiets ja

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:20

Nee, dat vind ik idd ook. Passeren zou in stap of in draf moeten gebeuren, maar zeker niet in gallop.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:21

Nee idd. Mijn paard zal wel bij mij blijven, maar vraag niet hoe.
Daar wordt ze erg onrustig van

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:22

kimmie88 schreef:
Ik denk gewoon dat je rustig in stap een aantal (5per keer???) moet laten vertrekken.
Onderweg krijg je toch wel groepjes.
Ook moeten er duidelijke regels komen.
Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als ik rustig aan het stappen ben en erkomen een aantal mij in volle galop voorbij.

Gewoon vertrekken wanneer je wilt bv tussen 12:00 en 14:00 en binnen zijn voor 18:00uur.
Over dat inhalen is natuurlijk algemeen fatsoen. Je moet altijd vragen of je in (een rustige) draf mag inhalen.
Maar het gaat natuurlijk juist ook om de gezelligheid en ik ga ervan uit dat er alleen leuke/gezellige/fatsoenlijke/sociale mensen meerijden.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:23

Dat is wel te hopen idd.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:27

Idd goede regels ;)
Ik heb die van mij echt niet meer als iemand in volle galop langs me scheurt.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:27

Super cool idee zeg!
Zou graag mee willen doen :D