De Tango's gaan dansen bij Hans Peter!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valencia2002

Re: De Tango's gaan dansen bij Hans Peter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:21

Hey Pansy,

Ik begrijp wat je bedoelt en ik weet ook dat menigeen hier op Bokt anders is, maar ik heb nu al tig jaar paarden vanaf veulen af aan en denk zeker om hun welzijn. Het ene paard is het andere niet en de ene is eerder aan "werk" toe dan een ander.

Heb ook nog een jonge Vivaldi van 2 jaar, een Eurocommerce Zurich van 2 en een Veritas van 3 naast de oudere paarden (7, 8, 9 en 10 jaar). Mijn Tango heeft het gewoon nodig om dingen te doen en ik vind het helemaal niet verkeerd om zo nu en dan een longeerlijn aan het halster te doen en ze alvast de stemhulpen te leren. Voor de jongere paarden versta ik dat onder longeren. De oudere getrainde paarden worden gelongeerd met pessoa, maar voor de jonkies vind ik dat nog niet kunnen.

Volgend jaar komen ze sowieso in training te staan vanwege de keuring.

Heb overigens gekeken en ze is van februari. De vivaldi is van april en de zurich van mei. Weet met 9 paarden niet allemaal hun geboortedatums uit het hoofd.

Dus dank je voor je bezorgdheid en ik begrijp dat je het niet prettig vindt om te lezen, maar misschien is niet iedereen op Bokt hetzelfde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:26

Valencia2002 zo te lezen weet je waar je mee bezig bent, genoeg ervaring hebt en wat wel en niet kan!
Daarbij is het een vroege...februari of juni/juli dat scheelt toch een half jaar!

Bij de hengstenkeuring beginnen ze al met 2,5 en die paarden lopen daarna continu een zwaar programma
en ook tot hoge leeftijd in de sport, dus als er een goed doordacht beleid/management achter zit is er mi niets mis mee.

Wel ben ik zelf voor rustperiodes op jonge leeftijd (bv na zadelmak maken, keuringen, EPTM test of wedstrijdseizoen)
Bij mijn paard werken deze rustperiodes positief!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:09

ListigListje: Helemaal mee eens. We doen alles nu nog spelenderwijze. een keer een zeiltje, de deken een keer over het hoofd afdoen, de waterslang leren kennen, over een balkje op de grond stappen en een keer een bitje met rubber in om te proeven. We hebben ze overigens nog niet met bitje aan de longe. Ze moeten nog lang genoeg en we zijn erg zuinig op ze, want we hopen natuurlijk dat ze op een gezonde wijze héééééél oud worden en zelfs hun laatste dag bij ons slijten, maar dat duurt nog lang (hopelijk).

Ikzelf ben ook voor een rustperiode. Virago di Valencia, nu 8 jaar, de moeder van de Vivaldi hebben we zelf spelenderwijze ingereden toen ze 4 jaar was aangezien ze voor die tijd nog veel te jeugdig was. Zowel psychisch als fysiek. Ze had als 3-jarige al wel eens een paar keer met zadeltje gelongeerd en toen is ze weer op rust gezet. Als 4-jarige dus ingereden en als 5-jarige was ze drachtig van Vivaldi. Binnen no time zette ze zich erg op, paste het zadel niet meer en wilde ze niets meer, dus heeft ze van een erg lang zwangerschaps- en bevallingsverlof genoten :D :+

De meeste mensen vinden ook dat elk paard per definitie met 3 jaar beleerd kan worden. Misschien dat mensen hier op Bokt mij afschieten, maar ik vind dat je dat per paard moet bekijken zoals ik eerder al zei. Heb heel kort een brijrijdster gehad, die vond dat je elk jong paard met 2,5 moest gaan inrijden, omdat ze dan makkelijk zijn. Je begrijpt dat die persoon zich niet meer met mijn paarden bezig houdt ;(

Ben bezig geweest met de hengst voor de hengstenkeuring, maar je merkte dat hij het moeilijk vond. Hij zocht elke keer toenadering, dus heb ik hem terug getrokken. Wie weet volgend jaar en anders maar als ruin door het leven :D.

Sorry, voor het offtopic gaan. Ontopic: wij kijken er nog steeds erg naar uit, zorgen goed voor onze precious Tango-dame en na het inrijden krijgt ze een welverdiende rustperiode alvorens de keuring in te gaan in juli waarna ze weer een periode rust krijgt om alles te verwerken.

Ik betaal gewoon ons deel en vooralsnog gaan we ervan uit dat Dior mee kan doen. Mocht ze er echt niet aantoe zijn dan zijn er vast wel mensen, die héél graag mee willen rijden en mocht dat niet zo zijn dan geeft het ook niet, want de plaats is dan sowieso al betaald.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 00:42

Valencia, ik houd mijn mond wel dicht :Y) Je weet wel waar je mee bezig bent, daar ben ik blij mee! :) Zo heeft iedereen zijn eigen aanpak. Februari is trouwens vroeg!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:31

Na ruim een week door de griep gevloerd te zijn even een kleine reactie hier: is er al meer bekend?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 11:35

Ik ben heel druk geweest, en heb daardoor nog geen kans gezien HP te mailen. Ga ik hopelijk deze week voor elkaar krijgen, en jullie horen dan natuurlijk meteen daarover!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:03

Sorry, ben ook niet een beetje nieuwsgierig *bloos*.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:55

Gaat dit nog door of is het helemaal afgelast? :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:28

Het zou wel fijn zijn als er een datum geprikt wordt...de wedstrijdkalenders outdoor 2011 staan alweer online en ik heb er al 2 in april gepland :o

De ene is gelukkig op zondag, maar de andere is 9 en 10 april en ik weet niet welke dag welke klasse....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:02

Het gaat zeker nog door dames, ik heb alleen nog niets van HP gehoord. Ik heb als mogelijke data 16, 23 april en 7 mei gemaild naar hem. Ik zal morgen een nieuw mailtje sturen naar hem.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:03

oooow super. Kan alle data, dus ben benieuwd. We zijn al bezig met onze tango dame. Longeersingel, sjabrakje, hoofdstel met bit noch zadel geeft ze wat om, maar ze heeft me met longeren op de grond gesmakt, heeft gesteigerd, landde net boven mijn enkel en galoppeerde erover weg. Verder is ze echt lief, maar we hebben nog even. Denk dat als ik dior zover krijg om samen te werken we er zijn...keep you posted

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:14

Ik kan ook alle genoemde data :-)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:05

Wow, heftig verhaal Valencia!! :oo
Hoop dat het voor de rest beter gaat!

Ik kan de genoemde data volgens mij ook wel! :)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:45

Tja, pansy het is er eentje met karakter, maar voor mensen en dieren is ze verder in de omgang wel heel erg lief. Ik gooi het maar op een samenloop van omstandigheden. De aanhouder wint, toch? Dus morgen maar 's ochtends voor mijn werk haar even proberen te doen en hopen dat ze dan meer meewerkt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:01

Ja hoor, eindelijk een goede reactie van Hans Peter Minderhoud! Had hem gemaild met onze voorkeursdata, alleen zit hij zo vol qua agenda, dat die drie data niet gaan werken voor hem. Maar... hij heeft 1 gaatje voor de zomervakantie (hoe bedoel je druk) en wil die voor ons reserveren.

Dus: voor de kandidaten die zich al opgegeven hebben, het wordt 14 mei vanaf 14 uur. Wil iedereen die zich al opgegeven had, melden of zij kan, dan krijg je van mij mijn rekeningnummer om de €75 euro over te maken. Pas dan is de aanmelding definitief!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:12

Voor Iris even een dilemma op deze datum is namelijk ons eigen CH. Maar Iris gaat toch voor HP, CH Marum komt elk jaar terug. Dus kom maar op met het bankrekeningnummer kleinvosje.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:32

Haha, helemaal goed! Ik hoop dat HP me heel snel doorgeeft dat hij die datum heeft vastgezet voor ons, het enige was dat hij niet 100% kon garanderen ook met Tango wat te kunnen doen, maar dat moeten we dan maar voor lief nemen! Als hij definitief ja heeft gezegd, gooi ik mijn gegevens door!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:27

Ik lees dit nu pas. Voor ons wel fijn dat hij pas later kan. Hebben we stiekem iets meer tijd met Dior;)
Ik denk dat ik ook wel kan, maar kijk morgen even in mijn zakelijke agenda.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:40

Sandra (met Action) wil ook bevestigen dat ze de 14e kan.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:14

Jep Valencia2002 kan ook met Dulcinea Dior

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:42

En Jolanda (_pansy_) kan ook met D.C. Con Amore :D

Super gaaf!!!!!

Zal wel tof zijn als we toch even van dichtbij Tango kunnen zien lopen, maar goed, je kunt niet alles hebben. :D

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:46

Ik heb nog niet in me agenda gekeken, maar daar maken we gewoon tijd voor!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:47

Dan heb je helemaal een wauw moment haha :P

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:18

14 mei kan ik ook (gelukkig geen selectie die dag)

Zullen we voor het overzicht even een lijstje bijhouden met wie er bevestigd heeft en wie nog niet?
Tot zo ver is het volgens mij als volgt:

Citaat:
1) 14 mei ok: kleinvosje: Kim Vos met Aviva Savanne (Tango x Oliver)
2) 14 mei ok: Pizza64: Iris de Haan met A Part of Tango (Tango x TCN Partout)
3) 14 mei ok: Yess voor Sandra: Sandra Kloeth met Action W (TangoXNegro
)
4) Listiglistje: Linda Selhorst met Aqanto S (Tango x Rossini)
5) Sandra1977: Sandra vd Spreng met Aramis (alias Arie) (Tango x Amor)
6) 14 mei ok: Kelan: Lonneke met Annalina (Tango x Flemmingh)
7) Peet_Paneel: Petra de With met Zhyreina VZ (Tango x Freestyle)
8) 14 mei ok: Luv: Laura Biemans met Arage (Tango x Amsterdam)
9) 14 mei ok: _pansy_: Jolanda van Gelder met D.C. Con Amore[/Zezelma] (Tango x Cabochon)
10)14 mei ok: Valencia2002: Yvette Csizmazia of Nathalie Bueving met Dulcinea Dior (Tango x Iglesias (ster))

11) Ravenna: Lisette Voss met Zillion (Tango x Balzflug)
12) Iorrr: Jolien Schuurman met Zarabanda (Tango x Woldstreek)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 18:11

Heel goed Kelan, je bent me voor! Nog geen definitief ja van HP, maar die is hopelijk wel onderweg!