Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Dat was vorige keer de bedoeling, had een reservelijst van 30 mensen. Maar het is er niet van gekomen, want opeens waren die 30 mensen er niet meer
En te vaak is ook niet de bedoeling. Dan begint het op een maandelijks uitje te worden, en dat lijkt me niet de bedoeling
QualityHorse schreef:Ik vind het onbegrijpelijk, misschien is het hypocriet, ik eet zelf namelijk ook vlees, maar
om als een gezellig uitje naar een slachthuis te gaan, ik vind het niks. Ik snap niet dat er
daar mensen met een lach op hun gezicht weer naar buiten komen lopen, nee sorry,
als je dit echt interessant/plezierig vind, dan vraag ik me af hoe gek je op paarden bent..
Wat ik echter wel begrijp is wanneer iemand weet dat hij/zij ooit zijn paard zal laten
slachten als deze iets mankeert, of dit ooit heeft laten doen en dan graag wil weten hoe
het er in zo'n slachthuis aan toe gaat.
Mensen die dit als een uitje zien begrijp ik absoluut niet, hoewel ik me wel in de situatie van
degenen zoals hierboven omschreven kan verplaatsen.
Ik laat iedereen echter zijn eigen keuzes maken en zal hierna ook stoppen met posten,
ik wou alleen graag even mijn eigen mening erover geven
QualityHorse schreef:Ik vind het onbegrijpelijk, misschien is het hypocriet, ik eet zelf namelijk ook vlees, maar
om als een gezellig uitje naar een slachthuis te gaan, ik vind het niks. Ik snap niet dat er
daar mensen met een lach op hun gezicht weer naar buiten komen lopen, nee sorry,
als je dit echt interessant/plezierig vind, dan vraag ik me af hoe gek je op paarden bent..
Wat ik echter wel begrijp is wanneer iemand weet dat hij/zij ooit zijn paard zal laten
slachten als deze iets mankeert, of dit ooit heeft laten doen en dan graag wil weten hoe
het er in zo'n slachthuis aan toe gaat.
Mensen die dit als een uitje zien begrijp ik absoluut niet, hoewel ik me wel in de situatie van
degenen zoals hierboven omschreven kan verplaatsen.
Ik laat iedereen echter zijn eigen keuzes maken en zal hierna ook stoppen met posten,
ik wou alleen graag even mijn eigen mening erover geven
Edit: Ik zal de reacties hierop echter wel lezen, reacties mogen ook via pb.
Ik heb het verslag-topic van de eerste excursie bekeken, om zeker te zijn dat ik niet
te vroeg heb geoordeeld, maar het gaat me aan het hart, wat moet zo'n dier daar
angstig zijn geweest en de manier waarop mensen lachen op de foto's, ik zou er jankend
bij hebben gestaan..
Jilletje schreef:ach, dat is ook een stukje humor in het vak, heb je de oog foto's gezien? die vind ik zelf een stuk erger
QualityHorse schreef:Ik heb het verslag-topic van de eerste excursie bekeken, om zeker te zijn dat ik niet
te vroeg heb geoordeeld, maar het gaat me aan het hart, wat moet zo'n dier daar
angstig zijn geweest en de manier waarop mensen lachen op de foto's, ik zou er jankend
bij hebben gestaan..
phormicola schreef:Ik wil erg graag op de reservelijst
Ik denk dat ik het heel erg eng ga vinden, mocht er plaats zijn om mee te gaan. Ik sta wel achter slachten, maar ik vind de dood nog steeds niks en als zo'n lieverd dan ook nog voor m'n ogen in stukken wordt gehakt....ik hoop dat dat kopje koffie in m'n maag gaat blijven
Niese1987 schreef:Ik wil ook graag op de reservelijst.
Het lijkt me erg interessant en heb altijd gezegd dat als ik voor de keuze kom te staan (mits ik een eigen paard heb), ik wil laten slachten. Vind het dus wel fijn om dan ook eerst een keer te zien hoe of wat, voor het zover is.
Mocht ik meekunnen, kunnen er bij mij evt nog 3 mensen mee in de auto. Ik woon in Monster (vlakbij Den Haag) dus als er mensen dan uit die buurt zijn hoor ik het wel.