Excursie paardenslachterij Nijkerk; datum 8 oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Excursie paardenslachterij Nijkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 20:08

Die mensen mogen hun mening hebben, absoluut.
Maar doe dit niét in dit topic! Hetzelfde geld voor deze reactie nu. Laten we gewoon alsjeblieft ontopic blijven.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:11

Ok, bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik ga nog even nadenken. Zet mij nog maar niet op reservelijst, wil geen plaats bezet houden terwijl een ander het zeker weet dat hij of zij mee wil. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 11:59

Je kunt jezelf er beter wel opzetten, afmelden kan altijd nog, en dan schuift de lijst gewoon door.
Want de kans is klein dat je een plekje hebt als je je op het laatste moment nog aanmeld.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:01

ik zou graag mee willen !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:27

Citaat:
De lijst.
Maximaal 13 personen, daarna maak ik een reservelijst!

1 Dreamy
2 Naaltje
3 Charlie_P
4 Konstantine
5 Silence
6 Snor
7 Gentlegiant
8 _San87_
9 Daantjuh20
10 meelanor
11 Djoni
12 arans
13 El_Paso2009

RESERVELIJST

1 Avelienvd
2 Chaos
3 pubelia
4 Narya
5 Hitime
6 mickydo
7 Valencia2002
8 kimG
9
10

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:44

Nog even en je kunt er gelijk een achteraan plannen ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 15:19

Dat was vorige keer de bedoeling, had een reservelijst van 30 mensen. Maar het is er niet van gekomen, want opeens waren die 30 mensen er niet meer ;)
En te vaak is ook niet de bedoeling. Dan begint het op een maandelijks uitje te worden, en dat lijkt me niet de bedoeling :)

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:34

Ik wil ook graag op de reservelijst :) . Het lijkt me erg interessant en heb altijd gezegd dat als ik voor de keuze kom te staan (mits ik een eigen paard heb), ik wil laten slachten. Vind het dus wel fijn om dan ook eerst een keer te zien hoe of wat, voor het zover is.
Mocht ik meekunnen, kunnen er bij mij evt nog 3 mensen mee in de auto. Ik woon in Monster (vlakbij Den Haag) dus als er mensen dan uit die buurt zijn hoor ik het wel :) .

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:38

Jolliegirl schreef:
Dat was vorige keer de bedoeling, had een reservelijst van 30 mensen. Maar het is er niet van gekomen, want opeens waren die 30 mensen er niet meer ;)
En te vaak is ook niet de bedoeling. Dan begint het op een maandelijks uitje te worden, en dat lijkt me niet de bedoeling :)

Dat begrijp ik uiteraard, maar in Nederland wonen zoveel paardenbezitters en -liefhebbers dat ik het meer informatief over vind komen dan het als een uitje zien, want het is toch een beladen iets. Zoals ik al schreef ik heb het al een keer moeten laten doen en twijfel nog steeds of het de juiste beslissing was, dus vandaar mijn interesse om wanneer een van mijn andere paarden zo oud is ik wel een bewuste keuze kan maken.

Ik wacht rustig af. :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 01:57

Ik ga morgen met Jan bellen, en dan meld ik gelijk dat ik een groep heb voor Oktober :)
ook werk ik morgen de lijst bij.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 02:37

Ik vind het onbegrijpelijk, misschien is het hypocriet, ik eet zelf namelijk ook vlees, maar
om als een gezellig uitje naar een slachthuis te gaan, ik vind het niks. Ik snap niet dat er
daar mensen met een lach op hun gezicht weer naar buiten komen lopen, nee sorry,
als je dit echt interessant/plezierig vind, dan vraag ik me af hoe gek je op paarden bent..

Wat ik echter wel begrijp is wanneer iemand weet dat hij/zij ooit zijn paard zal laten
slachten als deze iets mankeert, of dit ooit heeft laten doen en dan graag wil weten hoe
het er in zo'n slachthuis aan toe gaat.

Mensen die dit als een uitje zien begrijp ik absoluut niet, hoewel ik me wel in de situatie van
degenen zoals hierboven omschreven kan verplaatsen.

Ik laat iedereen echter zijn eigen keuzes maken en zal hierna ook stoppen met posten,
ik wou alleen graag even mijn eigen mening erover geven ;)

Edit: Ik zal de reacties hierop echter wel lezen, reacties mogen ook via pb.
Ik heb het verslag-topic van de eerste excursie bekeken, om zeker te zijn dat ik niet
te vroeg heb geoordeeld, maar het gaat me aan het hart, wat moet zo'n dier daar
angstig zijn geweest en de manier waarop mensen lachen op de foto's, ik zou er jankend
bij hebben gestaan..
Laatst bijgewerkt door QualityHorse op 16-08-10 03:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 02:57

Ik wil erg graag op de reservelijst :j

Ik denk dat ik het heel erg eng ga vinden, mocht er plaats zijn om mee te gaan. Ik sta wel achter slachten, maar ik vind de dood nog steeds niks en als zo'n lieverd dan ook nog voor m'n ogen in stukken wordt gehakt....ik hoop dat dat kopje koffie in m'n maag gaat blijven :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 03:00

QualityHorse schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk, misschien is het hypocriet, ik eet zelf namelijk ook vlees, maar
om als een gezellig uitje naar een slachthuis te gaan, ik vind het niks. Ik snap niet dat er
daar mensen met een lach op hun gezicht weer naar buiten komen lopen, nee sorry,
als je dit echt interessant/plezierig vind, dan vraag ik me af hoe gek je op paarden bent..

Wat ik echter wel begrijp is wanneer iemand weet dat hij/zij ooit zijn paard zal laten
slachten als deze iets mankeert, of dit ooit heeft laten doen en dan graag wil weten hoe

Mensen die dit als een uitje zien begrijp ik absoluut niet, hoewel ik me wel in de situatie van

Ik laat iedereen echter zijn eigen keuzes maken en zal hierna ook stoppen met posten,

Als je hierna stopt met posten ben je dus niet nieuwsgierig naar de beweegredenen erachter.
Het gaat erom dat je kunt zien dat alles heel zorgvuldig en zelfs met een dosis liefde wordt gedaan. Dat slachten zo slecht nog niet is, in vergelijking met een spuitje door de DA.
Dat je kunt zien wat er met zo'n paard gebeurd. Dat lijkt mij waar het om gaat. Niet omdat het een disco feestje is ;)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 04:56

Verdorrie weer te laat met reageren maar ook ik wil graag op de reservelijst.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:32

QualityHorse schreef:

Edit: Ik zal de reacties hierop echter wel lezen, reacties mogen ook via pb.
Ik heb het verslag-topic van de eerste excursie bekeken, om zeker te zijn dat ik niet
angstig zijn geweest en de manier waarop mensen lachen op de foto's, ik zou er jankend
bij hebben gestaan..

Dus omdat jij niet zo sterk in je schoenen staat mag niemand meer gaan. Haha. Mooi is dat.
Hoe kom je er bij dat dit een leuk uitje is? Het is meer informatief, en het kan zeker heel interessant zijn.
Edit: Ik heb in je profiel gekeken en laat maar, ik ken jou! :P Misschien dat als je ouder word je het begrijpt. Maar vooralsnog heb jij geen paarden en zul je dus ook niet de keus hoeven maken.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:01

Goed dat er weer een excursie georganiseerd wordt.
Zie het zelf (nog) niet zitten maar het lezen van eerdere verslagen heeft wel mijn mening over het beëindigen van het leven van mijn paard beïnvloed.

Over het vrolijke karakter van de excursie: denk dat het lachen vaak een broodnodige uiting is van de opgebouwde spanning en door de steun van de groep heel gunstig voor de verwerking.
Eén tip zou ik wel willen geven en dat is om een zekere discretie in acht te nemen bij het plaatsen van foto's. In een van de verlagen staat een foto van een deelneemster die vanuit een bep. pose langs het geslachte paardenhoofd likt. Dat lijkt me niet echt van toegevoegde waarde.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:04

ach, dat is ook een stukje humor in het vak, heb je de oog foto's gezien? die vind ik zelf een stuk erger

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:15

Jilletje schreef:
ach, dat is ook een stukje humor in het vak, heb je de oog foto's gezien? die vind ik zelf een stuk erger

Tuurlijk, ook die humor is nodig voor de verwerking bij de aanwezigen.
Maar foto's hebben die functie niet en bevestigen het idee dat het een heel lollig uitstapje is.
Dus wel gewoon ook lol hebben met elkaar hè.
Ik ben degenen die stoerder zijn dan ik dankbaar, dank zij jullie kan ik mijn mening vormen.
Weet je wat? Ik trakteer jullie op koffie met wat er bij.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:17

Lekkerrr! :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:39

QualityHorse schreef:
bij hebben gestaan..

Angst? Dat is gewoon niet waar.
Ik ben mee geweest met de vorige excursie en de dieren stonden daar gewoon nieuwsgierig te wachten. Niks angst, paniek, getrek om weer naar buiten te rennen. Met zo' n reactie geef je volgens mij alleen aan dat je het zelf niet betrouwt en dat op het dier in kwestie projecteert.

Ik vind het als diereneigenaar je verdomde plicht om je goed en objectief te informeren over alle aspecten, inclusief doodgaan.
Jammer dat er meteen conclusies worden getrokken vanachter de pc zonder zelf eens ter plekke te gaan kijken.
Bij onze excursie is er ook gelachen ja, maar ook niet door iedereen en zeker niet respectloos.

Myfairytale, het is perfect mogelijk het schieten niet te zien, dan blijf je gewoon om de hoek staan of blijf je even boven tot Jollie je roept. Ik heb het ook zo gedaan (ik had mijn pony een half jaar eerder laten slachten en vond het eigenlijke moment van doodgaan te confronterend om dat te zien).
Voor de rest is het een zeer boeiende anatomieles!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 18:39

En geloof me, ik kan hard roepen :+ vorige keer flikte de slachter mij een geintje met een paardenoog, ze hebben me boven horen gillen...
Dusja... de mensen die het schieten niet willen zien kunnen boven wachten, en dan roep ik wel even.

Humor moet er zijn.. onderling...
Maar komop wij staan heus niet lachend bij die paarden.
Ieder zn mening hoor.. maar degene die dit als een ''uitje'' zien hoeven van mij NIET mee, die gaan maar naar de efteling!
En angst... laat me niet lachen... heb nog geen paard met angst gezien, zelfs niet toen ik met bebloede handen naar een van de wachtende paarden ben gegaan...
oordeel niet als je er geen bal vanaf weet!

Ik heb nu even geen puf om de lijst bij te werken, dit word morgen wel gedaan.
Traktatie op koffie en gebak is niet nodig :) dit is al voorzien! :)
Wel gaan we vaak achteraf even naar de mac, om even bij te kletsen.

vrijdag ga ik richting Van Veen samen met een bokker, daar zal dan ook de afspraak gemaakt worden voor de datum van de excursie :)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:49

QualityHorse schreef:

Ik vind het anders een goede manier om mensen wegwijs te maken,
iedereen kan voor de beslissing komen te staan of je je paard moet laten slachten of inslapen. Kan het geen kwaad om je er in te verdiepen.

Ik ga er iig van uit dat er geen mensen om staan te lachen het is tog een schokkende gebeurtenis lijkt mij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:51

phormicola schreef:
Ik wil erg graag op de reservelijst :j

Ik denk dat ik het heel erg eng ga vinden, mocht er plaats zijn om mee te gaan. Ik sta wel achter slachten, maar ik vind de dood nog steeds niks en als zo'n lieverd dan ook nog voor m'n ogen in stukken wordt gehakt....ik hoop dat dat kopje koffie in m'n maag gaat blijven :P

Mag het nog? :o

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:52

Veel 'plezier' voor de mensen die mee gaan. Het is echt enorm interessant, ik heb het er ook nogsteeds bijna dagelijks over :+ (ik ben in mei meegeweest!)

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:56

Niese1987 schreef:
Ik wil ook graag op de reservelijst :) .

Het lijkt me erg interessant en heb altijd gezegd dat als ik voor de keuze kom te staan (mits ik een eigen paard heb), ik wil laten slachten. Vind het dus wel fijn om dan ook eerst een keer te zien hoe of wat, voor het zover is.
Mocht ik meekunnen, kunnen er bij mij evt nog 3 mensen mee in de auto. Ik woon in Monster (vlakbij Den Haag) dus als er mensen dan uit die buurt zijn hoor ik het wel :) .

Mag ik ook nog op de reservelijst :o