Wie omgeving Velp (gemeentewei) Rozendaal, Presikhaaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Wie omgeving Velp (gemeentewei) Rozendaal, Presikhaaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:02

Bij Velp is niet De Hoge Veluwe, maar de Veluwezoom, vandaar het verschil.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:44

@sonja89: volgens mij mag je in het Rozendaalse bos helemaal niet rijden, er zijn bij mijn weten geen ruiterpaden. er staat een bord bij de ingang maar daarop wordt alleen verwezen naar een of ander wetsartikel waarvan ik het nummer niet kan onthouden, als je dat opzoekt weet je of het mag of niet. of navragen bij de gemeente.
Hoge Veluwe is het nationale park, ligt boven Arnhem (gister nog geweest! best wel mooi).
Bij de Veluwezoom kan je de trailer neerzetten bij de Ossendaalselaan maar lopend is ook wel te doen vanaf jou lijkt me, door het Biljoen heen en dan de weg oversteken.

@marije: ik heb ook af en toe les van Annemarie, jammer dat het niet jouw richting is, ik ga elke keer met sprongen vooruit na een les :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 06:37

@ Atalanta: heb in het andere topic even gereageerd :D Maar ik denk dat ik dan toch maar even een keer naar de Ossendaalselaan rij met de hond deze week, misschien is dat handiger dan. Lopend heen, door het bos en terug is nog ietsjes te lang voor mijn jonkie helaas. Maar ik moet dus wel een vergunning hebben? Waar kan ik die het beste halen?

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:37

je kan hem halen bij het bezoekerscentrum van de veluwezoom in Rheden, of bestellen via een site, hippisch toerisme heet dat geloof ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:09

Bezoekerscentrum is ook in het weekend open, ik meen van 10 tot 5.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:51

Ik ben gister bij het Bezoekerscentrum geweest en heb daar een jaarvergunning gehaald :D Geen routekaart want daar staan de kleine paadjes niet op en de grote herken ik wel aan de paaltjes. Ik ben ook al naar de Ossendaalselaan geweest en vanaf daar het bos in, supermooie omgeving dus daar gaan we zondag wandelen!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:08

leuk, veel plezier! de ruiterpaden staan overigens wel allemaal op de kaart hoor, alleen ziet het er soms net even anders uit dan in het echt.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:09

Hmm nou bij het bezoekerscentrum in Rheden hadden ze geen gedetailleerde kaart... Ben van de week al met de hond verdwaald terwijl ik op ontdekkingstocht was, dus morgen komt het vast helemaal goed! :P

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:15

o ik ben zelfs met kaart een aantal keer verdwaald en zonder helemaal gruwelijk, haha. dacht ik een uurtje te gaan wandelen, kwam ik 4 uur later bij mijn auto terug... maar ik heb dan ook echt amper richtingsgevoel. ach op zondag kom je altijd genoeg mensen tegen om de weg te vragen!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:48