Katjaspringclinic 19-04, Update:

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:43

Sorry maar als Soest in compartiment A valt mag het echt niet:

minlnv schreef:
Evenementen met dieren aan banden
Het is verboden evenementen te organiseren met paarden, pony's, ezels, koeien, schapen, geiten en varkens in de compartimenten A, B, E, F en G. Het gaat hierbij om tentoonstellingen, keuringen, markten, verkopingen, veilingen en alle andere evenementen waarbij deze dieren tijdelijk bij elkaar worden gebracht. Het verbod is niet beperkt tot dieren van bedrijven waar pluimvee wordt gehouden, maar geldt voor alle zogenoemde één- en evenhoevigen in het gebied. In de compartimenten C en D mogen deze evenementen alleen worden georganiseerd met dieren uit C en D.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:43

Belker schreef:
Verder is het verboden eenhoevigen afkomstig van verschillende plaatsen (ook zónder AI-gevoelige dieren) tijdelijk bijeen te brengen op één plaats, behalve in exportverzamelplaatsen.

Bij mijn beste weten is het huis/stallencomplex van Sjuim nog steeds geen exportverzamelplaats.

Dus, NOGMAALS:

Het houden van een dag met lessen met verschillende deelnemers en paarden MAG NIET!!!

Volgens mij willen jullie het gewoon niet snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:45

HEt mag niet alleen, het is gewoon een beetje onfatsoenlijk!!!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:50

Pipo schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in, alleen is dat vaak moeilijk over te brengen. Het is niet eens een beetje onfatsoenlijk, eerder ongehoord!

(er komt gewoon stoom uit allebei mijn oren, terwijl ik dit topic lees)

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:57

Het maakt ook niet uit hoe je het noemt, al vind ik dat alleen al NOT DONE, het mag in alle gevallen gewoonweg niet. Hoe je het ook noemt. Een les mag ook niet, want dat is ook een evenement waarbij tijdelijk paarden bijeen gebracht worden.

Persoonlijk zou ik niet eens het risico durven lopen om de gok te wagen. Knap l ul lig als je niet meer naar huis kan met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:00

Ik vind dat je het tegenover de boeren die bij je in de buurt wonen het gewoon niet kan maken. Die mensen hebben al genoeg ellende gehad met Mkz Bse..............en noem alle oliebol maar op. Sommige zijn de problemen nog niet eens te boven. Afgelopen zoveel jaren is alles de revue gepasseerd.

En alleen omdat jij een uurtje lol wil? Nee dat vind ik echt gewoon niet kunnen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:08

Al zeggen sommigen dat ik zou mogen komen omdat ik in A m'n paard heb staan, lijkt het mij absoluut niet verstandig. Er is inderdaad de regel dat er geen tijdelijke samenscholing van paarden mag zijn en daar versta ik dit ook onder.

Ik wil het risico niet lopen om het virus te verspreiden als ik het bij me zou kunnen dragen door met Kasmier ergens heen te rijden. Ten tweede is het finaal tegen de gestelde regels waar je een fikse boete voor kan krijgen als ze je snappen (geheid dat je aangehouden word als de politie e.d je met trailer zien rijden). Ten derde vind ik het zelf ook wat respectloos tegenover de boeren en die zitten er op het rijtje waar Suus woont genoeg. Ten vierde heeft m'n stalhouder ook gemeld dat het volgens de wettelijke regels nu verboden is, zelfs mensen van buitenaf in A mogen bij ons met paard niet het terrein op.

Ik vind de lol die ik zou krijgen (hopelijk Haha!) het niet waard om tegen deze punten in te gaan. Ik mag dan ook hopen dat het begrepen word als ik zeg dat ik niet kom rijden. Wellicht dat ik wel nog kom kijken vanaf begin van de middag ('s ochtends ga ik dan alsnog naar Kasje), maar rijden doe ik onder deze omstandigheden niet.

Ik wacht gewoon liever een volgende keer af en doe dan lekker m'n eerste springervaringen op...

Ik hoop dat jullie mijn kant snappen...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 07:19

Gaat dus waarschijnlijk niet door? Ik ben er iig niet, ik heb vannacht een veulen gehad als Jurga zijnde Tong uitsteken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 07:27

Belker wij hebben idd kippen het zijn er maar een stuk of 10 maar ze tellen toch mee.Nu het gebied groter is geworden valt mijn stal nog net buiten A maar kan ik heel gebied a niet meer uitkomen.
Hopelijk op een andere datum nog een keer een clinic want zelfs als angsthaas had ik me er wel op verheugd

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:10

Mayo schreef:
Ik wil het risico niet lopen om het virus te verspreiden als ik het bij me zou kunnen dragen door met Kasmier ergens heen te rijden.
..

Het rare van het hele verhaal vind ik en dat wordt ook in een ander topic al gezegd, paardenvervoer wordt aan banden gelegd maar de mens mag blijven rijden. Ik mag straks gewoon van A naar D naar C. Zonder problemen. Onafhankelijk van op welk bedrijf ik ben geweest. Daarnaast denk ik dat er bij ons in het bos meer vogels rondvliegen die het krijgen dan paarden die vervoerd worden. Ook mijn staleigenaren zijn gebeld. Maar er waren die dag wel lesklanten van buitenaf die kwamen lessen (iemand met belgisch kenteken!) en ook de stallingsklanten gingen een buitenrit maken. Daarnaast is er iemand van D naar A gekomen met beesten.
Het maakt voor mij niet uit of ik wel of niet met de trailer mag rijden. Ik kan Sjuimpje ook te paard bereiken. Of ik dat doe weet ik niet. Ligt aan de situatie die ik straks op stal aantref.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:15

Jantien"]
[quote="Pipo schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in, alleen is dat vaak moeilijk over te brengen. Het is niet eens een beetje onfatsoenlijk, eerder ongehoord!

(er komt gewoon stoom uit allebei mijn oren, terwijl ik dit topic lees)
[/quote]

Ik ben het hier helemaal mee eens, het is gewoon niet verantwoord om het nu door te laten gaan.. heel jammer, maar er zijn meer dagen in het jaar dat het eventueel gehouden zou kunnen worden...

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:46

Ben het met Youngster eens, dus ook ik ga niet, bovendien zou ik met haar meerijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:51

Belker"]
[quote="Mayo schreef:
Ik wil het risico niet lopen om het virus te verspreiden als ik het bij me zou kunnen dragen door met Kasmier ergens heen te rijden.
..

Het rare van het hele verhaal vind ik en dat wordt ook in een ander topic al gezegd, paardenvervoer wordt aan banden gelegd maar de mens mag blijven rijden. Ik mag straks gewoon van A naar D naar C. Zonder problemen. Onafhankelijk van op welk bedrijf ik ben geweest. Daarnaast denk ik dat er bij ons in het bos meer vogels rondvliegen die het krijgen dan paarden die vervoerd worden. Ook mijn staleigenaren zijn gebeld. Maar er waren die dag wel lesklanten van buitenaf die kwamen lessen (iemand met belgisch kenteken!) en ook de stallingsklanten gingen een buitenrit maken. Daarnaast is er iemand van D naar A gekomen met beesten.
Het maakt voor mij niet uit of ik wel of niet met de trailer mag rijden. Ik kan Sjuimpje ook te paard bereiken. Of ik dat doe weet ik niet. Ligt aan de situatie die ik straks op stal aantref.
[/quote]

Dus omdat andere het doen, moet jij het ook maar doen, dat is wel een beetje een rare beredenering.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:55

Inderdaad zo wordt het nooit opgelost..ik ga dus absoluut niet ook al zou ik alleen komen kijken..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:57

Omdat ik niet weet hoe alles loopt en wie er nu wel of niet komen ga ik gewoon naar Soest. De verspreiding van het virus is hier een heet hangijzer maar ik vind eigenlijk het wel of niet naleven van de regels het punt. Paarden kunnen het virus niet meer of minder verspreiden dan mensen dus het is niet zo dat wij alle boeren op deze manier in gevaar brengen. Sterker nog ik vind dat de paardensector vak het slachtoffer wordt van de modere veehouderij die zeer virusgevoelig is waardoor wij een, vaak totaal onnodig, vervoersverbod krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:02

Katja schreef:
Omdat ik niet weet hoe alles loopt en wie er nu wel of niet komen ga ik gewoon naar Soest. De verspreiding van het virus is hier een heet hangijzer maar ik vind eigenlijk het wel of niet naleven van de regels het punt. Paarden kunnen het virus niet meer of minder verspreiden dan mensen dus het is niet zo dat wij alle boeren op deze manier in gevaar brengen. Sterker nog ik vind dat de paardensector vak het slachtoffer wordt van de modere veehouderij die zeer virusgevoelig is waardoor wij een, vaak totaal onnodig, vervoersverbod krijgen.

Maar als jij het naleven van de regels een punt vind, waarom gaat het dan wel door? Sjuimpje zit in compartiment A, en jij in D dus het mag niet.

Daarnaast maakt het mij niet uit of het wel of niet overdraagbaar is, het is niet fatsoenlijk, het is egocentrisch om je eigen lolletje door te zetten. Gewoon principe kwestie. Maar bij al die andere keren ook, er zijn boeren die hun hele boerderij moeten laten opruimen,en een aantal paardenmiepjes maken ze zich weer druk om het halen van een winstpuntje! Ik kan me hier gewoon erg kwaad om maken.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:03

Tja mensen kunnen ze niet aan banden leggen..........
Verder is het zaak dat je er zo veel mogelijk aan probeert te doen, door je gewoon aan de richtlijnen te houden.

Denk maar eens aan hoe de boeren zich voelen die nu getroffen worden, en hoe zij tegen een paar mensen aankijken die niet bereid zijn om enige consideratie op te brengen.

Geen woorden maar daden!!!!!!!!

Zeggen dat je meeleeft en vervolgens tegen alle regels in met je paard eropuit gaan is gewoon niet sociaal.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:29

Pipo schreef:
Maar bij al die andere keren ook, er zijn boeren die hun hele boerderij moeten laten opruimen,en een aantal paardenmiepjes maken ze zich weer druk om het halen van een winstpuntje! Ik kan me hier gewoon erg kwaad om maken.

Tijdens de MKZ heb ik veel geld verloren doordat ik geen paarden kon vervoeren het ging toen niet om een paar winstpuntjes maar om vele tienduizenden guldens. Terwijl de boeren op zulke momenten een schadevergoeding krijgen terwijl zij zelf (om commerciële redenen) ervoor gekozen hebben om binnen Nederland niet te enten, krijgt de paardensector niets vergoed.
Daarbij hebben wij vandaag in mijn ogen geen regels overtreden omdat we gewoon wat lessen hebben gedaan en er niet veel paarden bij elkaar gekomen zijn. Maar ieder zijn eigen mening hierover.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:25

Katja het klopt, je mag wel lessen volgen. Alleen het deelnemen aan evenementen is niet toegestaan!

Dat boeren ervoor kiezen om niet te enten is niet de waarheid, ze kunnen niet anders, want als ze niet enten, hebben ze geen bestaansrecht, omdat ze hun product nergens kwijt kunnen! Het wordt van overheidswege verplicht gesteld om niet te enten!!!!!!!!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:18

Je mag ook geen tijdelijke bijeenkoming van paarden hebben, dat versta ik ook onder lessen met meerdere tegelijk die niet van dezelfde stalling af komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:22

Katja"]
[quote="Pipo schreef:
Maar bij al die andere keren ook, er zijn boeren die hun hele boerderij moeten laten opruimen,en een aantal paardenmiepjes maken ze zich weer druk om het halen van een winstpuntje! Ik kan me hier gewoon erg kwaad om maken.

Tijdens de MKZ heb ik veel geld verloren doordat ik geen paarden kon vervoeren het ging toen niet om een paar winstpuntjes maar om vele tienduizenden guldens. Terwijl de boeren op zulke momenten een schadevergoeding krijgen terwijl zij zelf (om commerciële redenen) ervoor gekozen hebben om binnen Nederland niet te enten, krijgt de paardensector niets vergoed.
Daarbij hebben wij vandaag in mijn ogen geen regels overtreden omdat we gewoon wat lessen hebben gedaan en er niet veel paarden bij elkaar gekomen zijn. Maar ieder zijn eigen mening hierover.
[/quote]

De boeren MOCHTEN niet enten, dat is verboden! Dus die hebben die keuze zeker zelf niet gemaakt. Door de handel heb ik net zo goed geld verloren. Ook doordat er een vervoersverbod was. Daarom snap ik niet dat je de noodzaak niet inziet, dat je voor zo clinicje het risico moet nemen. Want commercieel gezien kan het me niet voorstellen dat als het niet doorgegaan was, dat jij duizenden gld mis gelopen had. Trouwens voor iedereen die het door heeft laten gaan. Val nu jou alleen aan, en dat is ook de bedoeling neit.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:36

Hieruit mag ik dus concluderen dat de clinic c.q. les gewoon door is gegaan. Dat valt me echt vies tegen. Iedereen met een beetje gezond verstand was gewoon thuis gebleven en had geen risico genomen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:41

Meld even dat niet iedereen is gegaan geloof ik.

Waaronder ik

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:55

Mayo schreef:
Meld even dat niet iedereen is gegaan geloof ik.

Waaronder ik

Nee dat had ik al begrepen, maar ik ben best wel een beetje p***ig op al diegene die wel gegaan zijn en dus gewoon alle regels aan hun laars hebben gelapt om zelf een beetje plezier te hebben.
Ik begrijp ook wel dat het een teleurstelling was, zeker als je er al zo lang naar toe hebt geleefd en er al zoveel voor hebt geregeld. Dat was het ook voor mij. Maar het leven bestaat ook uit teleurstellingen en soms moet je gewoon met even wat minder genoegen nemen. Door deze clinic te verschuiven naar een tijdstip waarop het wel mogelijk was, was er echt geen nationale ramp ontstaan en had iedereen die er zich zo op verheugd had er gewoon naar toe gekund.
Zoals je misschien al wel merkt zit het me flink dwars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:57

Homiafortuna schreef:
maar ik ben best wel een beetje p***ig op al diegene die wel gegaan zijn en dus gewoon alle regels aan hun laars hebben gelapt om zelf een beetje plezier te hebben.

Zoals je misschien al wel merkt zit het me flink dwars.

Je zegt het nog netjes, bij mij komt het stoom uit mijn oren.