NIET besloten! Holterbergrit met opbrengsten naar Brooke!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: NIET besloten! Holterbergrit met opbrengsten naar Brooke!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:26

ja inderdaad zeer begrijpelijk...

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:26

helaas rijd onze auto ook nog steeds niet op lucht Knipoog

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:27

klopt hoor van de auto's is gewoon zo, maar ik denk dat iederen wel een bos in de buurt heeft, maar het is juist leuk om met zo'n groep te gaan denk ik Knipoog maar is het ook niet handiger om een groep te maken met menners? is dat niet lastig menners en ruiters in 1 groep? is gewoon een vraag hoor heb namelijk nog nooit met een menner gereden Tong uitsteken want die van mij heeft het niet zo op die karretjes Tong uitsteken

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:30

"alle" menners? volgens mij zijn er maar 3 menners en dan hebben we wederom geen begeleiding.
verder was het wel mijn bedoeling om bij Eline in de groep te komen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:31

Ik heb wel een paar keer met menners gereden en dat ging opzich prima hoor Phylos Ja, gewoon allemaal rekening met mekaar houden en dan komt het helemaal goed!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:32

Esmee op welk paard rijd jij mee ?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:33

ik rijd waarschijnlijk toch achteraan, want met de sulky heb ik liever geen paard in mn nek.

en als je je paard van te voren even uitgebreid laat kijken, scheelt dat ook

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:34

Naooom schreef:
Esmee op welk paard rijd jij mee ?

Hele goede vraag Knipoog moet ik nog even kijken Lachen

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:35

haha oke Clown

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:44

Ezumii schreef:
Ik heb wel een paar keer met menners gereden en dat ging opzich prima hoor Phylos Ja, gewoon allemaal rekening met mekaar houden en dan komt het helemaal goed!

oke prima dan proberen we het gewoon...hoop dat mijn vader me dan wel kan/wil brengen met de trailer...waar is het nou precies dan? Clown

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:54

Vanaf welke kant kom je ?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:00

nijverdal/hellendoorn

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:02

oke , nou dan rijdt je helemaal de berg over Clown
bijna aan het eind , en dan heb je vlak na een bocht een bord staan met Parkeerplaats dagcamping maar je ziet het vanzelf wel staan als het goed is

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:08

oh ik weet het al haha heel dichtbij mijn school...ik dacht dat jullie een andere dagcamping bedoelde omdat sommige ineens moeilijk deden over de lange reistijd terwijl onze manege maar 10 min daar vandaan ligt Tong uitsteken
komt wel goed denk ik,
Ff voor de duidelijkheid, wat is het preciese plan

1 februari, tijd onbekend
duur: rustige rit 2 uur (ik ben voor de rustige rit)
ruige rit ... uur
Plaats dagcamping nijverdal
Kosten 5 euro..

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:44

overzicht:

datu: 1 februari
Plaats: dagcamping nijverdal
Kosten: 5 euro

duur rustige rit: 2 uur
vertrektijd: ?????????????

duur ruige rit: ?????????? uur
vetrektijd: ???????????

verder vind ik het ontbreken aan enige organisatie. hoe zit het met de begeleiding van de rustige groep??
en hoe zit het met paaltjes ed op de route? of gaan er een paar sterke kerels mee die menwagens willen tillen?

graag wat meer duidelijkheid

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:19

prima overzicht en inderdaad even iets meer duidelijkheid zal fijn zijn...

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 10:56

_Martine_ schreef:
Even een paar dingetjes:
Het is 1 februari, en als het weer niet meezit 8 februari.
De kosten zijn 5 euro per persoon waar we wat te eten en te drinken voor halen en de rest doneren we aan Brooke Hospital!
We verzamelen op de dagcamping van staatsbosbeheer. Deze ligt aan de Holterbergweg.
Staat op dit kaartje: http://www.sallandseheuvelrug.nl/detail ... t_id=20442
Marloes weet de weg en rijdt met de ruige rit mee. Dat betekent dus dat we nog een route uit moeten stippelen voor de rustige rit. (Tenzij daar iemand meerijdt die ook de weg weet)

Dit was mijn overzicht. En een maand voor de rit, waarbij in ieder geval de dátum bekend is, lijkt me dit prima. Tenzij je nu al wakker ligt, omdat je nú nog niet weet hoelaat we vertrekken... Knipoog

Het leek me gewoon gezellig om lekker buiten te rijden, zoals esmee al zijn. Niet dat ik een evenement tot in de puntjes moest organiseren. Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat er wel wat dingen op een rijtje moeten komen te staan.
Plaats van vertrek is duidelijk. We hebben de groep in 2en gesplitst, zodat iedereen een fijne rit kan rijden, we zorgen voor eten en drinken. De ruige groep heeft in ieder geval een gids. Die rit duurt zo'n 3/4 uur. Route is niet nodig, want zij weet gewoon de weg en maakt er wel wat moois van. De rustige groep rijdt 2 uur en daar is inderdaad nog geen route of gids. Zoals ik al eerder zei (hierboven), ben ik wel met die route bezig. Maar nogmaals, we hebben nog een hele maand.

Dus Elien, dit is geen gebrek aan organisatie. Dit is gewoon het idee van een leuke buitenrit, waarvan al een hoop bekend is en waarvan alleen nog de puntjes op de i gezet moeten worden.
Misschien moet je niet meegaan als je het niet eens bent met de wijze waarop het georganiseerd is.
Laatst bijgewerkt door _Martine_ op 03-01-09 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:08

Okee en weer terug naar de rit. Haha!

Ik denk dat het hándigst is, als de 2 groepen volkomen onafhankelijk van elkaar rijden, ook wat betreft pauzes.

Plan 1; Kunnen de menners iets meenemen in de kar? Dan kunnen jullie gewoon zelf tijdens de rit de pauze bepalen.

De pauze van de ruige rit overleg ik nog even met Marloes en dan kunnen we op die plek onze auto neerzetten met het een en ander.

Plan 2; Als we samen pauze zouden willen houden, is het best lastig. Dat zou in ieder geval moeten betekenen dat de ruige rit een uur eerder weg moet. (als iedereen op de helft pauze wil) En dan moeten we de routes op elkaar afstemmen.
Maar dat lijkt mij wel het leukst. Ik ga even uitzoeken of dat mogelijk is (dus dat we verder dan wel een leuke rit hebben) en anders wordt het plan 1.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:58

ik ga met je mee dat het eigenlijk gewoon een gezellige buitenrit is, maar gezien een aantal niet zelf met een trailer ed kunnen rijden en de duur van de rit van belang is voor deelnemers met lichamelijke problemen, is wat duidelijkheid toch van belang
het is niet een rit waarbij je zo even op de bok/in het zadel springt. het vraagt hoe dan ook enige vorm van organisatie van alle kanten. Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:00

ik kan helaas niks op mn wagen meenemen. daar heb ik geen ruimte voor op de sulky

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:23

@ Martine zijn er überhaupt wel plannen voor begeleiding van de rustige groep ? Ik heb er toch wel graag iemand bij die de weg weet. Lachen

En over de pony's/paarden die bang zijn voor de menwagens , dan laat ik zilora daar wel tussen/voor lopen. Die kijkt er niet van op of om.

Ik kan maar 1 datum vrij krijgen in februari. En ik heb het nu aangevraagd voor 1 februari. Als het verplaatst wordt is het gewoon pech Lachen

En de tijdsduur is voor mij ook wel belangrijk om te weten.

En Elien , voor een galopje ben ik ook wel in bij de rustige rit. Als iedereen zijn jonge/onervaren paarden onder controle kan houden heb ik er niets op tegen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:44

met bovenstaande helemaal eens...heb er zin in! hopen dat er niks tussen komt...en een lekker galopje maar wel gecontroleerd is altijd fijn...ook in de rustige rit wat mij betreft.
Het zou inderdaad leuk zijn om samen pauze te houden..maar lukt het niet...dan is het pech maar kunnen we bijvoorbeeld afspreken dat we op dezelfde tijd eindigen en dan als afsluiting na het verzorgen van de paarden nog gezamelijk wat drinken, dit zou iemand dan dus gewoon in de auto mee kunnen nemen...

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:21

Ik heb een vraagje, het verzorgmeisje van 1 van mijn pony's wil misschien ook mee. Is hier misschien mogelijkheid toe, aangezien ze toch met mij mee rijd?

HetLamoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:57

Ik wil ook wel mee Clown
ik heb alleen geen paard iemand suggestie's?

xx

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:05

Hoorde van verschillende mensen van deze rit, leuk/goed idee! VOoral met de opbrengsten naar Brooke Vork ! Als er nog plek is , en ik kan deze datum , is er dan nog een mogelijkheid dat ik met de rustige rit mee ga( meer bekenden Tong uitsteken ) met mijn paard Tadella?

Groetjes