[Besloten] Zeeuwen week naar de Veluwe 2008

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Besloten] Zeeuwen week naar de Veluwe 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:43

Speciaal een topic voor Letizia zodat ze de feiten kan bijhouden Haha!

Wanneer?
Week 28 / 29 --> Vrijdag 11 juli tem vrijdag 18 juli. (is geboekt en gereserveerd)

Waar?
Wolfheze op de Veluwe op de http://www.henriettehoeve.nl

Wie?
Definitief
Kelly_ann : Amanda of mss Mulan of een verzorgpaard.
Maya : Dewi (maar Aman gaat sowieso ook mee)
Monday : Hester.
Nicole85 : Des
NickyNicole : Nicky
Letizia : Darmorah
Tancreda4 : Wietje

Stal of wei overnachten?
Er zijn namelijk 8 stallen te vergeven en 4 weides.
Amanda + Dewi : wei.
Des : wei + stal.
Hester : wei + stal.
Darmorah : wei.
Wietje : wei + stal.

Mogelijk interesse :
???

Kosten
Zoveel als je wilt, totaal ong. €300,- bij benadering.
- €106,25 pp voor de accommodatie (ongeveer, kan wat minder worden)
- €56,- (alleen wei) á €112,- (met stal)
- €75,- aan eten / etc. voor huishoudpot, wat over is gaat terug Lachen
- Transportkosten, voor een ieder natuurlijk anders Lachen

Sfeerimpressie
Klik hier voor wat foto's

Nicole85

Re: [Besloten] Zeeuwen week naar de Veluwe 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:51

Heb er al zin in Party!!

Ik wil een stal met weide.. liefst weide alleen. Des is niet zo makkelijk met anderen. Behalve met Aman Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:54

Er zijn maar 4 weides, dus ik zat zo te denken. We kunnen kijken of Dewi Des lief vindt Clown Knipoog (gewoon eerst laten ruiken) en als dat het geval is, dan kan Des daarbij (als er meer paarden meegaan dus). En anders Des en Aman samen, en moeten we kijken of Dewi bij een van de andere paarden past Lachen Vind je dat goed?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:08

Als we met 4 blijven is hebben ze zowat allemaal een privé wei.... Maar als we met meer paarden zijn ontkom je er niet aan om setjes te maken. Ja of parttime privé weitjes.... Maar dan moet je gebruik maken van de stallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:14

Die van mij blijven trouwens gewoon 's nachts ook op de wei staan, vandaar dat ik ze het liefst samen houd. Ik wil alleen 1 stal aanhouden om eens een paard in op te sluiten eventueel als ik met de ander weg ga, en de een loopt te fietsen Clown Dat verwacht ik niet, maar wil er wel rekening mee houden Lachen

Maargoed, we bekijken wel gewoon met hoeveel paarden we dan zijn, en dan proberen we wat Lachen Aman en Dewi zijn in principe erg makkelijk met andere paarden.

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:34

Even een stipje, kan ik dit even blijven volgen Lachen

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:38

Maya, jij hebt Ilse 'buiten dit forum' gesproken neem ik aan, aangezien ze ook bij de "mogelijke interesse" staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:00

Jap, even kort op Watervliet en ze klonk wel positief, dus heb haar vanochtend nog een email gestuurd over alles en ik hoor het vanzelf wel Lachen Maar je kan gerust ook eens IRL met dr praten... Knipoog Haha! Mss dat je weer kan trailerpoolen?

Niks ten nadele van de vier die nu meegaan, maar ik zou graag een iets grotere groep hebben van zo'n 8 vrouw Lachen Dit omdat ik gemerkt heb dat dat een hele mooie grootte is voor de afwisseling / belasting van de ritten en paarden Lachen

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:03

Was alleen even benieuwd hoe Ilse hier van wist Haha!

Ik zit nog een beetje met de datum... Ben er achter dat onze (jeroen en ik) vakantie ook rond die tijd gaat vallen. Daarvoor moeten we dus eerst even gaan kijken, dan kan ik wat meer duidelijkheid geven..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:52

Ik heb het liefst ook een grote groep Maya. Ja

Wel leuk dat er een topic is trouwens, vind ik wel makkelijk om alles bij te houden.

Weide liefst ook 24 u, maar ik weet niet met wie ik haar samen kan zetten, maar dat zien we tegen die tijd ook wel. En een stal is ook geen ramp, als ze maar haar grasje binnenkrijgt.

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:15

Alsalsalsalsalsalsalsals ik mee zou gaan, zou het voor Annemiek geen probleem zijn om haar met een ander paard te zetten. Die is echt super makkelijk, zolang ander paard haar maar niet in elkaar mept..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:47

Bedankt Maya Clown

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:52

Alsalsalsalsalsalsalsals ik mee ga met Darmoor houd ik ze liever ook dag en nacht buiten, Darmoor is heel lief, ok ze kijkt wel zuur maar als een ander paard boe zegt rent ze heel hard weg Clown Maar idd van een heel dominant paard word Darmoor nerveus. Als Eef met Nick mee gaat weet ik niet of zij haar ook dag en nacht buiten durft te laten en als Nick mee gaat kan alleen Darmoor er bij staan (miss drakenstein her self Extreme duivel )

Ook denk ik dat ik vaak m'n eigen plan moet trekken ivm Darmoor d'r been, 1x 'n grote rit is te doen, maar niet vaker en voluit crossen kan ook niet, maar ik vind het echt niet erg om alleen op stap te gaan of om 'n keer te gaan wandelen met Dar, dus als jullie dat niet vervelend vinden dan vind ik dat ook niet.
Verder heb ik geen vervoer, dus dat zal eerst geregeld moeten worden Clown Lijkt me wel handig Tong uitsteken

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:16

Wat betreft wei: Des heeft bij Zil op de wei gestaan. Maar ze waren verre van best friends Clown
De wei was toen groot genoeg en Zil was toen jong en had nul,nul conditie.. dus na 1 sprintje liet Zil, Des met rust.

Maar als er een draadje tussen zit gaat het wel goed hoor Ja

En wellicht trekt Zil op vreemd terrein wel naar Des toe, omdat ze hem daar als enige kent Verward

Ik heb prikpaaltjes mee en wil best een weide opdelen in 2 stukken. No problemo..

We zien wel tegen die tijd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:19

Weitjes opdelen lijkt me niks, ze zijn niet zo breed, en dan moet degene die het paard in de achterste wei zet zo ver lopen + dan is er ook een probleem met het water Lachen Er is nl maar 1 ton per wei.

We hebben het er in het kletstopic al over gehad, voorlopig plan is om te kijken of Dewi en Zil elkaar lief vinden, dan kunnen Aman en Des samen, dan daarnaast dus Dewi en Zil Lachen

Voor de nacht dan Aman erbij mieteren als Des op stal gaat, happy after all Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:38

Is prima hoor Lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:42

Stel ik te hoge eisen? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:21

Nee, ik denk dat jij teveel beren en kamelen op de weg ziet die er niet zijn Tong uitsteken Clown Knipoog Ik krijg het gevoel uit jouw posts, dat jij denkt dat wij alleen maar urenlange ritten gaan rijden op hoog tempo met zijn allen tegelijk. Terwijl dat dus absoluut niet het geval is... Lachen Imo, dat verwacht ik toch niet.

Nicole gaat iig 1 trainingstocht op tempo in dr uppie maken, en als ik Nicole ken dan wil die ook helemaal niemand mee dan Clown Haha! Als het effe kan wil ik weer een dagtocht naar het Nationaal park Hoge Veluwe maken Lachen (moet wel met trailer heen dus) Dus dat wou ik in principe ook met z'n tweetjes doen, natuurlijk mogen er meer mee als die dat zien zitten.

En voor de rest? Ach.. dat kan ik nu nog niet beoordelen / plannen joh... Die ritten varieerden van 1-2 tot 3-4 uur, grotendeels stap, af en toe wat draf of galop, rustig tempo, veel kletsen en kijken. Alles ging in overleg. Kel en ik hebben een dagtocht (4-5 u) gemaakt, verder paar keer een rit van 2 uur met een pauze meestal Lachen Soms 3 u. Het tempo ligt echt laag.

Voluit crossen hebben we toen (lees, ik op Dewi, Caro op Aman en Kel op Mulan) welgeteld 1 keer gedaan. De rest niet, die durfde dat niet aan, nou best Lachen Moet een ieder zelf weten. En echt, voor de zoveelste keer, we moeten niet altijd samen met z'n allen op stap gaan, dat is toendertijd ook maar 1 x voorgekomen, voor de rest steeds kleine groepjes die steeds van samenstelling wisselden, vandaar dat een vrouw of 8 ideaal is Lachen En trouwens, met die grote groep zijn we daarna ook opgesplitst halverwege, ik ging in m'n up rijden met Dewi aan het touwtje mee, Caro en Laura bleven op de hei achter, en de rest ging ook samen verder.

Zoals je het nu vertelt klinkt het alsof je alleen maar alleen wilt gaan rijden / wandelen enzo? Bedoel je dat serieus? Want dat zou ik wel een beetje ongezellig vinden... Als je dat wilt, is natuurlijk je goed recht hoor Lachen

Paarden staan grotendeels toch op de wei daar... 's nachts slapen, 's ochtends buiten ontbijten met zicht op de paarden, gezamenlijk eten, 's avonds met een biertje / wijntje bij de vuurkorf zitten praten Lachen Overdag lekker lui zonnen / boek lezen / puzzelen. Relaxxxxx take it easy Lachen

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:26

Ik ook even stipje. Wat niet is, kan nog komen, ik moet en zal een keer met Deen en jullie samen weggaan.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:29

Neeej joh, ik ga echt niet alleen maar alleen rijden (longsome cowboy Clown ) Maar ja, als het om Darmoor ga zie ik idd veel lynxen Clown
Het is meer dat ik het vervelend zou vinden dat ik jullie zou ophouden Lachen Het lijkt me al gewoon geweldig om daar te zijn met Darmoor en het lijkt me ook fijn om 1 dag helemaal met z'n tweetje op pad te gaan, zij het er op of er naast Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:36

Ophouden zeker niet... Lachen Geen zorgen om maken meid... Lachen

Zil, die is nog maar net onder het zadel + helemaal niet doorgereden in de zin van een enorme conditie, dus die zal ook dagen hebben dat het rustig aan gaat Lachen
Aman, ok, die heeft een hele goeie conditie, maar het blijft een kleine poownie en zal ook eens een rustdag krijgen / rustige stapritten ter afwisseling doen.
Des heeft ook topconditie.
Dewi heeft redelijke conditie, die is wat minder gewend om veel te rijden dan Aman.
Annemiek is onze oma van het stel, die zal zeker niet elke dag stevig rijden vanwege haar beentjes.
Nicky is ook een paard waar ook wat voorzichtiger mee moet gedaan mbt blessures.
Yamrah is ook een jong ding.
Deena zou daar ook onervaren in zijn.
Mss neemt Kel nog een van der verzorgpaarden mee, of ze ritselt wat anders, die zijn dat ook niet gewend.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:37

Letiets, je houdt ons absoluut níet op!
Ik ga echt niet als een bezetene elke dag door dat bos crossen hoor.

Alles in overleg.
Wat Maya zegt is waar, als je met een wat grotere groep bent, kan je wat meer opsplitsen.

Ik ben voor alles in. Een keer stevig crossen, rustige ritjes etc etc..
Ook bijvoorbeeld 's ochtends een stevig kort ritje rijden en dan 's avonds nog een keer zadelen voor een rondje stappen. Ik noem maar wat.

Gewoon alles van dag tot dag bekijken.

Kortom: gewoon proberen!

Anne ging mee met Miekie naar Groede en heeft ook 1 dag overgeslagen om te rijden vanwege wat dikke benen van Miek, helemaal niet erg.

Luister en kijk naar Dar, kunnen wij niet doen hoor!

Ik zou zeggen: boek gewoon Clown

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:17

*bemoeit zich er ook even mee*

Letizia, ik snap helemaal dat het best moeilijk is om vooraf te zien hoe Darmorah het zal gaan doen daar. Het is best eng, je hebt een paard met een blessure-verleden, en je doet alles om te voorkomen dat het ooit terug zou komen. Maar het kan ook juist helpen om je grenzen met haar beter te verkennen. Ik weet zeker dat je dan met een groep zal gaan waarbij iedereen kan snappen wanneer je aangeeft niet mee te gaan rijden of het rustiger aan te doen.

Ik heb het met Annemiek ook zo meegemaakt. Ik vond het de eerste x heel eng, was als de dood dat ik een paard met verotte pezen mee terug zou nemen na de eerste x Loon op Zand. Heb er echt gigantisch over lopen piekeren, deed ik wel het goede? Kon Annemiek het wel aan? Was ik het goede gevoel van de laatste paar jaren niet aan het vergooien? Toen ging ik de eerste x mee naar Loon op Zand, heb me 3 dagen bang gevoeld dat er echt iets met haar zou gebeuren, maar heb ook heel veel geleerd. Heb geleerd dat Annemiek veel meer aan kan dan ik dacht, en hoe ze aangeeft wel of niet meer te kunnen. Ik heb mijn paard op zo'n vakantie zo leren kennen. Ook in Groede en de tweede x in Loon op Zand was het zo, zij in iets mindere mate. Ter vergelijking, voordat ik naar Loon op Zand mee ben gegaan durfde ik amper een buitenrit van langer dan anderhalf uur te maken, was als de dood dat ze dat niet aan kon. Terwijl daar dus een klein drafje of galopje in zit, en bijna alleen maar stappen. Na goede opbouw van conditie en na terugkomst van Loon op Zand, weet ik dat ik haar gemakkelijk een paar uur mee kan nemen. ze kan veel meer aan dan ik dacht!

Wat Nicole zegt, in Groede heb ik ook eens een dagje overgeslagen. Na de eerste rit op het strand stond Annemiek met een beetje vocht in haar benen, wat er na het stappen niet helemaal uit ging. Heb ze toen uitgezwaaid, en ben een flink eind gaan stappen in mijn uppie met Annemiek. Paar uur daarna stond ze weer perfect op haar beentjes, en kon ik de dag erna weer mooi mee!

Je moet niet bang wezen om de groep op te houden, of dat je je teveel gaat afzonderen. Je paard gaat voor, en je weet zelf het beste hoe het met je paard gaat. Ze kan zelf heel goed aangeven of het wel of niet gaat, en ik denk dat je de signalen heel erg goed kent. Dat kan niet anders, na alle ellende die jullie met haar mee hebben gemaakt in de hele tijd dat ze de blessure heeft gehad en de revalidatie.

*lang verhaal geworden*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:27

En dat vind ik nou even heel mooi gezegd Lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:48

Heel mooi en heel goed mijn gevoel omschreven, kheb het trouwens ook met de fysio overlegd en zij zegt dat ik het gewoon moet doen, mss wat vaker oefenen met een mulle ondergrond zodat de pezen zich daar meer op instellen. Eigenlijk heeft Darmoor gewoon een bereconditie hoor, die draait nergens d'r hoef voor om en we rijden zo vaak een grote ronde, soms draaf ik 30 minuten achter een met een stuk galop er tussen Bloos
Tzit aal tussn m'n euren Clown