Mensen gezocht die willen gidsen met buitenrit ;)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Mensen gezocht die willen gidsen met buitenrit ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 00:50

Als straks de Dazen weer wat verdwijnen lijkt het me heel leuk eens in andere gebieden te rijden.
Omdat ik niet zo'n kaartlezer ben en het liefst met anderen samen rijd, vroeg ik me af of hier mensen zijn die samen met mij een keer een buitenrit willen maken in een voor hun bekend "ruitergebied"

Ik zit te denken aan een ontspannen ritje van 2 a 3 uur (stap, draf, galop (hoeft niet persé), geen moordend tempo of racepartijen in elk geval Knipoog ) samen met 1 tot max. 3? andere ruiters.
Heb een verkeersmak paard, dat wel kan kijken naar vreemde dingen, maar verder braaf is en niet gaat racen als je naast elkaar rijdt.

Het liefst op minder dan 1 uur rijafstand met de trailer (grootste gedeelte van Friesland, begin Overijssel en Noordoostpolder, Drenthe of Groningen)

Eerst even de gebieden waar ik geweest ben en ook nog wel een keertje heen wil:

Ik ben wel wat bekend in Appelscha, de kant van het bezoekerscentrum en dan richting Wateren, (wel weekendje Alberthoeve) maar ben minder vaak richting Smilde of Diever/Wapse(rveen) gegaan.
Heb ook wel een paar keer een rondje Havelte gedaan, vanaf de vlindertuin, maar ken er nog niet genoeg de weg om me zelf te redden. Kuinderbos vond ik ook erg leuk (boktrit)
Bij Assen/Rolde ben ik 2 keer over het Balloërveld geweest een aantal jaar geleden.
Blauwe Bos ben ik met een vriendin wel doorheen gereden en is ook voor herhaling vatbaar.

Gebieden waar ik nog niet geweest ben maar ook graag eens zou rijden:
Gaasterland, Dwingelooërveld/Dwingeloo, Rond het Rhonostrand bij Een/Amerika, andere Drentse Boswachterijen (Hooghalen, Gasselte, etc? En misschien zijn er nog meer mooie gebieden? (Rond Lelystad of Almere hadden ze ook ergens een mooi gebied aangelegdd meende ik me te herinneren)

Ik kan regelmatig in het weekend (zondag heb ik het vaakst tijd), maar ook doordeweek overdag ben ik soms vrij, en alle schoolvakanties.

Dus lijkt het je gezellig eens samen te gaan rijden, dan hoor ik het graag! Zou leuk zijn als je wat verteld over het gebied waar je rijdt en over wat voor paard je hebt.
Misschien kunnen we er een leuk topic van maken waar meerdere mensen in contact met elkaar kunnen komen om wat af te spreken.

ps: als dit toch bij diensten hoort, dan moet iemand het maar verplaatsen Knipoog

daantjuhhh

Re: Mensen gezocht die willen gidsen met buitenrit ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 00:54

Ja lijkt me wel tof, maar hier is het gebied ook niet zo geweldig.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 00:58

Het Lauwersmeergebied is ook een aanrader! Lachen

Ik ga regelmatig uitwaaien daar met een leuke Groninger Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 01:05

hi hi Daantjuh, ben er een "doorheen cq Langs" gereden toen we huizen gingen kijken... Is Echten/Ruinen niet redelijkbij jou in de buurt (met trailer)?

Uums: Lauwersmeergebied lijkt me wel lekker rond deze tijd als het nog niet te koud is, van de winter moet je je daar vast goed inpakken, of niet? Zal er vast flink waaien!
Wat voor terreinen/paden heb je daar?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 01:21

joyce B schreef:
hi hi Daantjuh, ben er een "doorheen cq Langs" gereden toen we huizen gingen kijken... Is Echten/Ruinen niet redelijkbij jou in de buurt (met trailer)?

Uums: Lauwersmeergebied lijkt me wel lekker rond deze tijd als het nog niet te koud is, van de winter moet je je daar vast goed inpakken, of niet? Zal er vast flink waaien!
Wat voor terreinen/paden heb je daar?

Ja dat is nog wel te doen met trailer..
maar ik weet de weg daar niet echt Haha!

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:30

Je hebt bij ons in de omgeving 3 dagtochten van http://www.hippisch-toerisme.nl . Dit weekend ga ik met een stalgenoot de dagtocht Oldenzaal doen. Zal je laten weten of die mooi is. Hier is verder heel afwisselende natuur, bos, heuvelachtig, landweggetjes. Ietsjes verder dan Noord-Overijssel (De Lutte, valkbij Hengelo (O)), maar je bent welkom Lachen.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:36

Uums schreef:

Ook een niet groninger paard vindt het fij om er uit te waaien.. Knipoog

De paden op het oefenterrein zijn van zand. Het zijn mooie brede paden. Naast de paden kun je beter niet te veel komen omdat er veel konijneholen zijn.
In het natuur gebied ken ik de paden niet zo goed. ( ben bang dat ik verdwaal)
Ook is er een stukje van het Lauwersmeer waar je met je paard in kan.

Het waaien daar valt wel mee want je zit wel redelijk tussen de bomen.
Het enige nadeel wat wij vinden is dat er vrij veel muggen(neefjes) zitten.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:31

BRT -> BM-A

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:20

Als je boswachterij Gieten/Borger/Gasselte eens wilt verkennen, je bent van harte welkom om een keer met ons mee te rijden hoor!
We hebben er van allerlei paden, lekker brede, harde paden, maar ook de sluip-door-kruip-door paadjes tussen de bosjes door! Haha!
De ruiterpaden zijn er alleen erg slecht onderhouden, daarom rijden wij altijd gewoon een beetje overal en nergens!
In de vakantieperiodes zijn er in sommige delen veel wandelaars, maar over het algemeen is het er erg rustig en stil.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:22

Ik ben 3x op kamp geweest in Een, bij het Ronostrand.
Lijkt me opzich wel leuk om te doen alleen zou ik dan wel een paard moeten huren bij 't Fjordenpaard. Lachen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:26

saden schreef:
Uums schreef:

Ook een niet groninger paard vindt het fij om er uit te waaien.. Knipoog

De paden op het oefenterrein zijn van zand. Het zijn mooie brede paden. Naast de paden kun je beter niet te veel komen omdat er veel konijneholen zijn.
In het natuur gebied ken ik de paden niet zo goed. ( ben bang dat ik verdwaal)
Ook is er een stukje van het Lauwersmeer waar je met je paard in kan.

Het waaien daar valt wel mee want je zit wel redelijk tussen de bomen.
Het enige nadeel wat wij vinden is dat er vrij veel muggen(neefjes) zitten.

Haha!

Dat verhaal kan ik helemaal beamen. Meestal blijf ik in de buurt van het oefendorp, ter oriëntatie en effectieve muggenspray is in de zomermaanden inderdaad een must!
Wat ik verder heel fijn vind is dat je eigenlijk het hele jaar door lekker de paden op kunt en dat je, door één weg over te steken, met je paard een strandje op kunt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:02

Dat klinkt erg goed UUms! Misschien is een mooie dag in het najaar een optie om een keertje mee te gaan? Dan heb je ook minder last van de muggen neem ik aan...
Zijn die paden in de winter ook mooi te rijden? Dan is het 's winters ook te doen als het hier wat te nat wordt...

Bedankt Sok en Samir, dat lijkt me zeker leuk!

Als ik bij het Fjordenpaard mijn trailer kwijt kan is samen met een gehuurd paard gaan geen probleem.

Zonde dat ze die paden daar bij Gieten/Borger zo slecht onderhouden...

Hier in de buurt is het ook vaak een drama. Er loopt een prachtige ruiterroute vlak langs ons, maar op een mooie zandweg hebben ze grind gestort en een mooi bospad hier vlakbij is ondanks dat het van het voorjaar gesnoeid is, al weer helemaal dichtgegroeid.
Een ander prachtig zandpad is helemaal stuk gereden door zwaar (landbouw?)verkeer en daar zitten nu zulke heuvels en bulten in dat je er niet meer fijn kunt draven...
Omgevallen bomen over het pad, zo dat je er echt niet om- of overheen kunt zijn geen uitzondering... Tja...
En dat terwijl we in zo'n mooie omgeving wonen...

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:36

De paden in het lauwersmeer zijn in de winter ook goed te rijden.
Ze worden ook gebruikt voor militiare voertuigen. Ook worden ze wel vlak geschoven.
De paden bestaan volledig uit zand. Alleen als het heel erg geregend heeft wil er wel eens een plas blijven staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:40

Mocht je toch een keer verder willen uitwijken, dan wil ik je wel een keer mee nemen door het Amsterdamse bos, dan kunnen we door de doorwaadbare (als je paard dat ok vindt) en pannenkoeken eten bij de pannenkoeken boerderij, wij hebben zo'n 21,6 km aan ruiterpad, dus een uur of 3 kan je je zeker wel vermaken.
Maargoed, kijk maar even, mocht je een keer deze kant op willen komen dan kan je me even een pbtje sturen Lachen

Ostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:43

ik wil best je best een keer meenemen het gaasterlandse bos in. je kunt hier wel 2 tot 3 uur rijden. als de dazen enzo weer voorbij zijn, in het najaar ben je van harte welkom

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 23:27

Dank jullie wel voor jullie aanbiedingen, Ik zal ze bewaren.
Ostar, ik spreek na de dazentijd graag met je af! Hier wordt het nu al aardig minder, moet eind september, begin oktober toch wel voorbij zijn denk ik?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:33

Ik rij altijd bij de hunnebedden/vlindertuin bij havelte. Je hebt er eindeloze brede zandpaden en leuke bospaadjes. Het voelt altijd een beetje alsof je in het buitenland bent met al die heide en al het bos. Je kunt er echt uren rijden. Je hebt er natuurlijk ook nog de genieput waar je lekker met je paard het water in kunt.
Dus als het je wat lijkt hoor ik het wel Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 14:40

Bedankt, Havelte is inderdaad super! (alleen zonder gids ben ik veel te bang er te verdwalen Tong uitsteken) Leuk voor straks als Dazen weg zijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:49

bij mij in de buurt kun je ook gewedlig rijden.
na ongeveer 20 miuten stappen,wel langs en door een dorp zit je op allemaal ruiterpaden.

dan zit je in de buurt van Peest/norg

is echt mooi,goede ruiterpaden, zit nog wel wat bos en heide bij.
is zelfs een gedeelte waar van die schotse koeien lopen?
heb alleen geen idee hoe dat gebied heet hahaha
ik rijd er zelf regelmatig rond, en ben altijd wel zo'n 2-2,5 uur onderweg

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:38

Havelte is een mooie omgeving om te rijden.
Eindeloos veel zandpaden, en natuurlijk is er ook nog de Genieput, waar je lekker met je paard kan zwemmen.
Ik zou wel mee willen, ken de omgeving wel, maar heb helaas geen eigen paard dus dan zou iemand eentje moeten lenen, die mss dan zelf ook mee wil.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:58

Markelo en dan naar de Friese Berg. Kun je ook mooi rijden. Mooie bredere zandpaden. Weet er niet precies alle paadjes, maar verdwalen, nee zover zal het niet komen!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:39

ik ken het DFW ondertrussen aardig ook richting diever, dus als je zin hebt kunnen we wel eens samen gaan
misschien wil rom ook wel mee Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 17:07

Gezellig Susan, jullie staan in Wateren had ik begrepen?
Ik kom graag eens naar je toe. Geef maar even aan wanneer je weer Daasvrij kunt rijden bij jullie...

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:08

we staan vanaf september in makkinga, dus kunnen we wel bij bezoekerscentrum ofzo afspreken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:08

Als je eens in Dwingeloo wilt rijden wil ik wel met je meegaan, kan kaartlezen en kaart is ook op zak Knipoog