NIEUW! Boktrit Diepenveen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

NIEUW! Boktrit Diepenveen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:40

Na de leuke gezellig meeting van vandaag hier het nieuwe topic Haha! ..
Het is natuurlijk de bedoeling in Diepenveen te gaan rijden, en dat
we ons (de paden waar we rijden) wel aan moeten passen aan
Joyce omdat die meegaat met de wagen (Toch Schijnheilig ?!) ..
Iedereen is welkom!

Topic vorige rit : 15April2007 zondag

Hier alvast een lijstje Haha! :

Datum, Mij lijkt 27mei super! Haha! Ben de dag ervoor jarig geweest Haha! ! Dus lijkt me dan een leuke
afsluiter voor het weekend haha! Hopen dat iedereen die datum uitkomt Ja ..

Lijstje, Datum: 27mei?!
Linsey met Shannon/Fire

JoyCiej007

Re: NIEUW! Boktrit Diepenveen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:39

Jaaaa, nóg een keer, nóg een keer Tong uitsteken
Natuurlijk ben ook ik weer van de partij.... er is echter 1 MAAR:

Ik kan pas met zekerheid zeggen dat ik echt mee ga als ik weet hoe het zit met (het nu nog) ongeboren veulen... Ot is officieel 7 mei uitgerekend, maarja, jullie weten hoe dat gaat, kan vroeger, kan later. Wat mij betreft mag ie nu al uitgepoept worden, dan heb ik voldoende tijd om merrie en veulen voor te bereiden op ritjes met de kar (lees: na ong. een week rust na de bevalling gaat Otje weer voor de kar/wandelen/rijden, heel kort, veulen blijft alleen bij de andere hengstjes, en leert zo geleidelijk aan steeds langer zonder mama te kunnen blijven). Dus, ik moet tegen die tijd even kijken hoe het zit.... Een optie zóu kunnen zijn om het veulen ergens in diepenveen neer te pleuren en af en toe te laten drinken, maar dat lijkt mij een onmogelijke opgave (waar neerzetten, hoe daar te krijgen, onpraktisch, etc. etc.) Wel begin ik dus zoals gezegd na een week al weer met rustig opbouwen; stel dat Otje dan het veulen al een paar weken heeft, en ik voornamelijk kortere ritten van 2 uur heb gemaakt oid, dan kan ik desnoods die bewuste dag het veulen voor vertrek laten drinken, misschien Otje afmelken, in een fles en dan iemand het veulen uit de fles laten drinken, en dan direct na de rit weer naar huis om het veulen weer te kunnen voeden. veulen kan best een aantal uurtjes zonder melk voor één dagje Lachen

Maargoed, in principe ga ik dus gewoon mee, maar hoe en wat, en óf ik mee ga, tsja dat ligt helemaal aan Otje en haar aankomende veulen... Knipoog

27 mei is denk ik het veulen al wel geboren, (mag ik hopen Clown) en komt mij ook best goed uit, alleen heb ik die weken daarna (1,5 maand zelfs) wel tentamens in Groningen, maargoed, dat is aan mezelf, dan moet ik goed plannen en goed voorbereiden, dan kan zo'n rit er best wel vanaf.

[b]Zoals we hebben gemerkt is zandpaden voor mij dus niet echt een probleem, het 'aanpassen' valt nog best wel mee (even voor anderen die niet mee waren) als er maar niet té smalle weggetjes worden gereden e.d. én natuurlijk geen echt gecross, maar daar zijn we volgens mij met zijn allen wel over uit. Een rustig leidpaard voorop, tempo aangeven e.d., en de normale, gebruikelijke veiligheidsregels als 'niet ineens wegstuiven in galop' etc. Maar dat spreekt denk ik wel voor zich Knipoog Het zou fijn zijn zoals gister ook af en toe wat paadjes te pakken met daarnaast een geasfalteerd fietspad of in ieder
geval een stuk 'niet-zand', is voor mij fijner rijden, en de ruiters te paard kunnen dan gewoon in de berm rijden Knipoog Maar daar ontkom je toch niet aan Lachen

Goed, heel verhaal Lachen Maar ik zal jullie zowiezo op de hoogte houden van hoe het met Otje's bevalling staat Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:41

Lijst met aanmeldingen schreef:

1. Linsey met Shannon/Fire
2. Joyce met Otje (aangespannen, enige baggage meenemen mogelijk. Deelname onder voorbehoud ivm. veulen)

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:01

Jup ook ik ben weer van partij misschien met Hilde erbij dus...

1. Linsey met Shannon/fire
2. Joyce met Otje (aangespannen, enige baggage meenemen mogelijk. Deelname onder voorbehoud ivm. veulen)
3 Mirjam (misschien Hilde) met sleipnir of Skafti

hehe zal ik de regels eens streng onder elkaar zetten:

- Gewoon gezellig doen Tong uitsteken
- Rustig tempo met af en toe wat versnellen
- overleg in wat voor een tempo we rijden.
- Een beetje de tijd hebben Tong uitsteken Je weet nooit wat er gebeurd onderweg Tong uitsteken
- Goed leidpaard voorop = fijne galop.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:16

mirjam_kl schreef:
Jup ook ik ben weer van partij misschien met Hilde erbij dus...

3 Mirjam (misschien Hilde) met sleipnir of Skafti

hehe zal ik de regels eens streng onder elkaar zetten:

- Een beetje de tijd hebben Tong uitsteken Je weet nooit wat er gebeurd onderweg Tong uitsteken

Wat een mooie uitspraak, en helemaal waar Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 14:23

*LOL* ! Helemaal mee eens Mirjam!

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:23

lalala ik meld me!

weet nou nog niet zeker of ik kan.. maar dat moet ik nog ff uitzoeken Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:27

Wat denken jullie.. kan mijn kleine dikkerd mee? even voor de duidelijkheid; ze is nu hoogdrachtig Clown maar als de meeting ná de bevalling is (of heel binnenkort) dan kunnen we wel mee.

Zou het handig zijn om een shetlander aan de hand/fiets mee te nemen? Of houden wij het zootje dan op? Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:03

Dat kun je volgens mij het beste zelf beoordelen Knipoog Met Otje moet ik het niet zo 'los' zonder ruiter erop aan de fiets proberen, heb ik zéér slechte ervaringen mee Clown

Kijk, ik weet van Otje dat ze inmiddels een topconditie heeft, ookal is ze hoogdrachtig of net bevallen... Ze kan ook goed met de 'grote paarden' meekomen...

Als appelbol na een klein uurtje al helemaal 'op' is, tsja, dat is wat je zelf wilt.... Afgelopen zondag hebben we ook erg rustig gereden, met name ook door het ontzettend warme weer. Ot is gewend lange stukken aan één in draf te rijden, maakt niet uit hoelang ik rijd qua uren, maar we rijden altijd meer draf dan stap, zeker wel 2/3...

Persoonlijk lijkt mij een rit met alleen maar stap en af en toe een stukje draf niet echt super Knipoog Maargoed, dat hangt dus helemaal van de conditie van Appelbol af Knipoog De paadjes die we gister gereden hebben zijn volgens mij ook niet bepaald handig met de fiets, in de zomer/lente is het zand vaak erg mul en zwaar met de fiets, maar ook dát is je eigen keuze Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 09:20

Denk dat je wel mee kunt Laura! Maar je moet zelf oordelen hoe of wat. het zand is idd erg mull.. Dus en we rijden echt wel heel lang vorige rit was 4uurtje? denk ik. met veeeel stappen en echt af en toe een drafje.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:39

Lijst & Regelsl schreef:
2. Joyce met Otje (aangespannen/bagage)
3 Mirjam met sleipnir of Skafti
4 ???Ceciel met Jesper of Basje(aangespannen)???
5 ???Hilde met Slpeinir of Skafti ???

Cool Rulezz!

Denk dat Ceciel ook wel meegaat *LOL* !

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:49

Heey allemaal !!

Tuurlijk ga ik mee!! maar ik ga wel op jesper Ja !

dus het lijstje word dan:

2. Joyce met Otje (aangespannen/bagage)
3 Mirjam met sleipnir of Skafti
4 Ceciel met jesper
5 ???Hilde met Slpeinir of Skafti ???

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:09

Laura; als appelbol hoogzwanger is zou ik niet meer met haar allerlei dingen gaan doen. Je hebt shets die het gewend zijn om veel te lopen. maar dat is appelbol niet Knipoog dus ik zou der lekker laten lopen als ik jou was en de volgende keer meegaan Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:21

jesperlover schreef:
Laura; als appelbol hoogzwanger is zou ik niet meer met haar allerlei dingen gaan doen. Je hebt shets die het gewend zijn om veel te lopen. maar dat is appelbol niet Knipoog dus ik zou der lekker laten lopen als ik jou was en de volgende keer meegaan Lachen

Sorry? Hoe kan jij daar nou over oordelen.. Scheve mond
Nee, ik train haar voor niets elke dag minstens anderhalf uur intensief Slapen

Ik maak bijna ieder weekend wandelingen van ruim 4 uur, ik ben dan doodop en zak zowat door mijn benen maar die kleine kan nog wel even door. Oordeel dus niet over iets waar je niets van weet, het is nogal kwetsend namelijk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:11

Tsja, je moet het helemaal zelf weten, jij kent je pony het beste lijkt me. T is alleen niet zo fijn als we halverwege zijn en bijvoorbeeld alleen nog kunnen stappen omdat je shet het anders niet volhoud Knipoog Maar ik weet verder niet hoe het met de conditie van je pony is... Otje houd met gemak de grote paarden bij, ik heb zelfs bij deze rit verder gereden dan de anderen... van schalkhaar naar diepenveen, toen de rit, toen met lindsey, marleen en mirjam naar lindsey, toen weer terug van het eind van diepenveen naar schalkhaar Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:13

Laura: Zie maar wat je doet Haha! ..

Joyce: Klopt otje heeft een super conditie!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:15

Liins schreef:
Laura: Zie maar wat je doet Haha! ..

Joyce: Klopt otje heeft een super conditie!

Gut jah? Clown Koe

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:13

die kleine ot houdt het langer uit dan de gemiddelde marathon loper volgens mij Knipoog

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:51

ik ga de volgende mee.. wil timon eerst wat beter bereden hebben

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:15

JoyCiej007 schreef:
Tsja, je moet het helemaal zelf weten, jij kent je pony het beste lijkt me. T is alleen niet zo fijn als we halverwege zijn en bijvoorbeeld alleen nog kunnen stappen omdat je shet het anders niet volhoud Knipoog Maar ik weet verder niet hoe het met de conditie van je pony is... Otje houd met gemak de grote paarden bij, ik heb zelfs bij deze rit verder gereden dan de anderen... van schalkhaar naar diepenveen, toen de rit, toen met lindsey, marleen en mirjam naar lindsey, toen weer terug van het eind van diepenveen naar schalkhaar Knipoog

Zoals ik al zei; ze heeft een prima conditie. Maar als jullie het daar niet mee eens zijn dan haak ik wel af.. Verward

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 09:24

Nee joh! Altijd gezellig als je meegaat. Maar je moet er wel rekening mee houden dat we niet alles gaan stappen en als het zand meul is dat we dan moeten stappen. Zie maar! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:47

appelbolfan schreef:
JoyCiej007 schreef:

Zoals ik al zei; ze heeft een prima conditie. Maar als jullie het daar niet mee eens zijn dan haak ik wel af.. Verward

Volgens mij heb ik in deze post juist níet gezegd dat de conditie van jouw pony niet goed is, ik zei alleen dat jij dat het beste zelf kan beoordelen.... Jij begrijpt mijn post compleet verkeerd.

Ik vind het juist leuk als er nóg een shet meegaat Lachen En daarom zeg ik; jij zult hetbeste zelf wel weten hoe het is met de conditie van jouw pony Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:47

Mleeniej schreef:
die kleine ot houdt het langer uit dan de gemiddelde marathon loper volgens mij Knipoog

Haha! Clown Zit wel kern van waarheid in; de marathons in dat warme weekend werden door de meeste deelnemers niet eens uitgelopen Bloos Vork

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:24

Maar iedereen kan tot nu toe nog Clown !?
Zal Martien even Pben.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:02

appelbolfan; Ja, je kent je pony natuurlijk zelf het beste Lachen En het was niet aanvallend bedoelt, maar als een tip.. Vork

Ik kan sowieso lin Knipoog