Twentse Ijslander Dag (TIJD): deelname besloten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Twentse Ijslander Dag (TIJD): deelname besloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 14:44

Hoi allemaal!!

Eindelijk is het dan zover, de TIJD komt eraan!
Na een succesvolle try-out vorig jaar willen we het dit jaar gaan herhalen.
Daarom zullen we op zaterdag 2 juni de eerst eofficiele Twentse ijslander Dag organiseren.
De dag zal om ongeveer 10.00 beginnen. Wanneer je van ver komt, bestaat ook de mogelijkheid om vrijdag in de loop van de dag al te komen. Ook je paar dis dan al welkom!

Op deze dag zullen allerlei rubrieken worden verreden waarbij gezelligheid bovenaan staat!
Zo kun je meedoen in:
- de töltproef
Je kunt verschillende proeven rijden geef dus ook aan of je bijvoorbeeld T8, T7, etc wilt rijden.
Geef tevens aan of je linksom of rechtsom wilt starten
- de viergangenproef
Je kunt verschillende proeven rijden geef dus ook aan of je bijvoorbeeld V5, V3, etc wilt rijden.
Geef tevens aan of je linksom of rechtsom wilt starten
- de behendigheidsproef
Je kunt de behendigheidsproef zowel onder het zadel als aan de hand doen, geef dit dus duidelijk
aan. Ook niet ingereden paarden kunnen hier dus aan deelnemen!
- de dressuur
Je kunt verschillende proeven rijden geef dus ook aan of je bijvoorbeeld B of L wilt rijden.
Ook mag je kiezen voor een proef zonder galop, dit speciala voor de jonge paarden.
- de funproef
Dit wordt een echt verassingonderdeel, we verklappen wel alvast dat je goede lachspieren moet
hebben;-)

Ook al is alles op vriendschappelijke basis, er zal wel gejureerd worden en er zullen prijzen te winnen zijn. Ook al is het vriendschappelijk, toch willen we iedereen zoveel mogelijk op zijn eigen niveau laten rijden. Geef bij het inschrijven bij elke proef dus aan op welk niveau je wilt starten. We zullen dan bij het samenstellen van de startlijsten hier zoveel mogelijk rekening mee houden.
Het is toegestaan dat 1 paard meerdere keren in 1 klasse loopt, ook meerdere ruiters op 1 paard is geen probleem. Dit alles zolang het paard het maar aankan natuurlijk!
Je moet echter ten alle tijde je eigen paard losrijden en dragen van een (goedgekeurde veiligheids) cap is verplicht! Er zijn verde rgeen kledingvoorschriften, behalve dat het veilige rijkleidng moet zijn (bijvoorbeeld jodphursbroek met rijschoenen en schoon shirt erop).

Mocht je graag willen komen, maar niet in het bezit zijn van een eigen paard, dan bestaat er een (beperkte) mogelijkheid om een paard van ons te lenen. We hebben 4 paarden beschikbaar (Leira, Raudhetta, Hera en evt Tindur) en voor elk wat wils. Voor het lenen van een paard komt mogelijk wel een eigen bijdrage, deze zal echter niet hoog zijn (5 á 6 euro). Geef wanneer je een paard wilt lenen duidelijk aan welk paard, maar misschien nog wel belangrijker, je rijervaring. Dit omdat er ook jonge, minder ervaren paarden bijzitten.
Wil je eerst zeker weten welk paard voor jou geschikt zal zijn, pb me gerust!

Ook het meebrengen van een eigen paard is mogelijk. Geef in dat geval dit wel duidelijk aan
Aan het einde van de dag zullen we met z'n allen op het terrein eten. Na afloop bestaat er de mogelijkheid tot overnachten (voor paard en ruiter).
Wanneer je blijft overnachten geef dan of je met 1 of meerder epersonen blijft slapen. Indien je een eigen paard meeneemt geef dan aan of je een prikweide wil, of je eigen voer meeneemt, of dat je graag zou willen dat wij wat regelen.

Zondag zal om alles mooi af te sluiten een buitenrit worden georganiseerd.
Wil je hier aan deelnemen, geef dit dan aan en ook of je met eigen paard of leenpaard wilt deelnemen.
Ook hier is de beperkte mogelijkheid tot leenpaarden aanwezig, maar ben er snel bij!

Van de hele dag zal een programmaboekje worden gemaakt, daarom deze inschrijflijst:
Naam:
Leeftijd:

Deelname Toltproef: ja / nee
paard:
niveau:
Deelname voergangenproef: ja / nee
paard:
niveau:
Deelname behendigheid: ja / nee
paard:
niveau:
Deelname dressur: ja / nee
paard:
niveau:
Deelname funproef: ja / nee
paard:
niveau:
Deelname buitenrit op zondag: ja / nee
paard:

Tenslotte, voor dit alles zal een kleine bijdrage worden gevraagd. Dit om o.a. de prijzen van de te kunnen bekostigen. Helaas heb ik namelijk geen geldboom op m'n balkonnetje;-)
Deze bijdrage is op dit moment vastgesteld op 15 euro, echter wanneer er meer mensen deelnemen, gaat dit bedrag ook omlaag!
De bijdrage moet op de dag zelf voldaan worden. Zaterdag overdag zal er voor eten en drinken gezorgd worden, avonddeten is voor eigen rekening. Wanneer je zondag meegaat, houdt dan rekening met een lunchpakket, dit kan hier eventueel ook voor je geregeld worden.

Schijf je dus in en doe mee!

Kom naar de TIJD!!

Groetjes Jolanda en Jos!

ps: deelname is alleen voor mensen uit het ijslands vuur topic!
Zit je niet in dit topic, amar wil je toch meedoen, pb me dan!

MaiMai

Re: Twentse Ijslander Dag (TIJD): deelname besloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:32

Hoi, zoals je weet wil ik wel meedoen Lachen

Naam: Karin Hazelhoff
Leeftijd: 22
Rijervaring (ook op ijslanders?): ja, ja (ca. 12 jaar)

Deelname Toltproef: ja / nee
paard:ws leenpaard, Raudhetta?
niveau: T7
Deelname viergangenproef: nee, misschien met eigen paard
paard: in dat geval Raudka fra nedra vatnshorni
niveau: mocht ik toch nog Raudka mee kunnen nemen, dan V3
Deelname behendigheid: nee
paard:
niveau:
Deelname dressuur: ja
paard: Raudhetta
niveau: B
Deelname funproef: ja
paard: maakt niet uit;)
niveau:
Deelname buitenrit op zondag: ja
paard: Tindur ?

Ik denk dat het meenemen van Raudka erg moeilijk wordt, vervoeren kost al gauw rond de 100 euro helaas, en ik heb er nog niet eens over gehad of ik haar uberhaupt mee kan nemen. Verder ga ik vooral voor de lol, dus mochten bovengenoemde paarden geen optie zijn, maakt niet uit. Ook als toeschouwer kom ik graag Knipoog

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:19

Van mij wist je ook al dat ik wel mee wilde doen. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik 2 juni wel kan en als ik niet blijk te kunnen zal ik dat op tijd proberen te melden. Ik kan nou wel leuk het lijstje in gaan vullen, alleen.... Ik heb echt geen flauw idee hoe het werkt met die proefnummers Clown Kan iemand mij uitleggen wat je in een töltproef en een viergangenproef moet doen en hoe dat dan zit met die nummertjes en het niveau van de proef? En hoe moeten we het niveau van de funproef inschatten als we niet weten wat het is? Haha! Ik hoor het graag, dan komt er van mij ook een lijstje.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:42

@karin:
Leuk dat je meedoet!
Raudhetta kan zeker T7 geen probleem, Dressuur ook niet. Kleine opmerking, is nog niet bijster veel met haar serieus gedressuurd en galopperen onder het zadel doen we nog niet zoveel. Wil je dus proef met of zonder galop?
Enne keertje oefenen vooraf?

@Rosan:
Wil je best wat tips geven hoor, alleen ben zelf ook niet zo'n wedstrijd-ruiter. Heb 1 keer zelf een wedstrijd gereden, was voor Leira ook de eerste keer. We reden toen T8 en V5. Ligt er verder ook aan hoeveel ervaring jij en je paard samen hebben en wat jullie leuk vinden om te doen. Dus als je wat meer kunt vertellen wat je normaal rijdt, krijg je hier vast nutige tips;-)

Enne die funproef, vorig jaar was het een biertölt;-)
Niveau is daar niet zozeer van toepassing, eventueel kun je het met handpaard doen, maar goed, blijft wel verassing verder, da's leukste denk ik.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:52

Even een overzichtje van de proevenstructuur, heb het zo snel maar even overgenomen van de indoors exloo:

Overzicht uitgeschreven proeven

T8 (Y) Tölt proef, jeugdklasse
- 3 - 4 ruiters in de baan;
- op commando speaker tonen van de onderdelen:
- 1. vrij tempo tölt,
- op commando speaker van hand veranderen
- 2. vrij tempo tölt

T7 (Y) Töltproef, volwassenen tevens jeugdklasse
- 3 ruiters in de baan;
1. Arbeidstempo tölt
- Terug naar stap en van hand veranderen
2. Vrij tempo tölt

T6 Töltproef , volwassenen
- 2 – 3 ruiters in de baan;
1. Arbeids- tot middentempo tölt
2.- Arbeids- tot middentempo tölt, met losse teugels op de lange zijden

T3 Töltproef, sportklasse B
- 3 ruiters in de baan;
- 1. Arbeidstempo tölt
- In stap overgaan en van hand veranderen
2. Tölt, op de lange zijdes duidelijk het tempo versnellen, op de korte zijdes arbeidstempo
- 3. Snel tempo tölt

V5 (Y) Viergangenproef, lichte klasse
- 3 - 4 ruiters in de baan;
- 1. Tölt, arbeids- tot middentempo
- 2. Draf, arbeids tot middentempo
- 3. Stap
- 4. Galop, arbeids- tot middentempo

V3 (Y) Viergangenproef , volwassenen en jeugdklasse
- 3- 4 ruiters in de baan;
- 1. Arbeids- tot middentempo tölt
- 2. Arbeids- tot middentempo draf
- 3. Middentempo stap
- 4. Arbeids- tot middentempo galop
- 5. Snel tempo draf of tölt

F 2 en F 3 Vijfgangenproef, volwassenen
- 2 - 3 ruiters in de baan; op commando speaker tonen van de onderdelen:
- 1. Tölt, arbeids- tot middentempo
- 2. Draf, arbeids- tot middentempo
- 3. Stap, middentempo
- 4. Galop, arbeids- tot middentempo
- 5. Rentelgang, drie lange zijdes
Bij F 3 6. Zit- en inwerking

De meerderheid van de ruiters bepaalt op welke lange zijde de telgang gereden wordt. Rentelgang wordt alleen op de lange zijde getoond.

V2 Viergangenproef, sportklasse B
- 2 - 3 ruiters in de baan;
- 1. Arbeidstempo tölt
- 2. Arbeids- tot middentempo draf
- 3. Middenstap
- 4. Arbeids- tot middentempo galop
- 5. Snel tempo tölt

Ik ga er voor het gemak even van uit dat niemand V1/T1/T2 gaat rijden Tong uitsteken

O ja, proef zonder galop vind ik geen probleem Knipoog

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:58

Oke, bedankt! Als ik dit zo lees kan ik maar het beste voor de t8 en de v5 gaan. Verschillende tempi zijn voor Löstur en mij namelijk wel een beetje hoog gegrepen Clown Ik zal vanmiddag het lijstje invullen, want nu moet ik snel mijn trein gaan halen...

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:01

Ik was het bestaan van de hele t8 vergeten Nagelbijten / Gniffelen

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:03

Uh ik wil ook graag mee doen, maar heb geen eigen paard bij de hand en zeker geen vervoer voor een leenpaard. Welk paard kan ik dan het best lenen jolanda? Ik rijd 12 jaar waarvan nu 4 jaar echt actief ijslanders en gangen, heb geen problemen met jongen paarden. Welke/wat raad je me aan?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 09:20

Thanx karin!
Idd wel handig om dat hierbij te zetten;-)

Telgang kan er wel worden gereden, maar alleen Hera kan het;-) En tsja, de oude dame zullen we er maar niet mee belasten lijkt me....
Leira heeft het wel in zich, maar rijden we niet met haar. Op de wei zelf is er niet echt gelegenheid tot telgangen, maar mocht iemand een eigen paard meenemen en willen telgangen, geschikte paden genoeg in de burt;-)

Zoals het er nu naaruit ziet ga ik T7 en V5 / V3 met Leira doen.

@Jonur: ga ff boodschappen doen, zal ff nadenken welk paard voor jouw meest geschikt is, wordt vervolgd dus....enne karin heeft ander sook wel tips voor je, die kent de paarden hier;-)

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:49

Tja, ik ben echt een immense zeur, maar ik ben nog niet uitgevraagd Nagelbijten / Gniffelen Hoe lang duurt zo'n gangenproef ongeveer? Löstur is best snel moe, dus ik zit te twijfelen of ik er ook nog een dressuurproefje uit ga kunnen krijgen als ik ook al mee wil doen met de t8, de v5, de behendigheid en de funproef Bloos

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 23:07

Maak je geen zorgen, daar kun je best allemaal aan meedoen!
Een toltproef / viergangenproef duurt slechts een paar minuten.
Ook de andere onderdelen duren niet lang. Vermoed dat dressuur langste is, maar met een normale dressuurproef krijg je ongeveer 8 ruiters in een uur en duurt 1 proef dus ongeveer 7,5 minuut.
Schrijf je anders gewoon in, mocht op de dag zelf blijken dat je paard te moe is voor bepaald onderdeel, kun je altijd nog wat schrappen, da's geen probleem.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:45

Oke, dan eindelijk mijn lijstje ;)

Naam: Rosan
Leeftijd: 19
Rijervaring (ook op ijslanders?): ja en ja

Deelname Töltproef: ja
paard: Löstur
niveau: t8
Deelname viergangenproef: ja
niveau: v5, en we gaan trouwens het liefst linksom
Deelname behendigheid: ja
niveau:
Deelname dressur: ja
niveau: proefje zonder galop graag :=
niveau:
Deelname buitenrit op zondag: nee
paard:
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 16-12-10 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met poster achternaam verwijderd.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:06

Ik wil toch even een kanttekening maken, een wedstrijd kan voor je paard zo indrukwekkend zijn, dat die 5 minuten net zoveel energie kosten als een 2-uurs buitenrit. Nu is het niet zo officieel als een nsijp-strijd, maar voor Löstur is het natuurlijk wel onbekend terein. Maar idd, je kunt je gewoon inschrijven en we zien wel waar het schip strand Tong uitsteken

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:18

idd karin, je hebt helemaal gelijk hoor.
maar goed zoals ik al zei het is allemaal vooral voor de gezelligheid en mocht je op de dag zelf ergens willen uitschrijven geen probleem. Zelfs als je verzint dat je extra proef wilt rijden op paard van iemand anders, is veel mogelijk;-)
Als ik kijk naar vorig jaar werd er soms net voor de rubriek begon nog verzonnen wie op welk paard ging;-)

We willen vooraf een globale indeling maken zodat we weten waar we op kunnen rekenen en kunnen kijken hoeveel prijzen etc er nodig zijn.
Maar echt, als je hier opgeeft en je wijzigt iets, als is het 5 minuten voor je erop moet, geen probleem, wordt zo geregeld.
Da's prettige van de onderlinge sfeer. Kun je in alle vrijheid testen hoe je paard op vreemd terrein en wedstrijd reageerd;-)

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:38

Da's heel fijn, dat ik op de dag zelf altijd nog kan besluiten ergens niet aan mee te doen. Nou is Löstur al best wat gewend als het om vreemd terrein gaat, dus ik verwacht met zulke korte onderdelen niet direct problemen. Al weet ik dan weer niet of hij zich erg moe gaat maken als hij vreemde paarden ziet, want hij is een beetje oversociaal. Nagelbijten / Gniffelen We zullen dus inderdaad gewoon zien waar het schip strandt; ideaal zo'n onderling wedstrijdje! Haha!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:41

Hey ik lees dit topic nu pas en het lijkt me echt heel erg leuk om mee te doen, ik zal dit ook nog even met iemand overleggen. Ik neem aan dat iedereen zich mag inschrijven of alleen bekenden zeg maar?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 21:06

risje schreef:
ps: deelname is alleen voor mensen uit het ijslands vuur topic!
Zit je niet in dit topic, amar wil je toch meedoen, pb me dan!

Deelname is dus zoals ik in de openingspost zei besloten.
Wil je toch meedoen, pb me dan even, dan kijken we wat we af kunnen spreken;-)

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:51

Je hebt vast ook toeschouwers nodig of niet? Clown
Ik vind het wel leuk om te komen, maar dan kom ik wel kijken.
Desnoods met fototoestel.. Cheese!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 15:29

Leuk dat je wil komen, je bent welkom hoor, zal je op de lijst erbij zetten.

Zeker weten dat je niet wilt rijden?

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:04

ik kan echt nog niet zeggen of ik kan op die dag... je hoeft dus voor mij geen plaatsje vrij te houden, als er op 't laatste moment plek is en ik kan dan hoor je het van me Knipoog

maar wat ik zat te denken he... is er niet in dat weekend ook forumbarbeque van if?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:15

@balli:
Ook als je niet zeker weet of je wil komen is opgeven erg prettig dan kan ik toch met plannen daar rekening mee houden. Mocht je dan ineens toch komen kan ik namelijk meteen zien of er eventueel nog paard beschikbaar is voor je;-)

weet niet of er dan IF BBQ is, zit daar haast niet en eigenlijk zelfs als ik er ben alleen
als meelezer.

Maar goed is elk weekend wel wat te doen, daar kun je niet omheen. Zeker rond die tijd zijn er veel wedstrijden en andere evenementen. Dat weekend zelf is de bornem open, toch bewust dat weekend gekozen. Terrein hier moet ook beschikbaar zijn en Bornem open, met alle respect, is dan denk ik het beste weekend om te kiezen;-)

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:38

risje schreef:
Leuk dat je wil komen, je bent welkom hoor, zal je op de lijst erbij zetten.

Zeker weten dat je niet wilt rijden?

Ja, zoveel ervaring met ijslanders heb ik nog niet.
En ik weet het ook nog niet helemaal zeker. Ik zal het wel laten weten! Lachen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 19:41

oke, als het kan wle zo snel mogelijk. over twee weken willen we beginnen met prijzen etc halen en dan is het makkelijk indicatie te hebben hoeveel er ongeveer komen.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:56

Naam: Marinke Bos
Leeftijd: 22
Rijervaring (ook op ijslanders?): Ja en nog een Ja

Deelname Toltproef: nee
paard: welke paard je het meeste geschikt acht voor me
niveau: t7 of t8
Deelname viergangenproef: nee
paard:
niveau:
Deelname behendigheid: nee
paard:
niveau:
Deelname dressur: ja
niveau:
niveau:
Deelname buitenrit op zondag: ja

Het maakt mij niet veel uit welk paard ik moet rijden. Het liefste natuurlijk 1 die niet al de hele dag heeft moeten lopen, zeker niet als het 1 van de jonkies is.

Groetjes Marinke

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 14:45

binnenkort krijgen jullie allemaal een pm ivm de wedstrijd, zijn al gezellig aantyal deelnemers, maar kunnen er altijd meer!