Al een aantal weken geleden heb ik op bokt een meeting geplaatst voor een gezellige rit rond de genieput in Havelte, altijd een succes want er is heide, bos, water en veel zand J
Vandaag was het zover, een aantal bokkers en stalgenoten van mij gingen erheen met hun paardjes. We waren met een aantal toeschouwers [o.a bokkers] en bokt-paarden.
J [stalgenoot], A [stalgenoot] en S [stalgenoot] en ik waren voor elfen al op stal. Spulletjes pakken en in de auto leggen. S [eigenaar van stal] zou onze paarden brengen en ik [Rilana] zou met de rest en de mensjes erachteraan rijden. Mijn dochter Lesley ging ook mee. Om 12 uur kwamen we daar aan en al gauw vonden we elkaar.
Ik zag daar al een ijslander staan…JOEPIIIIII dát vind ik altijd leuk, een mede ijs-genoot. Het was skotli van Wieteke [bokker], een lieve ijslander. En wat kwam daar aan…………..tanken……..hihihi, daar kwam Daniëlle [ook bokker] met Idro aange-KLOSHOPTSCHOPSCHOP….whahahahaha wát een leuk schitterend beest, ehm BAK-beest [en dat bedoel ik echt positief] wát een grappig, lief en vooral een rustig dier is Idro, ja ik ben gelijk weg van hem.
Tvistur en Indian even meegenomen aan een halster met touw om even de omgeving te checken J toen daar om het hoekje iemand kwam aandraven………..HOIIIIIIII zegt ze ‘bokkers?’ hahahaha wij lachen……’jahoor, wie is u’ hihi
Het was Matthanja met loryen, ze kwam toch nog even kijken maar zou niet het ritje meedoen. Dus toen wij lang genoeg hadden gewacht op degene die achteraf toch maar niet kwamen opdagen, gingen wij beginnen aan ons ritje. En dat ritje ging super. Iedereen had superlieve paardjes met allemaal een remmetje en het ging superrelax.
Groepsfoto:

De weg wisten we niet, dus we liepen overal maar langs de leukste mooiste paadjes J. Indian wou even galopperen dus dat kon. Idro en Skotli en Tvistur waren er niet van onder de indruk en Indian kreeg het dus ook even moeilijk…..hm….dan heb ik ook geen zin whahahahaha.
Dus ben ik maar gaan helpen en gingen Indian en Tvistur maar even een glopje maken.
Verder supergezellig gekletst met zijn allen, veel gedraafd of getölt voor de ijslanders en ook nog even een snel sprintje getrokken na goed overleg, maar omdat we gewoon met zijn allen zulke lieve paardjes hebben voelde het ook goed, er was heel goed controle dus gingen we even lekker snel en lekker los. Prachtig dit!! Kan het alleen niet hebben na de 2e sprint dat Indian gewonnen heeft, dus dit vraagt om een revance J
Terug bij de Genieput was Matthanja al terug naar huis en hebben wij onze zadels afgedaan, tijd om het water in te gaan…leuk…leuk…leuk…leuk
Wat hebben we gelachen, er is [helaas] niemand erafgevallen, maar wat een pret. Indro de tank die is schitterend door dat water hihihihi
Indian wil wel in het water maar liever als Tvistur er even bij is bij het diepe. Tvistur vond het water niet eng maar toen het water zijn buikje raakte voelde ik me wel even 5 cm groeien J . Nog even lekker stoer zonder zadeltje rond de plas getölt/gedraafd en beschaafd galopje gedaan [ahum] en toen ik af wou steigen flikkerde ik meteen op de grond van de spierpijn.
S [stalgenoot] heeft ook nog even op Tvistur gezeten en door het water gereden en rondje plas geweest. A [stalgenoot] heeft er ook nog even opgezeten J
Wieteke [bokker] heeft daarna nog even op Tvistur gezeten om even wat leuks met Tvis te doen, namelijk ‘liggen’. Dat vind ie schitterend om te doen en hij doet het vrijwel bij iedereen die bovenop hem zit J
Tijd om af te sluiten, we hebben daarna nog wat gedronken, patatjes gehaald, broodje kroket gegeten en was het wachten op de eigenaar van stal die ons weer kwam ophalen. Nu ben ik heel moe en zal heel lekker slapen vannacht.
En morgen spierpijn! Twas een fijne, leuke dag
Sfeerfotos:

Daniëlle met Idro

Wieteke met Skotli

Matthanja met Loryen

Angelina met Indian

Stefanie met mijn tvistur

Joyce met haar eigen Indian summer

Wieteke en Tvistur gaan even uitrusten van de vermoeide dag

En dit was ik, na het 'zwemmen' zonder zadel, helemaal stijf

Ik heb zo nog 87 foto's in totaal en die kun je bekijken op
http://s66.photobucket.com/albums/h250/ponypaardtvistur/
Leuke reakties altijd welkom! En misschien tot de volgende keer want het was voor herhaling vatbaar.
Groetjes Rilana