Zoals elk jaar ga ik ook dit jaar weer de hele dag mee.
Ik ben benieuwd wie er allemaal nog meer meegaan van Bokt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Buuf schreef:Natuurlijk!![]()
De Hubertusrit is een "jachtrit" ter ere van Sint Hubertus patroonheilige van de jagers en de vissers. Dit soort jachten worden gehouden rondom 3 november.
De manege organiseert elk jaar een tocht van Vries naar Norg. Deze tocht duurt de hele dag.Je kan in verschillende groepen meerijden.
Met de jachtgroep mag je alleen meerijden op uitnodiging van Jan Dolfing. Met de overige groepen mag iedereen mee. Er zijn snelle groepen (veel galop), normale groepen (veel draf, af en toe galop). Een stap en drafgroep. Ook gaat er een huifkar mee waar de kleintjes achter rijden. Zelfs aangespannen kan je mee. Het is wel de bedoeling dat er zoveel mogelijk mensen in rij-tenu meegaan (witte rijbroek, rood, zwart of tweed rij-jasje, witten handschoenen, rijlaarzen of chaps. Er gaan altijd ongeveer 150 ruiters en aanspanningen mee. Om 10.00 uur rijden alle groepen naar het centrum van Vries. Vanuit daar gaan alle groepen een kant op en op bepaalde punten (pauzes) komen de groepen elkaar weer tegen. Tussen de middag is er een stop in Norg en daar zullen enkele shows worden gegeven. Vanuit Norg gaan de groepen weer terug naar Vries met naar afloop Snert. Het is een hele happening en vreselijk gezellig!
wkoekoek schreef:Ik zou op zich wel willen, maar heb geen vervoer
Wind schreef:Hey Buuf!Ik zou ook wel mee willen, maar heb geen vervoer.
Hopelijk volgend jaar!