Boktmeeting Concours Hippiqeu Buitenpost

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Boktmeeting Concours Hippiqeu Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 18:58

Wie komt er ook naar het Concours hippiqeu Buitenpost ?

"Het grootste 1 daagse openlucht paardenevenement van Nederland "

Woensdag 3 augustus
Diverse kampioenschappen, springen, tuigrubrieken met hackeys kleine en grote maat, tuigers en fries ras. Een aantal shows en het zoveel-jarig jubileum van de buitenposter rijvereniging ( niet dat ik daar wat aan vind maar ik zet het er maar even bij )

Ik ga er zowiezo heen, zoals elk jaar. Zal er niet de hele dag zijn, op stukken waar ik niks aan vind ga ik even over de markt of naar huis ( woon naast het terrein waar het gehouden wordt )

Kom maar op, wie kan ik meeten op het CH Buitenpost ?

Entree is 10 euro aan het veld, 7,50 in de voorverkoop en 6 euro met een kortingsbon ( te vinden in de leeuwardercourant van donderdag )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Boktmeeting Concours Hippiqeu Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:21

Ja, ik ben er. Voor het eerst niet om te rijden ( ) maar ik ga wel om te kijken en te supporteren! Weet alleen nog niet met wie ik precies mee ga, of met een grote grijze omgebouwde reisbus (wagennr 2 bij de hackney's) of met een blauwe IVS vrachtwagen (wagennr 96 en 98 bij de hackney's).
Hoop dat er dit jaar geen ongelukken gebeuren, vorig jaar heb ik mijn EHBO-kunsten nog mogen uitoefenen toen die fries door de hekken ging.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 22:26

Ja dat was niet prettig vorig jaar met dat ongeluk. Vanwege dat ongeluk mogen er dit jaar geen sponsors meer mee op de wagen tijdens de ereronde...

Wat reed jij voorheen dan ?
En hackneys, welke rubriek ? er zijn zoveel tuigrubrieken, kan ik die karnummers even in de gaten houden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:32

Ik heb daar altijd met hackney's gereden, damesnummer en ereklasse, met nummer 30 en 34, en vorig jaar nog een vosje voor iemand anders, met nummer 48.

Dit ben ik een aantal jaar geleden in Buitenpost:
Afbeelding

Dit jaar rijd ik niet, maar ga wel de nr 2 heel hard aanmoedigen, en hopen dat hij de beste is met het tweespan en daar Nederlands kampioen wordt. Hoewel natuurlijk wel de beste moet winnen, maar ik hoop dat hij zijn titel prolongeerd.
Verder ben ik dus tussen de vrachtwagens te vinden, en bij hackneyrubrieken aan de kant.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 22:49

Waarom denk ik toch altijd dat bokkers dames zijn
Zie nu aan je foto dat je dus meedeed in de herenrubriek
Gaaf joh, jammer dat je dit jaar niet meedoet, had ik je even kunnen aanmoedigen.
Ik zit waarschijnlijk in de Vipruimte, en anders op de gewone bune, meestal aan de andere kant van de ingang waar de deelnemers binnenkomen. En anders kun je me vinden tussen de kraampjes, grote meid op zoek naar iniminispul voor dr pony

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 22:51

Weet je welke mijn favoriet eigenlijk altijd was ? Rakker van stal huckeriede, echter vond ik hem vorig jaar minder dan het jaar ervoor. Beetje teveel opgedroogd en ook niet zuiver in zn gangen. Jaar ervoor werd hij kampioen, vorig jaar niet. Benieuwd of die dit jaar ook weer meedoet

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 07:12

Ik rijd dus niet alleen in het damesnummer (ben dus wel een vrouw ) maar ook in de gewone rubriek, net als Anneke Huckriede die met Rakker rijdt. Rakker is niet helemaal mijn favoriet, het is een leuke pony, maar voordat hij bij Huckriede op stal kwam staan heeft Corine Analbers ermee gereden, en daar liep hij vaak net zo goed en stond dan midden in of achteraan. Hoezo het verschil zit hem in de naam??? Overigens was Rakker vorig jaar wel kampioen, het jaar ervoor was het Sir Wesley. Die is dit jaar weer terug gegaan naar Willeke Roozendaal (vorig jaar heeft de eigenaar hem zelf gereden) en ze zijn in Dokkum kampioen geworden. Rakker zal dit jaar ongetwijfeld weer mee doen. O ja, dat niet zuiver in de gangen, dat is ie wel vaker niet. Is een beetje van gekkigheid, die pony kan zich behoorlijk druk maken en opfokken, en dat zie je dan terug in de gangen.

Tja, en in de vip-ruimte kan ik dus niet komen. Wel bij de kraampjes, daar zal ik ook wel een keer te vinden zijn om te snuffelen voor spulletjes voor mijn pony.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 09:13

Oh dat is dom van me Euh *verzint smoes* het komt door je hoed! de foto is te klein! euh... red ik me hier nog uit ?

Het is idd wel de naam die 't m doet, maar dat is in de hele paardensport zo.
Maar was hij vorig jaar wel kampioen ? Euh, dan zal ik die jaren wel omgewisseld hebben. Ik meende dat hij vorig jaar op de 2e plek stond. Sir Wesley zegt me ook nog wel wat ja.
Rakker is idd een opgefokte, daar word hij wat krabbelig van helaas ( tenminste, zoals ik als leek het vanaf de bune kan zien )

Nu ik het er zo over heb, heb ik weer zin om heen te gaan. Eigenlijk is het elk jaar hetzelfde, maar gezien het een van de weinige 'grote' paardensportevenementen hier in de buurt is, ga ik wel altijd heen. Als ik van te voren het programma zie denk ik: "Goh, alweer ? " maar als het dichterbij komt vind ik het weer steeds leuker worden

Vipkaartjes kan ik waarschijnlijk van een vriend krijgen wiens pappie een aantal rubrieken sponsort

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:25

Nee, hier praat je je niet meer uit en voor straf vind ik dat je mij nu moet gaan meeten!
En je hebt het goed gezien, Rakker wordt wat krabbelig als ie druk is en slaat dan ook af en toe een pasje over met een beentje.

En ik heb ook zin in Buitenpost, hoewel het wel een zware dag altijd is. We rijden om 01:30 's nachts al aan, en staan altijd nog een uurtje te pitten voor de poort. En 's avonds zijn we tegen middernacht pas weer thuis, lange dag dus!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 09:35

Jup, wij gaan meeten!
Na de officiele opening ( die's om 12 uur ) bij het kraampje van de Osseweide ?

Jeetje wat een reis voor jullie, ik ga om een uur of 8 rustig mn nest uit, drink wat, eet wat, laat de hondjes uit en loop dan rustig richting terrein
S'avonds kan ik na sluiting meteen thuis eten, even uitrusten, en dan daarna lekker de feesttent in
Het begint dit jaar pas om half 10 smorgens, misschien scheelt dat net iets voor jullie ?

Hoe lang is het rijden dan vanaf valkenswaard ? je zit natuurlijk ook met paarden achterop dus dat zal wel wat langer duren natuurlijk, maar heb geen idee waar valkenswaard ligt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:23

Valkenswaard ligt in Brabant, tegen de belgische grens aan. Het is 3,5 uur rijden, met een bus die wel wat te hard rijdt. Als ik dus met hun meerijdt vertrekken we vanaf Eersel, is 15 km verderop, rijd ik met iemand anders mee is het vanaf Lage Zwaluwe, moet ik eerst een uurtje zelf rijden, dat is tegen de Biesbos aan. Moet nog steeds vervoer regelen. En ik weet het programma niet, dus ik weet ook niet of die tijd me uitkomt......kun je me vertellen wat voor en na de officiele opening voor rubriek zit?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:32

Om 11.35 is er tweespannen tuigpaarden, limietklasse
Om 11.50 springen op tijd, deel 2, met prijsuitreiking
Om 12.20 officiele opening
om 12.35 eenspannen hackneys kleine maat, ereklasse
om 12.50 eenspannen tuigpaardem fries ras ereklasse.

Zal even kijken of het hele programma op internet staat, anders typ ik het vanavond misschien wel even helemaal over

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:34

Dit is de site waar van alles op staat : www.chbuitenpost.nl, ook het programma met de tijden, is wel een PDF bestandje

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:52

Bedankt! Kan het helaas hier even niet openen, maar thuis wel.

Kunnen we niet om 12 uur afspreken? Die rubriek na de opening wil ik namelijk zeker zien, en jij ook, daar moet Rakker in lopen!
Wat is het eigenlijk voor een kraam, die van de Osseweide? Weet ik waar ik naar moet zoeken!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 22:25

Ja ik vind het best, zal even aan mijn springfanate vriendin vragen of zij het ook best vind, een meeting tijdens het springen

Is een kraam met ruitersportspulletjes, meestal 1 van de weinigen met nog wel wat leuk spul, andere is nooit zoveel soeps, meestal alleen maar voer en trailers etc.
Teken van de osseweide is iets met rood en blauwe paardjes ofzo

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:56

Rood en blauw, oppassen dat ik niet bij de stand van de friese paarden sta!

Haha, ik zie me nu ook nog staan bij de uitslagen van Buitenpost vorig jaar. Ik had nog net een 8ste prijs in het damesnummer. (Toch knap, met een vreemde pony en ik had daags van te voren gestunt met een hackney-hengst die ik onder het zadel wilde hebben, had me ook nog 2 gescheurde tussenribspieren en 8 weken ziektewet opgeleverd .)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:37

Zo, netjes hoor, jammer dat ik je toen niet in de gaten heb kunnen houden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:43

Nee hoor, ik zou er alleen maar zenuwachtig van worden denk ik!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:19

Of ik ga, weet ik nog niet. In voorgaande jaren was ik er vrijwel altijd aanwezig, maar dan niet als publiek, maar voornamelijk achter de schermen (als groom) of in rubrieken zelf.
Ik was er altijd met een vrachtwagen vol met paarden tezamen met Jan de Poel uit Twijzel die meereed in de Vert (tuigpaarden) rubrieken

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:28

Stortbui leidt tot afgelasting concours hippique Buitenpost

GOOS BIES
Buitenpost – Zestig millimeter water viel er dinsdagavond en -nacht volgens de lokale meteorologen in Buitenpost. Dat betekende een strop voor de stichting Paardensportcommissie Buitenpost. Voor het eerst sinds de eerste editie in 1954 moest gisterochtend worden besloten om het voor vandaag geprogrammeerde concours hippique in Buitenpost - met het Fries kampioenschap het grootste buitenconcours van Fryslân - af te gelasten.
,,De eerste keer in vijftig jaar dat het niet doorgaat, het is een grote teleurstelling”, treurde secretaris Wim Ausma, die met elf andere vrijwilligers duizenden uren in de voorbereiding had gestoken. Er ligt te veel water op het Mejontsmaveld. ,,Het veld is verzadigd, het water zakt niet meer weg. Het had al veel geregend, maar die bui van dinsdag was de druppel die de emmer deed overlopen”, verzuchtte Ausma eufemistisch.
,,En we krijgen het water niet weg, de drainage werkt niet. De brandweer en medewerkers van de gemeente, waar het veld van is, lukte het ook niet”, legde Ausma uit. Met sombere weersvoorspellingen in het vooruitzicht besloot de commissie het evenement, dat jaarlijks zo’n vierduizend toeschouwers trekt en als afsluiting van de Buitenposter feestweek geldt, gisterochtend al af te blazen.
De reeds opgezette tribune, het paviljoen en de consumptietent op het evenemententerrein kunnen weer worden afgebroken. Of er ook sprake is van een financiële strop voor CH Buitenpost, dat met een begroting van 90.000 euro werkt, kan Ausma nog niet zeggen. ,,We hebben een evenementenverzekering tegen afgelasting, maar je weet nooit wat die wel en niet dekken. Verder weten we nog niet wat de sponsors willen.”
Jubileumconcours

De commissie buigt zich intussen al over volgend jaar. Dan zou het vijftigste CH Buitenpost op de rol staan en een speciale jubileumcommissie was al begonnen aan de organisatie van een concours met een gouden randje. Zo zijn er al bijzondere shows, drie nationale kampioenschappen én een koninklijk bezoek aangevraagd.
,,We bekijken nu of we het jubileum een jaar uitstellen of dat we het gewoon doorzetten”, zei Ausma.
Mocht het jubileum volgend jaar toch worden gehandhaafd, dan is het niet uitgesloten dat daar wel degelijk een historische grondslag voor is. Er zijn namelijk oudere Buitenposters die beweren dat CH Buitenpost niet in 1954, maar al in 1953 de eerste aflevering beleefde. Ausma: ,,Het kan nooit veel hebben voorgesteld, maar we gaan het nu wel even goed uitzoeken.”
Kampioenschappen

In Buitenpost zouden vandaag twee nationale kampioenschappen worden verreden: die voor de tweespannen Fries ras en de tweespannen tuigpaarden. De kans is groot dat die titels nu worden vergeven op een van de volgende nog te houden CH’s, die van Hagestein (10 augustus), Groningen (28 augustus) of Drogeham (31 augustus). Ook de drie nationale kampioenschappen (eenspannen tuigpaarden gereden door dames, eenspannen hackney’s kleine maat en tandems Fries ras) die maandag op het eveneens afgelaste CH Opmeer niet door konden gaan, zouden daar nog moeten worden ingepast.
Ondanks de afgelasting van het concours hippique worden er vandaag bij goed weer nog ruim 20.000 mensen in het centrum van Buitenpost verwacht. Want de grote goederenmarkt en de kermis gaan gewoon door.
Het concours hippique Buitenpost kan niet doorgaan, signaleert het bestuur, met (vlnr) Johan Zuidema, sponsor Durk van Dellen, Jan Hoeksma, Wieger Bok en Joop van der Veen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:52

Dit is geloof ik een stukje van 3 jaar (of 4 jaar?) geleden. Toen waren er in die week gruwelijke regenbuien, toen we op maandag in Opmeer waren was de brandweer het terrein ook al leeg aan het pompen. In Opmeer zijn nog 5 rubrieken verreden, om de eenvoudige reden dat de sponsors dan wel moesten betalen. Dinsdags kregen we inderdaad het bericht dat Buitenpost niet doorging, en na een zwemfestijn in Opmeer (en ik meen dat ook Norg al een zwemfestijn was) waren we er helemaal niet rouwig om. We zijn dagen bezig geweest om de drek van Opmeer van onze tuigen en karren af te halen, want wij hadden daar nog wel een enkelspan en tweespan rubriek gereden.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 12:35

Klopt, is 3 jaar geleden, de 49e editie van het CH BP.
Je kon toen echt zwemmen op het veld.
Ik hoop dat het dit jaar gewoon doorgaat, maar dan moet het niet zo regenen als het nu doet, het regende afgelopen dagen behoorlijk, en vandaag weer...
Ga straks mn honden even uitlaten op het veld, kan ik een beetje peilen hoe het erbij lig't

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:42

ja ik weet neit wanneer het was hoor kwam het op internet tegen ..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 22:04

Geeft niks, zou zomaar kunnen natuurlijk

Maar de tribunes staan er al bijna allemaal, de viptent is in aanbouw en het terrein valt wel mee qua nattigheid. Het is wel nat, maar de bodem is niet soppig ofzo. De grond kan het water dus nog aardig verwerken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:44

Natter als maandag in Opmeer kan haast niet.

Nou, ik ben er klaar voor! Zo dadelijk naar bed, om 12 uur gaat de wekker en om 1 uur vertrekken we dus. Ik ben dus ook te herkennen aan de wallen onder mijn ogen.
Zoals het er nu naar uitziet sta ik om 11:20 in de ring bij de grote maat nr.46 (als dat nog klopt qua tijd, er zijn namelijk 2 rubrieken bij elkaar gevoegd en die andere rubriek is om 16:45), om 12:35 bij de kleine maat, nr. 66, om 14:25 bij de tweespannen, ook nr 66, en hopelijk om 15:05 bij de huldiging van de kampioenen, maar dan bij nr. 2.

Ik zal om 12 uur bij die kraam staan, kunnen we eventueel later ook nog een keer afspreken. Heb maar weinig tijd namelijk.