nieuwe stempoll voor de tukkerrit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer gaan we?

4 juni
10 (55%)
18 juni
6 (33%)
25 juni
2 (11%)

Totaal aantal stemmen: 18

_Anouck

nieuwe stempoll voor de tukkerrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 18:14

We wouden de Tukkerrit graag in Juni doen. Maar omdat er 2 datas waren en er al veel niet konden maken we even een nieuwe stempoll. 11 juni valt al af omdat daar al een paar mensen waaronder ik niet konden. Verder moest ik van jodi nog even vragen wie er een ruiterbewijs had zij moet namelijk een pony huren..Vul in ieder geval even 1 data in!

_Noraly

Re: nieuwe stempoll voor de tukkerrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:21

4 juni voor mij..
Melletjuh heeft een ruiterbewijs en skippy..
Alleen als we bijv. worden aangehouden of gevraagd naar ons bewijs zit ik wel op die van skippy. Voor maneges kan jody bijv. wel op die van skippy, maar als we dan worden aangehouden (weet niet zeker of dit geld voor het bos van de holterberg) dan zit ik wel op die van skippy..

Hoelang gaan we eigenlijk?
En we gaan wel scheuren he Knipoog

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 18:25

owjah maar dan ben ik dus op die van melanie dat vind ze vast wel goed. Maar ik weet dus niet of ik mn verzorgpony mee kan maar dat zien we dan wel dat meld ik na de vakantie wel! Verder gaan we natuurlijk wel een versnelling harder en wil ik zonder begeleiding. Ook wil ik nog weten hoelaat we gaan 2 uur smiddags tot 4 uur smiddags ofzo. Jullie moeten maar zeggen.....

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 18:28

Ook nog ff een rijtje voor wie meegaat:
Anouck-romy
Melanie-carmel
Noraly-Lady
Stephanie-wout
dit is wat ik weet
ze het rijtje elke x even voort als je mee gaat. Misschien is het handig als de rest van de topics voor de tukkerrit worden verwijderd en dit de enige is?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:55

Ik kan op alledrie wel.
Hoeveelste topic is dit nu? Haha!
Ik heb btw geen ruiterbewijs, is dat verplicht? En hoezo wil je bij iemand op? Kan dat?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:02

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:04

als je word aangehouden moet je in het bezit zijn van een ruiterbewijs, iemand die een ruiterbewijs heeft mag 1 iemand op zijn verzekering meenemen. Als er nou bijv. een paard de weg opvliegt van mij. En ik sta bij niemand op. Moet ik alles zelf betalen en krijg ik ook nog eens een boete wegens het niet hebben van ruiterbewijs, kan ik bij stephanie op dan betaald de verzekering alles voor mij en hebik verder nergens last van..
(er bij opstaan betekend gewoon dat ik bij haar hoor.. het staat nergesn op papier, maar ik spreek dat altijd even af..)

Schat topic 4/5?? Clown

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 19:06

Dit is het nieuwe topic de rest word zo weggehaald dus hier kun je verder je vragen stellen. Stem in iedergeval even op 1 datum. En zet ff als je meegaat het rijtje erin wie er allemaal meegaat + jou naam!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:11

Ok, dan probeer ik ook wel wat te regelen, voor het ruiterbewijs Lachen

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:21

maar ruiterbewijs is toch niet verplicht... in overijssel? wel voor de verzekering enzow, maar je krijt toch geen boete als je dr geen hebt?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:42

nee dat vraag ik me dus af, het is nl in 1 bos in onze omgeving WEL verplicht, vraag me af of dat holterberg is (dnk het niet omdat jij er altijd rijd)

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:57

Ik heb ook gestemd voor 4 Juni, want als ik moet herkansen, moet ik daarna weer leren.
Waar kun je het beste vragen over het ruiterbewijs? bij de knhs?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:19

mij maakt de datum niet uit en ja ik heb een ruiterbewijs moet hem nog wel even zoeken ben hem een beetje kwijt maar je hebt die in overijssel toch niet nodig ik heb hem nooit bij me

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 17:18

Misschien moeten we even een datum prikken tot waar je je op kan geven. Dat we daarna tijd kunnen regelen en zo. Maar je moet dus ook elke x het rijtje met namen door geven hoor!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:25

wanener er begeleiding mee gaat ga ik niet mee denk ik...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:34

Er gaat geen begeleiding mee dat is al bekend!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:38

hey,

ik heb op 18 juni gestemd. 25 juni kan ik ook wel .. maar 4 juni wou ik naar mijn ouders in alphen a/d rijn gaan dus dan kan ik niet..

heb hier waar ik woon in hengelo nog ene bitje liggen die ik bij mij ex verzorg pony ff moet passen.

en als er veel gegallopeert word kan ik niet mee. 1 of 2 keer kan op zich wel. vaker ook niet.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:41

Er wordt veel gegaloppeerd denk ik hoor. En we gaan ook niet al te sloom denk ik....

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:44

Hadden we dit ook niet in het vorige topic behandeld?
Het maakt toch niet uit, ik kan alleen maar op de 4de. De andere data's niet dus mij maakt het niet uit of je wel of niet meegaat..

we gaan wel hard, natuurlijk scheuren we niet aan 1 stuk door maar een keer een flinke rengalop vind ik heerlijk..

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:29

hey,

als er heel vaak word gegallopeert kan ik helaas niet mee. ik ken daisy nou al een beetje en dat word teveel voor haar. maar een rengalopje kan er nog wel uit dat wel. maar ik bedoel dat we niet meer dan 2 a 3 keer galloperen omdat zij dat niet meer aan kan.

ik zou eventueel ook op 4 juni kunnen dan ga ik een week later naar mijn ouders. maar dat is als het echt niet die andere 2 datums kan. en ik moet nogsteeds met de eigenaresse hierover praten

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:28

een rustig buitenritje is toch veel gezelliger? ik weet ook niet of ik wel mee ga als we hard gaan, klinkt zeurderig, maar ik moet ff goed trainen met carmel, want ze is al zo druk buiten...

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:01

ik ben het opzich wel met melletjuhh eens. en daisy is ook druk buiten. een galopje kan er misschien wel vanaf. maar het lijkt alsof iedereen het alleen om het hard gaan en galoperen doet. want als er een paar vragen of het een rustig buitenritje word is het gelijk als we niet gaan galo peren/crossen ga ik niet mee. vind dat eerlijk gezegd een beetje sneu dat je dan niet mee gaat. vind het vooral beetje eng iedee om in rengalop te gaan omdat we dus best met een grote groep zullen zijn. en ook omdat daisy altijd voor wil lopen en jullie al zeiden dat dat niet nodig is omdat er iemand mee gaat met een arabiertje die ook druk is. vind ik helemaal irri.. want ik kan jullie vertellen dat daisy toch binnen 1 min. wel vooraan loopt omdat ik denk als we ren galop gana doen dat zijn dus ontzettend heet word.. omdat ze vooraan wil en ik heb geen zin om haar te erg in haar mond te gaan trekken. en ze kan behoorlijk sterk zijn als ze iets echt wil. dan krijg ik haar ook niet meer langzaam. en ik doe haar nog niet zolang dus ik doe het liever nog wat rustiger aan ook omdat ze nog niet helemaal goed in conditie is.

een gewoon galopje of net iets harder . tussen de rengalop in . vind ik best. als er maar niet teveel word gegallopeert.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:19

Het is ook niet de bedoeling dat we gaan crossen als een gek, want dat is niet leuk meer, en ook niet verantwoord.
Gewoon lekker tempotje, en af en toe toch wel iets harder dan galop Knipoog

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 12:50

@miranda: Sorry hoor maar dan moet je niet mee gaan als je het niet vertrouwt. We gaan echt niet super hard ofzo maar ik wil toch wel even een stevig galopje. En als je dat niet durft met je pony kun je beter nniet meegaan het is ook niet leuk voor ons als we 1 x een galopje doen en soms draven en veel stappen.....

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:55

Wat een gezeur he..

Maar we kunnen toch ook op een gegeven moment een weg splitsen? Bijv. als de ene helft van de groep hard wil, de andere helft niet. dan gaan diegenen die hard willen een ander pad op, en die andere niet. We worden het toch niet eens over hoe hard we willen gaan. Mijn tinker moet gewoon soms even lekker hard gaan in een buitenrit, anders loopt ze de hele tijd te dribbelen.

@ Miranda
jij zegt:
omdat daisy altijd voor wil lopen en jullie al zeiden dat dat niet nodig is omdat er iemand mee gaat met een arabiertje die ook druk is. vind ik helemaal irri..
Dat zeiden wij helemaal niet, ik zei iets HEEL anders. Ik zeg dat er ook een ander paard meegaat die heel druk is.. En niets anders..

Je komt op mij een beetje banketstaaf over (ook op meerdere) dat je ons nu al sneu vind etc.
Tzal dan wel een leuke rit worden ahuumm

tegen de rest:
Tot nu toe word het dus 4 juli van een uur of 2 tot 4..
De meeste kunnen dan wel. We kunnen denk ik toch geen dag halen dat iedereen kan..