To Belg or not to Belg clinic het definitieve oordeel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

To Belg or not to Belg clinic het definitieve oordeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:09

Hihi, beetje stoute titel want het is zeker niet de bedoeling om een oordeel of wat dan ook te vellen, daarvoor heb ik jullie op z'n minst niet lang genoeg bezig gezien.
Ik zal ook zeker niet over iedereen iets kunnen zeggen en dat is ook niet de bedoeling. Hoop dat diegenen die niet aan bod komen niet teleurgesteld zijn of dat diegenen die wel aan bod komen zich niet geviseerd voelen.
Op een aantal foto's zie je echter zo goed wat ik op sommige moment probeerde te vertellen, dat ik dat graag nog efkes wou benadrukken.
Voorlopig nog enkel maar foto's van les 3 en twee van les 2.

Vicky weet je nog dat ik altijd maar aan het zagen was dat je Iris met meer lucht moest rijden, het neusje eruit rijden. Op deze foto loopt ze goed, weliswaar nog eerder bergaf en jij zit ook wat naar voren maar de tendens is er
Afbeelding
Op deze foto loopt ze helemaal in een bolletje.
Afbeelding

Cindy, weet je nog dat ik zei dat je op de rechterhand in de wendingen je schouder optrok, hier zie je dat heel goed.
Afbeelding
En weet je nog dat ik zei dat zijn oren het hoogste punt moesten worden en niet het middenstukje van zijn hals...dat zie je ook mooi op deze foto.
Afbeelding
probeer je voor te stellen dat hij vanachter gaat zitten en lager komt, dan komt hij vanvoor in de perfecte houding en loopt niet meer op de voorhand en ben je van je probleem op de cirkels (uitzwaaien) volledig verlost.

Een niet erg duidelijke foto maar een momentopname van een goed moment waarop Heros zijn onderhals loslaat en de bovenlijn lichtjes aanspant. Hij loopt nog op de voorhand natuurlijk maar niet meer op de hand.
Afbeelding

Hier is het niet om Vicky en Iris te doen maar om te leren kijken. Zien jullie welke teugel dit paardje vastpakt en wat er nog gebeurt in de hals en schouderpartij...?
Afbeelding

Kathleen, hier is zo'n moment waarop ik zeg, hij loopt te lang uit elkaar je zou hem vooraan en achteraan moeten kunnen toeschuiven.
Afbeelding
Op deze foto daarentegen is er wel een neiging om te gaan zitten, je ziet dat hij achteraan wat kantelt, in zijn geheeld korter wordt en vooraan minder gaat leunen maar zichzelf meer opricht.
Afbeelding

En dit is wat Billy van dit alles vond...
Afbeelding

craz

Re: To Belg or not to Belg clinic het definitieve oordeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:36

Bedankt voor de commentaar Anja.
Toen ik de fotos zag begreep ik meteen wat je bedoelde.
Hij is heel moeilijk bij elkaar te rijden maar zaterdag zat hij ook extreem vast.
Maar we gaan zeker oefenen voor de volgende meeting Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:42

Oelalala wat is Licor een mooie vent zeg. Kwijl Ben blij te constateren dat ik waarschijnlijk toch niet slechter rij dan jullie. Wel een of 2 reuzen paarden gezien.

Alleen ik dacht dat jullie van een Sonja les gingen krijgen? Verward

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:34

petraaken schreef:
Oelalala wat is Licor een mooie vent zeg. Kwijl Ben blij te constateren dat ik waarschijnlijk toch niet slechter rij dan jullie. Wel een of 2 reuzen paarden gezien.

Awel die laatste zin, daar ben ik ook curieus na.

Ik weet dat op de BBQ sonja en teigetje (waarvan ik de naam niet weet) zaten ... Maar wie is wie nu? Haha!

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:54

Heel veel mensen hebben les van Sonja, maar zaterdag hadden we les van Anja (teigetje). Als de volgende clinic door gaat, dan zou het van Sonja zijn.

Leuk Anja, die commentaar! Is heel leerrijk!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:13

Leuk idee Anja, zo leren we ook na de clinic nog een beetje bij en op foto's is het ook makkelijker om nog wat te bestuderen en over na te denken enzo, live duren de echt duidelijke momenten meestal niet zo lang. Knipoog

Ben benieuwd naar het vervolg. Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:02

Belsje schreef:
petraaken schreef:

Awel die laatste zin, daar ben ik ook curieus na.

Ik weet dat op de BBQ sonja en teigetje (waarvan ik de naam niet weet) zaten ... Maar wie is wie nu? Haha!

Tja, Belsje, dat weten wij eigenlijk zelf niet meer wie wie is. Mogelijk zijn wij een schizofreen duo, mogelijk ook twee aparte personen. Maar, er gebeuren rare dingen, heb Sonja een kleine week niet gezien, we bellen gisteren en ik klaag dat mijn bovenlip openligt. Eénmaal raden wat er bij haar ook kapot was. Dit is zelfs zo met puistjes, hihi, en meestal in spiegelbeeld.
Vandaar "you don't speak my dialect, but our images reflect". (past nog schoon ook want ik ben leerkracht Engels en zij is Duitse).
Voor alle duidelijkheid, Teigetje heet dus Anja en dat ben ik.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:13

Hihi Haha!

Dat van die shizofrenie geloof ik niet hoor! Want ik heb er twee gezien! Wist alleen niet wie wie was Haha!

Volgende meeting naamkaartjes? Tong uitsteken

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:18

De volgende reeks foto's is nogal onduidelijk, blijkbaar donkerder geworde door ze te snappen...hopelijk kunnen jullie er nog wat van maken of er de originele foto in herkennen.

Afbeelding
dit is waar het naartoe moet Anjatjeuh qua hoofd en halshouding, op de originele foto zie je een mooie bovenlijn en losse onderhals en de oortjes zijn het hoogste punt. Vanuit die positie kan je de achterhand beginnen onderschuiven.
Afbeelding
deze was bedoeld als een foto waarop je goed kon zien dat je teugels vaak veeeeels te lang zijn. Over het algemeen zou je moeten proberen om heel veel rust en stabiliteit in je houding te brengen, chirurgje spelen zoals ik op de clinic al zei.

Afbeelding
Op deze foto vind ik je handen bijna goed Lobke en je ziet ook (vind ik dan) dat Licor er net dat beetje meer lucht door krijgt. Op de volgende clinic zou je eens op Lucky moeten kunnen zitten, zodat je dat hand-voor gedoe eens efkes kan voelen. Ik ben er zeker van dat het een spectaculair verschil gaat maken.
Afbeelding
deze moet je zelf eens uitgebreid bestuderen. Je kloeg dat hij moeilijk en stijf was op rechts en toen ik deze foto zag, dacht ik, potverdorie daar zit de "clou", er is iets in haar houding wat tegenwerkt.
Afbeelding
deze had ik in eerste instantie genomen omdat het ook een foto is met beter "handwerk", maar toen ik hem nog eens bekeek, zag ik dat je weer die iets "raardere" positie aanneemt zoals op de vorige foto.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:47

Teigetje schreef:
http://picserver.org/view_image.php/319 ... jpeg[/img]
Op deze foto vind ik je handen bijna goed Lobke en je ziet ook (vind ik dan) dat Licor er net dat beetje meer lucht door krijgt. Op de volgende clinic zou je eens op Lucky moeten kunnen zitten, zodat je dat hand-voor gedoe eens efkes kan voelen. Ik ben er zeker van dat het een spectaculair verschil gaat maken.
http://picserver.org/view_image.php/11N ... jpeg[/img]
deze moet je zelf eens uitgebreid bestuderen. Je kloeg dat hij moeilijk en stijf was op rechts en toen ik deze foto zag, dacht ik, potverdorie daar zit de "clou", er is iets in haar houding wat tegenwerkt.
Afbeelding
deze had ik in eerste instantie genomen omdat het ook een foto is met beter "handwerk", maar toen ik hem nog eens bekeek, zag ik dat je weer die iets "raardere" positie aanneemt zoals op de vorige foto.

Man, Anja, jioj neemt hier wel 2 vieze foto's uit Haha!
Wat doe ik op die 2de foto met mijn (of doe) dan: ik los dat op door dat wat harder vast te pakken. Ik dacht echt dat ik mijn handen netjes naast elkaar hield, maar dit is wel erg confronterend...
Die laatste, daar zak ik precies onderuit met mijn binnenschouder en knik ik mijn heup in, kan dat?
Zitles heb ik nodig ZIIIIIIIIIITLEEEEEEEEEEEES!
Haha!

En ja hoor, schuif die Lucky maar eens onder mijn kont Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:29

Er is iets wat je doet en als ik de foto's goed bestudeerd heb, doe je het enkel op rechts. Dus denk ik dat er een link is tussen Licor die moeilijk is op rechts. Of jij daardoor zo'n "wroet"beweging maakt of dat Licor zijn lastig plooien door die "wroet"beweging veroorzaakt wordt, kan ik niet inschatten. Ik heb ergens de indruk dat je je rechterschouder omhoog trekt en naar voren brengt of iets dergelijks. Gewoon de volgende rit voor jezelf eens proberen uit te vissen en uit te voelen wat je doet, proberen bij te sturen en eens kijken welk effect het heeft op Licor zijn plooien.
Het gaat bij die beesten soms echt om millimeterwerk Haha!

Euh, mag ik Lucky dan na jouw kont ook onder Licor schuiven, foei Anja,... Knipoog Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:36

Okee, hier nog een foto om een algemeen iets te laten zien, er heeft trouwens nog niemand geantwoord op de vraag wat Iris op die algemene foto doet. Als je goed kijkt dan zie je dan ze rechts wat vast pakt en haar hals en schouder heel licht tegen de rechterteugel aanzet.

Afbeelding
denk even terug aan de ton, de deze hangt naar binnen, stel je hier voor dat je even op de buitenbeugel drukt...

Afbeelding
zelfde fout maar minder goed te zien, nu weet ik waarom mijn lesgever nog reclameert over mijn voltes Haha!

Beetje donker maar hier zie je mooi hoe Nobel, ondanks het feit dat hij vooraan te weinig gesloten is, zijn bekken mooi kantelt.
Afbeelding

Beetje bewogen, maar, Kristien, hier zie je goed dat je te veel voorover leunt. Als je bedenkt dat het belangrijkste deel van het paard achter je ligt, blijft er zeker bij Pandora nog een heel stuk over.

Afbeelding

Hier zit je daarentegen wel mooi diep in het zadel
Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:51

Nog een foto waarop Heros zich begint los te laten, als je goed kijkt, Maja, zie je waarom ik zo vaak over je benen "zeurde".
Afbeelding

Lap seg, nu ligt de picserver plat, grumbl

Sarah, op deze foto zie je heel mooi hoe stijf je je armen houdt. Wat me ook opviel, zowel jij als je pony maken een holle rug maar dat is geen probleem, bekkens laten kantelen is Sonja haar stokpaardje Haha!
Afbeelding
Op de volgende foto zie je heel mooi hoe je met een te zware gewichtshulp komt om een overgang te maken.
Afbeelding

In het meeting topic en op de clinic heb ik gepraat over meedraaien op een cirkel en zeker niet gaan tegendraaien in het bekken als je paard naar binnen valt. Dit is echter een spontane en natuurlijke reactie van de ruiter en op deze foto zie je heel goed wat er gebeurt.

Afbeelding

Dit is geen rijfoto, maar de manier waarop Sylvia naar Mieke kijkt vond ik zo ontzettend mooi dat ik hem er toch bijzet. Dat is dus echte liefde!
Afbeelding

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:52

Ik zie de foto's niet... Alleen die van je 1ste bericht, maar die in je andere 2 berichten niet meer. Scheve mond

[edit] Nu die in het eerste bericht ook niet meer Huilen

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:54

Tis iets met de picserver, zal wel overgaan hopelijk?

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:54

Belsje schreef:
Hihi Haha!

Dat van die shizofrenie geloof ik niet hoor! Want ik heb er twee gezien! Wist alleen niet wie wie was Haha!

Volgende meeting naamkaartjes? Tong uitsteken

ela naar mij moete dan nie kijken eh, ik had mijn naam op mijn tshirt staan! *nu hopen dat de mensen niet denken dat ik "SR" heet* *LOL*

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:58

Teigetje schreef:
Okee, hier nog een foto om een algemeen iets te laten zien, er heeft trouwens nog niemand geantwoord op de vraag wat Iris op die algemene foto doet. Als je goed kijkt dan zie je dan ze rechts wat vast pakt en haar hals en schouder heel licht tegen de rechterteugel aanzet.

mja ik wou wel antwoorden maar ik wist al dat Iris de binnenhand vastpakt en da was nie fair tegenover de rest die het van de foto moest raden (alhoewel het erg duidelijk te zien is) om dat dan maar direct te zeggen en verder is dat ook geen toegevoegde waarde als ik zoiets zeg, dus heb ik maar gezwegen Cool

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:46

Ik zie nog altijd kruisjes Boos!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:47

Ik zie de foto's jammer genoeg ook niet Huilen

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 22:55

Stom he Boos! picserver grumbl

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:57

mss in't vervolg andere uploadsite nemen Teigetje.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 22:57

Ik neem die eigenlijk altijd, zal morgen wel over zijn zeker?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:00

hopelijk! Ik wil die verliefdheidsfoto van mij en mieke zien. Ben benieuwd welke je bedoelt.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 23:05

Afbeelding
deze bedoelde ik Haha!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:38

Ja de foto's doen het!

Maar ik heb eigenlijk niet veel "commentaar" Clown