Mijn grote Paard & Koets verslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn grote Paard & Koets verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:59

Eigenlijk begon Paard & Koets donderdag al een beetje Haha!
Kim kwam s'morgens de trailer al halen, ik moest nog even de laatste dingetjes poetsen, de caravan moest nog ingepakt en uiteraard moest Jantina van het station gehaald worden.
Aangezien ik late dienst had zou ze naar Harderwijk komen en moest ze het laaste stukje van de dienst maar mee achterin de auto Haha!

Vrijdagmorgen nog van alles inpakken en van alles vergeten (o.a camera en telefoon Bloos! ), koetsaanhanger en caravan aankoppelen en op weg naar Den Bosch.
Aangekomen bij de Brabanthallen hebben we de caravan in de hal bij de stallen geparkeerd, koetsaanhanger er naast en alles weer uitpakken.
Onze eerste show was s'avonds in de kleine ring en zou ik in dressuur-outfit rijden.
Bij het aankleden kwam ik er achter dat ik de verkeerde menschort bij me had, m'n blauwe ipv een zwarte, dus gauw langs een paar bekenden gegaan voor een andere schort.
Edwin Kelders had gelukkig een hele mooi cremekleurige bij zich die ook perfect bij m'n outfit past dus dat was weer opgelost.
Libel op de grote parkeerplaats losgereden en toen kreeg ik het eventjes te kwaad, daar reed ik op m'n wedstrijdwagen in m'n dressuuroutfit met een mooie bruine Gelderse voor de wagen, vooral omdat het donker was was het net even of ik Handell weer voor de wagen had Verdrietig
Gauw traantje weggepinkt en de ring in samen met Kim op Orbaldo en Sandra op Lodewijk.
De kleine ring was wat aan de kleine kant voor Libel maar het was een mooi oefenrondje Haha!

Toen we s'avonds laat weer bij de caravan kwamen hoorde van de bewaking we dat die naar buiten moest en niet binnen mocht blijven staan.
Alleen de caravan van de bewaking mocht binnen blijven.
Gezegd dat dat prima was maar dat ze het dan wel zelf moesten doen aangezien Albert deze had neergezet en met de auto naar huis was en ik ook geen flauw idee had hoe de pootjes en het electrisch werkten Schijnheilig
Toen mocht hij dan toch voor 1 nachtje blijven staan maar de volgende dag zouden ze hem voor me naar buiten zetten.
Het bleek maar goed te zijn dat we binnen sliepen want de "bewaking" liet het er mooi bij zitten, ze hebben om 01:00 hun laatse ronde gelopen en zijn toen gaan slapen Boos! .
Om 04:00 werden we wakker omdat er een paard vreslijk aan het stampen was en het even later klonk of hij de box serieus aan het uitbouwen was Bloos!
Ik m'n bed uit, broek aan en gaan kijken.
Lag er een Irish Cob op z'n rug vastgerold, muurvast en al trappend.
Ik ben voorzichtg zijn box in gegaan en heb hem eerst gekalmeerd, toen een halstertouw oom zijn kootholte gedaan en hem omgetrokken, dit hulpje was gelukkig genoeg voor hem om weer om te rollen en overeind te komen.
Hij was wel zeiknat maar gelukkig om direct weer kalm.
Omdat alle lichten aan waren gebleven waren er meer paarden erg onrustig.

De volgende dag ons eerste "politieshow" gegeven.
Kim reed met Lodewijk een kur op muziek welke door een "boef" (Sandra Tong uitsteken ) met vuurwerk werd verstoord.
Gelukkig waren Jantina en ik met Libel op surveillance en hadden we de boef naar een rondje galop snel te pakken Haha!
Na de show waren we aan het uitspannen en kwam de bewaking ons roepen omdat er buitenlanders in de stallen aan het "neuzen" waren en niet wilden vertrekken.
Gezegd dat ik ze best wilde helpen mits onze caravan die nacht binnen mocht blijven
Dat was goed, dus de mannen aangesproken, paspoorten en rugzakken gecontroleerd (er was namelijk net een bolhoed gestolen maar die hadden zij niet bij zich) en ze weer naar buiten gebracht.
Was wel grappig, het hele weekend werden we verder gebruikt als depot voor gevonden en verloren voorwerpen (2 telefoons en een portemonnee Haha! )
Ineke was er ook met Pepper en we hebben samen nog wat shows bekeken en de beurs bekeken.
s'Avonds nog een stukje van de menshow gezien en ik heb echt diep respect voor die man van de Thunder Guys die met een Zebra voor de wagen reed

Die nacht ging er een Tinker aan het spoken, ze hadden transportbeschermers met ritsen aan de deken vastgemaakt maar met het opstaan is hij er waarschijnlijk op gaan staan en raakte het hele boeltje in de war, scheurde kapot en kwam vast te zitten om z'n benen.
Samen met een bewaker van Helicon alles maar losgemaakt en toen weer naar bed Slapen

Zondag de laatse show.
Ik wilde Libel wat harder de ring in laten gaan en galopeerde buiten al aan.
Toen ik in de ring kwam brulde ik JAAA, gaf haar de ruimte en toen....ging er nog een rotje af Haha!
Hierdoor gingen we nog iets harder dan gepland Schijnheilig
Jantina zei heel droog:"He ga eens wat langzamer, zo kom ik er niet af" Tong uitsteken
Ik brulde alleen maar terug:"Je Blijft Zitten!!!" omdat ik het al zag gebeuren dat de kar om zou gaan als zij er af zou springen.
Gelukkig had ik haar (Libel, niet Jantina Haha! ) binnen 1 rondje weer onder controle maar ze bleef erg vrolijk Knipoog
Ook Lodewijk werd er geloof ik vrij vrolijk van en ik was blij dat Orbaldo al weer buiten was.
Ook tijdens het defile een uurtje later was Libel nog best blij en huppelde er vrolijk over heen.

Daarna alles weer langzaam opgeruimd en om 18:00 weer richting huis.
Ik wil iedereen die mee was voor het IHW bedanken voor het ontzettend leuke weekend dat we hebben gehad, alles was goed geregeld en we hebben het echt gezellig gehad.
Ik vond het erg leuk dat Sandra mij haar fantastische merrie toe vertrouwde en heb heerlijk met haar gereden
Ik zit nu lekker schoon gedouched aan een glaasje heerlijke "Bananen Limonade" die ik van Greetje heb gehad (en waar ik al 30 "proefglaasjes van op heb dit weekend Haha! ).
Nooit geweten dat paardenmelk met bananensmaak en 17% alcohol zo goed zou smaken Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:10

Klinkt goed Lia, Libel zag er prima uit voor de kar.
Mooi dat ze het zo goed oppakte, ik vond het een leuke show.
Omslaan met paard en wagen in een show was wel "echt IJsbrands" geweest Tong uitsteken

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 01:02

Lia jij ook vooral bedankt voor je inzet van dit weekend. Denk dat het voor de eerste keer best goed is verlopen OK dan!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 09:16

Leuk verslag! Niks aan toe te voegen, behalve dan dat ik heerlijk geslapen heb terwijl jij de paardenheld aan het uithangen was Tong uitsteken
Je bent alleen de polonaise en de vogeltjesdans vergeten te vermelden zie ik!!
*twiettwiet.. twiettwiet*

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:03

Ik wist niet dat jij op de bok zat,maar mijn zoon vond jou het einde,hij kon er niet over uit:de polisie met de kar Haha!

Ben trouwens met mijn vechtgenoot gelijk flieft geworden op het ras Lovers

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:07

Prachtig weekend geweest voor het IHW. Stond toch even te "glimmen"toen onze paarden in de baan waren. Bedankt iedereen die heeft mee geholpen, zonder jullie was het niet gelukt!!!!!
Zondagmiddag kwam Ilindra met Libel de ring instormen, weer vakkundig opgevangen door een groot vakvrouw die het klusje weer klaarde OK dan! Mijn complimenten Ilindra en we hopen nog vaak van je menkunsten gebruik te maken.

Nogmaals iedereen bedankt, het was groots wat jullie gepresteerd hebben

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:07

Klinkt leuk, ik wil zeker weten wat foto`s zien Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:12

Lia ik vond het ook super dat je als niet lid je zo hebt in weten te zetten voor ons kleine stamboekje daar mogen heel wat wel leden een voorbeeld aan nemen.
Super bedankt voor alles van het lenen van de trailer tot het meenemen van je eigen tuig en wagen wat er prachtig uit zag echt top!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:29

boo_laura schreef:
Klinkt leuk, ik wil zeker weten wat foto`s zien Haha!

Ik ook, niemand van ons had een camera bij zich, ik heb dus nog geen foto gezien Haha!

Kim, ik vond het erg leuk om wat voor het IHW te doen,
Het mag dan wel niet mijn stamboek zijn, het type paard is echter wel helemaal mijn type en daar zet ik mij graag voor in

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:36

Heey leuk verslag!! Ik ga er nu ook 1tje schrijven Tong uitsteken Haha!
Graag gedaan ! Libel vond het erg leuk!!! Haha!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:00

De show van zondag was zeker spectaculair om te zien Haha! Erg leuk. Had helaas geen fototoestel bij me en heb dus geen foto's kunnen maken.
Leuk verslag!! Mn achternichtje vertelde al dat jullie wel binnen mochten slapen met de caravan Haha!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:08

Het was een hele leuke show dames Vond alleen die ene hengst aan de lijnen niet zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:09

Maaike schreef:
De show van zondag was zeker spectaculair om te zien Haha!

We gingen best hard he Cool

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:11

We gingen zo hard dat ik helemaal niet gezien heb of het een beetje druk was op de tribunes. Ik zag alleen maar Sandra en vroeg me af wanneer Lia nu eens af ging remmen Haha!
Linda, heb jij later eigelijk nog een show gereden? Ik heb het volkomen gemist...
Enne... die foto's... ik ben zo nieuwsgierig naar foto's!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:14

waarom niet linda (commentaar graag kunnen we alleen maar van leren voor de volgende jaren)
wij wilden graag het verschil tussen het tuigpaard type en het zwaarwarmbloed type laten zien vandaar 2 hengsten aan de hand/lange lijnen van deze verschillende types.

enne Jantina de zondag zat het bomvol!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:26

Ilindra schreef:
We gingen best hard he Cool

Behoorlijk ja Haha! Dat maakte het weer extra leuk om te kijken natuurlijk Knipoog
Het zat inderdaad goed vol zondag

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:56

Ik heb een aantal foto's op mn digi ,thanx to mijn stalgenootjes !! Dus die zijn onderweg Haha! Tong uitsteken

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:05

De snelheid kwam echt wel ten goede aan de show . Dat zag je ook bij de andere shows, als ze ff 'n sprintje trokken was iedereen gelijk wakker en zaten ze ook op het puntje van hun stoel.

Echt leuk verslagje Lia. En ik vond het echt gaaf hoe jij op die bok zat en zo goed wist rond te sturen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:38

obelix schreef:
Ik heb een aantal foto's op mn digi ,thanx to mijn stalgenootjes !! Dus die zijn onderweg Haha! Tong uitsteken

Ben benieuwd, ik kon mij al niet voorstellen dat er helemaal niemand zou zijn geweest die foto´s had gemaakt. Gelukkig....ben benieuwd hoe die cross er daar uitzag. Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:43

Ik kan alleen maar zeggen: Lia, je kunt een knap staaltje sturen! Top!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:46

assie schreef:
De snelheid kwam echt wel ten goede aan de show . Dat zag je ook bij de andere shows, als ze ff 'n sprintje trokken was iedereen gelijk wakker en zaten ze ook op het puntje van hun stoel.

Iemand nog de Shires in volle galop uit de hal zien gaan op zondagmiddag ?? Haha!

Leuk verslag, jammer dat ik jullie donderdagavond niet ben tegengekomen in Harderwijk Knipoog Verder hebben we weer veel lol gehad dit weekend OK dan!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:37

We hadden je graag opgepakt Liesbeth! Kon ik ook eens oefenen Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:42

we hebben echt veel lol gehad zoals alles jaren natuurlijk!

enne ik heb de shires wel in volle galop de ring uit zien gaan er was er 1 bij die bijna tegen de muur aanvloog en de ruiter bleef maar net zitten!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:44

Nimber schreef:
we hebben echt veel lol gehad zoals alles jaren natuurlijk!

enne ik heb de shires wel in volle galop de ring uit zien gaan er was er 1 bij die bijna tegen de muur aanvloog en de ruiter bleef maar net zitten!

Hahaha was ik dat niet toevallig? Die stunt heb ik namelijk ook uitgehaald! En Irish schijnt ook gigantisch gebokt te hebben in de ring, maar dat stukje heb ik even gemist!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:59

nee jij had zo'n bonte en die van jou is iets kleiner ik mag er dan wel dood uitgezien hebben, zo erg was het ook wel weer niet Haha!

Irish heb ik wel zien steigeren