Toen bijna in één keer goed gereden naar de stal van Jurga, waarbij we nog langs De Nieuwe Heuvel kwamen waar de papa van onze Ameretto staat (Prins Abdullah ox), helaas is het er niet meer van gekomen om hem met een bezoekje te vereren. Toen we bij Jurga kwamen, waren alle Bokkers met paarden al gearriveerd: team Twente (Maarten, Nonnie en Susan) met Jelka, team Soest (Sjuimpje) met ma en zoon Fries en team Limburg (Julke, Wjerdo, Assie en Paardengek) met Youri. Team Apeldoorn (Nimber, Mike, Akerna en Dorée) met Lodewijk en Crosby kwam dus vlak na ons aan. Steef was er inmiddels ook - Steef, je hebt het vast al vaker gehoord vandaag: wat ben jij een verlegen jongetje!

Elkaars paarden bewonderd, daarna opgezadeld (Maarten nog even geholpen met Jelka) en toen mocht ik zomaar DE LODEWIJK losstappen!!! Voor het eerst van m'n leven op een echte Groninger!!! Inmiddels waren alle ruiters klaar voor vertrek, ook Nonnie op SuperJurga en Ilona op Harald. Nadat het hele groepje compleet was (en Youri ook nog een keer ontsnapt was) konden we gaan: de ruiters richting bos en de hulptroepen richting Lunteren voor warme koffie c.q. thee en een vette hap. Om 2 uur zouden we elkaar weer zien bij het Zandgat, in het bos, met lunch en warme dekens.
Het Zandgat bleek de plek te zijn waar ik vorig jaar in vliegende rengalop van een opzij springende endurance-Arabier afgestuiterd ben, die herinnering kwam weer ff pijnlijk naar boven toen ik de diepte in keek...

Nonnie kwam met een pijnlijk gezicht uit het zadel en ik kreeg meteen van haar en Ilona de vraag of ik zin had om SuperJurga naar huis te rijden, want bij Nonnie deed alles zeer (hihi, lang niet gereden...). Dus de tweede helft van de rit mocht ik op SuperJurga, jihoe! Voordat we aan de tweede helft begonnen gingen er nog een paar in flinke galop tegen de heuvel op, ik heb me maar ff afzijdig gehouden hoewel Jurga het wel erg zag zitten (maar ja, liever niet want ik zat er net op). Toen weer richting stal, onderweg nog een paar enge dingen tegengekomen zoals rammelende aanhangwagens (SuperJurga weet wel wat een pirouetje is

Nadat we de paarden hadden verzorgd, ik nog even zonder zadel had rondgehobbeld op SuperKoe Crosby en Jelka zich even nog geler had mogen rollen in de zandbak zijn we richting pannenkoekenhuis gegaan, waar Janna en haar vriend (nog een Maarten) al zaten te wachten. Sugarmiss en Jippie kwamen zich ook nog bij ons voegen en toen was het groepje compleet. Heerlijke pannenkoeken gegeten, terwijl de paardjes in de trailers stonden te wachten op de parkeerplaats (die was dus vol

Het was een erg geslaagde dag! Iloon, hartstikke bedankt voor het organiseren, fijn ook dat we zulk fantastisch weer hadden (ondanks dat het flink koud was) en mede-Lunterengangers: bedankt voor de gezelligheid!