Lekker eten met kerst (flevoland)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Lekker eten met kerst (flevoland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 12:22

Aangezien ik dit jaar alleen ben met kerst, oud & nieuw en ik daar totaal geen zin in heb, bedacht ik me dat ik wel een meeting kan organiseren voor iedereen die alleen is met de feestdagen. Want dat is toch (in mijn ogen) het vervelendste gevoel ooit.

Wat heb ik nu exact in mijn hoofd?
Gewoon met zijn alle lekker koken en dan gezellig eten. We kunnen fonduen (kaas of olie) gourmetten, steengrillen. Of we kunnen een buffet in elkaar steken (denk aan tapas buffet of een vis buffet) Desnoods gewoon aardappel, vlees en groente maar dan in een luxe jasje.

Kan je niet koken? Geen probleem dan ben je natuurlijk ook welkom.

Kosten
En dan hoor ik jullie denken wat gaat dit mij kosten? Nou weinig. We kunnen een x bedrag per persoon afspreken en daarvan de boodschappen doen (desnoods met zijn alle bij een klein groepje)

Waar gaan we dit doen?
Bij deze stel ik mijn huis en keuken beschikbaar. Wat is er allemaal aanwezig? Een 4 pits gasfornuis, een oven, een low fat fryer, steengrill, gourmetplaat, fonduepan geschikt voor olie of kaas. En natuurlijk een goed gevulde keuken met spullen voor al deze dingen. Grote eettafel waar we eventueel een buffet op kan (en anders zat andere tafels waar we de spullen op kwijt kunnen)

Dus wie heeft er zin om samen met mij kerst, oud & nieuw door te brengen.

benangelique

Re: Lekker eten met kerst en oud & nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:25

wat een tof en dapper idee! gaat je vast hele fijne feestdagen opleveren.
Veel plezier alvast!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:27

Leuk idee!

Maar helaas ben ik niet alleen :+

fleur79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:31

Heel lief en nobel plan!!
Mocht je nu dit niet voor elkaar krijgen ben je hier welkom aangezien ik het vreselijk vind als je met die dagen alleen zou zijn....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:34

Ik ga dit topic in de gaten houden vorig jaar zat ik alleen met kerst omdat het een huis met katten was. al was oud en nieuw op het laatste moment regelend gelukkig. Dit jaar mogelijk niet alleen maar met goede vriend op wintersport. Maar dat hangt af van kunnen vrij krijgen of niet van goede vriend. Zou ik alleen zijn schuif ik graag aan, mits het een katvrij huis is ivm allergie en ik welkom ben uiteraard.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 14:04

Geen huisdieren in huis en er is ook nog nooit gerookt in huis, dus op dat punt voorzie ik geen problemen karuna! Y)(^)

Heel erg bedankt voor je aanbod fleur. Ik hou het in mijn achterhoofd :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:15

Oo dat is alvast fijn. :j . Kijk mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar wintersport met goede vriend of daar kerst dan wel oud en nieuw doorbrengen. Maar als dat door werk oid niet kan schuif ik graag aan. Ivm mijn voedselallergie neem ik desnoods mijn eigen eten en pannetjes en zo mee. Dat maakt me niks uit, maar met meer eten is veel leuker dan in je uppie. Vond de kerstdagen alleen voor mezelf koken en opeten wel lekker maar niet echt gezellig. -O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 14:21

Ken het gevoel, ik vind het normaal al niet fijn (en dan eet ik altijd weinig en officieel gezien verkeerd) maar met de feestdagen? Alle reclame gericht op familie en vrienden? Bah krijg gewoon hoofdpijn van...

Ik hoop voor jou dat je uitje doorgaat, maar mag ik weten waar je allergie je hebt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:08

Balen dat je er zelf veel moeite mee hebt om te doen :(:) lijkt me nog extra niet leuk.

Ik houd van koken en doe dat ook gewoon voor mezelf. Eet ook goed en gezond, moet ook wel. Heb ook niet veel problemen om in mijn eentje dingen te ondernemen gelukkig. Maar met de feestdagen was gewoon niet leuk en ellendig. Iedereen is ongeveer bij elkaar, alles is verder dicht zo ongeveer dus ergens heen gaan is ook niet echt te doen. Baalde ook echt dat vorig jaar er alleen adressen met katten waren. -O- en heel blij met de onverwachte uitnodiging om ergens oud en nieuw door te brengen toen *\o/* was echt gezellig ook.

De laatste maanden koken en eten goede vriend en ik regelmatig samen. Hij zit ook maar in zijn eentje, kan wel soms bij alleenstaande bejaarde buurman of zijn ouders aanschuiven of eet op werk. Hij is ook geen echte voor zichzelf koker. Maar met zijn tweeen eten is toch veel leuker. Soms samen lunchen, soms samen koken of uit eten gaan. En nu omdat we beiden geen echte kerstvierders zijn en de vakanties rond kerst niet eens zo gek veel duurder zijn we dan proberen af te taaien.

Allergie, tsja eerder waar niet voor. Oa moet melkvrij zijn, dat is nog simpel maar oa ook aantal andere dingen zoals soja, knoflook, kerrie, alle niet groene groente alleen tomaat, paddestoel en ui weer wel enz. Lastig dus voor een ander om iets van te kunnen maken. Vandaar dat ik meestal eigen hap en pannen meeneem. Ben daar aan gewend,

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:27

Ik heb dit ook al een aantal jaar gedaan met veel plezier. :) Weet nog niet of ik het dit jaar weer doe...misschien blijf ik lekker 2 dagen alleen. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:34

Wat fijn dat het zo kan! Wens jullie alvast veel plezier! :D

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:14

Bellatrix schreef:
Ik heb dit ook al een aantal jaar gedaan met veel plezier. :) Weet nog niet of ik het dit jaar weer doe...misschien blijf ik lekker 2 dagen alleen. :D

Je bent hier ook welkom schat!!!

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:37

Wat een leuk idee!

Ik lees zeker even mee..
Ik moet 1 kerstdag werken, hoe ik het 's avonds in deel nog geen idee. De andere dag met de hole familie :)

oud en nieuw heb ik een single reis geboekt om niet alleen te hoeven zijn (de eerste keer dus vind het rete spannend ) :7

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 11:51

pFff, alleen op reis (ookal is het een single reis) is ook super spannend. Nicootjuh

Dank je wel MarlindeRooz!

Tja het is met die dingen echt een gevoel (tenminste voor mij) en ik heb dit jaar geen zin om alleen te wezen. Maar ik hoor het wel Bellatrix.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 09:21

Ik heb zojuist van goede vrienden een uitnodiging gekregen om oud & nieuw daar door te brengen (eten, vuurwerk en slapen) en ik mocht echt niet weg na het vuurwerk. Ik bleef slapen.

Dus het lekker eten met bokkers zal tussen kerst en de 31 december gepland moeten worden.
Ik zat eraan te denken om te gaan gourmetten, en dan of een pakket vlees kopen van de slager; http://www.de-worstmakerij.nl/gourmet.php
Wanneer er staat voor 4 personen kan je beter op 6 personen rekenen, vooral omdat we broodjes, salades en groente enz. erbij hebben. En geloof mij maar, er zit echt flink vlees in deze pakketten.

Of we kopen zelf vlees en snijden we dat.

Groot voordeel van gourmetten is dat er voor ieder wat wils is en je het zelf kan maken zoals je het lekker vind.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:56

Super fijn chamion van die uitnodiging, ben je dan tenminste lekker onder de pannen ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:04

wat ik nog het ergste vond va alleen kerst vieren, dat iedereen je zielig vindt.
Terwijl ik mij prima kon vermaken alleen.
In het begin na het verlies van mijn ouders vond ik het wel heel lastig, maar erger vond ik nog de uitnodigingen van mensen die het zielig vonden, maar mij nooit zouden uitnodigen als ik niet perse alleen was geweest.

Waar woon je ongeveer Chamion? Heel goed van je om zelf het heft in handen te nemen.
Ik ga even volgen, misschien schuif ik wel aan, maar ben nog niet zeker, ligt er ook ene beetje aan wanneer het is

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:07

Heel leuk idee! Ik kan vanwege mijn paarden niet weg van huis, en woon ook heel eenzaam :P (grapje, maar wel hele huis voor mezelf ;) ), nu zit het idee al langer in mijn hoofd hiervoor ook een bokt-meeting topic te maken. Mag ik een deel van jouw OP overnemen?

Een gezellige kerst en o&n gewensd!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:25

Ik moet ook nog paarden verzorgen, dus ik kan niet heel erg ver uit de buurt

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 08:46

Caily= Dat is prima. Zo dadelijk 1tje in elke provincie :')

@ Silly1972= Lelystad, dat is redelijk dichtbij, maar is het dichtbij genoeg voor je paarden? Inderdaad ik vind het niet erg om alleen te zijn maar deze kerst heb ik er even geen zin in. Ik heb alleen nog maar een oom maar die is niet heel erg goed sociaal aangelegd (lees hij heeft geen idee wat sociaal aanvaardbaar is)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:48

haha, jazeker, de paarden staan in Lelystad :D

Hmmm lijkt mijn familie wel haha

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 12:03

Kijk eens aan, dat is dan echt super mooi meegenomen!

Familie breek mijn bek niet open :x
Mijn opa had een keer zijn muziekclubje over de vloer maar geen eten of niks in huis. Dus hij laat ze alleen en 2 uur later komt hij terug van de chinees (die ook thuis bezorgd!) met te weinig eten...
En maar klagen dat het zo druk was. Logisch toch op moederdag! hahahaha :roll:

De keer daarop waren ze weer, hetzelfde verhaal maar ik had van mam te horen gekregen dat ik moest bellen om te vragen hoe het ging en of hij de volgende dag bij ons kwam eten. Dus zo gezegd zo gedaan en inderdaad geen eten in huis. Toen ben ik maar even kok en bezorger geworden _O-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:10

Haha mijn oom heb ik geen last van die speelt kluizenaar in Slagharen, behalve toen mijn moeder overleed, toen wilde hij het ziekenhuis aansprakelijk stellen om een schade vergoeding te ontvangen.

Ik spreek niemand meer van mijn familie, mijn familie is niet zo sociaal, mijn ouders hielden de boel ene beetje bij elkaar, maar ja die zijn er niet meer.

Maar laat maar weten welke dag je in je hoofd hebt en dan ga ik kijken of ik kan als je dat leuk vindt ;)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 12:51

Zat te denken aan 1ste kerst dag of 1 dag daarvoor. Dus zaterdag de 24ste of zondag de 25ste. Al wil ik zondag wel nog even naar mijn "verzorg" paardje.

Sure_lee

Re: Lekker eten met kerst (flevoland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:43

Ik volg ook even. Mijn man en ik gaan scheiden en heb nog geen plannen met kerst en Oud en nieuw.
Ik kan wel bij mijn ouders terecht denk ik. Maar die wonen op 2 uur rijden. Heb ook 4 paardjes aan huis. Dus als mijn (ex) man alle dagen weg gaat dan moet ik wel voor de paarden zorgen dus ben ik liever wat dichter bij huis...
Lastig allemaal..
Misschien maak ik ook zelf wel een topic aan om mensen hier te vragen...
Ik weet het niet...