Fotomeetings in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Fotomeetings in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:24

hoi,
waarom zijn er zo weinig fotomeetings in België?

Ik heb tot nog toe maar 1x als model met mijn hond een fotomeeting meegemaakt. Dit was een zeer leuke ervaring en zou graag nog eens als model of als fotograaf meegaan.
Voor mij is Nederland echter niet haalbaar.

Daarom dus de vraag, wie heeft interesse in een meeting in België met honden of paarden?

Mogelijke locaties kan je vinden op deze sites
http://www.limburgs-landschap.be/natuur ... =JMNQJSERM
http://www.wandelroutes.org/

billionache

Re: Fotomeetings in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:53

Ik denk voornamelijk omdat er niet enorm veel Belgen op dit forum zitten. En onder de NL'ers zijn er een hoop die niet richting België wonen, waardoor het al een heel eindje rijden is :-)

Daarnaast zijn er ook niet enorm veel knappe locaties waar A) paarden mogen komen en je een fotomeeting mag organiseren en B) waar honden los mogen lopen. En verder komt er een hoop kijken bij de organisatie: locatie bezoeken, aanmeldingen bijhouden, kaartje en overige info opzoeken, de dag zelf alles in goede banen leiden. Niet iedereen heeft daar de tijd voor.

Verder volg ik dit topic wel. Ik heb zeker ook interesse in een meeting! Al heb ik zelf de tijd niet om te organiseren :j

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:59

Ik denk dat dat komt omdat er weinig locaties zijn in Belgie.
Ik ken zo'n 3-4 locaties die leuk zijn en waar je ook mag komen met paard/hond. En eventueel het strand natuurlijk.

Ook omdat je hier vooral met Nederlanders zit, zal je wellicht niet altijd modellen of fotografen vinden. Lommelse Sahara is best te doen voor Nederlanders, maar ik denk dat de andere locaties niet echt interessant zijn of te ver (een strand heb je in Nederland namelijk ook :D ).

Ik blijf hier ook wel volgen, altijd leuk zo'n meeting :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:02

ik heb wel interrese met mijn hondje! het bos van nieuwenhoven is wel mooi! honden moeten wel angelijnt helaas. Met mijn paard raak ik niet op locatie (tenzij een lieve bokker met een trailer in de buurt van alken woont natuurlijk :D , maar voor een shoot met paarden meld ik me graag aan als (amateur) fotograaf. Natuurlijk beide onder voorbehoud datum

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:10

Ik zou eventueel wel als fotograaf willen komen als ik niet moet werken en afhankelijk van de plek.
Heb ook leuke Tinker kleurtjes om eventueel mee te nemen als er modellen nodig zijn.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:37

Ik weet toch in België wel een hoop leuke locaties, maar die liggen wel allemaal grens België - Nederland. Ik wil best meedoen als model met paard, indien de timing mij uitkomt.

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:01

Afhankelijk van waar het zou plaatsvinden zou ik ook interesse hebben om voor de eerste keer als fotograaf mee te gaan :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:57

Heb al eens nagedacht om een boktmeeting te oganiseren rond de grens België-Nederland. Ben zelf ook van België en vind het zelf ook super jammer dat er zo weinig in belgë wordt georganiseerd!
ALs fotograaf heb ik niet genoeg ervaring maar heb 2 prachtige peerden staan die ik dolgraag eens op de foto zou willen hebben :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:59

Precies toch meer animo voor dan gedacht! misschien wel eens de moeit om te organiseren? Mijn paard kan helaas wel erg nerveus zijn op locatie, mijn ander peerd = miniatuurpaardje is veel koeler en braver op locatie

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:01

Zoe_97 schreef:
ik heb wel interrese met mijn hondje! het bos van nieuwenhoven is wel mooi! honden moeten wel angelijnt helaas. Met mijn paard raak ik niet op locatie (tenzij een lieve bokker met een trailer in de buurt van alken woont natuurlijk :D , maar voor een shoot met paarden meld ik me graag aan als (amateur) fotograaf. Natuurlijk beide onder voorbehoud datum

ik woon dicht bij je in de buurt (Diepenbeek) maar heb helaas geen 2paardstrailer, heb ene 1,5. Moest het ooit zo ver zijn als er een meeting komt zou het wel mogelijk zijn een trailer te huren samen? Dan heb jij vervoer en mijn paard een maatje om rustig te blijven hahaha ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:11

Zou misschien idd een optie zijn :D ik kan wel niet met trailer rijden (heb enkel b rijbewijs)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:19

Als we eens een lokatie kunnen kiezen kunnen we kijken wie kan komen? :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:24

Zoe_97 schreef:
Zou misschien idd een optie zijn :D ik kan wel niet met trailer rijden (heb enkel b rijbewijs)

ik ook nog niet maar dat hangt dus van de datum af haha dan krijg ik mijn vader misschien gestrikt om te rijden :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:25

En hangt natuurlijk van de prijs en datum af :p misschien in de paasvakantie?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 21:27

in de lommelse sahara mogen ook geen parden of honden los of in grote groepen en toch komen daar nog steeds groepen samen. :')

April ofzo zou idd ideaal zijn. Dan is Harley wat beter getraind aan de longe ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:29

Mijn paard kan waarschijnlijk wel niet los :p tenzij tussen omheining natuurlijk :p

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:31

Ja, lekker weertje is fijn en dan kan ik op tijd vrij vragen :P

Lommel is voor mij nog wel te doen, dan neem ik zelf als er plaats is wel een paard mee.
Ik kan eventueel mijn cremello Tinkerhengst meenemen maar ik durf hem niet los te laten, kan hem wel onder het zadel en aan de longeerlijn pakken.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:34

ja mijn paard los ook niet tenzij omheining hoor. ja liefst een datum met wat meer kans op mooier weer en een mooie glanzende , niet ontplofte vacht :')
als we eens een geschikte locatie zoeken en een paar mogelijke datums dan kunnen evt. een nieuw topic openen om wat meer volk aan te spreken en duidelijkheid? :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:36

Jup :D ik heb trouwens gevonden dat trailer huren maar 40 euro kost op een weekdag!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:40

In Genk in de Kattenvennen / kattevnia is een groot bos war paarden mogen komen wat ook ene mooie locatie kan zijn, maar denk dat dat eerder iets is voor in de herfst.
een trailer huren in Tongeren voor een halve dag 25 euro! ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:43

Genk is lekker kortbij, dat mag van mij ook wel :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:44

Als het in Limburg te doen is sta ik er ook voor open. Genk en Lommel zouden voor mij ook nog net haalbaar zijn :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:57

Limburg is het zaligst! Dan kan ik nog wel iemand strikken die mee wil :p

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:59

Buiten Limburg gaat voor mij helaas niet lukken :o

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:04

Weet iemand iets van Haspengouw? Mag je daar met paarden komen? Lijkt me prachtig met de bloesem!