Na het niet door kunnen laten gaan van mijn meeting vorig jaar
[FM] Wintermeeting Kootwijkerzand - 2014
Nu een nieuwe poging!

Eerste keer mee naar een fotomeeting?
Lees dan eerst even dit topic door voor je besluit om je op te geven:
[FM] Fotomeetings, de Do's en de Don'ts
Data
De volgende data zijn gekozen. In eerste instantie zal de fotomeeting plaatsvinden op de eerste datum. Ligt er dan geen sneeuw dan zal de meeting automatisch opschuiven naar de volgende datum.
Het besluit of de meeting wel of niet doorgaat op de datum zal worden genomen door mij, en ik zal dit uiterlijk 1 dag van te voren doen. Het liefste 2 dagen van te voren zodat iedereen ruim op tijd weet of het doorgaat. Maar dit kan ik niet garanderen ivm weersverwachtingen
Let op!: wanneer er zoveel sneeuw ligt dat het gevaarlijk wordt dan zal de meeting niet doorgaan. Veiligheid staat voorop! Maar met een leuke hoeveelheid sneeuw, waar ook doorheen gereden kan worden zal de meeting wel doorgaan. Voor deze beslissing val ik terug op de 30 jaar ervaring van mijn vader als vrachtwagenchauffeur en rijden met caravan/trailer, die dus goed kan beoordelen of het veilig genoeg is.
Datum 1: 10 januari 2015 (zaterdag)
Datum 2: 17 januari 2015 (zaterdag)
Datum 3: 25 januari 2015 (zondag)
Datum 4: 8 februari 2015 (zondag)
Fotografen
De volgende fotografen gaan mee, hiermee zijn alle plaatsen voor fotografen bezet. Niet getreurd want opgeven als reservefotograaf is uiteraard mogelijk

1. Bagheera_205 | Richard |
2. Ilona | Ilona van Baalen Fotografie | Facebookpagina
3. Olympia | Brigitte |
4. Anoli | Home Made Photography | Facebookpagina
5. Marc | MDH Photography | Facebookpagina
6. Sani | S. ter Stal |
Modellen (Paard/Hond/Mens)
Lees duidelijk door, want hier staat wat ik precies zoek voor deze fotomeeting
Voor deze snowshoot ben ik uiteraard op zoek naar de Paarden die passen binnen dit concept. Hierbij valt te denken aan:
- Haflingers
- Fjorden
- Ijslanders
- Welsh
De voorkeur gaat naar ongeschoren paarden, mochten er hier te weinig opgaven voor zijn dan wijken we uit naar geschoren paarden.
Ook ben ik op zoek naar Honden die passen binnen dit concept. Hierbij valt te denken aan:
- Husky (of andere sledehond/poolhond)
- Samojeed
- Sint bernard
- Witte herder
- Wolfsgrauwe herder
- Wolfhonden
- Newfoundlander
- Landsheer
(twijfel je of jouw hond voldoet aan de eisen, plaats dan een foto en je krijgt snel genoeg antwoord

Omdat paarden en honden natuurlijk niet zonder baasje kunnen komen heb ik besloten om iets extra's toe te voegen aan deze meeting. Tijdens de meeting geven wij de eigenaren de mogelijkheid om zelf ook op de foto te gaan zónder paard/hond. Hiervoor is sowieso één fotograaf aanwezig die meer dan voldoende ervaring heeft met portretfotografie. Op deze manier heb je niet alleen leuke sneeuwfoto's van je geliefde dier, maar heb je ook leuke sneeuwfoto's van jezelf

Zorg daarbij natuurlijk wel dat je in winterse kleding komt. Handschoenen, sjaal, muts, (nep)bont, het hele pakket dus. Het enige wat ik absoluut niet voorbij wil zien komen zijn de UGGS

Ik neem 6 paardenmodellen mee, 3 in de ochtend en 3 in de middag. Dit omdat het anders qua temperaturen niet te doen is voor de fotografen. Zij zijn namelijk de hele dag aanwezig en dat is koudddd

Houdt rekening met... het is een sneeuwmeeting en er zal dus gefotografeerd worden in de sneeuw. Dit houdt in dat je als model rekening moet houden met een aantal zaken;
- wees er zeker van dat je durft te rijden met de trailer als er sneeuw ligt
- kleed je warm aan
- zorg voor het juiste beslag voor je paard, of zonder beslag
- VERTREK OP TIJD VAN HUIS liever wat langzamer rijden en heelhuids aankomen, dan een ongeluk krijgen
Opgaven van Paard/Hond/Mens:
Opgave gaat via pb en deze kan je naar mij toe sturen, ik zal dan zorgen dat er een lijstje komt van de modellen. Opgave betekent niet automatisch deelname aan de meeting. De fotografen zullen de modellen selecteren. Wees niet bang, want die wollige paarden/pony's die zoeken we juist

Vul onderstaand lijstje in en pb deze naar mij.
Bokt naam:
Naam:
Kleding: (wat ben je bereid aan te trekken, echte winterse kleding, een jurk,..? Heb je misschien een voorbeeld wat je gaat aantrekken?)
Naam paard:
Geslacht:
Ras:
Bijzonderheden:
Naam hond: (indien je er een hebt)
Geslacht:
Ras:
Bijzonderheden:
(minimaal 2 foto’s van paard en hond, en 1 van jezelf)
De geselecteerde modellen krijgen de informatie over het verzamelpunt, tijden, etc. allemaal via pb. En allemaal ruim op tijd.