(Portret)foto's jaren 30 stijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

(Portret)foto's jaren 30 stijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:53

Afbeelding

Sinds kort ben ik gefascineerd door foto's in deze stijl, ik vind het veel uitstralen!
Denk: Zwart-wit of Sepia, donkere make-up, zwoele blikken, sigarettenrook, hooggesloten jurkjes of juist een mooie korset. Een hoedje of haarstuk met voile, handschoentjes. Een bruine kroeg, theater oude stijl, industrieel gebouw, monumentaal pand.

Na vooral paarden en mijn reisbestemmingen op de foto te hebben gezet voor eigen gebruik. Lijkt het me een leuk project eens mensen op de foto te zetten.
Maar daarnaast lijkt het me geweldig ook zelf eens zo op de kiek te staan.

Wie doet er mee? locatie is bespreekbaar wat mij betreft, voor een leuke shoot op mooie locatie wil ik best een stukje reizen!
Ik denk aan een clubje van 4 tot 8 personen, bij voorkeur mensen die veelzijdig inzetbaar zijn, dus gezamenlijk make-up en kleding, model staan en fotograferen.

Nog een paar voorbeeldjes met dank aan google:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CoronaLime

Re: (Portret)foto's jaren 30 stijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:25

Ik ben benieuwd wat het wordt qua locatie & datum, afhankelijk daarvan zou ik wel graag mee willen :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:27

Ik ben ook naar hetzelfde benieuwd. Lijkt me wel erg leuk! Ik ben ook in alle banen inzetbaar en heb evt nog een visagist en stylist die vast wel mee willen werken.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:27

Dat geldt ook voor mij. In welke regio is het ongeveer?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:30

Ikzelf zit in de uithoek Zeeland. Maar als het een leuk uitje kan worden is midden Nederland voir mij geen probleem.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:30

Het lijkt mij ook wel wat als fotograaf!
Ik ben zelf al eens zo op de foto geweest, doordat ik een thema-shoot had gewonnen bij een fotografe.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:32

*valt binnen* erg gaaf!
Bij dit soort platen baal ik ervan dat mensenfotografie niks voor mij is..

Maar als model lijkt me dit ook geweldig, helaas niet multi inzetbaar (tenzij onderbegeleiding als fotograaf)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:51

Tessa wees mij op dit topic. Afhankelijk van datum en locatie heb ik interesse als fotograaf. Helaas ben ik niet helemaal multi-inzetbaar. := Volgens mij zijn er meer mannen die niet zo een hele grote affiniteit hebben met kleding en make-up. :') Als iemand een grotere duizendpoot is dan ik en graag mee kan/wil snap ik dat helemaal. :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 22:29

Misschien kunnen jullie dan kijken of je een mooie locatie beschikbaar kunnen vinden?

Ismi, zou tof zijn als je een haarstylist kan meebrengen, ik ben met make-up nog wel handig. Haar minder...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:43

Haar heb ik ook wel een handig iemand voor. Ik denk dat het leuk en handig is om een stad misschien te gaan meeten met oude plekjes? Zelf ben ik bekend in Groningen en daar heb je genoeg mooie plekken. Het is wel heel leuk als je ook binnen in een gebouw je gang kan gaan natuurlijk.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:47

Wauw lijkt me prachtig. Ik zou best model willen staan. Ik kan wel opmaken en ben goed met haar, maar ik heb er geen diploma voor oid. Moet dan voor mij wel echt midden Nederland zijn en op een gunstige datum vallen...

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:50

Heel veel interesse als model (https://www.facebook.com/zoeblankenstein.modelpage) ben er net een tijdje uit geweest en lijkt me een erg gaaf concept om weer mee te beginnen. Ik weet mogelijk ook wel mua die eraan mee zou willen werken of anders kan ik die wel regelen, maar die moeten wel zeker een datum en locatie weten. Ik woon de halve week in Groningen en halve week in Drenthe, maar locatie maakt me niet zoveel uit eigenlijk :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:50

Wat een gigantisch leuk idee! Ik begin het steeds leuker te vinden om model te staan, en leer ook steeds meer betreft verschillende manieren van make-up. Zo heb ik afgelopen zondag nog een 'Steampunk' fotoshoot gehad, was ook erg leuk :)

Als de plek en datum gunstig zijn, ben ik zeker geïnteresseerd.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:55

ik zou erg graag mee gaan als model!

Ik heb ervaring met het maken van jaren 30 kapsels(oa fingerwaves en pincurls). En heb al drie bokt fotomeetings gedaan. Ik zeg niet op het laatste moment af.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:09

Ik zou ook graag meewillen als model :j
Heb geen ervaring met haar en make-up, maar ik zou zelf wel wat in elkaar kunnen flansen :)!
Heb ook al meerdere bokt meetings gedaan :)!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:12

Is de NDSM werf in Amsterdam geen mooie locatie?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:18

Ismy, ik denk ook dat Groningen wel heel gaaf zou kunnen zijn! Op de trappen bij het Academiegebouw, bij de bruggetjes over het water, de prinsentuin. Misschien dat er wat geregeld zou kunnen worden bij het oude Dagblad van het Noorden-gebouw (=Art Deco/Jugendstill stijl).

Edit;
http://static.panoramio.com/photos/orig ... 704578.jpg
Dit zou ook wel gaaf kunnen zijn, met wat vintage koffers/tassen zo wachtend tussen die pilaren.

http://www.panoramio.com/photo/49939485
Op de trappen bij zo'n villa lijkt me ook heel mooi!
Laatst bijgewerkt door CoronaLime op 23-07-14 22:24, in het totaal 2 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:20

Dat zou ook gaaf zijn inderdaad.
Ik woon in het midden van het land, maar ik ben best bereid om een flink stuk te reizen hiervoor :)

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:25

Heel gaaf thema, lijkt me dan ook erg leuk om te fotograferen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:26

Lijkt mij geweldig als fotograaf om dit te doen. Count me in! Een grote stad lijkt me wel wat hebben, zoals de bovenste foto. Of inderdaad portretten in een opgezette studio die aan de jaren 30 doet denken. heel gaaf! Kan eventueel anderen meenemen zodat we de reiskosten kunnen vergoeden.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:30

Ben ik de enige die groningen niet ziet zitten? Een locatie in midden nederland moet ook goed te vinden zijn en is allemaal wat makkelijker.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:32

Ik heb en van m'n visagistes uit Groningen gevraagd en die wilt voor 5 euro pp (als vergoeding voor het materiaal) make up wel doen :) ik heb er ook nog een uit Breda die vraagt 30 voor max 5 modellen en als het in de buurt zou zijn geen reiskosten :) zij heeft op mieke petiet gezeten en is ook heel goed met haar!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:33

Als ik model zou mogen staan vind ik het niet erg om een bijdrage te doen :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:34

PocoGaucha schreef:
Ik heb en van m'n visagistes uit Groningen gevraagd en die wilt voor 5 euro pp (als vergoeding voor het materiaal) make up wel doen :) ik heb er ook nog een uit Breda die vraagt 30 voor max 5 modellen en als het in de buurt zou zijn geen reiskosten :) zij heeft op mieke petiet gezeten en is ook heel goed met haar!

Nee, je bent zeker niet de enige! Groningen vind ik ook een beetje te ver voor onbetaalde shoot. Midden Nederland lijkt mij prima. :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:42

heusden:
http://imagene.youropi.com/b-b-achter-s ... hotel,6340)(c:0).jpg
http://www.1b1.nl/Heusden.jpg

woudrichem, heel misschien kunnen we ook regelen dat we in de kerk kunnen?:
http://www.thuisinbrabant.nl/beeld/verh ... /72300.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... s_Kerk.jpg
http://home.hccnet.nl/a.v.bavel/pp/woudrichem.jpg

Maar goed, elke stad die niet is gebombardeerd in de oorlog zal goed zijn, want overal staan wel oude gebouwen(behalve Rotterdam, daar zijn er maar een paar over :p).

Voordeel aan bovenstaande locaties is dat alles erg dicht bij elkaar is, en dat je dus makkelijk kan wisselen.