Fotomeeting Meerdaalbos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Fotomeeting Meerdaalbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:16

[Dit is het nieuwe, overzichtelijkere topic dat voorheen de naam "fotomeeting grens België/Nederland" had.]

Waar?
De fotomeeting zal doorgaan in het Meerdaalbos. Het meerdaalbos is redelijk groot, dus ik ga natuurlijk voordien langs om te zoeken naar mooie foto-spots. Het bos ligt in Oud-Heverlee, hier aangegeven op de kaart.

Wanneer?
In de week van 7 tot 13 Juli. Iedereen geeft aan wanneer hij in die week zeker niet kan.

De dag wordt opgedeeld in twee tot (desnoods, als er veel vraag is) drie delen. Bij elk deel zijn steeds 3 modellen en 6 fotografen aanwezig.

Deel 1 : 8:30 - 12:00
Middagpauze : Eventueel in het bos. Wie heeft er zin in een picknick?
Deel 2 : 13:00 - 16:00

Wat?
Dit is echt een laid-back fotomeeting - het gaat hier om de gezelligheid en om samen dezelfde hobbies te delen. Door fotomeetings leer je ook beter met je camera omgaan in andere situaties. Kortom - We maken er een leuke dag van. We nemen hier allerhande foto's, van portret tot actie. Als je dus bereden foto's wilt, zadel je paard dan maar op! Of zadel hem niet op, kwestie van voorkeur. :')

Wie?
We zoeken voornamelijk paarden, maar je hond mag altijd mee voor een leuke afwisseling. Gecombineerd met een paardenmodel kom je ook aan geweldige foto's. Voor diegenen die als baasje/eigenaar ook op de foto willen - ga je gang! Kies met welke kleding je het liefst op de foto staat en ga ervoor. Kom je aan met een baljurk, je casual kleren of je pyjama, laat niemand je tegenhouden.

Ook fotografen zijn meer dan welkom tijdens deze fotomeeting. We willen natuurlijk wel een grens stellen aan de hoeveelheid fotografen en de hoeveelheid modellen. Ik denk hierbij aan max. 6 modellen en max. 12 fotografen. Dit zorgt voor een hele grote groep, dus we delen de dag op in twee delen.

Aanmelding fotografen
Naam :
Ervaring :
Camera :
Site : (Eventueel)
Voorkeur data :

Aanmelding modellen
Naam model :
Foto's :
Voorkeur data :

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:37

Aanmelding modellen
Naam model : Stéphanie (één of twee paarden + 2 puppy jack russels ;) )
Foto's : Maakt niet uit :)
Voorkeur data : zaterdag 12 juli of in de week na 3u - paard staat in de buurt dus ik kan gewoon aanpikken??

Misschien gemakkelijk om af te spreken op de parking van OHL (Waversebaan) en zo via De Kapel O.L.Vrouw van Steenbergen ook een heel mooie lokatie dieper Meerdaalbos in te gaan :)

billionache

Re: Fotomeeting Meerdaalbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:48

Ik vraag me af hoe je dat gaat plannen met 12 fotografen?

Naam: Joyce
Ervaring: sinds een jaartje weer intensiever bezig met fotografie
Camera: Nikon D3000 met 55-300mm zoomlens
Site: joycepauwelsfotografie.weebly.com
Voorkeur datum: 7, 8, 11, 12

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:54

Aanmelding fotografen
Naam : Joyce Toebat
Ervaring : Anderhalf jaar serieuzer bezig met fotografie
Camera : Canon 7D + canon 70 - 200 f2.8
Site : http://www.joycetoebat.be
Voorkeur data : Zeker NIET 13 juli

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:12

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 13:12

Ik ben blij dat er dan toch interesse is. :)

billionache schreef:
Ik vraag me af hoe je dat gaat plannen met 12 fotografen?

Bij "Wanneer" staat erbij dat ik het opdeel in twee groepen, en dat per deel dus 3 modellen komen en 6 fotografen. Logisch toch?

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:37

Oh, dus de fotografen blijven ook geen hele dag? En hebben maar 3 modellen?
Dan moet het wel al écht de moeite zijn wat betreft de modellen, want ik ga niet voor 3 "simpele" paarden de trip richting Leuven maken.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:51

ik volg even - onder voorbehoud want zowel als model (zilverappelzwarte ijslander, ik met galajurk) als als fotograaf vind ik dit een heel lange dag.

Een dagdeel van ongeveer 3 uur voor 3 modellen, dat houdt mijn pony nooit vol - ik ook niet trouwens. :D

En ik heb op vorige meetings gemerkt dat ik 20 minuten per model echt wel genoeg vind, dus een uur...

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 16:11

Persoonlijk vindt ik echt dat 20 min. bij een fotomeeting zwaar te kort is... Sta je dan de hele tijd op dezelfde plek? Bij deze verkort ik dan de delen tot een twee uur elk, maar lager ga ik niet. Je moet altijd rekenen dat sommigen misschien wat te laat zijn of hier en daar een probleempje hebben, dat het wat uitloopt... als je geen marge hebt dan gaat dat niet.

Nieuwe tijdsverdeling
Deel 1 (3 modellen, 6 fotografen) : 10u - 12u
Middagpauze : (Picknick geldt nog steeds voor de mensen die misschien wat korterbij wonen of gewoon wat plezier willen beleven en socializen)
Deel 2 (ditto) : 13u - 15u

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:05

Maar wat ben je van plan?
Alle 6 fotografen tegelijk 1 model fotograferen? Of in groepjes per 2 fotografen, en dan een doorschuifsysteem?
Want persoonlijk vind ik met een doorschuifsysteem 20 minuten per model echt wel zat. Je kan als fotograaf dan met een ander model een ander plaatsje kiezen, en ik heb nog nooit mee gemaakt dat achteraf een model maar op 1 plaats foto's had of fotografen niet genoeg verschillende achtergronden hebben.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:24

Ik ben het eens met Joyce

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:38

Aanmelding modellen
Naam model : Washaki
Foto's : Afbeelding
http://i92.photobucket.com/albums/l36/K ... na4qbm.jpg
http://i92.photobucket.com/albums/l36/K ... 26uj9l.jpg
http://i92.photobucket.com/albums/l36/K ... 3g9hr4.jpg

Voorkeur data : Liefst in het weekend, zaterdag of zondag.

Ik wil vooral graag 'unieke' foto's, zonder zadel en met een kleedje op het paard, eventueel wat stukken met lasso/roping erin, wat typische country foto's, graag foto's samen met de pup en vriend eventueel, etc. Alle leuke idëen zijn welkom. Als fotograven bepaalde voorkeuren hebben.

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:11

Ik zou me ook graag aanmelden als fotograaf! :)

Graag zou ik het inderdaad wel de moeite willen vinden om naar Leuven te rijden. Voor enkel een voormiddag met 3 modellen, doe ik het liever niet. Ik vind een kwartier tot 20 minuten met twee fotografen voldoende per model om te fotograferen. Het lijkt mij ook een leuk idee als enkele modellen in thema gaan!

Naam : Stefanie
Ervaring : Een goede twee jaar bezig met fotografie
Camera : Canon 60D met Canon 18-200mm f3.5
Site : www.ps-fotografie.tk
Voorkeur data : Voorlopig gaat bij mij heel de week nog, behalve zondag; 7,8,9,10,11,12 juli

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:05

Inderdaad, als het echt maar voor een half dagje is en 3 paarden ga ik me ook afmelden. Dat is de trip niet waard en het opzet van een fotomeeting is nog steeds portfoliomateraal voor de fotografen ;)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:49

Supertof, eindelijk een fotomeeting in de buurt!
Ik wil me bij deze ook graag aanmelden als fotografe:

Naam: Liese
Ervaring: 2,5 jaar
Toestel: Canon eos 1100D met 55-250mm f4-5,6 lens.
Site: www.limephotos.weebly.com
Data: Ik kan nog op 8-9-10-11 juli.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:59

billionache schreef:
het opzet van een fotomeeting is nog steeds portfoliomateraal voor de fotografen ;)

niet alleen dat, ik vind een fotomeeting ook helemaal niet bedoeld als volwaardige fotoshoot en vind het dus nergens voor nodig om zoveel tijd per model te besteden. Ik heb zondag een shoot in de omgeving van het Meerdaalbos met 1 model en heb daar een uur - anderhalf uur voor voorzien. Normaal meer dan voldoende. Maar dat is 1 model en 1 fotograaf. En dus wil ik dat mijn model voldoende foto's krijgt en zeker de foto's die zij in gedachten heeft.
Voor een meeting vind ik het persoonlijk genoeg om een tiental foto's per model te maken. Als elk model van elke fotograaf 10 foto's krijgt, dan heeft hij/zij op het einde van de rit toch een mooie verzameling foto's.

Ik mag het niet gedroomd hebben dat ik als model zo lang moet gaan poseren, die pony van mij wordt onhandelbaar. :=

TS, ik vind je idee van een laid-back-meeting zonder stress erg leuk, maar de timing is echt niet mijn ding.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:16

Ik beschouw meetings niet als volwaardige fotoshoots hoor. Het is gewoon imo de bedoeling dat je als fotograaf toch wat plaatjes kan schieten die een bijdrage zijn tot je portfolio. Daarvoor hoef je nog geen 10-15 goeie foto's per model te hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe fotomeetings ook voor de gezelligheid en om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ik stop er ook een hoop tijd en moeite in (tijd voor verplaatsen, reiskosten, nabewerken, slijtage materiaal etc). Dan moeten de modellen voor mij al heel erg de moeite zijn om voor 3 paarden en maar een paar uurtjes naar Leuven te rijden :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:41

Nee voor een portfolio als fotograaf hoef je geen 10 foto's per model te hebben. Maar modellen steken vaak ook erg veel moeite in zo'n meeting, en dus vind ik een tiental foto's per fotograaf toch wel net zo fair tegenover hen. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:34

Ja dat bedoel ik ook niet Joke :P

Maargoed, TS is blijkbaar op d'r tenen getrapt door de reacties hier want ze zet de fotomeeting verder op bokt.be :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:21

Serieus ? Jammer.

Nou ja, dan haak ik defenitief af.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:00

Begrijp het eigenlijk wel. Er wordt zo negatief gedaan, ook in het vorige topic.
"Voor -vul in naar keuze: 3 modellen, die afstand, die omgeving, die datum...- wil ik geen moeite doen."
Ik moet zeggen dat ik omwille daarvan ook wat afgehaakt ben, dus snap TS wel dat ze er hier dan ook geen moeite meer wil insteken en het ergens anders verder zet. :o

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:25

Als ik teruglees is iedereen gewoon netjes gebleven. Mij lijkt het gewoon logisch dat fotografen afhaken voor enkel een voor/namiddag, behalve dan als je echt in de buurt woont. Maar dat is niet echt het geval gezien ze eerst de meeting op de grens BE-NL wou laten plaatsvinden :-)

Beetje jammer dat TS hier niet meer reageert en duidelijk aangeeft waarom ze juist voor zoveel fotografen kiest, maar wel op een ander forum post dat wij geen gevoel voor gezelligheid en fun hebben. Tja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:44

Mijn big sisterrr (21) heeft daar in de buurt een huis en wil de meeting evt. voortzetten, dit gaat wel via mijn account.

Haar/mijn idee is dan 8 modellen, 8 fotografen. Fotografen blijven er de hele dag, modellen 1 dagdeel. Fotografen fotograferen in paren van 2.

Maar vinden jullie het leuk dat zij dus ook een meeting in het Meerdaalbos organiseert?
Als jullie dat ok vinden, nog een paar vraagjes:

-Hoeveel minuten tijd willen jullie per model (1 model, 2 fotografen per zoveel minuten.)
-Voorkeuren voor datum. (welke maand bijv.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:41

billionache schreef:
Als ik teruglees is iedereen gewoon netjes gebleven. Mij lijkt het gewoon logisch dat fotografen afhaken voor enkel een voor/namiddag, behalve dan als je echt in de buurt woont. Maar dat is niet echt het geval gezien ze eerst de meeting op de grens BE-NL wou laten plaatsvinden :-)

Beetje jammer dat TS hier niet meer reageert en duidelijk aangeeft waarom ze juist voor zoveel fotografen kiest, maar wel op een ander forum post dat wij geen gevoel voor gezelligheid en fun hebben. Tja...

Iedereen is heel netjes gebleven hoor, dat bedoel ik absoluut niet. :) Maar ik heb het meer over negativiteit, het is de manier waarop. Niet continu natuurlijk maar als je even terugleest. Dan weer was het niet centraal genoeg (ik dacht dat het meer midden op de grens was), dan is de datum (tot tweemaal toe) niet goed, dan zijn de modellen niet goed. En dan echt zo met uitspraken als: daar doe ik geen moeite voor, dan haak ik af (zonder mee te denken over een oplossing),...

Dat is hoe het op mij overkomt hoor. Ik zeg niet dat het de waarheid is. Iemand anders zal het helemaal anders bekijken. ;) Maar ik gaf het maar aan dat dat misschien de reden is dat TS zoiets heeft van "laat maar".

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:49

Ja dat snap ik zeker hoor Gini :j sommige dingen door mij zijn misschien ook nogal onhandig neergezet, maar TS kan ook een beetje gehoor hebben voor onze feedback in plaats van ons op bokt.be te gaan bestempelen als 'onmensen' bij wijze van spreken :)

@daffy02: kijk dat vind ik een net voorstel! Heb zeker en vast interesse. Ikzelf vind 15-20min per model voldoende. Bij 20min ben ik de laatste 5min al gauw met m'n vingers aan het draaien omdat ik al voldoende leuke foto's heb. En dat werkt ook fijn qua planning :)