Exclusieve kans voor fotografen! @Pensionstalling Noordlaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Exclusieve kans voor fotografen! @Pensionstalling Noordlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 16:08

*** datum zondag 20 juli ***

Beste fotografen van bokt.nl,

Graag wil ik jullie uitnodigen voor een fotomeeting op een mooie pensionstalling in Noordlaren (grens Drenthe - Groningen). Er zijn prachtige groene weilanden met neutrale (bomen) achtergrond als thuislocatie. Tevens ligt de stalling gelijk aan het bos met zandpaden, waardoor er een erg mooi beeld gecreëerd kan worden.

Bovendien hebben wij een zeer divers aanbod aan paarden op stal. Een hele kudde Tinkers; bijzonder klein, bijzonder groot, zwartbont, bruinbont, effen bruin, effen zwart (smockey black) of een schimmelkleurige Tinker? Wij hebben ze allemaal! Onder deze kudde een Nederlandse Kampioensmerrie, meerdere Ster-geprimeerde paarden, een merrie met meer manen dan mening Tinkerhengst, en een Tinkermerrie met veulen.

Buiten de Tinkers een breed scala aan pensionpaarden; een duo dravers, knappe spaanse merrie met de bijzondere kleur bruinschimmel, een spierwitte pony, "simpele" KWPN-er, allemaal zijn ze bij ons aanwezig. Ook een Fjord en een Haflinger kunnen geregeld worden, en een dezer dagen wordt er een Fries aan onze kudde toegevoegd. Wie weet krijg jij deze zwarte parel wel voor de lens?

Omdat beelden veel meer zeggen dan duizend woorden hier een kleine sfeerimpressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 2687_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1266_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2409_n.jpg

De bedoeling
Het idee is om 's ochtends zo'n 8 - 12 fotografen te ontvangen bij ons op stal. Zij zullen in duo's/trio's rouleren tussen 4 paarden om deze in stilstand vast te leggen. Vervolgens zullen deze vier paarden een voor een los gelaten worden voor wat gave actiefoto's. Daarna worden deze vier paarden terug gezet en zullen, na een korte pauze, de volgende vier paarden op dezelfde voor gesteld worden. Eventueel zal er nog een derde, en misschien zelfs vierde ronde gehouden worden. Tevens is het mogelijk kuddefoto's te maken.

Qua tijden kan het allemaal in overleg, een daggedeelte fotograferen is ook mogelijk.

De modellen
De modellen zullen allemaal via onze stal geregeld worden. Mochten er teveel eigenaren zijn die hun paard willen laten deelnemen, dan mogen de fotografen stemmen.

Opgave voor Fotografen
Opgave gaat via dit topic óf via Pb bij mij (Caily). Bij bijzonder veel interesse wordt er door de eigenaren/verzorgers van de beschikbaar gestelde modellen gekozen welke fotografen mee mogen doen.

Opgave voor Modellen
Dit gaat enkel via en in overleg met mij. Uiteraard hoeft dit niet via bokt :)

Ik hoop uiteraard weer op veel interesse en een geslaagde dag. Een beetje anders dan andere fotomeetings, maar dat maakt het juist tot een unieke kans!!

*edit: nav Pb toegevoegd dat tijden in overleg zijn
Laatst bijgewerkt door Caily op 26-04-14 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:11

Vind je dit niet een beetje brutaal??? Als je een fotomeeting wil voor je stal, dan regel je toch gewoon (betaald) een fotograaf of meer??

Nu wil je dus gratis foto's van alle paarden op stal als ik het goed begrijp. Tjaaa, wie wil dat nou niet.... Dus niks exclusieve kans, gewoon een simpele bedelactie, zo zie ik het !

Billy

Re: Exclusieve kans voor fotografen! @Pensionstalling Noordlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:14

Best een leuke poging toch? Misschien trappen er wel fotografen in...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:15

Dat was idd ook mijn eerste gedachte...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 16:16

Wat is precies het verschil in dat opzicht met een andere fotomeeting?
Bovendien zijn foto's van zowel dit als van een fotomeeting NIET gratis!

Er zijn verschillende fotografen die wel eens langs komen, en ook verschillende stalgenootjes die zelf een fotocamera hebben, daarvoor hoeven we geen meeting te organiseren.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:17

Ja zo zie ik het ook, Netje...

Hoop dat daar niemand intrapt natuurlijk ;-)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:20

Caily schreef:

Er zijn verschillende fotografen die wel eens langs komen, en ook verschillende stalgenootjes die zelf een fotocamera hebben, daarvoor hoeven we geen meeting te organiseren.

Wat een onzin ! Bij andere fotomeetings mogen de fotograven zelf meebeslissen over datum, locatie en modellen. Hier totaal niet ! En iedereen weet dat je altijd een paar gratis foto's krijgt van een meeting (op klein formaat). Zo vaak wordt er niet nabesteld, want de meeste mensen vinden dat genoeg.

Je wilt gewoon een heleboel fotograven die gratis naar jullie stal komen: jullie bepalen de modellen etc. En dan zeg ik er nog maar bij: er moet een uitdaging inzitten voor fotograven, maar deze paarden (die je in het voorbeeld laat zien) zijn nou ook nog eens niet super bijzonder...

Dus gewoon bedelactie voor 8 - 12 fotograven maar liefst 8)7 8)7 !
Laatst bijgewerkt door Netje op 26-04-14 16:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:21

Caily schreef:

Wat is er dan zo aantrekkelijk voor de fotografen om naar jullie stal te komen?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:22

Om eerlijk te zijn is dit toch gewoon een model dat een meeting organiseert? Wordt wel vaker gedaan en dan happen er ook fotografen toe.
Ik begrijp niet waarom er zo raar gereageerd wordt. Dit is toch prima georganiseerd? Je hebt een leuke omgeving, leuke modellen (moet zeggen dat het leukere modellen zijn dan je vaak op meetings ziet...) en je maakt een natuurgebied niet kapot. Ik vind het een prima initiatief, fotomeetings op een stal (is trouwens nog al gebeurd) :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:25

Met Netje eens..

Ook apart dat dan de modellen de fotografen mogen kiezen := De beste fotografen voor gratis foto's natuurlijk :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 16:28

Fotografen beslissen wel mee over modellen, bij meetings van mij ligt locatie altijd al vast, datum de laatste paar versies ook, en daar nooit commentaar over gehad.

Fotografen kunnen een relatief groot aantal modellen op een mooie en diverse locatie vast leggen wat over het algemeen meer oplevert dan een shoot doen voor een of twee paarden, aangezien er ongetwijfeld door het grootste gedeelte van de eigenaren na besteld gaat worden. Mooie extra is dat de paarden in kuddeverband lopen en dus ook tesamen vast gelegd kunnen worden.

Over vergoeding voor de dag zelf kan best overlegd worden mits er interesse is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:30

Volgens mij staat er heel duidelijk dat foto's niet gratis hoeven te zijn......

En waarom is het zo fout als het een keertje omgekeerd is en de modellen mogen kiezen?
Als ik ga betalen voor foto's zou ik ook enige zeggenschap willen hebben wie de foto's maakt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 16:32

Overigens is mijn paard geen model, die is tot in den treure gefotografeerd inmiddels, en loopt dan met veulen van een maand ou, dus die blijft lekker in de wei! Heb genoeg vrienden/fotografen/stalgenootjes die moeder en kind al willen vast leggen, dus dat is voor mij niet interessant (voor fotografen misschien wel, dat is aan hun)

Idee is ontstaan omdat ik bij een fotomeeting op een locatie elders zoveel aanmelding kreeg van stalgenootjes dat ik alleen daarmee al een meeting zou kunnen vullen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:33

Oei oei, het zijn eens niet de fotografen die de touwtjes in handen nemen en het hek is van de dam.
Dit is niet anders dan andere fotomeetings, alleen ligt het lijstje modellen al vast. En dus is het aan de fotografen om te beslissen of ze het de moeite waard vind.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:34

xAnthea schreef:
Om eerlijk te zijn is dit toch gewoon een model dat een meeting organiseert? Wordt wel vaker gedaan en dan happen er ook fotografen toe.
Ik begrijp niet waarom er zo raar gereageerd wordt. Dit is toch prima georganiseerd? Je hebt een leuke omgeving, leuke modellen (moet zeggen dat het leukere modellen zijn dan je vaak op meetings ziet...) en je maakt een natuurgebied niet kapot. Ik vind het een prima initiatief, fotomeetings op een stal (is trouwens nog al gebeurd) :D

Zo zie ik het dus ook.

TS heeft het nergens over het verplicht leveren van gratis foto's :n

Ze heeft een leuke locatie tot haar beschikking, waarbij er geen natuur kapot wordt gemaakt (wat bij genoeg andere meetings absoluut wel gebeurt) Er staan leuke modellen tussen, tuurlijk is niet alles mijn smaak, maar ook dat is altijd zo bij een "gewone" meeting. Daar heb je ook niet jouw eigen 8 voorkeuren, er zitten altijd wel modellen tussen die je wat minder vindt.
En er zijn zoveel modellen die een meeting organiseren zodat ze verzekerd zijn van een plekje met hun eigen paard.... en geef ze eens ongelijk. Het zijn zó vaak dezelfde modellen die gekozen worden dat ik best snap dat modellen het op andere manieren proberen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:35

K snap het probleem niet? Wil je er als fotograaf naar toe, dan meld je je aan, vind je het niks, meld je je niet aan.
Niet voor een ander gaan denken :n

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 16:38

Gini schreef:
Oei oei, het zijn eens niet de fotografen die de touwtjes in handen nemen en het hek is van de dam.
Dit is niet anders dan andere fotomeetings, alleen ligt het lijstje modellen al vast. En dus is het aan de fotografen om te beslissen of ze het de moeite waard vind.

Modellen liggen NIET al vast, wij hebben op stal meer paarden dan je op een dag vast kan leggen. Eigenaren moeten deel willen nemen. Als fotografen een vergoeding willen, bereid zijn die te betalen (met meerdere modellen op een locatie is dat op de meesten fors voordeliger), en mochten er dan teveel deelnemende modellen zijn, dan is het aan d fotografen om te kiezen welke ze willen. Fotografen hoeven het daar tevens niet over eens te zijn, gezien ik kan opdelen in verschillende groepen. Voor ieder wat wils dus.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:39

Met vastliggen bedoel ik dat er niet via dit topic nog aanmeldingen kunnen gebeuren. ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:43

Netje schreef:
Caily schreef:

Wat een onzin ! Bij andere fotomeetings mogen de fotograven zelf meebeslissen over datum, locatie en modellen. Hier totaal niet ! En iedereen weet dat je altijd een paar gratis foto's krijgt van een meeting (op klein formaat). Zo vaak wordt er niet nabesteld, want de meeste mensen vinden dat genoeg.

Je wilt gewoon een heleboel fotograven die gratis naar jullie stal komen: jullie bepalen de modellen etc. En dan zeg ik er nog maar bij: er moet een uitdaging inzitten voor fotograven, maar deze paarden (die je in het voorbeeld laat zien) zijn nou ook nog eens niet super bijzonder...

Dus gewoon bedelactie voor 8 - 12 fotograven maar liefst 8)7 8)7 !

Nee laten we allemaal dezelfde Boktpaarden WEER op de foto zetten. Oh wacht volgende maand weer een fotomeeting met EXACT hetzelfde paard. 2 maanden later WEER.

Vind het een leuk alternatief van de TS :j

Spijt me zeer maar mensen met een 'normaal' paard/ pony worden never nooit uitgekozen op meetings. TS draait gewoon de rollen een keer om en ik geef haar groot gelijk.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 16:45

Ah, op die fiets, nee, dat klopt, de weilanden zijn uiteraard niet voor vreemde paarden toegankelijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:48

Caily schreef:
Ah, op die fiets, nee, dat klopt, de weilanden zijn uiteraard niet voor vreemde paarden toegankelijk.

Maar dat is toch helemaal niet erg?
Je geeft zelf aan dat er meer dan genoeg variatie is in de modellen, dus waarom niet op deze manier een meeting organiseren :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:08

Na overleg met het team heb ik besloten om dit topic op slot te zetten. Bij een fotomeeting op Bokt is het gebruikelijk dat zowel de modellen als de fotografen zich vrij aan kunnen melden. Wanneer er enkel fotografen gezocht worden om een aantal paarden op de foto te zetten kunnen deze gezocht worden via de Bokt Markt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:25

Moderatoropmerking:
Omdat wij op dit moment nog druk in overleg zijn met het team wat we precies als regels en richtlijnen aan willen houden op FM hebben we bij deze besloten dat dit topic weer opengaat. Zolang het nog niet duidelijk is voor de gebruikers wat de exacte regels zijn, worden topics waarbij de modellen al vaststaan gedoogd.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:59

Opzich vind ik dit inderdaad geen slecht idee!

Maar ik denk wel dat je hier een kleine vergoeding voor zou moeten vragen. Of 1 fotograaf die meerdere paarden op de foto zet. Ik ben beginnend fotograaf, en zou dat best willen doen tegen een kleine vergoeding. Ik ben benieuwd wat hier uitkomt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:38

Waarom? Gebeurt met een normale fotomeeting toch ook niet?