Van een aantal mensen heb ik gehoord dat de mee willen doen aan de amateurkeuring op 18 mei. Aangezien dit al redelijk snel is en een aantal weekenden al vol zitten met voorbrengcursussen, AVS wedstrijden en de Tulip Cup en het leuk zou zijn als je ook nog wat aan het resultaat hebt is er maar één geschikte datum: namelijk zondag 27 april.
We zijn welkom bij Forelock's Arabians in Nieuwkoop (ik weet dat het niet echt centraal ligt in Nederland, bij meer animo kan ik eventueel op een later tijdstip nog eens zoiets regelen bij een andere stal die misschien beter bereikbaar is voor iedereen) Wendy was hartstikke enthousiast over mijn voorstel en wil ons graag van alles uitleggen en leren!
De workshop zal beginnen met een stukje theorie over de producten, het scheren en over wat de jury nu graag wil zien. Daarna kunnen we (afhankelijk van het aantal deelnemers) in kleine groepjes aan de slag! Forelock's Arabians heeft een hele stal vol met prachtige arabieren die we mogen opmaken maar (met name voor de deelnemers aan de amateurkeuring) is het ook mogelijk om je eigen paard mee te nemen! Deze zal dan niet alleen opgemaakt worden maar ook geschoren op het hoofd (mits je dat wil natuurlijk) Vandaar het idee om deze workshop 3 weken van de voren te plannen, dan zie je op de keuring zelf ook nog iets van het resultaat. Indien je zelf een scheerapparaat hebt en je neemt je eigen paard mee, dan graag ook je scheerapparaat meenemen. Boxen zijn beschikbaar!
De kosten zullen ongeveer op €15,00 per persoon uitkomen.
Ik wacht even af op hoeveel deelnemers we uitkomen, wellicht bij veel animo is het een idee om een ochtend en een middaggroep te maken, zodat je één keer kunt kijken en één keer zelf aan de slag kunt. Ik heb bij de titel even "besloten" neergezet, maar als je deelnemers kent die meedoen aan de amateurkeuring en ook graag mee willen doen aan de workshop of mensen die het gewoon leuk vinden om dit te leren, heb ik er op zich geen problemen mee (mits er genoeg paarden zijn voor iedereen, anders gaan de mensen uit ons HK topic natuurlijk voor)
Andere ideeën of suggesties zijn natuurlijk welkom!