Gezocht: (western)ruiters om buitenritten mee te maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Gezocht: (western)ruiters om buitenritten mee te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 09:34

Het lijkt mij zo leuk om met een clubje westernruiters her en der buitenritten te maken. Ikzelf rijd veel buiten, ga regelmatig met de trailer op pad. Ik spreek vaak af met leuke mensen, maar ik kom nauwelijks westernruiters tegen. Ik lees hier wel over ritten helemaal in het oosten en noorden van het land, maar dat is voor mij te ver rijden. Ik wil voor een leuke buitenrit niet langer dan 1,5 uur met de trailer rijden. Veluwe is voor mij een uurtje, Utrechtse heuvelrug is dichterbij en het strand is nog geen 3 kwartier rijden. Drunense Duinen ben ik nog nooit geweest, maar staat hoog op mijn verlanglijstje.

Dus welke westernruiters vinden het leuk om ook in deze gebieden (ZH, U, GLD, NB) te rijden en zoeken nog rijmaatjes? Leukste zou zijn om een clubje bij elkaar te krijgen om zo nu en dan leuke ritten te plannen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Gezocht: (western)ruiters om buitenritten mee te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:40

Hee Tamara! :D

Wat een leuk topic! Ritten op de veluwe hou ik mij voor aanbevolen :j Ik zou ook graag eens wat meer naar buiten gaan met Daan, lekker kilometers maken en veel nieuwe dingen zien.

Ik heb helaas niet altijd beschikking over een trailer, dus het ligt wel aan de datum of ik mee kan of niet.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 11:49

Nou, dat is alvast een leuke reactie! :D Ik heb wel al een paar data: zondag 29 september, zondag 13 oktober en zondag 20 oktober.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:01

Nou da's gelijk alweer moeilijk :') 29e heb ik wedstrijd, en 20 oktober kan ik zelf niet. 13e ga ik even naar kijken :j En heb je ook al ideetjes waar je heen wilt?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 12:53

De Veluwe of Loonse en Drunense Duinen. Heb jij een wens?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:57

Dat laatste is mij te ver weg, Veluwe red ik wel, maar ik ben voor de wedstrijden meestal ook al ver van huis, dus een buitenritje mag van mij wel wat dichter bij huis as t ff kan.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:03

ik rij ook altijd alleen. kan ook alleen veel langs/over de weg lopen en heb geen trailer zodat ik naar een bos kan ofzo.
op het NK stelde Ron (van de fluoricerende bedrukte truien) voor om bij hem te komen over de Drunense Duinen te rijden, maar ik kan er onmogelijk komen.

ik rij, als ik samen ga rijden, vaker met standaard ruiters dan met westernruiters.. maar dat mag de pret niet drukken. buiten rijden we allemaal t zelfde, lijkt mij.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 13:27

Heb je ook helemaal gelijk in hoor Paintless. Ik rijd ook veel met andere ruiters en dat is ontzettend gezellig, maar het lijkt mij juist ook eens leuk om met westernruiters te rijden. Je kunt toch wat meer delen over wedstrijden, trainingen, etc. Over "Hoe doe jij dat nu?". Dat mis ik gewoon. Sta ook alleen op een stal en ben al 1,5 jaar niet op een wedstrijd geweest. Dus ik mis gewoon het kletsen over westernrijden enzo.

Ron ken ik niet. :n

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:31

Hier een gezellige westernruiter die best op buitenrit wil met andere gezellige westernruiters maar eigenwijs ponybeest loopt beter alleen (en niet zo heel hard) dus of dat een succes is kan ik niet beloven. Proberen kan uiteraard geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:34

Lijkt mij ook super leuk (paarden in rhenen) alleen ik kan geen lange ritten meer doen en binnenkort helemaal t bos niet meer in. Zal dit topic volgend jaar op zoeken :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:35

Als het nu in Limburg was!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 13:44

Marijke, leuk dat je het dan toch wilt proberen met je eigenwijze ponybeest!

VivaLaVida: Klinkt gezellig, maar ik snap denk wat je bedoelt gezien je onderschrift. ;)

Chimello: dat is gewoon te ver rijden voor mij. -O-

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:45

ik en mijn paintje willen best wel een x mee

roep maar waar en wanneer, dan kijk ik of ik het geregeld krijg, ben beveiliger dus rare diensten soms en moet trailer huren

als je (jullie) naar de veluwe of urecht gaan, waar gaan jullie meestal opstappen dan? kan ik beetje route/tijd inschatten ben der nog nooit geweest, loonse en drunense duinen weet ik wel op maps te vinden

limburg is voor mij ook te doen (vanuit eindhoven)

gr carola en mercedes

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:48

Overigens ben ik op 29 september al met ponybeest op de Veluwe dus wellicht dat dat helpt?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:48

Ja, ZH voor mij ook haha. Jammer maar helaas!

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:55

Op de veluwe wil ik als ik kan best een keer mee! Ik heb geen trailer maar paard staat er niet ver vandaag dus kan gewoon te voet erheen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:01

Veluwe is groot hoor, dus het ligt er wel een beetje aan waar je woont. Mijn paard staat aan het randje van de Veluwe, dus in theorie rij ik altijd op de Veluwe als ik het bos inrij, maar als ik naar Ede moet, dan is het toch nog heel wat kilometertjes!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:54

speurneusc schreef:
ik en mijn paintje willen best wel een x mee

roep maar waar en wanneer, dan kijk ik of ik het geregeld krijg, ben beveiliger dus rare diensten soms en moet trailer huren

als je (jullie) naar de veluwe of urecht gaan, waar gaan jullie meestal opstappen dan? kan ik beetje route/tijd inschatten ben der nog nooit geweest, loonse en drunense duinen weet ik wel op maps te vinden

limburg is voor mij ook te doen (vanuit eindhoven)

gr carola en mercedes

Ik denk dat we dus wel voor 13 okt. gaan als Rije dan zou kunnen. Dus eerste datum (want hopelijk volgen er meer) is er al voorzichtig.

Utrecht rijden wij normaal naar een parkeerplaats aan de Scherpenzeelse weg. Maar andere suggesties zijn ook welkom.
Op de Veluwe parkeer ik normaal bij de Mill Ranch omdat we dan van daaruit vertrekken, maar volgens mij is dit ook een prima parkeerplek daar vlakbij: bij de rotonde vanaf de apeldoornseweg naar de hessenweg: http://goo.gl/maps/oA0Rh

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:58

Da's qua reistijd prima te doen voor mij :j Ik ga vragen of ik dan de trailer mee kan nemen!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:16

die laatste optie hessenweg is voor mij met gewone auto precies een uur rijden, dus met trailer iets langer

ik heb geen diensten staan die dag, dus die hou ik voorlopig ff vrij dan voor de buitenrit, zal van de week even vragen voor trailer

maar dan ga ik er vanuit dat ik mee ga dan (niet te vroeg liefst) zeg vanaf uur of 10 of zoiets...

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:25

Ik meld me ook even.

13 oktober is voor mij nog niet haalbaar, aangezien paardje pas 5 oktober komt en ik eerst graag thuis aan elkaar wil wennen.
Maar in de toekomst ga ik graag een keer mee. Alleen vervoer wordt een uitdaging, maar als er meerdere bij mij uit de hoek komen kunnen we miss trailerpoolen!
Of jullie komen gewoon gezellig allemaal naar mij om naar het strand te gaan :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:43

Ik houd dit in ieder geval ff in de gaten, moet zelf een trailer huren.

Maar een groepje is zeker een keer bij mij in het a'damse bos welkom. Hier kun je een rit maken van ca. 20 km maken, met onderweg een stop bij de pannekoekenboerderij. Je kunt in het a'damse bos ook met je paard door het water.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:47

Oooeeh dat klink ookt wel geweldig gaucho!! Wil mijn watervrezende Egyptenaar nog eens watertraining geven...!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:55

Jullie zijn van harte welkom, met een beetje redelijk weer ga ik zelf in het weekend altijd naar het bos.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 15:57

Wat een leuke reacties allemaal! Carola, ik ben net zo lang onderweg, dus 10 uur is een mooie tijd! Rije, zou dat voor jou ook een mooie tijd zijn?

Sannanasje: dat is leuk zeg! Een nieuw paardje dus. Zou idd eerst even lekker wennen aan elkaar en dan later kijken of je kan aansluiten.

Gaucho: klinkt gaaf! Nog nooit in het A'damse bos geweest en is ook goed aan te rijden. Blue is ook nog nooit door zo'n waterplas gegaan, dus wordt een uitdaging, maar klinkt leuk! Heb je al een datum waarop je zou kunnen? Plannen we die gelijk in!