Grote Boktmeeting: Tweedehands markt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Grote Boktmeeting: Tweedehands markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:25

Hallo!

Tegenwoordig zijn er bij veel ruitershops tweedehands markten te vinden, maar vaak willen zij wel een deel van de opbrengst van jouw tweedehands spulletjes.

Daarom leek het mij wel een idee om een tweedehands markt te organiseren met spullen van Bokkers, voor Bokkers. Eventueel kun je er een doel (bv. Brooke Hospital for Animals ofzo) bij plakken, en vooraf besluiten of je je opbrengst aan dit doel wilt doneren of niet.

Nu heb ik zelf alleen de komende 2 maanden weinig tijd en ik zou niet weten wat er allemaal bij komt kijken. Dus, eerst een inventarisatie: Is er animo voor? Is er genoeg animo voor om te kijken of we ergens een schuur kunnen lenen? Of desnoods een binnenbak/weiland bij iemand op stal?

Om goed te kunnen kijken naar locatie en wensen van Bokkers, heb ik een enquete gemaakt. Mijn vraag is dan ook of jullie deze willen invullen! De enquete is hier te vinden: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=162877

Mocht je interesse hebben om mij te helpen, wil je dat dan even aangeven?

LicentioFide

Re: Grote Boktmeeting: Tweedehands markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:26

Interresse hier

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:27

Ik vind het een goed idee, maar ik denk dat je dit op meerdere plaatsen in het land moet doen, ik kan me voorstellen dat iemand uit Groningen geen zin heeft om helemaal naar Zeeland te rijden voor zoiets.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:28

kleinvosje schreef:
Ik vind het een goed idee, maar ik denk dat je dit op meerdere plaatsen in het land moet doen, ik kan me voorstellen dat iemand uit Groningen geen zin heeft om helemaal naar Zeeland te rijden voor zoiets.

Nee daarom lijkt het mij sowieso verstandig om het centraal te houden. Provincie Utrecht bv. En mocht het een succes zijn, kun je altijd nog een andere markt organiseren in een andere provincie :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:29

Agree! Een manege met een grote parkeerplek bijv?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:30

Groningen-Utrecht is nog een flink end sturen, kost veel tijd plus dito benzine. Als je NL nou van boven naar beneden in drieën verdeelt, is het al beter te overbruggen.

Locatie weet ik wel, inclusief geopende bar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:30

Ja als die mee wilt helpen aan de organisatie zonder huur te vragen kan dat natuurlijk wel :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:30

kleinvosje schreef:
Groningen-Utrecht is nog een flink end sturen, kost veel tijd plus dito benzine. Als je NL nou van boven naar beneden in drieën verdeelt, is het al beter te overbruggen.

Locatie weet ik wel, inclusief geopende bar.

Ja tis 2/3u rijden vanaf Groningen, maar voor een eerste keer lijkt het me verstandig om het eerst gewoon centraal te houden :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:31

Dat weet ik niet helemaal zeker, maar is na te vragen. Als je een eventuele huur verdeelt onder de deelnemers zal het nooit veel zijn.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:33

Leuk! Ik ben er voor in :D

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:44

Klinkt als een goed idee! Ik blijf dit topic wel even volgen :j

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:42

Leuk idee :) Ik volg even

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:03

*Schopt leven in topic*

Dus, ik heb even na zitten denken en ik dacht dat het misschien wel leuk is om een soort kerstmarkt te doen. Dus ergens in December (eventueel kerstvakantie) een markt opzetten en dat een gezellige kerst sfeer te geven.

Ook is de optie om te wachten tot de meivakantie. Voorjaarsvakantie sla ik over omdat ik dan zelf gewoon geen tijd heb ivm wintersport.
Eventueel kan het allebei natuurlijk :)

De vraag is dus of iedereen dit in zoveel mogelijk HK topics wilt delen zodat we genoeg respons krijgen en echt wat kunnen kopen en verkopen.
Daarbij ook de vraag wie mij wilt helpen met het regelen van alles. Er moet namelijk wel het e.e.a. geregeld worden m.b.t. locatie, kraampjes en voedselvoorziening.

Ik ben van plan om een enquete op te zetten, met daarin ook een stemming voor de provincie waar de meeste stemmen heen zouden gaan. Van daaruit kunnen we beter bekijken waar we het zullen houden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:14

grappig, zon topic heb ik ook keer geopend maar, was te weinig animo voor.

Opzich vindt ik het nog steeds een goed idee.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:17

Ik vind het ook aan superleuk idee!
Alleen ga ik er waarschijnlijk niet kunnen zijn, omdat ik in West-Vlaanderen woon -O-.
Maar als het een succes blijkt, kan er hier misschien ook zoiets georganiseerd worden.
Ik zou zeggen: ga ervoor!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:19

Leuk idee :) Ik volg even helaas geen tijd om bij te springen kwa organisatie anders had ik graag een handje meegeholpen om het op poten te krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:44

Volgens mij is dit al een keer eerder geprobeerd en was het geen succes. Ik denk dat je zoiets op verschillende locaties moet gaan organiseren ivm de afstand

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:45

Ja daarom is er ook het idee om het wat breder op te zetten. Ook bv een kraampje voor warme choco enzo, zien of dat te regelen valt.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:46

Blingh schreef:
Volgens mij is dit al een keer eerder geprobeerd en was het geen succes. Ik denk dat je zoiets op verschillende locaties moet gaan organiseren ivm de afstand

Dat denk ik inderdaad ook, ik woon in Drenthe en 'even' naar Utrecht is dan best wel een struikelblok denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:46

Marjoow schreef:
Ja daarom is er ook het idee om het wat breder op te zetten. Ook bv een kraampje voor warme choco enzo, zien of dat te regelen valt.

Uhu! Leuk idee hoor :j

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:48

Ik ga mee met de afstand. Vind het prima om vanuit Friesland naar Groningen of zelfs Drenthe te reizen, dan maak ik er een leuk dagje van met vriendinnen van Bokt. Maar Utrecht o.i.d. is voor mij veel te ver.

Ik denk dat het best een succes en leuk idee kan zijn als het op 3/4 plaatsen in het land wordt georganiseerd.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:57

Leuk idee Marjolein! Maar hoe wil je een locatie regelen? :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:59

Terrein op een pensionstal, bij een ruitershop. Er moet vast iets mogelijk zijn ;) Misschien kan het bij een bokker op het terrein/erf ofzo.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:02

Marjoow schreef:
Terrein op een pensionstal, bij een ruitershop. Er moet vast iets mogelijk zijn ;) Misschien kan het bij een bokker op het terrein/erf ofzo.

Ja dat is een idee :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:03

Uiteindelijk is EQUUS ook zo ontstaan in België, via bokt.be waar 1 bokker de wei achter hun huis wou openstellen voor publiek. Deze zomer derde editie gehad met Belgisch minipaardenkampioenschap en clinics!