Animo voor 'paarden op leeftijd'-meeting midden Nederland?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody93

Animo voor 'paarden op leeftijd'-meeting midden Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 14:39

Hallo bokkers,

Hierbij wil ik kijken of er genoeg animo is voor een foto meeting in midden Nederland op een mooie locatie (veluwe/zandverstuiving/strand). Het zou mij leuk lijken om dit te doen voor paarden op leeftijd. Zelf heb ik ook een wat oudere merrie die wonder boven over haar blessures is heen gekomen. Het lijkt mij leuk de oudjes een keer in het zonnetje te zetten op een mooie locatie, zodat we ook een mooi aandenken hebben voor later nu het nog kan.
Ik weet trouwens dat er al een soortgelijk topic is voor Noord-Nederland, maar wil hierbij kijken of er ook animo voor is in onze regio (Flevoland of omstreken).
Zelf vindt ik de zandverstuiving in Nunspeet bijvoorbeeld ook erg mooi, en alle suggesties zijn van harte welkom :)
Ivm werk denk ik zelf dat een zondag het makkelijkst is voor een fotomeeting. Een datum kan verder nog besproken worden!
Zowel fotograven als modellen (paarden) kunnen opgegeven worden, met voor de paarden even een kleine beschrijving, bijzonderheden en 2 mooie foto's waarvan één standfoto.
Mocht ik iets missen, hoor ik het graag! (heb nog nooit zoiets georganiseerd, maar moet vast goed komen)
Ik zou zeggen brand los :D

Sani

Re: Animo voor 'paarden op leeftijd'-meeting midden Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:46

Er wordt ook een meeting georganiseerd voor oudere paarden bij Beekbergen, ik weet niet in hoeverre dat bij jou in de buurt is.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:47

leuk!!
ik zou graag willen alleen het ligt er aan waar in het midden van nl dan zo ik graag mee willen als fotograaf

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:20

Hierbij zal ik gelijk even de merrie van een vriendin van mij aanmelden (zit niet op bokt). Haar pony heet Nora, is 20 jaar oud en voskleurig (mooi glanzend). Nora heeft ook last gehad van peesblessures en heeft artrose. Met speciaal beslag gaat dit nu allemaal goed en Duinya (eigenaresse, het meisje op de foto) wil haar graag nog een keer op de foto zetten. Haar merrie en mijn merrie gaan erg goed samen dus wij zouden dan sowieso met zijn tweeën die kant op kunnen komen. Duinya heeft ook erg veel setjes voor Nora waaronder ook een westernset. Nora is vroeger namelijk westernpaard geweest. Volgens haar paspoort is het ook een appaloosa geloof ik (weet ik niet helemaal zeker).
Hierbij de foto's van Nora:
Afbeelding

Een echt duidelijke standfoto van haar heb ik niet, maar hier wel een beetje te zien:
Afbeelding

En mijn merrie, Melody. Mel is net als Nora 20 jaar oud, heeft ook heel wat te verduren gehad met haar benen, maar gaat nu weer goed. Melody is een erg fijne pony om voor de lens te hebben omdat ze erg makkelijk af te leiden is (eetverslaafd :+ ). Mel kan zowel nog een stukje dressuur lopen als lekker vrij zonder zadel en met neckrope (op strand of bos heb ik dit wel liever in een afgezet stukje voor de zekerheid). Ook kan melody kusjes geven en flemen op commando. Ze heeft overigens een apart kleurtje, ze heeft namelijk allemaal witte stippen (birdcatherspots) en een paar zwarte. Maakt haar een aparte haflinger om te zien :D Veel setjes, hoofdstellen leren halsters en de hele mikmak aanwezig.

Melody:
Afbeelding

Afbeelding

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:21

Sandra schreef:
Er wordt ook een meeting georganiseerd voor oudere paarden bij Beekbergen, ik weet niet in hoeverre dat bij jou in de buurt is.

Klopt, beekbergen is ook wel te doen, maar zag dat daar ook al heel wat modellen voor opgegeven waren, vandaar dit topic :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:22

FR_Foto schreef:
leuk!!
ik zou graag willen alleen het ligt er aan waar in het midden van nl dan zo ik graag mee willen als fotograaf

Top! Je kan ook wel met ons meerijden denk ik hoor :D

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:27

melody93 schreef:
FR_Foto schreef:
leuk!!

Top! Je kan ook wel met ons meerijden denk ik hoor :D

oke is goed :D ik zou graag melody een keer voor de lens willen hebben en dan met neckrope !!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:28

Ik wil wel mee als fotograaf ovb datum en plaats.

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:30

Ik wil ook wel mee als fotograaf, ook ovb de datum en de plaats.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:31

Leuk Cynthia! Mochten wij met 2 auto's gaan, dan kunnen fotografen uit Lelystad wel meerijden, maar dat ook even ovb (moet ook nog iemand overhalen om te traileren :D).

En dan wel in een afgezet stukje hoor Femke, anders ben ik denk ik koos-stuurloos :=

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:34

Hallo! Ik zou heel erg graag meewillen als fotograaf. Ligt natuurlijk aan de datum maar op zondag kan ik altijd wel. Ik ben beginnend maar wil heel graag oefenen. Ik heb gister een workshop bij Nikki de Kerf gehad en die raadde mij ook aan om dit soort dingen te doen. Ik vind oudere paarden een heel leuk idee omdat daar vaak een verhaal achter zit! Als je voorbeeld foto's wilt moet je het maar zeggen! Heb nog niet echt een portfolio;)

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:35

melody93 schreef:
Leuk Cynthia! Mochten wij met 2 auto's gaan, dan kunnen fotografen uit Lelystad wel meerijden, maar dat ook even ovb (moet ook nog iemand overhalen om te traileren :D).

En dan wel in een afgezet stukje hoor Femke, anders ben ik denk ik koos-stuurloos :=

haha oke is goed ;)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:37

Fleur787 schreef:
Hallo! Ik zou heel erg graag meewillen als fotograaf. Ligt natuurlijk aan de datum maar op zondag kan ik altijd wel. Ik ben beginnend maar wil heel graag oefenen. Ik heb gister een workshop bij Nikki de Kerf gehad en die raadde mij ook aan om dit soort dingen te doen. Ik vind oudere paarden een heel leuk idee omdat daar vaak een verhaal achter zit! Als je voorbeeld foto's wilt moet je het maar zeggen! Heb nog niet echt een portfolio;)

Harstikke leuk! Is inderdaad ideaal om met dit soort dingen te oefenen ;) Je bent van harte welkom hoor.

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:02

Leuk! Heb er zin in!:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:56

Hier idd de "bedenker" van een fotomeeting voor oudere paarden. Ik vond het zo jammer dat altijd de jonge paarden worden gekozen bij meetings :j

Op het moment heb ik idd 11 modellen voor mijn eigen meeting, maar meer kan nooit kwaad aangezien het hier wel om oudjes gaat die dus elk moment kunnen uitvallen. Houdt daar rekening mee, want ik had mijn eigen 2 verzorgpaarden ook mee willen laten doen op mijn eigen meeting, maar helaas heb ik die terug moeten trekken wegens gezondheidsredenen van de paarden... -O-

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:59

Ik wil mij ook aanmelden als fotograaf ovb locatie en datum! :)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:49

Anoli schreef:
Hier idd de "bedenker" van een fotomeeting voor oudere paarden. Ik vond het zo jammer dat altijd de jonge paarden worden gekozen bij meetings :j

Op het moment heb ik idd 11 modellen voor mijn eigen meeting, maar meer kan nooit kwaad aangezien het hier wel om oudjes gaat die dus elk moment kunnen uitvallen. Houdt daar rekening mee, want ik had mijn eigen 2 verzorgpaarden ook mee willen laten doen op mijn eigen meeting, maar helaas heb ik die terug moeten trekken wegens gezondheidsredenen van de paarden... -O-

Vond het echt een super idee van je!! En zal even overleggen met Duinya, of we ons ook op kunnen geven voor de meeting die jij hebt georganiseerd (of evt als reserve). Blijft inderdaad een risico met oudjes... balen zeg dat je verzorgpaarden niet mee kunnen. Je hoort nog even van me! Top idee :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:52

melody93 schreef:
Anoli schreef:

Vond het echt een super idee van je!! En zal even overleggen met Duinya, of we ons ook op kunnen geven voor de meeting die jij hebt georganiseerd (of evt als reserve). Blijft inderdaad een risico met oudjes... balen zeg dat je verzorgpaarden niet mee kunnen. Je hoort nog even van me! Top idee :)

Thanks! Ik vind het zo jammer dat veel mensen de oudjes "vergeten" of niet interessant vinden, terwijl die oudjes juist een verhaal vertellen die je heel mooi vast kan leggen vind ik :j

Ik baal er zelf ook flink van dat ze niet meer mee kunnen, maar daarom ook mijn tip zorg voor genoeg modellen :j
"you knever know" :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:29

Ik wil me aanmelden als fotograaf en afhankelijk van de locatie Rameare met haar 21 jaar.. Afhankelijk van de locatie omdat de zandverstuiving en dergelijke toch te zwaar is voor haar artrose. Is de zee geen optie? Doet ook goed voor elk paard, zoals Schoorl prachtig parkeerplaats zonder al die verschrikkelijke zware duinen.
Rameare heeft een abonnement op de kliniek met haar benen zolang ik haar doe, de verschrikkelijkste beenwonden op gelopen littekens nog altijd zichtbaar, overhoef, artrose, maar in de kop nog altijd een 5 jarige :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:56

Dat is wel een goeie inderdaad... voor Mel en Noor is zwaar zand ook niet goed... dus dan wordt het de Veluwe of het strand. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar het strand, en schoorl is inderdaad een mooie locatie. Misschien nog ergens dichterbij nog een mooi stuk strand? Alleen dit keer geen galopje door het water voor mij :D :+

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:59

Het maakt voor mij echt niet uit waar we heen gaan! Als het een beetje te bereiken is met OV of iets dergelijks ben ik blij:D

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:33

ja cool het strand die heeft mijn stem

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:48

Strand wordt dan wel weer eind van het jaar, volgens mij mag je nu nergens het strand meer op met de paarden.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:57

Ik wil wel mee als fotograaf ovb datum en plaats.

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:00

Mag je in kijkduin niet op het strand? niet echt bij jullie in de buurt volgens mij.. maar daar mag je wel het hele jaar met honden op het strand;)