Dit keer geen paarden, honden, katten of ezels maar... KAMELEN
ofja.. jullie zouden zeggen Dromedarissen.
(maar in de wereld heten alle 1 en 2 bultige kamelen: Camels (check Camel sigaretten))
Ik wil wat fotograven de kans bieden deze dieren voor hun lens te krijgen.
Voor ons (medewerker kamelenmelkerij) is het kijken hoe ze op jullie reageren.
dit doe ik door middel van een testdag op kort termijn en de ''échte meeting'' later als ze de wei in kunnen
Wat je moet weten over kamelen:
Ze maken kennis door aan je te snuffelen, de geurklieren van een mannetje zitten in de nek vandaar dat ze dus ook met hun neusje heel dichtbij komen. Het zijn ontzettende knuffeldieren, ze kroelen het liefst de hele dag. Elk dier op de boerderij heeft zijn eigen nummer en naam (en streken). om de stress te beperken heb ik een testdag erbij genomen. Het is zaak om uit te vogelen hoe we de dieren het best en stressvrij kunnen benaderen voor de mooiste resultaten. Natuurlijk zijn ze bezoek gewend maar niet een horde fotograven met flitsers

voordat jullie komen zorg ik dat ze er goed verzorgd bijlopen en zorg dat alles tip top in orde is. Eigen inbreng is mogelijk.
De dieren zijn verdeeld in meerdere groepen.
-babyclass (de allerjongste dieren)
-Kalfjes (de groep na de baby's)
-Pubers (draakjes in de andere stal
-Droge dieren (dieren die gedekt zijn maar nog niet gekalfd hebben en dus niet aan de melk)
-laag productief (geven minste melk en lopen bij herman de hengst)
-hoog productief (onze toppers met een ander voer rantsoen)
totaal pakweg 80 kamelen
Programma testdag onder voorbehoud (meeting volgt tegen die tijd)
12:00 koffie/thee in de ontvangstruimte
12:15/12:30 de stal in voor rondleiding
13:00- 16:30 foto's (afhankelijk hoe lang jullie erover doen)
17:00 koffie/afsluiting
dit kan natuurlijk ook sneller maar ik kan pas vanaf 12 omdat ik na het melken alles pas wil opstrooien zodat het er het mooiste uit ziet.
impressie:
knuffel reno
Rowan met Kalfje Maaike
Reneetje en Joris
Roggo
Moontje
Hengst Herman