In overleg met de leden is de meeting ook toegankelijk voor andere Tinkereigenaren, echter hebben leden uit het topic altijd voorrang!

Krijgen jullie er ook al zin in?
Aangezien we nu al ruim een half jaar gezellig aan het kletsen zijn over onze viervoeters vond ik het wel eens tijd worden dat we gaan meeten.
En om het dan gelijk maar goed te doen stel ik voor er een weekendje van te maken waarbij onze behaarde vrienden natuurlijk niet ontbreken!
Wat
Mijn voorstel is om een weekendje op pad te gaan met onze paarden. Op vrijdag komt iedereen, dan maken we een korte avondrit, zaterdag maken we een dagtocht met pauze. Zondag is er voor de liefhebbers een dauwtrap rit, waarna helaas de spullen alweer gepakt moeten worden. Tot slot kunnen we nog een afsluitende rit doen om daarna helemaal afsluiten met een etentje of bbq.
Mensen die een heel weekend too much vinden kunnen er ook voor kiezen alleen de laatste dag te komen, de afsluiting (incl. rit) mee te doen. Ik hoop voor elkaar te krijgen dat een van mijn dames of een Tinker van iemand anders dan aangespannen mee kan voor de mensen die niet de mogelijkheid hebben hun paard mee te nemen.zonder paard komen.
Voor mij is er niks mooier dan rijden over het Dwingelderveld. Een groot natuurgebied wat uitermate geschikt is voor ruiters, en waar mennen ook zeker niet onmogelijk is. Momenteel heb ik twee mogelijke locatie's op het oog. Mocht er animo zijn ga ik eens nader informatie vragen.
- Vakantiepark Zonnetij, te Dwingeloo: http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/index.php
- Manege de Drift, te Dwingeloo: http://www.manegededrift.nl/
Datum
Naar mijn idee is de maand mei het handigste, als er al wel mooi weer is, als er nog niet teveel beestjes zijn, en vooral, als het nog geen hoogseizoen is. Dwingelderveld is vrij toeristisch, dat geeft op zich niet, alleen wordt alles dan dubbel zo duur en dubbel zo vol, persoonlijk liever niet dus. Dan blijven er in mei twee weekenden over, gezien het eerste weekend bevrijdingsdag is, en het derde weekend pinksteren. Persoonlijk maakt het mij niet uit welke van de twee over gebleven weekenden het wordt.
- 10, 11, 12 mei
- 24, 25, 26 mei
* Eventueel zou april ook kunnen, maar de ervaring is dat het dan nog wel eens koud en nat wil zijn

Voor wie
Uiteraard voor de leden van het HK-topic: [HK] Voor alle Tinkerliefhebbers die nog niet gesetteld zijn. Maar omdat andere Tinkermensen heus ook heel gezellig zijn wil ik de meeting ook voor hun open stellen. Wel wil ik benadrukken dat leden uit het topic voorrang hebben mochten we met een aantal aanmeldingen komen te zitten wat in in praktijk niet te organiseren is

Het opleidingsniveau en ervaring van zowel de paarden als de amazone's zal uiteraard verschillend zijn. Er zal altijd rekening gehouden worden met de "zwakste". Het is wel mogelijk voor de snelheidsduivels om een galopje mee te pakken, dan splitsen we de groep een gedeelte van de rit.
Een groot gedeelte van het gebied is ook toegankelijk voor menners. Echter durf ik niet te waarborgen dat dit overal is waar we zullen gaan rijden. In eerste instantie wil ik daarom alleen de laatste rit open stellen voor aangespannen combinatie's. Sterker nog, ik hoop dat er dan aanspanningen mee willen zodat de eendagsvliegen zonder paard ook mee op pad kunnen!
Organisatie
Gezien ik nu A zeg, zeg ik ook B en wil de gehele organisatie op me nemen. Hier en daar wat ondersteuning zou uiteraard geen overbodige luxe zijn. Gunstige bijkomstigheid is dat in staat ben zowel het veld als de mogelijke overnachtingsplekken te bezoeken, als het moet meerdere keren. Eventueel route's uitstippelen en proefrijden moet ook nog wel mogelijk zijn

Ik zou zeggen, meldt u allen