Tinkerliefhebbers gaan meeten @Dwingelderveld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Tinkerliefhebbers gaan meeten @Dwingelderveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 05:45

Dit is een topic gelinkt aan een HK-topic: [HK] Voor alle Tinkerliefhebbers die nog niet gesetteld zijn
In overleg met de leden is de meeting ook toegankelijk voor andere Tinkereigenaren, echter hebben leden uit het topic altijd voorrang!

Afbeelding

Krijgen jullie er ook al zin in?

Aangezien we nu al ruim een half jaar gezellig aan het kletsen zijn over onze viervoeters vond ik het wel eens tijd worden dat we gaan meeten.
En om het dan gelijk maar goed te doen stel ik voor er een weekendje van te maken waarbij onze behaarde vrienden natuurlijk niet ontbreken!

Wat
Mijn voorstel is om een weekendje op pad te gaan met onze paarden. Op vrijdag komt iedereen, dan maken we een korte avondrit, zaterdag maken we een dagtocht met pauze. Zondag is er voor de liefhebbers een dauwtrap rit, waarna helaas de spullen alweer gepakt moeten worden. Tot slot kunnen we nog een afsluitende rit doen om daarna helemaal afsluiten met een etentje of bbq.

Mensen die een heel weekend too much vinden kunnen er ook voor kiezen alleen de laatste dag te komen, de afsluiting (incl. rit) mee te doen. Ik hoop voor elkaar te krijgen dat een van mijn dames of een Tinker van iemand anders dan aangespannen mee kan voor de mensen die niet de mogelijkheid hebben hun paard mee te nemen.zonder paard komen.

Voor mij is er niks mooier dan rijden over het Dwingelderveld. Een groot natuurgebied wat uitermate geschikt is voor ruiters, en waar mennen ook zeker niet onmogelijk is. Momenteel heb ik twee mogelijke locatie's op het oog. Mocht er animo zijn ga ik eens nader informatie vragen.

- Vakantiepark Zonnetij, te Dwingeloo: http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/index.php
- Manege de Drift, te Dwingeloo: http://www.manegededrift.nl/

Datum
Naar mijn idee is de maand mei het handigste, als er al wel mooi weer is, als er nog niet teveel beestjes zijn, en vooral, als het nog geen hoogseizoen is. Dwingelderveld is vrij toeristisch, dat geeft op zich niet, alleen wordt alles dan dubbel zo duur en dubbel zo vol, persoonlijk liever niet dus. Dan blijven er in mei twee weekenden over, gezien het eerste weekend bevrijdingsdag is, en het derde weekend pinksteren. Persoonlijk maakt het mij niet uit welke van de twee over gebleven weekenden het wordt.

- 10, 11, 12 mei
- 24, 25, 26 mei
* Eventueel zou april ook kunnen, maar de ervaring is dat het dan nog wel eens koud en nat wil zijn :brr:

Voor wie
Uiteraard voor de leden van het HK-topic: [HK] Voor alle Tinkerliefhebbers die nog niet gesetteld zijn. Maar omdat andere Tinkermensen heus ook heel gezellig zijn wil ik de meeting ook voor hun open stellen. Wel wil ik benadrukken dat leden uit het topic voorrang hebben mochten we met een aantal aanmeldingen komen te zitten wat in in praktijk niet te organiseren is :+

Het opleidingsniveau en ervaring van zowel de paarden als de amazone's zal uiteraard verschillend zijn. Er zal altijd rekening gehouden worden met de "zwakste". Het is wel mogelijk voor de snelheidsduivels om een galopje mee te pakken, dan splitsen we de groep een gedeelte van de rit.

Een groot gedeelte van het gebied is ook toegankelijk voor menners. Echter durf ik niet te waarborgen dat dit overal is waar we zullen gaan rijden. In eerste instantie wil ik daarom alleen de laatste rit open stellen voor aangespannen combinatie's. Sterker nog, ik hoop dat er dan aanspanningen mee willen zodat de eendagsvliegen zonder paard ook mee op pad kunnen!

Organisatie
Gezien ik nu A zeg, zeg ik ook B en wil de gehele organisatie op me nemen. Hier en daar wat ondersteuning zou uiteraard geen overbodige luxe zijn. Gunstige bijkomstigheid is dat in staat ben zowel het veld als de mogelijke overnachtingsplekken te bezoeken, als het moet meerdere keren. Eventueel route's uitstippelen en proefrijden moet ook nog wel mogelijk zijn :j

Ik zou zeggen, meldt u allen :D

TurboTinker

Re: Tinkerliefhebbers gaan meeten @Dwingelderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 07:22

Ik meld me aan.
Maar moet tegen die tijd wel even kijken of ik t red. Zou wel een dagje aangespannen willen. Dan kan vriend en bijrijder ook mee. Maar dan.moet ik wel daar ergens een kar kunnen ritselen.

Luzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 07:40

Ik meld me ook! Geen lid van het topic, maar wel met Tinker!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:29

Klinkt goed ! :D
Paard mee denk ik niet. Of het moet eens staprondje zijn. Zadelmak zal ze dan nog niet zijn. En met de kar is denk ik te snel gevraagd, ivm revalidatie.

Anders ben ik misschien nog handig als fotograaf :=

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:17

Ik ook zonder paard, wil wel fotografen..
Merc zal nog niet helemaal doorgereden zijn dan..

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:23

Sandra: doen wij een rondje net wel - net niet zadelmak paarden :))

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:14

Wil in ieder geval wel de zondag komen! En als de trailer gerepareerd is met paard!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:29

Leuk dat je dit organiseerd! Jammer dat mijn tinkerpaard nog te onervaren is....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:30

Ik wil wel helpen Lotte, woon er ook vlakbij :j

Voor mij wordt het sowieso geen heel weekend. Dat kan niet icm de andere paarden hier. En aangezien het voor mij een half uurtje met de trailer is is het net zo handig om gewoon heen en weer te rijden :) Het liefst zou ik dan zaterdags meerijden. Ga er van uit dat het onder het zadel is, maar wie weet krijgt Jorian het in de bol en gaan we met de wagen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:32

leuk maar enkel beide weekenden heb ik verjaardag zowel die van mezelf als die van mijn moeder dus gaat em helaas voor mij niets worden

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 11:32

Minder ervaren paarden zijn ook welkom hoor :) In een groep komen die vaak prima mee, en zoals gezegd passen we de rit er gewoon op aan :j

Ik durf nog niet met zekerheid te zeggen of de zaterdagrit geheel toegankelijk zal zijn voor menners Chantal, maar anders zou het zeker leuk zijn! Je kan ook twee dagen op en neer rijden :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:36

Ik heb zelf geen E rijbewijs he, dus ligt geheel aan Jorian. Maar aangezien zondag dan vroeg gaat worden ga ik daar niet van uit :+
Zaterdag lijkt mij gezellig, onder het zadel heeft mijn voorkeur maar dat ligt er dus aan wat jorian wil en of mennen kan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:37

Oja, voorkeur voor het eerste weekend. Maar ik kan geen 100% zekerheid geven nog, ligt aan ons 'feestje' namelijk :Y)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:46

Cp. Anders is het leuk. Dan ga jij ohz. En leen ik jou.menwagen. Kan jorian bij ons op de bok

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:48

Menwagen lenen wij niet uit helaas, die is niet van ons namelijk :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 11:51

Misschien, als we het heel lief vragen mogen we de houten wagen van de eigenaar van Kyra lenen O:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:52

Nee dan moet je het niet doen.lot ook een idee :j ik ga nl.echt nie.met.twee aanhangers zon eind rijden

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:06

aarrghh zo ver uit de buurt voor mij

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 12:12

Hele weekend
Lotte (HijadelaLuna) - Caily of Kyra
Andrea (Snackie) - Jaron
Paulien (sterretjeLUX) - Sterrin

Eendagsvliegen
Chantal (cp112) - Noedel
Linda (xsiroccox) - Sirocco

Zonder paard
Simone (SIEMxFUNNY)
Sandra (Sandra1984)

Misschien

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:35

Ik kom ook voor 1 dag hoor lot :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 12:37

-O-

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:19

Ik ga dr over nadenken :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:34

Ik wil denk ik ook wel. Zou op zich wel heel weekend willen. Ben alleen precies de 18e jarig, dus moet ff kijken hoe t valt. Maar kunnen mijn verjaardag dan wel vieren :-)
Ik denk alleen niet dat Mona en ik samen dan al zo ver zijn om daar te gaan rijden. Dus ik moet me dan ook aanmelden zonder paard. Zou het alleen wel leuk vinden om dan wel een (deel van een) rit met een huur/leenpaard mee te gaan ofzo. En dan eventueel de rest met de kar mee die beschikbaar is.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:46

ooo dit lijkt mij ook super leuk, maar ik durf me nie aan te melden omdat ik nie weet of ik dan al met mijn arm uit het gips ben. Kun je je later ook nog aanmelden?

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:20

Lotte, wat leuk dat je dit wilt organiseren. Ben ook geen lid van het topic maar heb wellicht wel interesse. Heel weekend lijkt me ook leuk maar hangt ervan af of ik merries in de kost heb om te dekken. Ik zal dan denk ik met Ryon en Eve komen samen met mijn bijrijder.