Pinksterrit [***] en omgeving 28 mei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Pinksterrit Deventer en omgeving 28 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:05

:wave:

Ik vind het wel weer eens tijd voor een gezellige buitenrit :D Daarom wil ik graag iets leuks organiseren met hulp van jullie! De rit is bedoeld voor mensen uit de omgeving van Deventer, maar ook mensen van wat verder zijn van harte welkom!

Ik dacht aan een rit wat we eerder ook wel eens hebben gedaan, een route uitstippelen en dan in groepjes op pad. Ik ben zelf niet zo voor spelletjes of tijdrit omdat het mij echt gaat om de gezelligheid (maar als iemand zich geroepen voelt en dat leuk vind zeg ik geen nee ;)). Eventueel kunnen we daarna barbecuen oid.

Ik zou zelf heel graag mee willen rijden omdat ik dat voorgaande ritten nooit heb gekund (geen paard :+). Daarom ben ik op zoek naar een zooitje vrijwilligers. De volgende dingen moeten geregeld/gedaan worden (afhankelijk van het aantal deelnemers en hun wensen):
- standplaats voor trailers en eventueel paarden
- een bepaalde route en het aangeven daarvan
- eet- en drinkpunten (ligt aan de lengte van de route)
- eventueel terrein waar we kunnen wachten/zitten/nakletsen

Prijs zal dus minimaal zijn, hooguit het eten/drinken moet betaald worden.

Aanmelden kan door je naam en naam paard in dit topic te quoten. Opmerkingen (bijv. of je wel of niet wilt bbqen, of je met een trailer komt etc) kan je gewoon in het topic plaatsen. Kom je vrijwilligen, heel graag! Mag je ook in een quoten en wat je dan graag wilt doen. Locaties waar we kunnen verzamelen zijn ook meer dan welkom.

Kortom, gooi je ideeën en aanmeldingen in het topic. Alleen de datum staat nog vast (als het aan mij ligt)! *\o/*

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:07

Assepoetster schreef:
COMBINATIES
1. Eline Bakker / Vince

xliisaa

Re: Pinksterrit Deventer en omgeving 28 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:17

Ik wil wel graag mee, maar ik heb geen trailer dus het moet wel in de buurt zijn, ik lees iig mee en leuk idee :D

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:19

Helaas, ben net met mijn paard het vertrouwen weer aan het opbouwen, denk niet dat dit al heel verstandig is... zou evt. wel vrijwilliger willen zijn mits ik vrij ben! :D

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:21

Waar wil je gaan rijden dan Eline ?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:23

Ben benieuwd!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:27

Dat is denk ik afhankelijk van waar de standplaats is. Dus zodra iemand aangeeft waar we kunnen verzamelen dan kunnen we vanaf daar bekijken welke route en of het nodig is om met trailer te komen! :)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:30

En hoe groot worden de groepjes?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:35

Lijkt me verstandig om aan te passen aan de ruiters. Dus als iemand graag met z'n 4en wil en de ander liever met z'n 2en, probeer ik dat zoveel mogelijk bij elkaar te passen :)

Edit: Lijkt me trouwens wel leuk om met willekeurige mensen op pad te gaan, dus niet persée je beste vriendin :=

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:37

Ik wil wel meehelpen!
Sor en [***] kunnen allebei niet mee helaas

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:37

Als ik mee ga dan maakt het mij sowieso niet uit bij wie ik in het groepje word gezet, ik denk dat je gewoon het beste de mensen die alleen willen stappen en draven bij elkaar zet en de mensen die ook willen galopperen bij elkaar in het groepje zet, dat is wel net zo makkelijk :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:43

Nou dat gaat een beetje ver denk ik om daar allemaal rekening mee te houden. Je start toch bepaalde tijden achter elkaar, dus dan is het wel zo leuk als je kan inhalen of als je beetje rekening met elkaar houdt.

Wat me wel slim lijkt om bij ieder groepje een rustig paard te hebben als er wat angstige/onervaren ruiters bij zitten. Maar dat is denk ik allemaal van later zorg, laten we ons eerst bezig houden met de hoofdpuntjes uit de openingspost! ;)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:45

inhalen lijkt me niet echt verstandig eigenlijk, je hebt altijd wel paarden bij zitten die dan achter de groep aan willen :=

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 03:16

Ik wil wel helpen! Moet alleen even kijken of ik niet moet werken :)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 06:53

bedankt voor je pb eline. Maar ik ben die dag jarig dus sorry ik kan niet mee.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:24

Ik denk dat het voor mij en Walando te kort dag word om te oefenen buiten.
Maar is het dan goed als ik met Sav lange lijnen mee loop. Dat zou zij leuk vinden. Uiteraard Eros mee.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:44

Alle hulp is meer dan welkom! :D

Simone je moet zelf denk ik kijken of dat handig is, de route zal waarschijnlijk te lang zijn om te lopen en je hebt toch een heel ander tempo dan die paarden := Maar als je een goede oplossing hebt hoor ik dat graag!

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:15

Afhankelijk van de plaats en datum zou ik eventueel ook mee willen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:19

Afhankelijk van of ik een pony/paard kan krijgen en de locatie lijkt het me leuk om mee te gaan!
Heb je al een gebied in gedachten om buiten te gaan rijden? Holterberg is heel mooi om te rijden :))

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:19

Waar wil je heen? Ik wil dan wel proberen uit te zoeken waar trailers etc geparkeerd kunnen worden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 11:25

Nou ik hoop dat iemand zijn eigen terrein beschikbaar wil stellen zodat we voor en na de rit gezellig kunnen zitten. Als dat niet kan dan moeten we inderdaad zo'n terrein zoeken. Plaats van de rit weet ik dus nog niet!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:26

Oké! Wil je dat eerst zelf uitzoeken (iemand op het oog?) of zal ik helpen? Niet dat ik echt iemand ken met groot terrein in een mooie omgeving, maar het is te proberen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 11:30

Ik hoop iemand te vinden via dit topic.. Ik zal ook eens bij ons op stal vragen maar het is niet zo mega groot, is dus afhankelijk van het aantal deelnemers!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:01

Wat een leuk initiatief Eline!

Zijn aanspanningen dan ook welkom? :o
Ik heb igg niet meer zo'n rammelwagen, maar een super-de-luxe marathonwagen *D
Uiteraard zijn er dan wel bepaalde hele smalle paadjes die ik niet kan rijden ivm de breedte van mijn wagen (spoorbreedte 1.26m. dus incl. banden zo'n 1.35m. breedte).

Ik moet zeggen dat het bos in Diepenveen en omgeving toch ook wel erg mooi is om te rijden :j

Inhalen, tsja dat moet volgens mij niet zo'n probleem vormen lijkt me, als dat in goed overleg gaat en gewoon netjes en rustig in stap?
Beetje paarden4-daagse idee, gewoon je eigen tempo aanhouden (of die van je groepje) en bij inhalen je netjes gedragen en in goed overleg.
Ieders heeft toch zo zijn eigen tempo. Ik rijdt bijv. flink door met m'n aanspanning. Tempo van aanspanningen ligt vaak ook een stuk hoger dan van ruiters. En anders krijg je toch vaak irritaties; mensen die vinden dat het allemaal te snel gaat, of juist mensen die vinden dat het te langzaam gaat en waarvan hun paard erg opgefokt en heet raakt omdat het onder z'n eigen tempo moet lopen.

Mocht het wel wat verder weg zijn (Holterberg e.d.) dan houdt het voor mij helaas op, of ik moet samen met iemand een trailer kunnen regelen. Ik heb zelf wel een trailertje, maar dat is zo'n kleine vee-trailer waar shetten erg goed in passen, maar mijn Welsh A tje is daar toch wat te groot voor helaas. Plus dat ik ook m'n wagen op een aanhanger moet meenemen, en dat is altijd een heel gedoe.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:09

Leuk Joyce met de aanspanning!

Of bij het kanaal daar heb je ook mooie routes.