Interesse in paardenfotomeeting voor beginners?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Interesse in paardenfotomeeting voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 21:47

Een poosje terug kwam ik op het idee om een fotomeeting voor beginnende fotografen te organiseren. Het idee is dat mensen die pas net begonnen zijn of zich nog niet zo goed tussen alle fotografiebazen met hun witte telereuzen durven te mengen, zich kunnen opgeven voor een dag waarop niet alleen verschillende modellen (paarden) aanwezig zijn, maar er ook plek is voor vragen en uitleg :j Zo krijgen ook de beginnende fotografen de kans om een keer mee te gaan op een fotomeeting zonder dat er eisen worden gesteld aan de fotokwaliteit en je op praktische wijze kunt leren hoe alles werkt. Mocht hier interesse in zijn dan is er natuurlijk ook behoefte aan enkele begeleiders, zodat er op elk groepje van twee of drie iemand is die tijdens het fotograferen vanalles kan vertellen over de praktische kant van fotograferen, over licht en instellingen, compositie en beweging en hoe elk paard mooi vast te leggen. Wat betreft modellen zal er een iets kleinere selectie zijn dan op de meeste fotomeetings, zodat er meer tijd is voor uitleg en er meer aandacht aan elk paard besteed kan worden. Bij een dergelijke fotomeeting hoort natuurlijk ook feedback na de meeting zelf en eventueel hulp bij het nabewerken zodat er zo veel mogelijk uit de dag gehaald kan worden.

De meeting is wel bedoeld voor mensen die serieus met fotografie bezig zijn of er serieus mee bezig willen zijn. Een instapmodel spiegelreflex met zoomlens of eventueel een goede systeemcamera die handmatig in te stellen valt en enige voorkennis en interesse is daarom wel een vereiste.

Nu heb ik natuurlijk geen idee of er uberhaupt interesse is in een dergelijke meeting dus eerst maar eens peilen wie wil en zoja in welke omgeving :))

Anoniem

Re: Interesse in paardenfotomeeting voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:49

Wat ik al zei, ik heb zeker interesse Bieb!

Lijkt mij een goed idee :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:50

Ik heb wel interesse. :j Heb een oude Eos en helaas het geld niet voor een nieuwe body maar ik wil wel weten of ik nog meer uit mijn camera kan halen dan nu. Vind de kwaliteit, kleur en scherpte van mijn camera echt niet goed vergeleken met al die nieuwe camera's met dure lenzen. Ik wil weten of ik er nog meer uit kan halen dan wat ik nu doe of dat dit het gewoon is. Fotografeer al een aantal jaar maar 'klungel' veel zelf aan en kan dus wel wat tips en trucs gebruiken. :j

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:55

Ik vind het ook een heel goed idee! :j
Ik heb een instapmodel met een zoomlens, ben er een paar maanden mee bezig en doe ook een fotocursus maar daar wordt echt geen aandacht aan paardenfotografie besteed :+
En met nabewerken ben ik ook echt een noobie..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:56

Ik zou zelf wel de voorkeur hebben voor iets omgeving Utrecht. :+

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:58

Ik zou er ook wel interesse in hebben! Als het een beetje in de buurt natuurlijk is, maar niet iedereen kan dichtbij wonen:)!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:58

Ook ik heb interesse :D Ben van België dus durf niet zo heel diep in Nederland te rijden :')

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:00

Ik kom zelf uit Amsterdam, ben best bereid een stukje te reizen maar denk dat het voor de eerlijkheid en verdeeldheid het makkelijkst is om het zo veel mogelijk midden v/h land te doen, voor zo ver daar natuurlijk enigszins mooie locaties te vinden zijn :j Strand is nu toch moeilijk gezien het weer zomerseizoen wordt dus dan is een mooie vlakte of een ruim bos een betere optie :)

Leuk dat er iniedergeval interesse is, eerst nog even wat info verzamelen en dan zal ik dinsdag een echt meetingtopic openen voor aanmeldingen en bepaling van datum en plek :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:02

Mee eens. :j
Bij hoeveel fotografen vind je het genoeg om iets te organiseren?

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:02

Ik heb ook wel interesse, als het een beetje in de buurt is.. wil er best een stukje voor rijden, maar niet dat als ik er ruim 1,5 uur voor moet rijden met de auto.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:10

Als er echt veel interesse is in verschillende delen van het land is het misschien een idee om het meerdere keren op verschillende plekken te organiseren, maar dat zijn nog toekomstplannen natuurlijk _O- Eerst maar eens kijken of dit werkt :) Ik denk dat minimaal 8 fotograven wel een vereiste is, dan kun je met 3/4 modellen en 2/3 per paard + begeleider mooi uit de voeten. Eventueel nog een middag- en ochtendgroep modellen maar dan zit je wel weer met meer tijdsdruk, wel een mooie kans om tussendoor te evalueren en 's middags met nieuwe kennis weer aan de slag te gaan :) Maar dat zijn detaills, te zien aan de huidige interesse in fotomeetings zou het goed haalbaar moeten zijn toch? :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:14

Klinkt goed. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:15

Ik heb interesse, het is voor mij alleen wel afhankelijk van de datum en de locatie. Een vriendin van die hier ook zit is hoogstwaarschijnlijk ook geinteresseerd. Dus noteer xGoldenhero ook maar alvast haha. Dan doe ik haar nu een berichtje of ze ook echt wil.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:20

Ook ik zou hier zeker interesse in hebben :)
Maak nu best wel veel foto's maar ben benieuwd hoe ik meer uit mijn camera zou kunnen halen..

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:22

Lijkt me super.

Ik heb vandaag voor het eerst een shoot gedaan.....en dat is best moeilijk.

Ik heb een canon 500d met 55-250 lens.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:23

Ja, is het handig als we erbij zetten wat voor materiaal we hebben of pas in het echte meeting topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:28

Ik heb een Sony a230 met een kitlens en een 75-300 lens. Vandaag heb ik mijn eerste meeting gehad, dat was gelijk met een workshop van Nikki de Kerf. Heel erg leuk en leerzaam!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:30

dauphine schreef:
Maak nu best wel veel foto's maar ben benieuwd hoe ik meer uit mijn camera zou kunnen halen..

Hier idem dito :) Heb wel al een paar keer een 'shoot' gedaan, maar dan vroeg ik reiskosten. Wil ook meer uit mijn camera halen en ik vind het altijd erg leerzaam om verschillende paarden op de foto te zetten en met elkaar te kijken hoe iets beter kan etc. en tips te krijgen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:44

Ik heb een NIKON d3000 met 28-200 mm lens. Vandaag net zoals wiancaR mijn eerste meeting gehad. super! Ik heb intresse

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:45

Ik heb een Eos 350D met de kitlens en de Sigma 70-300. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:46

xGoldenHero schreef:
Ik heb een NIKON d3000 met 28-200 mm lens. Vandaag net zoals [paard] mijn eerste meeting gehad. super! Ik heb intresse

gezellig *\o/* *\o/*

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:46

En ik ben vandaag naar Concours Hippique in Mierlo geweest om foto's te maken. Ik heb op school fotografie gehad, maar ik heb het gevoel dat er iets mis is met mijn camera. Ik heb een 1000D met een 18-55IS en 55-250IS.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:47

Ik heb een Sony Alpha 200 en de Sigma 70-300mm

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:52

Ik heb ook wel interesse :j afhankelijk van de dag. Want doordeweeks kan ik gratis reizen. Kom namelijk vanuit Twente.
Zijn er dan ook ervaren fotografen voor uitleg?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:56

Ik heb ook interesse :) Mijn voorkeur gaat uit naar Utrecht, Noord-Brabant of Zuid-Holland.